Gå til innhold

Oversette


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Trenger hjelp med å oversette en tekst til engelsk. :) Er ikke at det er noe problem å gjøre det, men det er alt for mye som skal gjøres idag, også er ikke mine gramatiske kunnskaper desverre de beste.

"Odd Børretzen ble født 21. november 1921 på Fister på vestlandet. Han hadde svært religiøse foreldre og faren hans Jacob Børretzen var predikant. Da Odd var 3 år gammel flyttet familien til Grorud like utenfor Oslo. I Oslo prøvde han å studere, men han forstod snart at han ikke var egnet til langvarige studier. Han hoppet ut av studiene og dro til sjøs.

Etter en stund fant han ut at det å være til sjøs heller ikke var noe for han, så han bestemte seg for å bli tegner. Han fikk mange forskjellige jobber, blant annet for Dagbladet og Arbeiderbladet. Etter hvert begynte han å skrive om livet til sjøs for Dagbladet og det var dette som gjorde han til en forfatter. På slutten av 60 tallet samarbeidet Odd Børretzen med visesangeren Alf Cranner. På denne tiden begynte han å synge og snakke for forskjellig publikum.

I 1980 giftet Odd Børretzen seg med Eva Bødker Næss. De flyttet sammen til Frankrike senere. Etter noen år flyttet de tilbake til Norge siden Eva ville hjem. Når de kom tilbake til Norge bosatte de seg i Tønsberg hvor paret bor fortsatt.

Odd er veldig glad i kysten og det er noen av grunnen til at han bosatte seg i Tønsberg. Han har blant annet skrevet 3 bøker om den delen av kysten der han bor.

Hans viktigste våpen er ironien. Han greier å skildre alt på en spesiell og morsom måte, noe du kan se på sang tekstene hans. Det er kanskje derfor vi liker han."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Odd Børretzen was born 21. november 1921 on Fister on vestlandet. He was very religious parents and his father Jacob Børretzen was the preacher. When Odd was 3 years old, moved the family to Grorud, just outside of Oslo. In Oslo, he tried to study, but he soon realized that he was not suited to long-term studies. He jumped out of studies and went to sea.

After a while he found out that it is to be at sea rather was nothing for him, so he decided to become a draw. He had many different jobs, among other things, for Dagbladet and Arbeiderbladet. Gradually, he began to write about life at sea for Dagbladet, and it was this that made him a writer. In the late 60's co-operation with Odd Børretzen visesangeren Alf Cranner. At that time he began to sing and talk to different audiences.

In 1980 giftet Odd Børretzen with Eva Bødker Næss. They moved together to France later. After a few years they moved back to Norway since Eva was anxious to return home. When they came back to Norway resident in the Portsmouth, where the couple still lives.

Odd is very fond of the coast and there are a few of the reason that he resides in Portsmouth. He has, among other things, written 3 books on the part of the coast, where he lives.

His main weapon is the irony. He manages to portray all in a special and fun way, something you can look at his song lyrics. It is perhaps why we love him. "

norsk (bokmål) » engelsk Oversett

Google translator...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Odd Børretzen was born 21. november 1921 on Fister on vestlandet. He was very religious parents and his father Jacob Børretzen was the preacher. When Odd was 3 years old, moved the family to Grorud, just outside of Oslo. In Oslo, he tried to study, but he soon realized that he was not suited to long-term studies. He jumped out of studies and went to sea.

After a while he found out that it is to be at sea rather was nothing for him, so he decided to become a draw. He had many different jobs, among other things, for Dagbladet and Arbeiderbladet. Gradually, he began to write about life at sea for Dagbladet, and it was this that made him a writer. In the late 60's co-operation with Odd Børretzen visesangeren Alf Cranner. At that time he began to sing and talk to different audiences.

In 1980 giftet Odd Børretzen with Eva Bødker Næss. They moved together to France later. After a few years they moved back to Norway since Eva was anxious to return home. When they came back to Norway resident in the Portsmouth, where the couple still lives.

Odd is very fond of the coast and there are a few of the reason that he resides in Portsmouth. He has, among other things, written 3 books on the part of the coast, where he lives.

His main weapon is the irony. He manages to portray all in a special and fun way, something you can look at his song lyrics. It is perhaps why we love him. "

norsk (bokmål) » engelsk Oversett

Google translator...

Og jeg håper at ts ikke brukte resultatet, for det var slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Odd Børretzen was born 21. november 1921 on Fister on vestlandet. He was very religious parents and his father Jacob Børretzen was the preacher. When Odd was 3 years old, moved the family to Grorud, just outside of Oslo. In Oslo, he tried to study, but he soon realized that he was not suited to long-term studies. He jumped out of studies and went to sea.

After a while he found out that it is to be at sea rather was nothing for him, so he decided to become a draw.

norsk (bokmål) » engelsk Oversett

Google translator...

Gadd ikke gå gjennom hele - men Odd Børretzen er altså en skuff :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Dette resultatet brukte jeg ikke :ler: Oversettingen er ikke veldig bra kan man si. Ser nesten ut som de tar det første ordet i ordboka.

Men er det noe flere som vil være så snill og hjelpe meg å oversette det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Dette resultatet brukte jeg ikke :ler: Oversettingen er ikke veldig bra kan man si. Ser nesten ut som de tar det første ordet i ordboka.

Men er det noe flere som vil være så snill og hjelpe meg å oversette det? :)

Jeg syns det er litt frekt å be folk om å oversette på dette viset, men klart du kan være heldig og finne noen som gidder. Jeg gjør ikke. :)

Bør du ikke gjøre leksene dine selv?

Tanken slo meg også, uansett om dette er lekser eller jobb, så kan ikke ts forvente at andre skal gjøre det for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Dette resultatet brukte jeg ikke :ler: Oversettingen er ikke veldig bra kan man si. Ser nesten ut som de tar det første ordet i ordboka.

Men er det noe flere som vil være så snill og hjelpe meg å oversette det? :)

Kansje du kunne tatt deg bryet med å rette over selv? Kan ikke være så vanskelig det.. Så får du kansje litt bedre samvittighet når du får karakteren din også!..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...