Gå til innhold

Er jeg rar? Sliter i varmen

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Nå er det 29 grader her jeg bor, klager ikke men kunne godt ha vært kjøligere, synes 20 holder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 her for et par timer siden. Dette er virkelig sommeren fra helvete for oss som ikke trives i ekstremvarme! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater juli. Verste måneden i året. Krysser av hver dag som går på kalenderen og gleder meg til midten/slutten av august når det blir mørkt om kvelden igjen og vi får et svalt drag i luften igjen :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er like før jeg ikke orker mer. Småfeber, 27-30 grader, må være ute 7 timer daglig via jobb 😭

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har muligens fått solstikk, men tidligere i uken trodde jeg at værmeldingen viste synkende temperaturer fra helgen. Men nå er det ikke spådd annet enn brennvarme i minst to uker fremover? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spådd grisevarmt hele langtidsvarselet her også. Er verste tørkesommeren på 71 år leste jeg. Vi trenger regn nå, altså! Men neida, ikke spådd en dråpe. :sukk: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, brainstorm skrev:

Jeg har muligens fått solstikk, men tidligere i uken trodde jeg at værmeldingen viste synkende temperaturer fra helgen. Men nå er det ikke spådd annet enn brennvarme i minst to uker fremover? 

Slik gjør de alltid, legger inn noen kjøligere dager bare for å gi deg falske forhåpninger, så skrur de opp temperaturen til maks igjen...
Skal det bli slik framover nå, 4 av 12 måneder i året på flukt fra uutholdelig varme.
Kan likegodt pakke sammen og flytte til Svalbard med det samme.
Hadde det enda blitt kjølig nok til at jeg orket å pakke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommeren begynte i mai, så dette blir en lang og jævlig sommer. 4 juli bare :(  Fikk 2 uker mildt og svalt i juni, men skal bare være varmt og mye sol fremover :sukk:Gud hjelpe oss. Stakkars blomstene mine. Tørker jo ut. Må vanne hele tiden 

klikker hvis det skal slik drittvær i hele august! 🤬

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror...at jeg bare like godt sletter hele sommeren 2018 fra hukommelsesharddisken.
          "Bzzz-klikk-klikk"...bortevekk! :sukk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

langtidsvarselet gjør meg noe smådesp her.. 🙁Prøver tenke positivt men.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, fjærestein said:

langtidsvarselet gjør meg noe smådesp her.. 🙁Prøver tenke positivt men.. 

Samme her, men det begynner å bli litt mye nå. Det er i alle fall én positiv ting med denne varmen. Jeg har knapt sett en brunsnegle i hele sommer! Tør man håpe på at de har blitt grillet og kanskje til og med kremert av sola? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommeren er virkelig en møkka-årstid.

Varme, press om å være sosial og være blid og glad.

For meg funker sommeren motsatt; jeg blir deprimert og lei pga varmen. Høsten er mye bedre, og heldigvis ikke langt unna. Sola er snudd, og det går riktige veien igjen😉

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Winza
På 3.7.2018 den 11.56, Salka skrev:

Enig, skulle nesten tro varmeelskerne trodde vi valgte selv å bli dårlig i varmen. Foretrekker å sitte inne og spise jeg også, eller ihvertfall i skyggen om det ikke er 25+. Orker ikke dra til byen i denne varmen jeg heller. Orker ingenting jeg heller og får vondt i både magen og leddene pluss at jeg som sagt blir enda slappere enn vanlig og skikkelig irritabel. Og den satans varmen skal visst bare fortsette, jeg blir snart gal. :( 

Ikke sant, derfor jeg føler meg så alene om det og, men heldigvis er vi mange her i tråden som kan være sære sammen. :) Denne tråden er gull verdt altså. 

Og når kulden kommer så kan vi liste oss over til kulde tråden min og klage der 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i det minste på riktige siden av sommersolvervet! Det kan bare bli bedre herfra (prøver jeg å fortelle meg selv med hele Juli og August igjen)!

cozy-fall-lead.jpg?quality=88&strip=all

Etterfulgt av

4fdefbd260b4caef9a2f273695ef0042_full.jp

og

d11bec94ce0db4c43ec76e2d940053e3.jpg

❤️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Winza skrev:

Og når kulden kommer så kan vi liste oss over til kulde tråden min og klage der 😅 

Haha, ikke sant, man blir aldri fornøyd. :hoho: Men skal mye til før jeg klager på kulda, jeg elsker snø og kulde jeg. Bare å kle seg godt det. Vinteren i år var fantastisk syns jeg. Men mildvær, vind og sludd derimot, blææææh, det er det verste. Jeg pleide å klage på langvarig regn også, men det skal jeg slutte med. :fnise: 

Vært på tur i skogen med den ene hesten nå, kom nettopp inn. Klarer ikke trene hest før etter 22 nå for tiden, er så altfor varmt. Nå var det herlig ute. 18 grader og litt vind og null og niks knott. Elsk! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, Salka skrev:

Haha, ikke sant, man blir aldri fornøyd. :hoho: Men skal mye til før jeg klager på kulda, jeg elsker snø og kulde jeg. Bare å kle seg godt det. Vinteren i år var fantastisk syns jeg. Men mildvær, vind og sludd derimot, blææææh, det er det verste. Jeg pleide å klage på langvarig regn også, men det skal jeg slutte med. :fnise: 

Vært på tur i skogen med den ene hesten nå, kom nettopp inn. Klarer ikke trene hest før etter 22 nå for tiden, er så altfor varmt. Nå var det herlig ute. 18 grader og litt vind og null og niks knott. Elsk! :hjerte:

Jepp, og det er så uendelig mye lettere å få varmet seg i kulda, enn å få nedkjølt seg når det er varmt! Om vinteren er det bare å søke ly inne foran peisen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, æøå* skrev:

Jepp, og det er så uendelig mye lettere å få varmet seg i kulda, enn å få nedkjølt seg når det er varmt! Om vinteren er det bare å søke ly inne foran peisen.

Nemlig. Ull er gull og det er ingenting som å varme seg under teppet foran peisen med en kopp te eller kakao etter en kald ridetur. Nå i denne tropevarmen er jo alt helt håpløst og altfor varmt uansett. 32 grader er minst 10 grader for varmt. Sånn som jeg hater denne heten! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
13 minutter siden, Salka skrev:

Jeg slet faktisk veldig i kulda i år 😵 Håper på en kjølig vinter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Jeg tror...at jeg bare like godt sletter hele sommeren 2018 fra hukommelsesharddisken.
          "Bzzz-klikk-klikk"...bortevekk! :sukk: 

Hallo! Skal du slette alt??? DET også??? Eller bare været??

I dag hadde jeg er ærend i Sandviken - hadde gruet meg fælt til å besøke dette ugjestmilde stedet med tropesommer, men ble positivt overrasket. Det var jo ikke noe varmere enn oppi dalom. På turen oppover passerte jeg Gulsviken med toppnotering i bilen på +32 grader celsius. Og, folkens - som lengter etter høst - Nå har farvene på trærne kommet og de ha begynt å dale ned på riksvei 7. Ulidelig trist er det at det er på grunn av vannmangel.... :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...