Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Saken er at jeg skal forhandle lønn om ikke så altfor lenge og i den forbindelse tenkte jeg at jeg skulle føle litt på hva folk tjener rundt omkring.

Det jeg lurer på er altså:

1.Hva jobber du som?

2.Lønn. Helst timelønn,skriv gjerne om du har fastlønn eller skriver timer.

Jeg føler at fastlønn burde ligge høyere enn hvis man skriver timer.

Noen som har synspunkter på det?

Tusen takk for all hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt ettersom det. Har du overtid for avspasering syns jeg fastlønn og timelønn bør være akkurat det samme. Innebærer fastlønnen derimot litt overtid og "ta med hjem" arbeid bør den være høyere enn timelønn.

Gjest Janna
Skrevet

1. Barnehageassistent (kommunal bhg)

2. ca 10400 per mnd (etter skatt, altså) :-?

Skrevet

Yrke: ansatt i sikkerhetsselskap

Lønn: 16 000,- brutto per måned

Skrevet

Jobber på kontor med litt forskjellige oppgaver i tillegg IT/Data-relatert.

Har ikke noe navn på stillingen min, men jeg har ingen utdannelse innen dette faget, kun erfaring.

Har ca 120 kroner pr time + evt. tillegg.

I måneden blir dette ca 19.000 brutto.

Skrevet

JObber som Markedssekretær/annonsekonsulent

Har fast lønn.

Tjener 20.833,- brutto i mnd + provisjon + avspasering for pålagt overtid.

(har fastlønn på 250.000,- i året altså. Det er stort sett årslønn m/ evt goder jeg arbeider med ved lønnsforhandlinger.)

Dersom fastlønn er beregnet å innebære en viss andel overtid I lønna, så bør fastlønn være høyere en timelønn.

Dersom det er fastlønn + overtid, så bør vel timelønn og fastlønn ligge likt, selvfølelig kommer det an på om vedkommende er fast ansatt eller jobber som vikar, engasjement el. Da er det gjerne forskjell i lønna tror jeg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er journalist og har drøyt 25.000 brutto i måneden pluss en rekke tillegg for ubekvem arbeidstid. (Og dessuten kommer det ofte en del overtid i tillegg).

Skrevet

Jeg er utdannet barne-og ungdomsarbeider, har fastlønn. Jobber 100% stilling. Jeg har ca. 18300kr brutto per måned (før skatt). Dette tilsvarer vel...*regne,regne*... en timelønn på rundt 122kr. Hvis jeg regnet riktig, da... :lol: Joda, tror det stemmer ganske bra.

Jeg har 3års ansinitet, så jeg har ikke steget noe i lønn enda. Minstelønnen for barne- og ungdomsarbeidere er på 215000kr brutto pr. år, og det er det jeg ligger på.

Jepp, detaljert nok om min lønn nå? :lol:

Lillian

Skrevet

Hva jobber du med da Myagi? Det er jo ganske relevant for en slik sammenligning....

Skrevet

Jobber som renholder.....

Årslønn på 230 000 kroner. Skriver timer vi :wink:

Skrevet

1. Jobber med regnskap

2. Brutto lønn pr. mnd ca. 32.000,- :D

Gjest lmari
Skrevet

Jeg er journalist, men jobber kun som tilkallingsvikar ved siden av studiene. Tjener 132 kroner timen, og skriver timeliste.

Skrevet

Jeg jobber som ass.butikksjef på en middels stor Vero Moda butikk.

Jeg har faste vakter på ca 170 timer i mnd,men jeg jobber mer enn det.

Jeg har fastlønn med innbakt overtid og tillegg og alt. Den er altfor dårlig og skal forhandles etter endt prøvetid.

Jeg har selvsagt rabatter på klær,noe de regner som en del av lønnen,men som jeg setter helt utenom fordi jeg har mye større press på meg til å kjøpe nye klær.

Dette går opp i opp føler jeg.

Skrevet

Siden jeg ikke er veldig anonym på nett så vil jeg helst ikke si det.

Det holder lenge om andre svarer på spm så jeg har noe å sammenligne med.

Svar gjerne anonymt de som vil det!

Fortsatt takk for all hjelp!

Skrevet

Vel - som assisterende butikksjef er det vel etter min erfaring vanlig med noen kroner mer i timen enn full ansennitet? Det er så lenge siden jeg jobba i butikk at jeg kan ikke komme med tall, for det ville vært helt feil. Men hvis du tar høyest ansennitets timelønn + 3-4 kroner i timen tror jeg at du kommer dit mange butikker er. Men så er det så forskjellig fra kjede til kjede og arbeidsgiver til arbeidsgiver. Noen får 2 kroner over. Noen får kanskje mye mer. Men jeg tror det er sjelden du kan forvente veldig høy lønn som assisterende butikksjef - butikksjef kanskje, men jeg syns butikker har en tendens til å være ganske tilbakeholdende med lønn for dem og.

Håper vero moda betaler mer enn det jeg er vandt med i hvertfall :) Lykke til...

Skrevet

Min kjære mor er personalsjef i sin butikk. Aner ikke hva hun har i timelønn, men jeg mener hun tjente rundt 280 000 i fjor. Dette er da med en del overtid, men ikke ekstremt mye. Hun jobber ikke i Oslo, og ikke i en stor kjede som Vero Moda.

Om du kjenner andre butikksjefer i kjeden, kan du jo kanskje spørre dem til råds? Alternativt, om du har navnene deres, kan du sjekke litt i skattelistene - selv om disse tallene kan lyve veldig. En pekepinn gir de jo. Men da må du ha navnene deres og helst bosted...

Gjest Noldus
Skrevet

Jobber med profilering av et lite firma. Fast lønn 450.000,- pr. år + 5.000,- i bilgodtgjørelse pr. mnd. Av fastlønnen trekkes jeg 40% i skatt.

Godt fornøyd!

Skrevet

Miljøterapeut med utvidet faglig ansvar, 285 000 i grunnlønn, pluss turnustillegg og helligdagstillegg....blir vel et sted opp mot 330 000 til 340 000.....variabel. blir et sted mellom 16 000 og 18 000 netto pr. måned.

Timelønn kan den som gidder regne ut; jeg tok den utdannelsen jeg har fordi den var kjemisk renset for matematikk.....

Milo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...