Gå til innhold

terminklubb jan/feb 2009 Skravletråd!

skogmusa

Anbefalte innlegg

Nei, har ikke kommet til fødebagen enda...Hadde i tankene at jeg skulle gjøre det her om dagen, men blir litt overrasket om den står klar når jeg må på sykehuset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spor av protein har jeg hatt gjennom tre svangerskap og aldri hatt sv.skapsforg. Sist kontroll (på legevakta) hadde jeg 2+ og heller ikke da brydde de seg.

Nemlig.. Det er sikkert ingenting å bry seg med. Siden ingen andre av forgiftningssymptomene er tilstede. Men det er jo fint at de dobbeltsjekker da! Heder og ære til legen min. :jepp: Håper han har tenkt å jobbe der til jeg ikke trenger lege mer! :ler: Har opplevd litt for mange rare leger jeg ikke har fått "kontakt" med, men han her er bare hjelpsom, morsom, flink og imøtekommende! *heldig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er du heldig. Jeg går ikke til legen min dette svangerskapet, hun har alt for dårlig tid hele tiden.. Føler at alt bare er stress. Men jeg hadde en super jordmor- helt til hun ikke hadde igjen timer til meg etter uke 33... Kjekt.

Nå går jeg til kontroll på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, må bare få ut noe her jeg.. Typen min skulle ut i kveld og jeg var redd han skulle drikke seg full.. Det gjør han nemlig nesten alltid han drikker. Han klarer liksom ikke ta det med ro.

Jeg ba han flere ganger om å ta det med ro, og det sa han at han skulle. Og at han skulle komme hjem i natt. Jeg stolte ikke helt på det med drikkingen og maste nok litt for mye på han. Jeg begynte å grine til slutt og sa at vi hadde blitt enige om det for lenge siden at det var null alkohol siste mnd. I dag er det igjen 3.5uker bare..

Han ble så sur til slutt at han bestemte seg for å kjøre. (Altså ikke drikke) Redd jeg har ødelagt noe jeg...

Han tror jeg bare maser sånn på han fordi jeg ikke liker at han går ut. Jeg kan jo ikke si at jeg er fan av det og har nok mast for mye på han tidligere, men denne gangen var jeg redd fødselen skulle sette i gang og jeg måtte gjennom det alene, eller verre: med en full mann...

Huff, hva har jeg gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er du heldig. Jeg går ikke til legen min dette svangerskapet, hun har alt for dårlig tid hele tiden.. Føler at alt bare er stress. Men jeg hadde en super jordmor- helt til hun ikke hadde igjen timer til meg etter uke 33... Kjekt.

Nå går jeg til kontroll på sykehuset.

Jeg har gått på sykehuset fram til nå. Men det er så mye styr og stell med medisiner og formen at jeg valgte å ta de siste kontrollene hos fastlegen så jeg har nulighet til å ta en prat med han samtidig. Hver eneste gang jeg har vært hos jordmor på sykehuset har de sagt: "Det bør du snakke med fastlegen om" på et eller annet spørsmål.. Så jeg følte det var enklest nå som det nærmer seg. :) Jeg er satt opp på to nye timer i uke 36 og 38 også. :)

Huff, må bare få ut noe her jeg.. Typen min skulle ut i kveld og jeg var redd han skulle drikke seg full.. Det gjør han nemlig nesten alltid han drikker. Han klarer liksom ikke ta det med ro.

Jeg ba han flere ganger om å ta det med ro, og det sa han at han skulle. Og at han skulle komme hjem i natt. Jeg stolte ikke helt på det med drikkingen og maste nok litt for mye på han. Jeg begynte å grine til slutt og sa at vi hadde blitt enige om det for lenge siden at det var null alkohol siste mnd. I dag er det igjen 3.5uker bare..

Han ble så sur til slutt at han bestemte seg for å kjøre. (Altså ikke drikke) Redd jeg har ødelagt noe jeg...

Han tror jeg bare maser sånn på han fordi jeg ikke liker at han går ut. Jeg kan jo ikke si at jeg er fan av det og har nok mast for mye på han tidligere, men denne gangen var jeg redd fødselen skulle sette i gang og jeg måtte gjennom det alene, eller verre: med en full mann...

Huff, hva har jeg gjort.

Jeg synes da det hørtes helt greit ut med å ha alkoholfri måned før termin jeg da... Han kommer nok til å angre stort om han kommer dritings inn på fødestua mens du ligger og har vondt! Det at han er full skaper jo ikke akkurat mindre bekymringer for deg - verken om det er fødestua eller om du sitter hjemme og bekymrer deg. :kose:

Men så er det som du nevner at du kanskje har mast for mye? Det hjelper sjelden, og de blir jo bare frustrerte... :sukk: Men når dere hadde en avtale om det så kanskje du bare skulle la han tenke litt over det selv, uten å nevne det noe mer? Ihvertfall inntil videre? La den verste stormen legge seg før du evt prater med han om det - og hvordan du føler det!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar:) Ja, jeg får bare la det bero litt...Har så sinnsykt dårlig samvittighet, han skal få seg en skikkelig tur ut etter at babyen har kommet:)

Har nok mast en del ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kaffedama

Mamma1: :klem:

Fødebag, hva er det? :ler::ler2:

Utrolig hvor sløv man blir når 1) man har fått barn før (og kanskje forsterkende at han ikke engang hadde tenkt på veien ut to uker etter termin) 2) man skal ha planlagt keisersnitt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det er flere her som ikke er over-forberedt! :sjenert:

Nå, bare 12 dager til termin, er fortsatt ikke alt av klær og sengetøy etter førstemann vasket og gjort klart, den berømte fødebagen er ikke pakket, har heller ikke pakket til storejenta vår, som nok får et par døgn hos mormoren sin mens jeg og pappaen er opptatte med fødsel.

Som jeg har skrevet i dagboken min; redebyggerinstinktet har satt inn litt sent denne gangen, og jeg ligger vel mildt sagt litt bak skjema i forhold til å ha ting klart til veslejenta skal komme til verden. Men nå har det endelig trådd til for fullt, bare synd kroppen ikke helt henger med... :fnise:

I dag har mannen og jeg sjauet med å finne frem vugge, klær, sengetøy, sprinkelseng, etc, og i går gjorde jeg de siste (tror jeg) innkjøp ved at jeg kjøpte bilsete og litt ullklær i bittesmå str. Nr en ble jo født i august så det minste jeg hadde fra før av ullbodyer og slikt var str 1/2 år, og det vil jo en nyfødt drukne i stakkars.

Så nå går vaskemaskinen for fullt her i huset, og det er fullt av bittesmå klær overalt. Koselig.... :rødme:

Og ryggen min er helt gåen...får nok håpe på at det fortsatt er et par uker igjen til fødselen, så jeg rekker å hvile litt ut etter dette stuntet... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødebag, hva er det? :ler:

:ler:

Vil også gi en stor :klem: til Mamma1.

Redebyggingen er vel bare sånn halvveis i gang her. Foreløpig har jeg bare laget en laaang liste over alt jeg skal pusle med i permisjonen, hvis jeg orker. Og det står ingen babyting på den listen... :).

Har jo bestilt terminbaby, så jeg håper jeg har tid til å ta ting etterhvert. Ellers er det jo ikke krise om ting ikke er i orden. Vi har jo alt etter nr. 1, så vi vet at vi har det vi trenger - det må bare finnes frem.

Har ikke pakket fødebagen nei :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Frida*

Å, det var godt å høyra at det ikkje berre er meg som ikkje har alt klart ennå!

Fødebagen har eg pakka i tankane, men ikkje greidd å faktisk pakke ennå.

Blei det nåken fullmånebabyar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Frida*

Eg ser forresten at neste fullmåne er 9. februar. Så då har eg herved bestilt fødsel den dagen, 2 dagar etter termin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å pakke fødebag den dagen jeg blødde men det ble bare pakket klær til babyen.Aner ikke hva jeg skal hive oppi den til meg selv.Får ta det på sparket når den tid kommer tror jeg.Det verste jeg vet er å pakke.Må jo også pakke til jenta her da som må sendes bort.Det hadde jeg ikke tenkt på før jeg leste det her inne :fnise: Stakkars jenta er allerede blitt glemt :ler: Neida. Lurer veldig på hvordan det blir når jeg skal dele meg mellom to barn.Her har det bare vært meg sambo og jenta i 5 1/2 år og så kommer det en til.Blir spennende men sikkert veldig rart i begynnelsen.

Ellers så sitter jeg her og venter på virkning av fullmånen jeg.Men intet skjedd så langt. :sukk:

Har fått meg sladris så dere får beskjed av potetoline når det har kommet baby her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ser forresten at neste fullmåne er 9. februar. Så då har eg herved bestilt fødsel den dagen, 2 dagar etter termin :)

Så lenge vil ikke jeg vente.Jeg vil ha nå men :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lett etter månen jeg,men den er desverre ikke synbar....

Månet meg litt i går da,da var den var jo nesten full, så kan jo være den hadde en viss effekt?

Her er bagen pakket,med unntak av de toalettsakene jeg bruker hver dag da...mannen har ikke pakket sin da,men det er nok fort gjort kjenner jeg han rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lett etter månen jeg,men den er desverre ikke synbar....

Månet meg litt i går da,da var den var jo nesten full, så kan jo være den hadde en viss effekt?

Her er bagen pakket,med unntak av de toalettsakene jeg bruker hver dag da...mannen har ikke pakket sin da,men det er nok fort gjort kjenner jeg han rett.

Bor du ved siden av meg eller? :fnise: Jeg har speidet etter månen jeg og men den er langt under skyene og jeg ser den ikke.Så den i går og den fikk skinne litt på meg gjennom vindu. :ler:

Tror den skal ha effekt selv om vi ikke ser den altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du ved siden av meg eller? :fnise: Jeg har speidet etter månen jeg og men den er langt under skyene og jeg ser den ikke.Så den i går og den fikk skinne litt på meg gjennom vindu. :ler:

Tror den skal ha effekt selv om vi ikke ser den altså.

Kanskje det ja :fnise:

Nå er det i alle fall offesielt at den ikke hadde noen virkning på meg... mandagen er godt i gang og jeg kjenner ingen fødsel.

Har akkurat snakket med mamma på tlf, hun foreslo at mannen og jeg kunne ha litt sex :ler: Herregud, så upassende sier jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest kaffedama

Smilefjes: Høres veldig kjent ut det du skriver. Håper ryggen kommer seg fort!

Hmmm.... Kanskje jeg også burde finne fram det minste sengetøyet og vaske det? Og sortere klær og se hva vi har i minste størrelse?

Jeg satser på at jeg får farten opp når kalenderen viser februar, det er jo tross alt over en måned til mini skal ut enda.

Må lage meg en kopp kaffe. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo også pakke til jenta her da som må sendes bort.Det hadde jeg ikke tenkt på før jeg leste det her inne :fnise:

Ikke jeg heller :fnise:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg heller :fnise:.

:ler: Bra det ikke bare er meg.

Gjorde noe dumt i dag,eller det var koselig men fikk merke det etterpå ja.Tok med meg jenta ut og gikk tur opp til et utsiktspunkt her vi bor.Ikke lange biten (maks 10 min fra huset) å gå men litt oppoverbakke.Jeg hang etter jenta som et slips og hadde nesten ikke pust,hun snur seg og spørr om hun går for fort :ler: Da vi kom hjem så fikk jeg jo enda enda enda vondere i lysken enn jeg har.Så vidt jeg kommer meg bortover gulvet her.Hva er det for slags vondt da,hadde ikke det sist. Noen andre som har vondt i lysken? Det er bare vondt i venstre lysken her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det for slags vondt da,hadde ikke det sist. Noen andre som har vondt i lysken? Det er bare vondt i venstre lysken her.

Jeg har også en slags vondt i lysken, men det forhindrer meg ikke i daglig aktivitet, da. Det strekker/presser, noe jeg tidligere har omtalt som at jeg føler at babyen ligger langt nede i lårene :).

Sist fikk et utrolig press i lysken i de dagene jeg mistenker at hodet festet seg, de siste dagene før fødselen. Denne gangen har det kommet mye tidligere. Jeg kjenner det bare på høyre side :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...