cypress Skrevet 29. september 2008 #61 Skrevet 29. september 2008 Du er gjerne for ung til å huske graden hovedfag. Det er ikke mer enn et par år siden folk gikk ut fra universitetet med cand.mag (4år) grader og hovedfag (6år). Ikke alle er nyutdannet vettu. Men jeg er tildels enig i resten, har du hovedfag og ikke har klart å skaffe deg en bedre lønnet jobb så har du enten en helt ubrukelig grad eller vært svært uheldig med jobbvalget. Det finnes faktisk jurister som har en begynnerlønn på uner 300.000. Det er gjerne i kommunen/det offentlige. Dette er selvsagt ikke de stillingene som er mest attraktive, så de som tar jobbene har kanskje ikke de beste karakterene. Men allikevel...
Gjest Revenka Skrevet 29. september 2008 #62 Skrevet 29. september 2008 Overingeniør i staten. Har lønnstrinn 52 (dvs 398 800) som gir 33 233,- brutto i mnd. Skulle gjerne hatt mer. Ligger under startlønn for nyutdannede, men sånn er det når arbeidsoppgavene veier mer enn lønn. Ville ikke byttet jobb uansett.
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2008 #63 Skrevet 29. september 2008 28 år - salgssjef. 90.000 brutto pr. mnd. Yeah...right...
mann23 Skrevet 30. september 2008 #64 Skrevet 30. september 2008 Yeah...right... Janteloven råder høyt. Hvorfor i all verden skulle den personen lyve om lønna si? Opplevde det samme selv da jeg skrev hvor mye jeg tjente sist. Har sluttet med dette nå da jeg jeg nå ser hvor misunnelige og smålige mange personer er
PeeWee Skrevet 30. september 2008 #65 Skrevet 30. september 2008 Janteloven råder høyt. Hvorfor i all verden skulle den personen lyve om lønna si? Opplevde det samme selv da jeg skrev hvor mye jeg tjente sist. Har sluttet med dette nå da jeg jeg nå ser hvor misunnelige og smålige mange personer er Synes da at det er mye mer smålig å ønske at andre skal bo på gata og/eller sulte bare fordi man skal få litt lavere skatt.
mann23 Skrevet 30. september 2008 #66 Skrevet 30. september 2008 Synes da at det er mye mer smålig å ønske at andre skal bo på gata og/eller sulte bare fordi man skal få litt lavere skatt. Ikke hvis det er deres egen feil
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2008 #67 Skrevet 30. september 2008 Janteloven råder høyt. Hvorfor i all verden skulle den personen lyve om lønna si? Opplevde det samme selv da jeg skrev hvor mye jeg tjente sist. Har sluttet med dette nå da jeg jeg nå ser hvor misunnelige og smålige mange personer er Ikke misunnelig og smålig, bare realistisk. Kan godt være at denne personen snakker sant, men jeg har sett mange personer i lignende tråder som ikke snakker sant. F.eks. i offentlig sektor finnes det en grense for hva man kan tjene i enkelte stillinger. Men noen her er helt på jordet. Enten fantaserer de, eller så lyver de. Hvorfor de lyver? Aner ikke, skjønner heller ikke poenget med det, spesielt ikke siden mange her er anonyme, så skryting har vel ikke den helt samme effekten når ingen vet hvem man er...skulle en tro... Uansett; om denne lønna er sann, så er det vel ingen "normal" lønn som hører hjemme i en "sammenligningstråd" egentlig.... Vedkommende må jo isåfall ha provisjon og svært gode tider akkurat nå. Det er vel ingen lønn man kan ha fast alltid.. Isåfall vil jeg gjerne vite hva han selger
mann23 Skrevet 30. september 2008 #68 Skrevet 30. september 2008 Ikke misunnelig og smålig, bare realistisk. Kan godt være at denne personen snakker sant, men jeg har sett mange personer i lignende tråder som ikke snakker sant. F.eks. i offentlig sektor finnes det en grense for hva man kan tjene i enkelte stillinger. Men noen her er helt på jordet. Enten fantaserer de, eller så lyver de. Hvorfor de lyver? Aner ikke, skjønner heller ikke poenget med det, spesielt ikke siden mange her er anonyme, så skryting har vel ikke den helt samme effekten når ingen vet hvem man er...skulle en tro... Uansett; om denne lønna er sann, så er det vel ingen "normal" lønn som hører hjemme i en "sammenligningstråd" egentlig.... Vedkommende må jo isåfall ha provisjon og svært gode tider akkurat nå. Det er vel ingen lønn man kan ha fast alltid.. Isåfall vil jeg gjerne vite hva han selger Hadde det vært i offentlig sektor hadde vel alle arrestert h*n, men det var det nå ikke. Denne tråden her er vel en "post hvor mye du tjener" tråd. Sånne type svar er jo like gode som en "er ingeniør tjener 450.000 i året" svar. Slike tråder oppstår jo utifra nysgjerrighet rundt hverandres jobber. En sammenlignings tråd spør man jo spesifikt om yrke. Selvfølgelig tjener selgere sine penger ved provisjon Men jeg er enig at en selger burde ta gjennomsnittet fra overskuelig fortid og skrive hva de har tjent i snitt, da det er dette som er interessant (iallfall for min del)
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2008 #69 Skrevet 30. september 2008 Nattevakt på HVPU bolig. 121 i timen, får kun betalt for hver 3 time. Timetilleggene er jeg litt usikker på, men på litt sånn ca regning ser det ut som helge og natt-tillegget utgjør ca 45 kr ekstra i snitt pr betalte time. Har vel forsåvidt fastlønn, men ofte overtid og ekstravakter. Ligger på ca 8-10 tusen pr måned før skatt, og det går fint rundt.
Gjest Gjest_julie_* Skrevet 21. oktober 2008 #70 Skrevet 21. oktober 2008 Jobber deltid på bensinstasjon og tjener 123,33 kr. timen, pluss tillegg for kveld og helg.
Gjest Stjernedryss Skrevet 21. oktober 2008 #71 Skrevet 21. oktober 2008 Yeah...right... Hvorfor tror du ikke dette stemmer? Det er faktisk en normal lønn for en salgssjef. (Jeg sier ikke at man automatisk tjener dette som salgssjef, men det er ikke noe unormalt i den form at det er noe å tvile på)
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #72 Skrevet 21. oktober 2008 Yeah...right... Eh, det er fullt ut mulig det. Så misunnelig kommentar du kom med...
Gjest Stjernedryss Skrevet 21. oktober 2008 #73 Skrevet 21. oktober 2008 Selvfølgelig tjener selgere sine penger ved provisjon Men jeg er enig at en selger burde ta gjennomsnittet fra overskuelig fortid og skrive hva de har tjent i snitt, da det er dette som er interessant (iallfall for min del) Ikke helt enig. For det første utvikler man seg jo i det yrket som i alle andre yrker. Derfor synes jeg inntekten man har stabilisert seg på sier mer enn gjennsomsnittet.
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #74 Skrevet 21. oktober 2008 Det finnes faktisk jurister som har en begynnerlønn på uner 300.000. Det er gjerne i kommunen/det offentlige. Dette er selvsagt ikke de stillingene som er mest attraktive, så de som tar jobbene har kanskje ikke de beste karakterene. Men allikevel... Eh...det begynner å bli en stund siden folk med hovedfag eller profesjonsstudie (som jus) startet på under 300 000 i komomunal sektor. Nå i dag starter de gjerne på minst 330 000 eller mer. Det skal godt gjøres å starte under dette nivået. Det finnes faktisk jurister som ønsker å jobbe i kommunal sektor, tro det eller ei. Og de kan ha gode karakterer. Det finnes interessante jobber i kommune og fylkeskommune for en jurist.
Gjest Purple Haze Skrevet 21. oktober 2008 #75 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg er pedagogisk leder i barnehage, 16 års ansiennitet, og tjener 366 000 i året, sånn ca. Utbetalt 22 500 pr mnd.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #76 Skrevet 22. oktober 2008 Saksbehandler i kommunen, er høgskoleutdannet. Tjener 343 000,- brutto i året, 28 580,- brutto i mnd ca. med full ansiennitet (10 år).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå