Gå til innhold

Er jeg rar? Sliter i varmen

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fuktig som fy her,hater klær som klistrer seg

ER det bare jeg som faktisk må skifte minst 3-4 ganger pr dag fordi mine klær er gjennomvåte av svette?

Var ute i går i torden og heerlig regnvær-DET var deilig det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er så absolutt ikke alene nei. Takk og pris for at vaskemaskinen virker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Sukk... i dag trodde jeg det skulle være fint å gå ut en tur, siden det var overskyet. Men hjelpe meg så varmt og lummert det er fortsatt. Klarer ikke få noe særlig under 30 grader inne selv med vinduene på vid gap. Og folk spør hele tiden, hvor blir det av sommeren? Hvor varmt skal det egentlig bli før folk blir fornøyd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Blir visst aldri nok varme for enkelte. I natt kjennes det litt levelig ut: kjenner litt vind som kommer inn bak ryggen min. Antagelig får jeg sove bedre da.

Men jeg er i grunnen litt misfornøyd med værmeldingen for tiden. Skulle kommet regn i flere dager nå, men det har ikke kommet stort. Håper på masse regn i morgen. De har lovet det! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niema

Men jeg er i grunnen litt misfornøyd med værmeldingen for tiden. Skulle kommet regn i flere dager nå, men det har ikke kommet stort. Håper på masse regn i morgen. De har lovet det! :kjefte:

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har funnet løsningen for meg hvertfall. Jeg er oppe hele natta mens det er deilig og svalt, også sover jeg meg gjennom den varme dagen :P

Værmeldingene lovet meg nedbør og grader under 20 hele denne uka, men det har jeg ikke sett så mye til :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er så klamt her ,venter på tordenvær som ikke kommer :tristbla:

Men har funnet en ting som letter enormt inne : Personlig vifte og NÅDE den som rører vifta mi :nei::kjempesinna::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takler vanligvis varme veldig godt, men når det er så høy luftfuktighet som nå så sliter jeg og... Det er så klamt hele tiden!! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt råd til dere som sverger til vifte i varme tider: gjør et håndkle vått (kaldt vann) og legg over hode, skuldre etc. Sitt litt med det; og når dere tar det av (fremdeles sittende foran vifta), blir det kjølig og fint på huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Nå er det kvelende varmt igjen. Hva gjør man når det ikke er flere klær å kaste? Går ut av sitt gode skinn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå sitter jeg i et land hvor det blir over 50 varmegrader i sola og luftfuktigheten er veldig høy, og det passer meg kjempefint. Superdeilig, selv om man er klam og varm hele tiden.

Det rare er at med en gang jeg er tilbake i Norge, så skyr jeg sola. Den tapper meg for energi; jeg blir svimmel og sliten. Alle andre syns det er så deilig å gå ute, mens jeg unngår å være ute på dagen. Ingen anelse hva det kan komme av :vetikke:

Jeg leste forresten et sted at det hjelper å drikke varm te når det er varmt ute, for man får stabilisert temperaturen innenfra. Kanskje det kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg orker ikke tanken på varm drikke når det er kvalmende varmt både rundt meg og i meg. Da er det bare kalde drikker som gjelder.

Selv vannet i krana er lunkent nå for tiden, uansett hvor lenge jeg lar det renne. Tapper to store flasker vann og legger dem i fryseren. Å drikke det akkurat når en del av det har begynt å bli til is, er nydelig og avkjølende.

Kom i tanker om at en sånn slush-maskin hadde vært artig å ha i heimen. Det pleier å bli såpass kaldt å drikke at det kjennes ut som istapper som borer seg tvers gjennom ganen og ut av hjernen min. Høres kanskje litt vel voldsomt ut det der, men ondt må antagelig til for å fordrive ondt...

Jeg tror jeg begynner å tenke hildringer. Føler meg i grunnen langt fremskreden her jeg sitter. Snart er det august. Hold ut. :tristbla:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENIG! Skulle vært regn idag, ifølge gårsdagens værmelding. Men her er det godt over 20 grader og solskinn. WTF? Hele neste uke er det spådd regn, regn og atter regn. Tror det ikke før jeg får se det! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste forresten et sted at det hjelper å drikke varm te når det er varmt ute, for man får stabilisert temperaturen innenfra. Kanskje det kan hjelpe?

Dette har jeg erfart at stemmer. Ila. de siste dagene med høye innetemperaturer pga. at sola står og steker på husveggene og flommer gjennom vinduene hvor jeg ikke har annet enn lyse gardiner, har jeg likevel fortsatt å drikke varm te utover formiddagene, slik jeg pleier ellers i året. Det føles faktisk mer avvæpnende på varmen, enn å drikke f.eks et glass vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne uken har blitt bedre og bedre. Vært mye gråvær og små skurer med regn. SÅ kom styrtregnet - og det varte helt til i dag! Kjøligere enn på lenge i mitt hus. Jippi. :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne sommeren har jo faktisk ikke vært så ille. Nå plager ikke temperaturen meg på samme måte, siden vi har flyttet til en kjøligere leilighet, så irritasjonen har gått over til å dreie seg om sommerrutene i kollektivtrafikken. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Denne sommeren har jo faktisk ikke vært så ille. Nå plager ikke temperaturen meg på samme måte, siden vi har flyttet til en kjøligere leilighet, så irritasjonen har gått over til å dreie seg om sommerrutene i kollektivtrafikken. :ler:

Og at det er over 30 grader inne på bussen selv når det er 18 grader ute :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Begynner å bli mindre behov for denne tråden nå tror jeg.

Det er september og sommeren er over for i år - Hurra! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...