Gå til innhold

Noen som trener på Myrens sport/treningssenter?


Gjest Icere

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Jeg prøver å trene i alle fall et par ganger i uken (målet er i alle fall fire ggr per uke). Flyttet til Torshov i desember og begynte på Myrens Sportssenter (tidligere Treningssenteret) i januar. Det er for øvrig det beste treningssenteret jeg og samboeren min har brukt noensinne! Se mer her: http://myrenssportssenter.no/

Jeg har dessverre falt av litt på treningen siden jeg begynte i ny og meget tidskrevende jobb i august. Nå prøver jeg å komme opp på mitt tidligere nivå på 4-5 ganger i uken.

Hopp-og-sprett og åndelige øvelser er ikke noe for meg, selv om jeg absolutt kunne trengt litt avspenning med yoga eller lignende! Jeg varmer opp på tredemølle og kjører styrketrening i 45-60 min.

Er det noen andre jenter her inne som trener på Myrens og trives best med vekter? :)

-misa

Endret av misa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trener på Myrens, og er enig med deg, det er et utrolig bra sted å trene. Trener selv 5-7 dager i uka og trener mye styrke, fortrinnsvis frivekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva koster det å trene der? Kunne tenkt meg å prøve meg der, nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Enigma. :)

Ah, det er drømmen å trene så mye som jeg gjorde før, men jeg har ikke tid. :( Trener du alene? Jeg trener stort sett ilag med samboeren min, men etter at han begynte på boksing har jeg vært mest alene. Hadde vært gøy å blitt kjent med noen andre som går der fast (og som kanskje kan være til litt inspirasjon!).

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Btw, jeg tror det er 450,- i mnd (har autotrekk og husker ikke nøyaktig).

Det er verdt hver eneste krone. :)

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Enigma. :)

Ah, det er drømmen å trene så mye som jeg gjorde før, men jeg har ikke tid. :( Trener du alene? Jeg trener stort sett ilag med samboeren min, men etter at han begynte på boksing har jeg vært mest alene. Hadde vært gøy å blitt kjent med noen andre som går der fast (og som kanskje kan være til litt inspirasjon!).

-misa

Det varierer litt, men trener ofte alene ja. Det er ikke mange som gidder å følge mitt treningsopplegg. Kameratene mine tror jo at jeg er gal :gjeiper: Trener ickboxing også da, så dermed får jeg trent sammen med noen i blant, dessuten har jeg hatt PT 1 gang i uken det siste halve året, men nå blir det nok uten PT framover fordi det er for dyrt.

Vil absolutt anbefale Myrens Agathe, det er utrolig bra å trene der. De som jobber der er hyggelige og flinke og du har jo også et godt utvalg av andre aktiviteter du kan benytte deg av på senteret.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...

Nå har jeg nettopp vært å trent, det er så deilig når man først klarer å knø seg bort! Tror jeg skal prøve ut tipset ditt, Enigma, og kjøre noen runder med personlig trener. :)

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nettopp vært å trent, det er så deilig når man først klarer å knø seg bort! Tror jeg skal prøve ut tipset ditt, Enigma, og kjøre noen runder med personlig trener. :)

-misa

Jeg synes absolutt det er verdt det hvis du har råd til det, men billig er det ikke. Det koster mye, men for meg har det vært verdt hvert eneste øre. Jeg tar en pause nå i sommer for å spare litt penger og trene på egenhånd, men regner med jeg starter opp igjen i september.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøste og bære, jeg har visst skrytt litt for mye i den tråden om hvor mye man klarer å løfte. Kjørte styrke på armer i går, og sleit med 8,8 kg på 6 reps, bicepscurl. Huffameg... Heldigvis går det fort oppover etter et treningsopphold. :P

-misa

Endret av misa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøste og bære, jeg har visst skrytt litt for mye i den tråden om hvor mye man klarer å løfte. Kjørte styrke på armer i går, og sleit med 8,8 kg på 6 reps, bicepscurl. Huffameg... Heldigvis går det fort oppover etter et treningsopphold. :P

-misa

Hehehe, har man hatt et lite opphold merker man det godt ja, heldigvis kommer man seg fort tilbake i form igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gladlaks

Ja, der trener jeg også :) Det blir mest sykling og vekter på meg... Litt tiltak å dra på klassene. Trener alt for lite nå, men skal begynne i jobb på sagene 1.aug, og da har jeg store planer om å dra dit rett etter jobb et par dager i uka. :)

Noen som har prøvd spinning der forresten? er det bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke prøvd spinning der, men jeg har forsøkt saltimene og de 2-3 instruktørene jeg liker best har også spinningtimer, så jeg vil tro de er bra. Synes enkelte av instruktørene er utrolig flinke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har heller ikke prøvd spinning. Saltimer generelt har aldri vært min greie, men kanskje det bare er fordi jeg tror jeg kommer til å dumme meg ut...! :sjenert:

Vel vel, vekttrening synes jeg er gøy i alle fall. I morgen skal jeg faktisk prøve den mye omtalte Ascent Traineren til Enigma. :) Ellers blir det mye 15% stigning på tredemølla og tempo mellom 5,5-8,0.

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gladlaks

Første gang jeg prøvde aerobic stilte faktisk instruktøren seg opp foran meg og begynte å le... hehe.. Men jeg kom inn i det etterhvert. Selv om jeg kanskje ikke ser så utrolig bra ut når jeg hopper rundt om kring, så får jeg iallefall med meg trinnene nå.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Jeg vet ikke om hadde ledd med eller løpt ut med tårer i øynene. Eller stappet en sur gymsokk i munnen hennes! :ler:

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt å høre at det er flere som meg her ;) Jeg har alltid hatet saltimer, men så begynte jeg på basic aerobics og basic step på Myrens og de to instruktørene er fantastisk flinke. Får håpe de begynner opp igjen med basic til høsten, nettopp fordi jeg kan konsentrere meg om å ta i, framfor å konse på trinne og kombinasjoner.

Spesielt hun som har aerobictimen er utrolig søt og dyktig. Jeg følte meg aldri like dum med henne. Nå har jeg tatt steget opp til activetimer når det er instruktører jeg er trygge på, og det går faktisk sånn noenlunde. Velger dog timene og instruktørene med omhu. Må innrømme at jeg til tider føler meg litt dum, fordi jeg får kommentarer som: så flink du var i dag! eller bra jobba eller sånt. En gang fikk jeg til og med høre: jeg var skikkelig stolt av deg i dag :flau: tenker da gjerne: herregud, står det så dårlig til med meg altså? :fnise: Men prøver å slå meg til ro med at det er nok bare fordi de har sett meg streve og slite for å henge med og nå kan jeg faktisk henge med til og med bedre enn enkelte andre på active-timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gladlaks

Var sammen med en venninde som var like ukoordinert som meg, så vi tok det med et smil... hehe

Men en annen gang dro jeg på et opplegg med nike... jeg var helt alene, og var ikke med i det hele tatt, pluss at jeg plutselig oppdaga at treningsbuksa var på vranga.. huff a meg.. det var flaut! Jeg gikk ut før vi kom halvveis, og utgangen var helt foran, sånn at alle fikk med seg at jeg gikk ut. Var ikke værlig høy i hatten da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sammen med en venninde som var like ukoordinert som meg, så vi tok det med et smil... hehe

Men en annen gang dro jeg på et opplegg med nike... jeg var helt alene, og var ikke med i det hele tatt, pluss at jeg plutselig oppdaga at treningsbuksa var på vranga.. huff a meg.. det var flaut! Jeg gikk ut før vi kom halvveis, og utgangen var helt foran, sånn at alle fikk med seg at jeg gikk ut. Var ikke værlig høy i hatten da...

:ler: Huff, jeg skal vel ikke le, men du har beskrevet det så morsomt at jeg ikke kunne la være! ;)

Enigma: hvor mye føler du at du får ut av saltimene? Hva vil du sammenligne en basic aerobictime med (ift feks 10% stigning på tredemølle i ca 8,0 i tempo)?

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sammen med en venninde som var like ukoordinert som meg, så vi tok det med et smil... hehe

Men en annen gang dro jeg på et opplegg med nike... jeg var helt alene, og var ikke med i det hele tatt, pluss at jeg plutselig oppdaga at treningsbuksa var på vranga.. huff a meg.. det var flaut! Jeg gikk ut før vi kom halvveis, og utgangen var helt foran, sånn at alle fikk med seg at jeg gikk ut. Var ikke værlig høy i hatten da...

Uff, føler med deg. På Myrens er heldigvis døra bakerst, og jeg passer på å stille meg opp sånn at jeg kan snike meg ut dersom jeg ikke er trygg på instruktøren. ;) Er det en instruktør jeg liker prøver jeg å holde ut uansett, rett og slett fordi det er den eneste måten å bli bedre på. Prøv timer med Åsa på Myrens. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...