Linnpinn9 Skrevet 3. juni 2016 #2041 Del Skrevet 3. juni 2016 1 time siden, Emera skrev: SYDEN? Jeg var i en sør-europeisk storby for noen år siden. Spiste ikke på en uke. På grunn av uutholdelig varme. Å nei, det er mer enn ille nok her! Drar ikke til Syden selv om jeg fikk penger kastet etter meg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 3. juni 2016 #2042 Del Skrevet 3. juni 2016 (endret) 3 timer siden, Nietsoj skrev: Jeg skjønner ikke at ikke flere søringer bor nordpå. Snakk om klaging. Ja, det er varmt, men det er da herlig. Heller sånn et par uker enn det evindelige regnet. Folk drar jo til syden for å få sol og varme .... klager dere like mye der? Har dere sett som det vokser og blomstrer? Det er helt eventyrlig. Jeg er en av de som drar til "syden". Men det er noen vesentlige forskjeller mellom det å reise på ferie på en typisk sydenferie og det å bo i Norge når gradestokken viser 30 grader i skyggen. Når jeg er på ferie så er jeg på ferie. Da har jeg tilgang til både badestrand og air condition hele dagen lang. Jeg trives faktisk bedre i Tyrkia midt i juli enn her når det er så varmt som det er nå. Det er noen enkle grunner til det; her hjemme i Norge jobber jeg på et kontor og må jobbe i denne varmen, og da er man gjerne så sliten etter jobb at det å lide seg gjennom en varm busstur ned til stranda er noe jeg ikke orker. Når jeg er varm, svett og sliten så orker jeg ikke å måtte bevege meg absolutt mer enn jeg må. Bare det å holde ut treningene er et stort tiltak i seg selv. Det er nå så. Vi har heller ikke air condition, og her hvor vi bor er det heller ikke gode muligheter for å finne en løsning som passer oss grunnet strenge regler i borettslaget. I diverse "sydenland" har de fleste air condition og dermed kan man enklere kjøle seg ned enn man kan her. Og nei. Jeg kunne overhodet ikke tenkt meg å bo nordpå. Av den enkle grunn at jeg ikke liker kulde heller. Jeg synes nemlig en mellomting er greit. Jeg er lite glad i minusgrader og det passer heller ikke kuldeastmaen min noe særlig. Og nei, jeg klager generelt lite om varmen, men dette er tross alt en tråd dedikert til oss som ikke liker denne heten. Et sted må vi få lov til å klage. Det er absolutt vakkert og flott ute, men det betyr ikke at jeg liker at gradestokken kryper over 25 grader i skyggen. Mvh Yvonne Endret 3. juni 2016 av Yvonne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #2043 Del Skrevet 3. juni 2016 3 timer siden, Nietsoj skrev: Jeg skjønner ikke at ikke flere søringer bor nordpå. Snakk om klaging. Ja, det er varmt, men det er da herlig. Heller sånn et par uker enn det evindelige regnet. Folk drar jo til syden for å få sol og varme .... klager dere like mye der? Har dere sett som det vokser og blomstrer? Det er helt eventyrlig. Jeg elsker regn. Høre regnværet treffe bakken, taket og trærne. Høre de regnfylte trærne riste på seg. Kjenne den typiske regnlukten og føle den litt gråaktige stemningen. Samtidig har jeg forståelse for at andre ikke er så begeistret for regnvær. Kanskje du skulle lære deg å se litt lenger enn din egen nesetipp? Anonymkode: 28b87...cf5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #2044 Del Skrevet 3. juni 2016 Den 6/5/2008 at 10.19, Gjest Gjest skrev: Hei! Lurer på om jeg rett og slett er litt rar? He, he.. Jeg takler rett og slett ikke stekende sol og varme. Blir dårlig fysisk og psykisk! Jeg synes det er merkelig med alle solbaderne ute Men det er visst meldt regn til søndag her i Trondheim ihvertfall Gleder meg Flere som ikke liker stekende sol og varme? Ja! Jeg hater når gradstokken kryper over 20 grader. Og jeg hater steikende sol. Og jeg får ikke sove om natta nå for det er er like varmt da. Jeg kommer til å få en grusom helg. Jeg har ikke så mye som en vifte og det er vindstille så gjennomtrekk er en vits. Og jeg har ingen!!!forståelse for at andre syns dette er knallvær? Håper resten av sommeren blir overskyet og 15 grader. Anonymkode: 5d8ad...36f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 3. juni 2016 #2045 Del Skrevet 3. juni 2016 Har vært altfor varmt idag. I skyggen har det også vært til tider ubehagelig. Jeg har dusjet to ganger idag for å nedkjøle meg. Det fungerer sånn ti min så er det i gang igjen. Jeggleder meg til det blir bare ca rundt 20. Det holder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 3. juni 2016 #2046 Del Skrevet 3. juni 2016 Til dere som sliter med varmen: Flytt til Nord-Norge! Her er det lite varme. Har i en måned nå fått snaps fra søringer om 20-30 varmegrader, mens vi sitter her med våre åtte grader. Om to dager er det meldt snø. Så dette er et fint sted for dere som er som TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #2047 Del Skrevet 3. juni 2016 5 minutter siden, Tibbie skrev: Til dere som sliter med varmen: Flytt til Nord-Norge! Her er det lite varme. Har i en måned nå fått snaps fra søringer om 20-30 varmegrader, mens vi sitter her med våre åtte grader. Om to dager er det meldt snø. Så dette er et fint sted for dere som er som TS GJRENE!! Også er det billigerer hus der og! Jeg hadde lett flytta dit om jeg hadde familie, men det har jeg ikke, så jeg er redd jeg blir ensom selv om jeg ikke er sosial fra før en gang Anonymkode: 5d8ad...36f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #2048 Del Skrevet 3. juni 2016 5 timer siden, Nietsoj skrev: Jeg skjønner ikke at ikke flere søringer bor nordpå. Snakk om klaging. Ja, det er varmt, men det er da herlig. Heller sånn et par uker enn det evindelige regnet. Folk drar jo til syden for å få sol og varme .... klager dere like mye der? Har dere sett som det vokser og blomstrer? Det er helt eventyrlig. Klager ikke i syden nei, men drar ikke i de varmeste månedene. Der så blir livet annerledes, man får servert maten, slipper å stå over komfyren, slipper å vaske, og kan med god samvittighet trekke seg inn med air condition fra 12-16 for å slappe av og hvile. I tillegg går man ofte i vannet og i bassenget, så det blir helt annerledes enn å sitte her i innlandet i stekende sol og kvalmende varme. Varmen i syden føles også annerledes enn varmen her, sikkert på grunn av luftfuktighet og nærhet til havet. 4 timer siden, Thorn skrev: Haha, tror du virkelig at vi som klager i denne tråden drar til syden for sol og varme? Mine drømmeferier går til Alaska, Grønland og Island (Og Costa Rica, fordi det kan man jobbe på skilpaddereservat ♡) Jeg gjør det.. Men les svaret mitt over her, det blir noe helt annet med syden-varme enn varmen som er nå (som gjør meg skikkelig dårlig!) Anonymkode: c0580...3e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 4. juni 2016 #2049 Del Skrevet 4. juni 2016 Jeg har aldri vært i "syden" og har heller ingen interesse av å reise dit. Og skal jeg reise på ferie noe som helst sted lenger sør i Europa så passer jeg på å legge ferien helst om våren (evt høst/vinter) for å unngå den varmeste perioden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #2050 Del Skrevet 4. juni 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: GJRENE!! Også er det billigerer hus der og! Jeg hadde lett flytta dit om jeg hadde familie, men det har jeg ikke, så jeg er redd jeg blir ensom selv om jeg ikke er sosial fra før en gang Anonymkode: 5d8ad...36f Pøh... For et par år siden flyktet jeg på ferie til Nord-Norge, og hva møtte meg der? 30 grader pluss milliarder av mygg Og sol hele døgnet! Om vinteren kunne jeg godt tenkt meg å bo der Anonymkode: a30e7...4f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #2051 Del Skrevet 4. juni 2016 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/vaer-og-uvaer/sommervaeret-holder-seg-lenger-enn-tidligere-antatt/a/23702946/ Noen som er overrasket? Anonymkode: a30e7...4f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #2052 Del Skrevet 4. juni 2016 13 timer siden, Tibbie skrev: Til dere som sliter med varmen: Flytt til Nord-Norge! Her er det lite varme. Har i en måned nå fått snaps fra søringer om 20-30 varmegrader, mens vi sitter her med våre åtte grader. Om to dager er det meldt snø. Så dette er et fint sted for dere som er som TS Ikke bare bare å skulle flytte helt opp til nord når man har en god jobb, mann, barn og familie. Jeg kjenner ingen i Nord og jeg hadde nok blitt ensom. Skulle ønske jeg var født der oppe, men får vel holde ut her i Sør Anonymkode: 473a0...56c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bossa Nova Skrevet 4. juni 2016 #2053 Del Skrevet 4. juni 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/vaer-og-uvaer/sommervaeret-holder-seg-lenger-enn-tidligere-antatt/a/23702946/ Noen som er overrasket? Anonymkode: a30e7...4f0 Å neeeei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bossa Nova Skrevet 4. juni 2016 #2054 Del Skrevet 4. juni 2016 Det var forresten bra at tråden ble flyttet til sosial prat, for er det noe å diskutere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #2055 Del Skrevet 4. juni 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: GJRENE!! Også er det billigerer hus der og! Jeg hadde lett flytta dit om jeg hadde familie, men det har jeg ikke, så jeg er redd jeg blir ensom selv om jeg ikke er sosial fra før en gang Anonymkode: 5d8ad...36f Nåja, billig og billig fru blom. Det spørs helt på hvor du vil bo. Selv liker jeg best en mellomting men nyter varmen så godt jeg klarer til tross for ubehaget. Dvs, på avkjølte rom. Dessverre sitter noen naboer og pimper alt mulig rart på sine kjølige bad så jeg blir både svimmel og kvalm. Anonymkode: ec1b8...0df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 4. juni 2016 #2056 Del Skrevet 4. juni 2016 Den 3.6.2016 at 0.36, AnonymBruker skrev: GJRENE!! Også er det billigerer hus der og! Jeg hadde lett flytta dit om jeg hadde familie, men det har jeg ikke, så jeg er redd jeg blir ensom selv om jeg ikke er sosial fra før en gang Anonymkode: 5d8ad...36f Det er bare billig på landet og i småbyene. Vil du bo der? Det er i hvert fall billigere mange steder sør enn her jeg bor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #2057 Del Skrevet 5. juni 2016 8 minutter siden, Tibbie skrev: Det er bare billig på landet og i småbyene. Vil du bo der? Det er i hvert fall billigere mange steder sør enn her jeg bor Fnis..ja egentlig, helst langt utpå landet. Gjerne i Vesterålen. Der er det mye billige hus. Hvis jeg hadde hatt familie hadde jeg lett solgt leilighet og flyttet fra varme somre Anonymkode: 5d8ad...36f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #2058 Del Skrevet 5. juni 2016 Ja, klarer bare en time i sola, og så svetter jeg som en gris Anonymkode: cf50b...699 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bossa Nova Skrevet 5. juni 2016 #2059 Del Skrevet 5. juni 2016 Merket at det endelig ikke var tropenatt i natt. Sov bedre:) Håper det varer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergtekjen Skrevet 5. juni 2016 #2060 Del Skrevet 5. juni 2016 Eg er på ferie i Spania og her var det gørrvarmt i natt! Vakna kl. 6 av varmen og fekk ikkje sove vidare. No sitter resten av familien på takverandaen og solar seg og eg sitter inne med vindauga på vidt gap Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå