Gå til innhold

terminklubb jan/feb 2009 Skravletråd!

skogmusa

Anbefalte innlegg

Jeg har også en slags vondt i lysken, men det forhindrer meg ikke i daglig aktivitet, da. Det strekker/presser, noe jeg tidligere har omtalt som at jeg føler at babyen ligger langt nede i lårene :).

Sist fikk et utrolig press i lysken i de dagene jeg mistenker at hodet festet seg, de siste dagene før fødselen. Denne gangen har det kommet mye tidligere. Jeg kjenner det bare på høyre side :).

Nei det hindrer ikke meg i daglig aktivitet egentlig heller,men kjenner det vist jeg skrever skikklig ut.Jeg har kjent det siden begynnelsen av des.Begynner å bli bekymret for om jeg i det hele tatt klarer å skreve så mye at babyen kommer seg ut her :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt vondt i lysken jeg også,men det har heldigvis gått over.Det gikk over av seg selv etter at jeg sluttet å spille bowling på wii :)

Hadde en noe spesiell bowlingstil tror jeg,med litt voldsomme utslag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt vondt i lysken jeg også,men det har heldigvis gått over.Det gikk over av seg selv etter at jeg sluttet å spille bowling på wii :)

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det hindrer ikke meg i daglig aktivitet egentlig heller,men kjenner det vist jeg skrever skikklig ut.Jeg har kjent det siden begynnelsen av des.Begynner å bli bekymret for om jeg i det hele tatt klarer å skreve så mye at babyen kommer seg ut her :fnise:

Det kan jo være noe bekkengreier også som manifesterer seg i lysken, i og med at du kjenner det når du skrever. Men jeg tror nok det strekker godt i båndene i lysken når magen blir stor....

Jeg har også hatt litt wii-trøbbel! Skikkelig nedtur, vi lånte en wii i jula og skulle kose oss med golf og bowling. Begge deler ble litt for tungt for meg :ler:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt vondt på venstre side i lysken. Noe da jeg har gått vanlig, men jeg har merket det mest når jeg har lagt meg ned i senga. Det kommer og går litt. Snakket med legen om det, og han sa bare at det kom av uvanlig belastning i forhold til vanlig.

:) Jeg får prøve å komme meg ut i dag......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kaffedama

Jeg bowla IRL en måned før termin sist, men tror ikke jeg skal gjøre det denne gangen nei. Jeg har fortsatt ikke helt skjønt hvor lysken er :ler: men jeg tror det er der jeg også har vondt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama
Lysken er vel ca. der hvor trusekanten går - hvis man bruker vanlige truser da :).

Lysken er der trusekanten går på sidene.

Takk for opplæring! :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har vært endel skravling her i det siste, men nå er det stille. Ligger alle på føden eller? :ler::ler2:

Ikke jeg. :riste:

Jeg driver derimot og sorterer babyklær. Kommoden på barnerommet er full, skapene i boden er fulle av brukelige og ubrukelige ting jeg har fått, og jammen fikk jeg ikke en kasse(!) med superflotte ting idag også. :dåne: Jeg må kjøpe et stort skap å ha på rommet i tillegg tror jeg. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg. :riste:

Jeg driver derimot og sorterer babyklær. Kommoden på barnerommet er full, skapene i boden er fulle av brukelige og ubrukelige ting jeg har fått, og jammen fikk jeg ikke en kasse(!) med superflotte ting idag også. :dåne: Jeg må kjøpe et stort skap å ha på rommet i tillegg tror jeg. :roll:

Hahaha...akkurat sånn er det her også - akkurat når jeg tror jeg har funnet alt, dukker det opp en kasse med flere babyting som må sorteres, vaskes og noe har jeg faktisk også bare kastet/gitt til fretex. Må ha gått litt fort da jeg pakket ting ned etter veslemor. I tillegg har begge bestemødrene sørget for å utstyre oss med masse fint og masse ubrukelig etter at vi selv var små... :sjokkert: Hjeeelp, hva skal jeg gjøre med alt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kast eller gi til Fretex!

Jeg har faktisk også tittet gjennom en eske med babytøy i dag. Nå håper jeg virkelig vi får jente, for det er MYE rosa :). Bare rosa, faktisk :fnise:.

Men jeg har også arvet mye.... erhm.... mindre fint. Både veldig slitt babytøy og utrolig gammeldagse (ikke på en positiv måte), flekkete ting fra min egen barndom. Har lyst til å kaste det...

Hvorfor vil folk gi bort flekkete og slitt tøy??? :klø:

Jeg fant et par plagg etter prinsessen også som var flekkete (typisk tranflekker), men de vil jeg IKKE at neste barn skal bruke... Kast, kast!

Jeg skal prøve å sortere litt slik at jeg ikke vasker alt på en gang - skal prøve å begrense meg til de aller minste størrelsene. Så legger jeg heller bort det som er litt større, sånn at det er klart til å tas frem og vaskes når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal prøve å sortere litt slik at jeg ikke vasker alt på en gang - skal prøve å begrense meg til de aller minste størrelsene. Så legger jeg heller bort det som er litt større, sånn at det er klart til å tas frem og vaskes når den tid kommer.

Ja, det har jeg også gjort. Har bare gjort klart str 50 og 56 pluss noe i 62 som kanskje er litt smått i str. Men når jeg har pakket ned igjen i esker, har jeg også sortert etter str, slik at jeg vet akkurat hvilken eske jeg skal gå i neste gang. *stolt* :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha...akkurat sånn er det her også - akkurat når jeg tror jeg har funnet alt, dukker det opp en kasse med flere babyting som må sorteres, vaskes og noe har jeg faktisk også bare kastet/gitt til fretex. Må ha gått litt fort da jeg pakket ting ned etter veslemor. I tillegg har begge bestemødrene sørget for å utstyre oss med masse fint og masse ubrukelig etter at vi selv var små... :sjokkert: Hjeeelp, hva skal jeg gjøre med alt???

Ikke sant?? Jeg har ingen forgjenger å sortere etter, men det virker som om mamma synes det er supert at Babymelona skal bruke de utvaska, stive, slitte og flekkete klærne mine fra tidlig 80-tall. :dåne: Tanken er god altså men..., 50% av det jeg har fått er helt ubrukelig faktisk. :sjenert:

Den kassa jeg fikk idag inneholdt masse klær som har blitt kjøpt til ei jente født på våren 2008, så der er det jo mye fint! :jepp:

Kast eller gi til Fretex!

Jeg har faktisk også tittet gjennom en eske med babytøy i dag. Nå håper jeg virkelig vi får jente, for det er MYE rosa :). Bare rosa, faktisk :fnise:.

Men jeg har også arvet mye.... erhm.... mindre fint. Både veldig slitt babytøy og utrolig gammeldagse (ikke på en positiv måte), flekkete ting fra min egen barndom. Har lyst til å kaste det...

Hvorfor vil folk gi bort flekkete og slitt tøy??? :klø:

Jeg fant et par plagg etter prinsessen også som var flekkete (typisk tranflekker), men de vil jeg IKKE at neste barn skal bruke... Kast, kast!

Skjønner heller ikke det med å gi vekk flekkete tøy. Selv om alt er nyvasket og nystrøket! En ting er om jeg selv har plukket det ut, men når det er såpass slitt, gammelt og flekkete så ser jeg litt på det som en slags byrde.. For jeg vil jo ikke kaste det. :( Tror mamma er litt sånn samle-på-menneske. Så jeg kan liksom ikke gi det vekk heller. Hun får heller få det tilbake når Babymelona "har vokst ut av det" :fnise: For det er jo godt ment vil jeg tro... Hun gleder seg jo veldig mye til å bli mormor!

F.eks. Hva skal jeg med en forferdelig sjokkfarget kjole (som var kul da jeg var liten) med broderi av MITT navn på ?? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F.eks. Hva skal jeg med en forferdelig sjokkfarget kjole (som var kul da jeg var liten) med broderi av MITT navn på ?? :roll:

Kjenner meg igjen. Hva skal jeg - som fikk jente sist - med pologensere med LEGO på i mørkeblå utførelse, med utvasket trykk? Eller flekkete strikkekjoler fra syttitallet som er bredere enn de er lange?? (var babyer virkelig så brede før i tiden...?)

Edit: som dere forstår er jeg ikke særlig takknemlig av meg... :fnise:

Endret av lille katt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen. Hva skal jeg - som fikk jente sist - med pologensere med LEGO på i mørkeblå utførelse, med utvasket trykk? Eller flekkete strikkekjoler fra syttitallet som er bredere enn de er lange?? (var babyer virkelig så brede før i tiden...?)

Edit: som dere forstår er jeg ikke særlig takknemlig av meg... :fnise:

:ler: Tror egentlig ikke at det har så mye med utakknemlighet å gjøre.. bare at kommende besteforeldre etc har LITT for stor giverglede når vi i vår generasjon oftest har midler nok til å kunne velge "fine" klær istedenfor å måtte lappe sammen gamle gardiner for å holde barna våre varme.

Presiserer at jeg satt ting alvorlig på spissen her.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...