Gå til innhold

Er jeg rar? Sliter i varmen

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Villfisker skrev (Akkurat nå):

Det er jeg enig i. På sånne dager setter jeg meg heller i skyggen ute, om jeg har muligheten.

Jeg gleder meg til høsten, min favoritt årstid 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Villfisker
Cid skrev (1 minutt siden):

Jeg gleder meg til høsten, min favoritt årstid 

Min også. Høsten er best. Nydelige farger og lukter også. Elsker høst 😍🍂🍁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villfisker skrev (2 minutter siden):

Juli måned er den verste uff 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villfisker skrev (51 minutter siden):

Gleder meg til høsten jeg og. Nydelige farger og frisk, skarp luft. Og de første morgenene med rim i gresset 😍 Jeg liker lyset på sommeren da, men hater varmen. Blir også mer deprimert på sommeren. Sliter med depresjon året rundt, men er verst på sommeren, spesielt når det er varmt. Skulle ønske det aldri ble mer enn 20 grader på dagen og 15 på natta, hadde vært digg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt hodepine i hele dag, selv om jeg har drukket nok væske og hatt solbriller på ute. Gleder meg til høsten.

Negativiteten vokser på sommeren i takt med varmen. Blir det 25 pluss blir jeg suicidal.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (8 minutter siden):

Gleder meg til høsten jeg og. Nydelige farger og frisk, skarp luft. Og de første morgenene med rim i gresset 😍 Jeg liker lyset på sommeren da, men hater varmen. Blir også mer deprimert på sommeren. Sliter med depresjon året rundt, men er verst på sommeren, spesielt når det er varmt. Skulle ønske det aldri ble mer enn 20 grader på dagen og 15 på natta, hadde vært digg. 

Du virker alltid så positiv her, trist at du er deprimert :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonymburker skrev (2 minutter siden):

Hatt hodepine i hele dag, selv om jeg har drukket nok væske og hatt solbriller på ute. Gleder meg til høsten.

Negativiteten vokser på sommeren i takt med varmen. Blir det 25 pluss blir jeg suicidal.

Håper du søker hjelp før du vurderer selvmord :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (17 minutter siden):

Du virker alltid så positiv her, trist at du er deprimert :(

Takk, jeg prøver så godt jeg kan å være positiv. Forumet er på en måte en slags flukt fra hverdagen, eller forsøk på det. Men jeg er svært deprimert selv om jeg ikke har vært så åpen om det her inne. 

Endret av jukkapalme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (15 minutter siden):

Takk, jeg prøver så godt jeg kan å være positiv. Forumet er på en måte en slags flukt fra hverdagen, eller forsøk på det. Men jeg er svært deprimert selv om jeg ikke har vært så åpen om det her inne. 

På grunn av korona?:( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (Akkurat nå):

På grunn av korona?:( 

Nei, jeg har slitt med depresjon siden ungdomsskolen, så var lenge før korona. Men selvfølgelig er det kjipt med long covid også, men er ikke det som er grunnen til at jeg er så deprimert.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg har slitt med depresjon siden ungdomsskolen, så var lenge før korona. Men selvfølgelig er det kjipt med long covid også, men er ikke det som er grunnen til at jeg er så deprimert.

Dumt det ikke er hjelp å få 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
jukkapalme skrev (13 timer siden):

Elsker alle de samme tingene med høsten som du lister opp her, pluss mer 😁

Liker også lyset om aommeren da, men varmen er jeg ikke noe begeistret for. 20 grader på dagen og 15 på natta kunne jeg gått med på. Kunne gjerne hatt det kaldere også, men 20 og 15 er en grei mellomting for oss, og for de som gjerne vil ha det varmere.

Leit å høre at du sliter med depressive tanker. Kan godt forstå at det blir tyngre om sommeren. Av en eller annen grunn, har man visst ikke lov til å klage da, og alt skal være så flott med den. Det blir også mye mer synlig hvem som har noen å være sammen med, og hvem som ikke har det. Eller at man av en eller annen grunn ikke orker å være med på ting. Nå vet ikke jeg om det er tilfellet for deg da, men det er bare et par eksempler på mange ting folk kan slite med.

Hvis man som i ditt tilfelle ikke liker varme, og i tillegg har litt annen bagasje i hverdagen, er det ikke så rart at alt kjennes tyngre nå. Varmmen blir da en ekstra plage oppå de andre plagene. 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest skrev (På 5.6.2008 den 10.19):

Hei!

Lurer på om jeg rett og slett er litt rar? He, he..

Jeg takler rett og slett ikke stekende sol og varme. Blir dårlig fysisk og psykisk! Jeg synes det er merkelig med alle solbaderne ute :sjenert:

Men det er visst meldt regn til søndag her i Trondheim ihvertfall :)

Gleder meg :) Flere som ikke liker stekende sol og varme?

Jeg liker ikke dette heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Villfisker skrev (6 timer siden):

Elsker alle de samme tingene med høsten som du lister opp her, pluss mer 😁

Liker også lyset om aommeren da, men varmen er jeg ikke noe begeistret for. 20 grader på dagen og 15 på natta kunne jeg gått med på. Kunne gjerne hatt det kaldere også, men 20 og 15 er en grei mellomting for oss, og for de som gjerne vil ha det varmere.

Leit å høre at du sliter med depressive tanker. Kan godt forstå at det blir tyngre om sommeren. Av en eller annen grunn, har man visst ikke lov til å klage da, og alt skal være så flott med den. Det blir også mye mer synlig hvem som har noen å være sammen med, og hvem som ikke har det. Eller at man av en eller annen grunn ikke orker å være med på ting. Nå vet ikke jeg om det er tilfellet for deg da, men det er bare et par eksempler på mange ting folk kan slite med.

Hvis man som i ditt tilfelle ikke liker varme, og i tillegg har litt annen bagasje i hverdagen, er det ikke så rart at alt kjennes tyngre nå. Varmmen blir da en ekstra plage oppå de andre plagene. 😕

Helt enig. Høres ut som vi har ganske like preferanser når det kommer til temperatur :) 

Takk ♥️ Ja, jeg er diagnostisert med moderat til sterk depresjon, samt sosial angst og det forsterkes på sommeren. Og nei, det er visst ikke lov å klage, jeg føler meg nesten som en kjeltring om jeg klager på varmen 😂 Og som du sier, det blir så tydelig hvem som har noen å være sammen med og ikke. Jeg har aldri hatt noen vennegjeng, har kun et par venninner som ikke kjenner hverandre og som bor langt unna meg, så vi ses ikke så ofte. Jeg har heldigvis en samboer da, men han er mye borte, så er mye alene. Men selv om jeg føler meg ensom til tider trives jeg også i eget selskap. Er bare det at det er så forventet i samfunnet at man skal gjøre så mye og henge med 100 venner hele sommeren og det forsterker jo ensomheten og følelsen av utenforskap.

I tillegg sliter jeg med fatigue, så orker ikke like mye som de fleste andre og så er det jo den sosiale angsten da. Fatiguen forsterkes av varmen og magen slår seg vrang, noe som gjør at jeg ikke kan spise ute og sånt i varmen. Så palmen henger litt med bladene sine når det er så varmt, hehe. Så er ikke det at jeg ikke liker varmen som er det største problemet, men at jeg tåler den så dårlig. Og som du sier blir jo varmen en ekstra plage oppå de andre plagene.

Dette ble langt og mye om meg, håper ikke folk tar det som avsporing.

Gleder meg til høsten, altså. Om to mnd og en uke er det 1.september 😍🍂

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (3 timer siden):

Helt enig. Høres ut som vi har ganske like preferanser når det kommer til temperatur :) 

Takk ♥️ Ja, jeg er diagnostisert med moderat til sterk depresjon, samt sosial angst og det forsterkes på sommeren. Og nei, det er visst ikke lov å klage, jeg føler meg nesten som en kjeltring om jeg klager på varmen 😂 Og som du sier, det blir så tydelig hvem som har noen å være sammen med og ikke. Jeg har aldri hatt noen vennegjeng, har kun et par venninner som ikke kjenner hverandre og som bor langt unna meg, så vi ses ikke så ofte. Jeg har heldigvis en samboer da, men han er mye borte, så er mye alene. Men selv om jeg føler meg ensom til tider trives jeg også i eget selskap. Er bare det at det er så forventet i samfunnet at man skal gjøre så mye og henge med 100 venner hele sommeren og det forsterker jo ensomheten og følelsen av utenforskap.

I tillegg sliter jeg med fatigue, så orker ikke like mye som de fleste andre og så er det jo den sosiale angsten da. Fatiguen forsterkes av varmen og magen slår seg vrang, noe som gjør at jeg ikke kan spise ute og sånt i varmen. Så palmen henger litt med bladene sine når det er så varmt, hehe. Så er ikke det at jeg ikke liker varmen som er det største problemet, men at jeg tåler den så dårlig. Og som du sier blir jo varmen en ekstra plage oppå de andre plagene.

Dette ble langt og mye om meg, håper ikke folk tar det som avsporing.

Gleder meg til høsten, altså. Om to mnd og en uke er det 1.september 😍🍂

Og da er det snart farmen 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

i dag så var jeg ute for måtte handle og varmen slo til meg. ble uvel av den. 30 grader her. holdt meg inne med air condition resten av dagen og kvelden. gleder meg til høsten. takler ikke over 20 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (23 timer siden):

Håper du søker hjelp før du vurderer selvmord :( 

Psykologen kan neppe gjøre været mer levelig😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymburker skrev (3 minutter siden):

Psykologen kan neppe gjøre været mer levelig😛

Mente hjelp mot suicidale tanker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (2 minutter siden):

Mente hjelp mot suicidale tanker :)

Skjønte det, var bare en liten spøk. Men så lenge det er så varmt at det er over min smertegrense så kan ikke tankene styres, dessverre. En psykolog kan ikke forandre på hvordan jeg takler varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...