Gå til innhold

Spørsmål til enslige forsørger


sucrecandi

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå skriver jeg her fordi jeg trenger litt hjelp for å finne ut om jeg vil klare meg økonomisk etter min separasjon med min mann. Jeg er ikke i tvil lenger om det er eller ikke det beste å gjøre. Det er dødt, og nå er det bare å tenke fram over.

Det er mye som må ordnes. Jeg er i utlandet og skal ikke flytte før om 2 måneder uansett, men jeg stresser så masse med tenke på alt som må gjøres. Først må jeg finne en jobb, men jeg kan ikke begynne å søke før august. Så må jeg finne et sted å bo for jeg vil flytte ut. Trenger ikke noe stort, 60km, 2 soverom for mine 3 barn og meg, jeg vil klare meg. Men jeg vet ingenting om hvor mye jeg vil få i hjelp fra trygdekontor og bostøtte, bidrag, etc.

Til nå har jeg jobbet som hjelpepleier assistent, så jeg kommer nok til å få en sånn jobb igjen. Det blir i hvert fall ikke en voldsom lønn.

Så jeg spør dere: kan jeg leve av det? Hvor mye betaler dere i husleie og hvor mye får dere dekket?

Jeg bor i Bergen, og fant nettopp en leielighet på 60km, 2 soverom, alt nytt for 7500kr/mnd. De som eier bor øverst og er foreldre til en vennine til min datter som gikk i samme barnehage. Har sent mail for å si at jeg var interessert men har ikke tro på at de blir det.

Hva tror dere? Er det for dyrt? for meg høres det mye men samtidig har prisene høgt en del og så en det i Bergen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Så må jeg finne et sted å bo for jeg vil flytte ut. Trenger ikke noe stort, 60km, 2 soverom for mine 3 barn og meg, jeg vil klare meg.

Skal du flytte ut med ungene? Det er vel bedre at ungene ikke flytter fra det de opplever som hjemme. Så får den som ikke flytter ut heller ta hovedomsorgen for barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnebidrag til ei jente på 8 år, som ikke er til faren sin annet en 14 dager på sommeren, en uke i vinterferien, påska, jul :2980. Han tjener

Barnebidrag til en gutt på 4 år: 1050 kr. Faren har han annenhver helg til tirsdag.

Barnetrygd 2920, for et ekstra barn,

Overgangsstønad 5500, fordi jeg jobber 70% :) - (og 64% dekker trygdekontoret til bhg/sfo.)

Tilsammen 12360 kr fra trygdedelen.

Jobber du vedsiden av har du snart 20000-28000 kr i mnd.:)

Går så fint så! Jeg har eget hus, riktig nok i landlige strøk, og ordnet meg med lav rente gjennom kommunen sine sosiale tjenester.:)

Du kan sjekke på nav.no om hvor mye han skal betale og om støtte du kan søke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad i reiser
Skal du flytte ut med ungene? Det er vel bedre at ungene ikke flytter fra det de opplever som hjemme. Så får den som ikke flytter ut heller ta hovedomsorgen for barna.

Akkurat dette må da hver enkelt familie få bestemme selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann vil ha barna like mye som jeg, og han trives i vårt hus, ikke jeg. Så det blir nok 50% delt omsorg og så skal vi finne en løsning til bidrag og hvem som får mest barnetrygd. Jeg vet at barna har det godt der de bor nå, så jeg vil ikke at de skal flytte ut. Men jeg ønsker å finne en bolig i nærheten.

Eieren til den leielighet jeg snakket om sa at det var leid allerede. Jeg er litt skuffet for den passet midt i blinken. Håper det skal dukke opp andre gode muligheter når tiden nærme seg.

Ser nå at spørsmålet mitt er helt feil siden vi skal ha like omsorg fordeling. Er det en stor forandring da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...