Gå til innhold

Lesbisk bryllup på vei!


Gjest Lille Eden

Anbefalte innlegg

Ja, dere skal alle søte få en oppdatering! :ler:

Ringene er kjøpt, og satt på hånden hennes, og min selvsagt!

Det ble to nydelige ringer i hvitt- og gultgull, uten diamant, som vi begge syntes er helt nydelige :rødme:

Men for å skuffe dere litt her nå da, så gjorde jeg ikke så mye utav det faktisk, men det var veldig fint lell! Vi satt på balkongen en kveld, med mye levende lys og behagelig stemning, da jeg fisket fram ringene og gikk ned på ett kne (iiiik!) og spurte om hun ville gifte seg med meg :hjerte:

Jeg måtte anstrenge meg for å klare å si ordene "NN vil du gifte deg med meg?" uten å begynne å gråte, men det gikk sånn akkurat! :fnise:

Så nå er vi forlovet! :love: Og bryllupet står i august 2010! Helst skulle vi tatt det neste år, men man må gjerne spare litt ..... :lur:

Jeg må slutte å lese slike tråder, for nå fikk jeg veldig lyst til å gifte meg :fnise:

Men uansett, gratulerer! Måtte lese hele tråden, for det var litt spennendes å lese om hvor nervøs du var til kjoleprating :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, for noen nydelige kjoler på den nettsiden...! *sukk* Alle bryllupssjuke bør sjekke ut Maggie Sottero:)

Bortsett fra den med røde detaljer syns jeg denne var en av de fineste: Pelle Lynette Når jeg kom til side 33 orket jeg ikke å se på flere. :ler:

Ellers vil jeg bare si at det er flott å se at verden går videre. Jeg er heterofil selv, men veldig for at alle, uavhengig av kjønn, rase, religiøs overbevisning osv, får lov å være sammen - også på papiret. Gratulerer! :)

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille Bie
Jeg må slutte å lese slike tråder, for nå fikk jeg veldig lyst til å gifte meg :fnise:

Men uansett, gratulerer! Måtte lese hele tråden, for det var litt spennendes å lese om hvor nervøs du var til kjoleprating :jepp:

Hihi :fnise: Tusen takk! vi er nå lykkelig forlovet! Og jeg driver masse planlegging av bryllupet, som desverre er om to år først... :lur:

Jeg bør egentlig slutte å være så mye inne på bryllupsforumet ifølge kjære, jeg blir så ivrig :ler: Men det er helt utrolig gøy å planlegge dette! Vi skal på den plassen vi har planlagt å ha bryllupet på om ikke så lenge (foreldrene mine her hytte der) å høre om priser og diverse på det gårdstunet vi har planlagt å ha mottakelsen på :jepp: Som sikkert kommer til å koste skjorta.. nuvel!

Man må regne med at det går med en del penger til dette bryllupet, men det er en dag i vårt liv som vi kommer til å huske for alltid, så det gjør meg ikke noe :fnise:

Er det noen andre ivrige planleggere innom da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille Bie

misa: Kjolene er helt nydelige! Det er helt turolig hvor mange fine kjoler Maggie Sottero har. På hjemmesiden er det sikkert rundt 200 kjoler elns, så kan godt skjønne at du ikke gadd å se gjennom alle sidene! :ler:

Er også veldig glad i pronovias http://www.pronovias.com/

men der er noen av kjolene litt for "små" for min smak og jeg tror man må være høy og slank for å kle de kjolene. Jeg er ikke så veldig høy av meg :sur:

Tusen takk for gratulasjonen misa! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen andre ivrige planleggere innom da?

Jeg drømmer meg bort heter det vel, for jeg har ikke noe bryllup å planlegge :sjenert: Jeg har fått beskjed om å gi meg..for jeg blir bare tullete :fnise: Satt å viste kjoler og da fikk jeg kommentaren om at hun måtte starte å spare penger tydeligvis, til alle de dyre tingene jeg ville ha :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille Bie

Vi kommer til å begynne å spare etter jul tror jeg, må prøve å få styr på økonomien litt først, noe som kan være smart.. Og da MÅ det spares! himmel.. vi blir mellom 90 og 100 gjester, som vi skal spandere middag på. (det blir vist en 3-retter lell, lokalet vi så på hadde ikke annet som alternativ)

Jeg er enda utrolig usikker på om vi skal spandrer drikke på gjestene, lokalet hadde alle rettigheter så vi kan ikke bringe med noe annet enn kaker selv, så det blir utrolig dyrt om vi skal spandre drikke! igjen den problemstillingen altså, skal/skal ikke.

Om jeg skrev her tidligere, det blir litt sånn "Hei! vil der komme i bryllupet vårt? dere må betale overnatting og drikke selv, og gave til oss! Takk."

føler det blir så gnient... :sukk: Min slekt har ikke akkurat dårlig råd, men syntes det blir feil lell. Hennes side sitter ikke like godt i det da.. Off! denne får jeg legge litt på is tenker jeg... Kansje vi vinner noen millioner i lotto? 42 millioner hadde passet bra da... :lur:

Så nå driver vi å tenker hardt på hvem vi skal ha til middag og hvem vi skal ha til kaffe. Vi ønsker selvsagt å ha alle til middag, men vi er litt usikre der. Men siden vi ikke skal ha det i hjembyen så sa kjære at hun syntes det var litt frekt å be folk komme en to timers lang kjøretur unna hjemstedet (da de mest sannsynlig må overnatte) for å drikke kaffe å spise kaker :ler:

jeg er usikker..

Hva syntes dere? :klemmer:

Endret av Lille Bie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når me ein gang gifter oss så blir me temmeleg mange. Så me har i grunn i tankene å ha koldtbord og ha nokon til å grille (spørre bekjente?) for oss, også ha det ute. Sette opp eit stort telt, eller finne ein plass der det er moglegheiter for å trekke inn om véret slår feil.

Tviler på at det er nokon som forventer å bli betalt overnatting for.

Synes det er litt viktig å ikkje øydelegge heile økonomien sjølv om ein skal gifte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Vi lurte også litt på det med overnatting og alkohol og penger osv...

Det er nok ingen som regner med å bli spandert overnatting på tror jeg. Men vet at det er noe man tenker på når folk dras langt avsted :) En tidligere kollega sa til meg: "det er virkelig ikke noe dere skal stå for, når dere først skal gifte seg må det bli gjestenes prioritering å ville komme" Etter å ha tenkt litt på det innså jeg at jeg var enig.

Det er litt verre med dette med alkohol, spesielt i forhold til penger. Vi har kikket på ganske mange forskjellige steder når vi skulle finne et passende sted å ha selskap. Det er veldig mange lokaler der ute som ikke er så aller verst i forhold til pris på mat, men som til gjengjeld tar det igjen på pris på drikkevarer (og da snakker jeg ikke bare om vin osv, men også mineralvann, kaffe og te). Vår løsning ble å lete videre (maaaange ganger) til vi fant et sted der det er mulig å stå for drikkevarene selv. For oss var det helt avgjørende for å i det hele tatt kunne klare selskapet økonomisk. (Vi kommer til å være 67 hvis alle kommer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille Bie
Vi lurte også litt på det med overnatting og alkohol og penger osv...

Det er nok ingen som regner med å bli spandert overnatting på tror jeg. Men vet at det er noe man tenker på når folk dras langt avsted :) En tidligere kollega sa til meg: "det er virkelig ikke noe dere skal stå for, når dere først skal gifte seg må det bli gjestenes prioritering å ville komme" Etter å ha tenkt litt på det innså jeg at jeg var enig.

Det er litt verre med dette med alkohol, spesielt i forhold til penger. Vi har kikket på ganske mange forskjellige steder når vi skulle finne et passende sted å ha selskap. Det er veldig mange lokaler der ute som ikke er så aller verst i forhold til pris på mat, men som til gjengjeld tar det igjen på pris på drikkevarer (og da snakker jeg ikke bare om vin osv, men også mineralvann, kaffe og te). Vår løsning ble å lete videre (maaaange ganger) til vi fant et sted der det er mulig å stå for drikkevarene selv. For oss var det helt avgjørende for å i det hele tatt kunne klare selskapet økonomisk. (Vi kommer til å være 67 hvis alle kommer)

Hvor i landet er det dere holder til? Om dere bor i en storby, så er det jo enklere å finne lokale, enn for oss som ikke gjør det.. :sjenert:

Det er lissom ikke så utrolig mye å "lete gjennom" så derfor så valgte vi ha ha det på en litt utradisjonell plass 2 timer unna :jepp:

Men skulle virkelig ønske vi hadde mer å velge i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
Hvor i landet er det dere holder til? Om dere bor i en storby, så er det jo enklere å finne lokale, enn for oss som ikke gjør det.. :sjenert:

Det er lissom ikke så utrolig mye å "lete gjennom" så derfor så valgte vi ha ha det på en litt utradisjonell plass 2 timer unna :jepp:

Men skulle virkelig ønske vi hadde mer å velge i!

Du har absolutt et poeng i det, vi bor i Oslo, men trekker bryllupet ut av byen. De fleste gjestene bor imidlertid mer enn 2 timer unna, så reise må de uansett... :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille Bie
Du har absolutt et poeng i det, vi bor i Oslo,

Kjente jeg ble litt misunnelig der ja! :ler: Vi skal flytte på oss etter bryllupet faktisk, og regner med at det blir Oslo da, kjære har allerede bodd der noen år, men har en periode hjemme her nå.

Så Bryllupstwisted, hvor lang har To do listen din blitt? Det er jo ikke mer enn 11 mnd igjen ser jeg! Dere her vel begynt å handle inn litt? :handle:

Til oss er det omtrent 25 mnd igjen til den store dagen, så det er litt demotiverende å planlegge for mye... :trist:

I dag har jeg vært på jobb i 5 timer og ikke gjort så utrolig mye annet enn å sjekke ut lokaler til bryllupet på nett! :fnise: obsessed mutch? neia...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
Så Bryllupstwisted, hvor lang har To do listen din blitt? Det er jo ikke mer enn 11 mnd igjen ser jeg! Dere her vel begynt å handle inn litt? :handle:

Hmm, har faktisk ikke noen to do-list enda... Ser at det er mange her inne som har helt vanvittige lister, må nok stjele litt fra noen og enhver etterhvert tenker jeg. Men for min del er det meste i hodet enda. Har jo fikset lokale og kjoler, og sendt reservasjon til HEF for vielse, så de "store" tingene er jo på gang. Vi har også funnet ut hvilken cateringbedrift som skal brukes, men har ikke snakket med dem enda. Og så har vi begge forlovere i boks. Regner med å måtte bruke litt krefter utover høsten på å finne et bra sted til selve vielsesseremonien, ikke så lett å få bra plass ute. Har funnet en brygge i nærheten av lokalet vårt, men er kommunal grunn, og kommer til å ta tid for å få svar på om vi kan bruke den.

Ellers tror jeg at jeg er veldig flink til å begynne litt i feil ende.... Etter at kjolen kom i hus har jeg blitt helt obsessiv på sko og hårsveis.... Og det er jo absolutt ikke noe som må spikres nå. Men noen hangups må man vel få i denne prosessen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille Bie
Ellers tror jeg at jeg er veldig flink til å begynne litt i feil ende.... Etter at kjolen kom i hus har jeg blitt helt obsessiv på sko og hårsveis.... Og det er jo absolutt ikke noe som må spikres nå. Men noen hangups må man vel få i denne prosessen?

Hangups er lov! Kan nesten ikke vente til vi skal å kjøpe kjole, så hærlig! Og sko, og smykker, og tiara og slør.. I can keep it up for a looong time! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Heisann! Måtte lese tråden din en tidlig morgen! Det der hørtes fryktelig romantisk ut *sukk*

:klem: til deg! så tøff du er som fridde.. har selv jentekjæreste, men vi er foreløpig bare kjærester ;) venter på den dagen hun frir! som dere, jeg er veldig følsom.. så det blir spennende!

så kjolen din, og den var bare HEEELT nydelig! Ble fryktelig misunnelig nå :)

:roser: til dere to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille Bie
Heisann! Måtte lese tråden din en tidlig morgen! Det der hørtes fryktelig romantisk ut *sukk*

:klem: til deg! så tøff du er som fridde.. har selv jentekjæreste, men vi er foreløpig bare kjærester ;) venter på den dagen hun frir! som dere, jeg er veldig følsom.. så det blir spennende!

så kjolen din, og den var bare HEEELT nydelig! Ble fryktelig misunnelig nå :)

:roser: til dere to :)

Takk takk takk! :klemmer:

Kjolen min er heeelt nydelig ja! :fnise: Håper bare den ikke er tatt ut av produksjon til jeg skal kjøpe den! Gud, da hadde jeg blitt så utrolig lei meg. Det er jo drømmekjolen, tross alt! :rødme:

Vi har funnet ut at bryllupet blir enten utsatt til 2011 eller så blir det mindre/enklere enn vi først hadde tenkt, jeg skal nemlig begynne å studere igjen, så vi får se hvor mye vi har klart å spare.. :sukk: det irriterer meg egentlig utrolig mye, men sånn er nå engang livet. Skulle helst ha giftet meg i sommer, men det tar jo tid å planlegge et bryllup! Vi skal en tur inn til Oslo om ett par uker, så da skal vi vel titte litt på kjoler tenker jeg! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjeste Blondie65

Gratulerer med forlovelsen.

Når det gjelder "gang opp" "kirkegulvet" med fedre, her er et forslag:

Hva med å komme fra hver sin side og møtes på midten - dvs at dere går mot hverandre og så går dere siste stykket sammen uten pappa'er? På den måten får dere jo sett hverandre komme - uten å gå glipp av øyeblikket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk takk takk! :klemmer:

Kjolen min er heeelt nydelig ja! :fnise: Håper bare den ikke er tatt ut av produksjon til jeg skal kjøpe den! Gud, da hadde jeg blitt så utrolig lei meg. Det er jo drømmekjolen, tross alt! :rødme:

Vi har funnet ut at bryllupet blir enten utsatt til 2011 eller så blir det mindre/enklere enn vi først hadde tenkt, jeg skal nemlig begynne å studere igjen, så vi får se hvor mye vi har klart å spare.. :sukk: det irriterer meg egentlig utrolig mye, men sånn er nå engang livet. Skulle helst ha giftet meg i sommer, men det tar jo tid å planlegge et bryllup! Vi skal en tur inn til Oslo om ett par uker, så da skal vi vel titte litt på kjoler tenker jeg! :lur:

:vinke:

Ja, hadde vært trist om den ble tatt ut av produksjon! tøffe dere er som har valgt røde farger! vet ikke hva jeg vil.. men blir vel noe hvitt?

Sambo jobber heltid, men jeg skal nok studere i 3 år til.. så må vente med både baby og bryllup før det skjer noe her i gården! Skal vel prøve å kjøpe leilighet og :hund: før vi etablerer oss sånn veldig ;) Passer verdens søteste hund nå i helgen, og hun er fryyktelig glad i tante! ;)

Synd at det ble utsatt da! Men man må nok bare ta hensyn til fremtiden ja, men bryllup blir det lell uansett tenker jeg! :klem1:

Bor dere langt unna Oslo? Siden dere må ta turen inn hit, mener jeg! :)

God heelg til dere begge!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

lille bie lagre alle bilder dere finner av kjolene deres på maskina, OM den forsvinner ut av produksjon er det mulig å få laget kopier hos divax eller kristins drømmekjolr (tror jeg det heter)

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille Bie
lille bie lagre alle bilder dere finner av kjolene deres på maskina, OM den forsvinner ut av produksjon er det mulig å få laget kopier hos divax eller kristins drømmekjolr (tror jeg det heter)

:D

Det var ikke dumt! det hadde jeg faktisk ikke tenkt på! Super idè Grafica! :jepp: Av den utrolige jungelen av kjoler som finnes der ute så, var det liksom den som stakk seg ut umiddelbart! *vil-ha-nå* :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille Bie
:vinke:

Ja, hadde vært trist om den ble tatt ut av produksjon! tøffe dere er som har valgt røde farger! vet ikke hva jeg vil.. men blir vel noe hvitt?

Sambo jobber heltid, men jeg skal nok studere i 3 år til.. så må vente med både baby og bryllup før det skjer noe her i gården! Skal vel prøve å kjøpe leilighet og :hund: før vi etablerer oss sånn veldig ;) Passer verdens søteste hund nå i helgen, og hun er fryyktelig glad i tante! ;)

Synd at det ble utsatt da! Men man må nok bare ta hensyn til fremtiden ja, men bryllup blir det lell uansett tenker jeg! :klem1:

Bor dere langt unna Oslo? Siden dere må ta turen inn hit, mener jeg! :)

God heelg til dere begge!

:klem:

Først var jeg fast bestemt på at vi skulle ha et tradisjonelt bryllup med tradisjonelle kjoler, men så satt jeg og kjære å snakket om dette en dag, og da gikk det opp for meg at vi er vel et utrolig lite tradisjonelt par (sett ut ifra vår kjønnspreferanse) så hvorfor ha et tradisjonelt bryllup? Derfor skal vi bryte litt, med å ha rødt på kjolene, røde detaljer (bordkort, servietter, dekorasjoner, mm) røde blomster osv :rødme:

Var inne å så på www.theknot.com og der fikk vi se hva andre par, som har harr rødt som temafarge har gjort, og det var bare så utrolig kult! Vi satt bare og måpte :ler:

Hva er det du studerer, siden du har 3 år igjen enda?

Vi bor ett par timer utenfor Oslo vi, så når det er bryllupskjolene våre det er snakk om, så er det kjekt å ha sett seg litt rundt :lur:

Jeg fikk akkurat vite at en av mine nærmeste venniner er gravid, og det hjalp ikke akkurat på min verpesyke! :kjefte::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...