cilipili Skrevet 8. juli 2010 #321 Del Skrevet 8. juli 2010 Da ser det ut til at varmen er tilbake her.. Synes 17 grader var fint, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 10. juli 2010 #322 Del Skrevet 10. juli 2010 Kan melde om lett skydekke og ca 20 grader i Porsgrunn akkurat nå. Deilig! Synes det kan holde seg slik. Om en månedstid er den værste varmen over, det ser jeg fram til. Gleder meg til høsten. Mørket, vinden, stearinlys, tynn jakke og skjerf på en benk i høstsola med take-away kaffe på en benk mens gule og røde blader faller fra trærne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 10. juli 2010 #323 Del Skrevet 10. juli 2010 I følge yr.no er det meldt 27 grader som varmest idag. Kjenner jeg gruer meg litt på forhånd. Men, hvordan skal man få en 3åring til og sove i varmen på kvelden når det er bortimot like varmt inne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juli 2010 #324 Del Skrevet 10. juli 2010 Må vel dytte dyna i den andre siden av senga og ta frem et laken, er varmt her og blir varmere... Er bedt ut av en "soltilbeder" men det er jo dritskummelt å ta noen øl i varmen, en gang svimet jeg av når jeg reiste meg opp og ramlet og ble gul og blå. Så tar det rolig i dag og nyter vann og sikkert en dusj eller to. Gleder meg til uka, da er det mer variert, hvis man skal tro det man hører... Jeg hovner opp, får hodepine, det er ikke akkurat en drømmesituasjon. Men jeg trenger ikke gå en meter i dag, men jeg liker jo å være aktiv så det er et dilemma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juli 2010 #325 Del Skrevet 10. juli 2010 Gleder meg til en regnværsdag snart. Lei av at det alltid er sol. (Uff, det føles ekkelt bare å skrive det). Reiser snart på ferie i 3 uker til et land hvor det gjerne blir opp i 40 grader og enorm luftfuktighet, jippiiiii... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suru83 Skrevet 10. juli 2010 #326 Del Skrevet 10. juli 2010 Jeg sliter også i varmen ... Her er det 30 varmegrader, og mens jeg blir rød i ansiktet og svetten siler bare jeg går to skritt ute, ser alle andre ut til å synes at dette er en behagelig temperatur ... Jeg liker høsten og vinteren best, når jeg kan jogge ute uten å svime av på grunn av heteslag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 10. juli 2010 #327 Del Skrevet 10. juli 2010 Jeg forsøker å bygge opp toleranse, så jeg har vært ute og gått nå. Joda, jeg blir varm og svett og klam, men jeg tror ting blir mye bedre hvis jeg klarer å ikke plages så mye av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juli 2010 #328 Del Skrevet 10. juli 2010 Jeg forsøker å bygge opp toleranse, så jeg har vært ute og gått nå. Joda, jeg blir varm og svett og klam, men jeg tror ting blir mye bedre hvis jeg klarer å ikke plages så mye av det. Jeg satt faktisk og lurte på før i dag om det du nevner her er mulig, dvs om det går an å venne seg til varmen så den ikke blir så plagsom. Folk i (enda) varmere land synes jo 25 grader er kjølig Nå kan det jo hende det finnes varmehatere i de landene også, men at vi hører like lite om dem som vi gjør her hjemme. Eller kanskje det er de folkene som faktisk dør av heteslag? Nå har jeg vært ute i byen det meste av dagen, og jeg synes bare det blir verre og verre jo mer jeg eksponerer meg for det. Jeg ser speilbilder av meg selv i butikkvinduene, og ser et menneske rød som en kokt hummer i ansiktet, med håret klebet som en ball rundt hodet. T-skjorten har en mørkere farge enn jeg vet den egentlig skal ha - nemlig fordi den er helt gjennomvåt. Jeg koker og peser og klarer ikke tenke på noe annet enn hvor j****g varmt det er. Jeg tar imot hvert lille vindpust som en gave fra himmelen. Når det er vindstille kan jeg ikke sitte stille lenger, jeg MÅ bevege meg bare for å få den lille luftmotstanden. Rundt meg ser jeg glade, tørre mennesker som elsker varmen og nyter hvert sekund. Så det er ingen tvil om at varmeintoleranse er en fysisk tilstand som bare et mindretall av oss har. Synd det ikke går an å få en sykmelding for det, ca 3 mnd i året uten å måtte gå ut hadde vært passe :gjeiper: Å, som jeg gleder meg til den første kjølige høstvinden kommer, og man føler seg frisk og glad og kan gå opp en bakke uten å føle seg som verdens dårligst trente person Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juli 2010 #329 Del Skrevet 10. juli 2010 Jeg har over en tid studert hva "normale", varmeelskende nordmenn synes om ulike temperaturer, og hvordan de kler seg. Ut fra dette har jeg kommet frem til at min individuelle temperatur er ca 10 grader høyere enn de normales. Ingen vanlige folk ser ut til å mene at det blir ubehagelig varmt før det kommer opp i rundt 30 grader. Ved 35 graders varme har jeg sett folk begynne å slite omtrent som jeg gjør ved 25. Under 20 grader så begynner folk å hutre og fryse. Jeg tror nesten ikke det er fysisk mulig for meg å fryse før det kommer ned i rundt 10 grader. Og da er det jo bare å slenge på en jakke, så er det problemet løst. Fra 10 grader og nedover begynner jeg å kjenne meg friskere og mer opplagt. Det beste er kuldegrader. Hvor ligger din øvre toleransegrense? Hvor mange grader er ubehagelig varmt? Jeg setter grensen ved rundt 20 grader før det begynner å bli plagsomt, eller 16-18 hvis jeg må være fysisk aktiv. Kuldegrader tåler jeg mye av, kan godt være minus 30 for min del om det ikke er sterk vind. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 10. juli 2010 #330 Del Skrevet 10. juli 2010 26 grader ute, 28 inne. Tror jeg legger meg i fryseren... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juli 2010 #331 Del Skrevet 10. juli 2010 Er det noen som vet hvor mye varmere det er i solen enn i skyggen? Værmeldingen gjelder vel temperaturer i skyggen, men er ikke lett å finne noe skygge nå om dagen. I dag våget jeg meg ut i Oslo da det var spådd delvis skyet og "bare" 23 grader, men hvis det virkelig ikke var varmere enn det i dag så må jeg nesten melde pass resten av sommeren... da overlever jeg i hvert fall ikke om det blir 30 grader. Men jeg har et håp om at de bare bommet på værvarslingen som vanlig. Var jo over 30 grader på forsommeren i fjor, og jeg overlevde da også... såvidt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 10. juli 2010 #332 Del Skrevet 10. juli 2010 Det var nok rundt 28-30 grader i solen i Oslo i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 11. juli 2010 #333 Del Skrevet 11. juli 2010 Det har gått gradvis dette (har lagt godviljen til leenge og forsøkt å tenke kjølende tanker), men i natt måtte jeg opp og skifte tøy; det var gjennomvått. Kald klut på pannen, snu meg og snu meg, og puta er kjempevarm og ligger feil så nakken får vondt, og jeg hadde et håp om å få sove en gang utpå morgenkvisten. Ikke et vindblaff var å kjenne, selv om det var gjennomtrekk i alle retninger. Jeg har i protest jukset med mine almanakker på veggen, og alle viser nå oktober! Dette er ikke morsomt - jeg vil ikke mere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hard Ride Skrevet 11. juli 2010 #334 Del Skrevet 11. juli 2010 regn i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juli 2010 #335 Del Skrevet 11. juli 2010 regn i dag Deilig det, men temperaturen har ikke gått mye ned. Prøver alt jeg kan å lufte nå i håp om å få innetemperaturen under 28 Men til uka blir det varmere igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 11. juli 2010 #336 Del Skrevet 11. juli 2010 Her er det faktisk nede på 20 grader ute. Vinduet står oppe, så det er god lufting. Har også en vifte som står. Det hjelper å få beveget luften også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 11. juli 2010 #337 Del Skrevet 11. juli 2010 Jeg satt faktisk og lurte på før i dag om det du nevner her er mulig, dvs om det går an å venne seg til varmen så den ikke blir så plagsom. Jeg venner meg egentlig ikke til varmen sånn sett, men jeg prøver å ignorere ubehaget så langt det lar seg gjøre. Jeg har begynt å gå ut i sola bare for å virkelig prøve å ignorere, men det er slettes ikke alltid det funker. Er liksom verst hvis vi treffer folk og blir stående og snakke, for svetten renner og jeg ser svært lite delikat ut. Tenkte jeg skulle begynne å jogge for å få opp kondisen litt, kanskje det kan hjelpe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juli 2010 #338 Del Skrevet 11. juli 2010 Jeg venner meg egentlig ikke til varmen sånn sett, men jeg prøver å ignorere ubehaget så langt det lar seg gjøre. Jeg har begynt å gå ut i sola bare for å virkelig prøve å ignorere, men det er slettes ikke alltid det funker. Er liksom verst hvis vi treffer folk og blir stående og snakke, for svetten renner og jeg ser svært lite delikat ut. Jeg føler det på samme måten, går enda an når man lider i ensomhet, men føles pinlig å bli sittende på en trang buss feks når man føler at man absolutt oser. Særlig når alle andre ser tørre og rene og fine ut selv etter en dag ute i solen. Hvordan får de det til :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 12. juli 2010 #339 Del Skrevet 12. juli 2010 Jeg venner meg egentlig ikke til varmen sånn sett, men jeg prøver å ignorere ubehaget så langt det lar seg gjøre. Jeg har begynt å gå ut i sola bare for å virkelig prøve å ignorere, men det er slettes ikke alltid det funker. Er liksom verst hvis vi treffer folk og blir stående og snakke, for svetten renner og jeg ser svært lite delikat ut. Tenkte jeg skulle begynne å jogge for å få opp kondisen litt, kanskje det kan hjelpe? Jeg føler det på samme måten, går enda an når man lider i ensomhet, men føles pinlig å bli sittende på en trang buss feks når man føler at man absolutt oser. Særlig når alle andre ser tørre og rene og fine ut selv etter en dag ute i solen. Hvordan får de det til :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niema Skrevet 13. juli 2010 #340 Del Skrevet 13. juli 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå