Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tida går kjempefort! I dag er jeg plutselig 31 uker! Bare 9 uker og 2 dager til termin! :overrasket:

Det er ikke til å unngå at man begynner å tenke mer og mer på fødsel nå. Har tidligere gruvet meg mest, men nå klarer jeg å se litt lenger enn det. Nesten så jeg gleder meg litt! Jeg skjønner jo at det er vondt, men jeg er spent på hvor vondt det er, og hvor godt jeg klarer å takle smertene. Vil helst unngå epidural, liker ikke tanken på å få ei nål inn i ryggen. Redd for at de kan stikke skjevt eller noe sånt... Håper at jeg klarer meg med badekar, akupunktur og evt. lystgass. Uansett blir det spennnede! :hoppe:

Tror forresten vi har funnet jentenavnet nå. Guttenavnet har vi hatt klart leeeenge. Jeg er så spent på om magefølelsen min stemmer, om det virkelig ligger en gutt inni der.

Ja, tida går kjempefort! I dag er veslejenta mi allerede 3 veker gammal, og eg synst nettopp eg låg og fødte. ;)

Eg grua meg utrulig mykje til fødselen på forhånd. Ser på meg sjølv som ein person som er ganske pysete og tåler lite smerte. Men så takla eg det mykje bedre enn eg hadde trudd på forhånd. Det hadde nok mykje å seia at jordmødrene var så utrulig hyggelege, oppmuntrande og støttande. Det hjelpte meg til å tenka at dette kunne eg klara! Og så er det viktig å ikkje få panikk, men prøva å vera rolig og konsentrera seg om å pusta seg gjennom riene. Det var også veldig betryggande å vita eg eg kunne få epidural når som helst, om eg følte at det vart nødvendig - men eg klarte meg heldigvis uten.

Blir spennande å sjå om magefølelsen din stemmer! Greit å ha tenkt på både jente- og guttenavn, når dåke ikkje veit kjønnet.

Skrevet

Her det lenge siden jeg har vært, og nå er du over 30 uker på vei!

Det går fort ja!

Håper du får en fin helg :klem:

Skrevet

:klemmer: Loevinna, itla, Mirabella og kiwii!

Den Babybjörn-vippestolen - var det dagstilbud eller er det noe de fortsatt kan ha hvis det er flere igjen? :sjenert: Vi har nemlig opptil flere Barnas Hus innen rimelig grei avstand... Så forøvrig ellers at Barnas Hus skal ha 20% avslag på alle Babybjörn-produkter den 11. desember, så det er jo også en mulighet. :)

Vippestolen er visst på tilbud hele måneden såvidt jeg har skjønt, tilbudsavisen ligger på barnashus.no. Tror jeg tar turen 11. desember, kanskje det blir ei babybjørn bæresele også. Har egentlig lyst på meitai, men samboeren er litt skeptisk :fnise:

Skrevet

Var på shopping i går, tenkte jeg skulle kjøpe en svart mammajeans som jeg har sett på h&m tidligere. Nå hadde de den selvfølgelig ikke i min størrelse :frustrert: Må jo ha noe å ha på meg på julebord, og kjole er uaktuelt. Det er ikke så formelt akkurat, skal være hjemme hos en kollega. Svart jeans og en fin topp hadde vært knall! Skal sjekke den lokale barne- og mammaklærbutikken i dag, men har ikke så store forhåpninger...

Skrevet
:klemmer: Loevinna, itla, Mirabella og kiwii!

Vippestolen er visst på tilbud hele måneden såvidt jeg har skjønt, tilbudsavisen ligger på barnashus.no. Tror jeg tar turen 11. desember, kanskje det blir ei babybjørn bæresele også. Har egentlig lyst på meitai, men samboeren er litt skeptisk :fnise:

Takk! :) Nå har vi bestemt oss for å ønske vippestol til jul, men jeg videreformidlet til de aktuelle at den skal være på tilbud på Barnas Hus. ;)

Håper du finner en bukse... Det er så vanskelig å finne litt penere klær i denne tilstanden! *oppgitt* Også blir det så fort utsolgt, skulle jo tro at det var marked for litt mer utvalg, da? :klø: Håper du finner noe som passer, ihvertfall... :klemmer:

Skrevet
Håper du finner en bukse... Det er så vanskelig å finne litt penere klær i denne tilstanden! *oppgitt* Også blir det så fort utsolgt, skulle jo tro at det var marked for litt mer utvalg, da? :klø: Håper du finner noe som passer, ihvertfall... :klemmer:

Har ikke funnet noe enda iallefall... Er ikke så stort utvalg i mammaklær her jeg bor, bare en butikk som fører litt klær fra mamalicious. De hadde ikke svarte jeans/bukser. Sikkert utsolgt for lenge siden... Må vel ta meg en tur til nabobyen denne uka og se om de har vanlige svarte penbukser på h&m. Har allerede sjekket alle h&m i den byen for svarte jeans, så de er det bare å glemme...

Har bestilt meg en rød Skip hop dash deluxe stelleveske fra kiwikid :hoppe: Gleeeder meg til den kommer! Betaler 80 dollar inkl. frakt, så får vi bare håpe at den sniker seg unna tollen. Blir uansett billigere enn å kjøpe den her hjemme, så fornøyd er jeg likevel :)

Skal snart på kveldsvakt. Deilig å være aktiv sykmeldt, slipper å stresse. Kan bare ta på meg de oppgavene jeg vil :) Godt for bekkenet mitt!

Skrevet

Hei hei!

Titter bare innom for å si at jeg følger med deg ;) Jeg er ikke så veldig mye på KG for tiden (det går i perioder), men jeg snikleser i mine faste dagbøker med jevne mellomrom. Det høres ut som du har det bra, og så fint at stelleveska er snart i hus! Har dere kjøpt det meste da eller?

Håper du får en fin dag! :klemmer:

Skrevet
Hei hei!

Titter bare innom for å si at jeg følger med deg ;) Jeg er ikke så veldig mye på KG for tiden (det går i perioder), men jeg snikleser i mine faste dagbøker med jevne mellomrom. Det høres ut som du har det bra, og så fint at stelleveska er snart i hus! Har dere kjøpt det meste da eller?

Håper du får en fin dag! :klemmer:

Hei aimee! :klemmer:

Koselig at du følger med! Er ikke så flink til å legge igjen spor så ofte jeg heller selv om jeg leser de faste dagbøkene så og si hver dag. Sånn er det bare :)

Begynner å få det meste i hus ja, iallefall det som er viktigst. Mangler enkelte småting som regntrekk til vogn, stellematte, badebalje, ammepute og sprinkelbeskytter til seng. Ellers har jeg tenkt meg på apoteket for å handle inn litt utstyr til stell samt febertermometer og slike ting. Klær har beibi'n mer enn nok av, iallefall i str. 56. Må vel få noen til å kjøpe inn litt i str. 50 mens jeg ligger på sykehuset hvis det viser seg at 56 er altfor stort :)

Skrevet

Vært hos jordmor i dag :)

Vekt: + 10,2 kg totalt

BT: 128/77

Urin: L+1

Ødem: 0

Leie: HB

Fl./min.: 132

SF: 30 cm

Godt fornøyd med kontrollen. Litt utslag på leukocytter i urinprøven, men jeg har ingen symptomer på uvi. Satser på at det bare er litt forurensning. Fortalte jordmor at jeg innimellom er litt øm i ryggen ved ribbeina på venstresiden, men satser på at dette er pga. stillingen beibi'n ligger i. Det kommer først og fremst om kveldene, og da er det vel litt mindre plass inni der, tenker jeg. Hodet ligger fremdeles ned, men er bevegelig.

Snakket litt om fødsel, har begynt å tenke mer på dette i det siste. Ikke så rart kanskje med tanke på at det begynner å nærme seg faretruende fort. Fortalte om intensiteten i menssmertene mine, og jordmor mente jeg hadde et godt utgangspunkt i å takle smertene ved fødsel pga. dette :) Håper virkelig at hun har rett! Det siste året før jeg ble gravid lå jeg i senga og gråt nesten hver gang jeg hadde mensen, selv om jeg hivde i meg 2stk Naproxen med det samme. Jeg sa tilogmed til samboeren en gang at jeg aldri skulle føde :fnise: Fødselssmerter er jo uansett en positiv smerte, jeg ser ikke helt vitsen i menssmerter :roll:

Har satt på den første vaskemaskina med babyklær, laken og helsetepper :hjerte: Blir koselig å henge opp etterpå!

Skrevet

Tror kanskje jeg har uvi... Veldig svake symptomer da isåfall, kjenner bare litt stikking og ubehag innimellom når jeg tisser. Hadde jo 1+ på leukocytter hos jordmor på onsdag, så det kan jo hende det har utviklet seg. Stikker innom med en urinprøve til legen i morgen for sikkerhets skyld.

Hatt ei fin helg med besøk av paps og samboeren. Fikk gjort unna noen julegaver i går, samt kjøpt litt mer utstyr til beibi'n :)

* Babybjørn vippestol i sort/silver

* Lammeskinn til vogn

* Regntrekk til vogn

* Ammepute

Skrevet

Har begynt å få vondt i ryggen om natta, kjenner det spesielt utpå morgenkvisten. Begynner å bli vanskelig å variere sovestillingene, så det er kanskje ikke så rart at man får litt vondter. Er ikke så glad i å sove på ryggen heller så sent i graviditeten, det er ikke det at jeg blir uvel, men jeg er redd for å bli det :sjenert: Hvis jeg skal sove lenger enn 6-7 om morgenen har jeg egentlig ikke noe valg, da er det rett og slett vondt å ligge på siden. Hvordan skal det bli når magen blir enda større? :klø:

Var hos fysio for første gang på fredag, mest samtale men også litt undersøkelse. Det viser seg at smertene i lysken sannsynligvis kommer av muskulære spenninger, og dette kunne jeg holde i sjakk vha massasje og uttøying. Var skikkelig vondt å bli massert, men jeg kjente at det ble mye bedre etterpå. Fysioen snakket mye om hjelpemidler som krykker, bekkenbelte osv., men jeg føler ikke at jeg er så dårlig. Jeg føler mest behov for å lære forskjellige øvelser som kan holde bekkenproblemene i sjakk. Tenkte å være med på fellestrening for gravide i morgen, og da er det fokus på slike øvelser. Høres litt skummelt ut, er litt sjenert jeg :sjenert:

Skrevet

Usj, kjedelig med både uvi, ryggvondter og bekkenproblemer/muskelspenninger... :troest: Du får trøste deg med at det tross alt ikke er SÅ lenge igjen nå. :) Med jula og sånt kommer tiden sikkert til å fly! :Nikke:

Dere må jo nesten være i boks med utstyret, dere også? :)

Skrevet
Usj, kjedelig med både uvi, ryggvondter og bekkenproblemer/muskelspenninger... :troest: Du får trøste deg med at det tross alt ikke er SÅ lenge igjen nå. :) Med jula og sånt kommer tiden sikkert til å fly! :Nikke:

Dere må jo nesten være i boks med utstyret, dere også? :)

Jeg hadde heldigvis ikke uvi da, ikke utslag på noe. De skulle uansett sende den inn til dyrkning i tilfelle det ikke vistes på urinstix. Og egentlig har jeg det ikke så verst til tross for enkelte plager. Jeg har jo vært så heldig fram til nå, har jo forventet at det skulle bli litt tyngre på slutten. Og ja, nå kommer tida til å fly framover. Det er jo bare ei drøy uke til julaften :overrasket:

Straks i boks med utstyret ja, og er veldig fornøyd med det! Bare enkelte småting som mangler, og de er ikke sånn superviktige. Koselig å småhandle de siste tingene, for nå trenger jeg ikke å stresse. Hadde en liten stund hvor jeg følte vi manglet absolutt alt, og det er ikke mange ukene siden. Da stresset jeg da :fnise:

Skrevet

Ble ikke gruppetrening hos fysio i dag likevel :sjenert: Det har regnet i hele natt, og resultatet er speilglatte veier. Fikk høre at de brukte å gå tur først, og det blir ikke aktuelt for min del. Har ikke spesielt gode sko på glatt føre, og heller ikke brodder. Livredd for å falle... Får håpe føret er bedre på torsdag, og da rekker jeg isåfall å låne meg et par gode sko av mamsen først.

Hvis jeg tør å bevege meg over gårdsplassen (ja, speilglatt der også), så tenkte jeg meg en tur på shopping. Trenger litt matvarer, babystash og julepynt. Har heldigvis bil, så jeg slipper å gå :)

Skrevet

Da har jeg vært på gruppetrening hos fysio, og det var egentlig ikke så skummelt :) Kjente at jeg fikk brukt en del muskler som har ligget i dvale ei stund... :sjenert: Veldig greit å lære seg en del øvelser i forhold til bekken/rygg, skal prøve å gjøre disse øvelsene selv i jula. Fysiotreninga starter ikke på før utpå nyåret igjen, og da er det plutselig ikke så lenge igjen til termin :overrasket:

Merker at magen har vokst masse de to siste ukene. Sammenlignet magebilder for noen dager siden, og det var stooor forskjell. Kanskje ikke så rart at jeg begynner å kjenne det i ryggen. Blir bedre utover dagen når jeg har fått rørt litt på meg, men i dag tidlig var det rett og slett vanskelig å finne ei god stilling i sofaen når jeg skulle spise frokost. Menmen, noen plager må man jo ha :) Synes jeg er kjempeheldig jeg! Halsbrannen har ikke kommet enda heller, og det synes jeg er litt rart. Hadde jo en periode når jeg var 16-17 uker på vei hvor jeg slet med halsbrann. Så forsvant den plutselig igjen, og jeg har ikke kjent noe til den senere!

Skrevet

:tree:

:nissegutt: Bare på en liten rundtur for å ønske deg og dine :nissegutt:

en fin og fredelig jul!

:klemmer:

Skrevet

Innom for å ønskja deg ei riktig GOD JUL! :tree:

:klem:

• 3 uker senere...
Skrevet

Loevinna og Mirabella :klemmer:

Mellomjula ble plutselig litt annerledes enn jeg hadde tenkt i år. På nyttårsaften kom det en skjønn liten gutt til verden, 5 uker for tidlig :hjerte: Han veide 2600 gram og var 47 cm lang. Alt står bra til med oss alle tre, men vi har tilbrakt nesten tre uker på sykehuset. Lille L. har vært slapp og hatt vanskeligheter med å spise, og derfor hatt behov for mat gjennom sonde. I går ble den fjernet, og da kunne vi endelig reise hjem :hoppe: Ammingen er lagt på is inntil videre, men det fungerer bra med pumping og flaskemating.

Sinnsykt deilig å komme hjem og starte det nye livet på ordentlig. Av naturlige årsaker har jeg ikke rukket å oppdatere meg her inne enda, er så spent på hvordan det går med resten med termin i januar/februar. Fødselen gikk over all forventning, absolutt ingenting å gruve seg til! :) Fødselshistorie kommer senere!

Skrevet

Næh, gratulerer! Det har vært stille her, ja... Godt å høre at alt gikk bra selv om han var litt tidlig ute. :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...