Gå til innhold

terminklubb jan/feb 2009 Skravletråd!

skogmusa

Anbefalte innlegg

Søndagsengel, du nærmer deg jo VELDIG termin! Lykke til med nært forestående!!! :)

Tusen takk! Jeg synes dette er en veldig spennende tid, altså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pluss å være på barsel uten sambo om natta.

På Ahus har de visstnok en barselavdeling i en annen etasje, hvor mor og far kan være i 48 timer. Vi ble ihvertfall fortalt det da vi var på omvisning i romjula. Jordmor kalte det for "barselhotellet", men det er ikke et hotell, da. Og man får vel bare bo der om alt har forløpt greit og ukomplisert. Jeg håper ihvertfall vi kan være der :).

Tusen takk! Jeg synes dette er en veldig spennende tid, altså! :)

Skjønner jeg godt, det er jo jammen ikke lenge igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker mye det samme som deg itla. Pluss å være på barsel uten sambo om natta. Har vanskelig for å sove når det er ny seng, og mye lyder. Så lurer veldig på hvordan det går.

Men får prøve og håpe på det beste!

Egentlig litt godt å høre at jeg ikke er alene om å tenke sånn. :) Og ja, det med å ikke ha mannen der - det er jo litt på trynet, egentlig, at det ikke er "standard". Ihvertfall i disse tider som det er så mye snakk om å involvere far i permisjon etc. For min del er det heller ikke det samme at man har sykehusansatte tilstede som kan hjelpe - synes det må være bedre at man får finne ut av ting som nybakte foreldre som par, sammen! Man skal jo helst være to om det når man kommer hjem også...

Men det går nok bra for oss begge to, det tror jeg også, altså. ;)

Og søndagsengel - lykke, lykke til! :klemmer:

Endret av itla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!

Mannen og jeg hadde dobbeltrom sist jeg fødte, og det var kjempefint å ha ham der! Denne gangen blir jeg alene på nettene, siden han skal være hjemme med eldstemann. Jeg er innstilt på det og tror det skal gå veldig greit. Han skal være hos meg på dagtid, da, mens storebror er i barnehagen (så sant jeg ikke ligger der i helgen... det har jeg visst ikke tenkt på. Men da får de komme på besøk begge to, også kan nok besteforeldrene ha storebror noen timer hvis jeg har behov for å ha mannen hos meg). Tror jeg kommer til å savne storebror mest... :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg kommer til å savne storebror mest... :rodme:

Enig - gruer meg masse til å være borte fra prinsessen! Håper vi kan dra hjem dagen etterpå :ler:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig - gruer meg masse til å være borte fra prinsessen! Håper vi kan dra hjem dagen etterpå :ler:.

Godt det ikke bare er meg! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Noen andre her i dag? ;) Eller er det bare jeg som kjeder meg litt?

:)

...kjedet meg så mye at jeg har sovet et par timer på sofaen. :sjenert: Ble litt lite søvn inatt, så det var egentlig nødvendig da. Men å føler jeg meg selvfølgelig som om jeg har blitt tygd på, spyttet ut og tråkket ned i grusen. Typisk følelse etter å ha sovet på sofaen! Armer og bein var numne etter samme sovestilling og tung baby som presset på blodbanene... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er best å sove om natta ja. Jeg sover heldigvis godt, så prøver å sove til jeg våkner av meg selv. Sov til kl 9 i dag.

Er sladrer for ei på et annet forum, og hun er på sykehuset nå. Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er best å sove om natta ja. Jeg sover heldigvis godt, så prøver å sove til jeg våkner av meg selv. Sov til kl 9 i dag.

Er sladrer for ei på et annet forum, og hun er på sykehuset nå. Spennende!

OJOJ! Ja, men da er det vel ikke kjedelig hos deg? Heller veldig spennende? :jepp: Kan vel kanskje virke som om tida står stille når du venter på nyheter, men veldig spennende er det nok uansett!

Jeg sovnet absolutt ikke inatt, og idag måtte jeg tidlig opp og på sv.sk.kontroll. Fort gjort, men jeg må levere inn ny urinprøve på mandag for de fant spor av eggehvite-greier. :( Men det var også det eneste tegnet som kan være svangerskapsforgiftning. Blodtrykket var veeeldig fint, ingen hevelser og ingen plager generelt etter alt ble sjekket på sykehusoppholdet mitt natt til mandag. Legen mente det nok var ufarlig, men han ville sjekke en til for sikkerhets skyld. Og det er jo egentlig bare bra. :)

Forhåpentligvis skyldes det høyt godteri-inntak de siste dagene. Aner ikke hvor jeg fikk den boomen fra.. Burde jo ikke siden jeg var så dårlig for bare noen dager siden... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er spennende ja, men det kan jo gå litt tid.

Da blir det nok av tid til å rydde og støvsuge. Huff......

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært til fotpleie i dag, og det anbefales for vonde føtter! :)

God helg!

Endret av søndagsengel?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært til fotpleie i dag, og det anbefales for vonde føtter! :)

God helg!

Åh, det høres nydelig ut!

God helg til alle! :)

Endret av itla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fort gjort, men jeg må levere inn ny urinprøve på mandag for de fant spor av eggehvite-greier. :(

Hvis det er noen trøst, så har jeg hatt proteinspor i urinen på hver bidige kontroll siden september.... Har gitt opp å bekymre meg over det, så lenge blodtrykket er bra og jeg ikke har hevelser.

Har hatt ø-hjelp-time på sykehuset i dag.... Kjente utrolig lite liv i går kveld og hele dagen i dag, og da jeg ikke syntes det var noe bedre tidlig utpå ettermiddagen så ringte jeg til sykehuset. Fikk komme til undersøkelse, og de tok en halvtimes registrering med hjerterytme og spark + en kjapp ultralyd. Alt så heldigvis bra ut :). Skal prøve å kjenne godt etter i helgen og ikke bekymre meg... huff....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis det er noen trøst, så har jeg hatt proteinspor i urinen på hver bidige kontroll siden september.... Har gitt opp å bekymre meg over det, så lenge blodtrykket er bra og jeg ikke har hevelser.

Mitt "problem" er at jeg bekymrer meg for lite. :sjenert: Så det bekymrer meg ikke litt i det hele tatt. Uansett er jeg så langt på vei nå at om det skulle være sv.sk.forgiftning så går det nok helt fint. I'll manage!! :jepp:

Så kjekt at du fikk beroliget deg litt da. :) Og se lillenurk på UL. ;) Det går vel litt opp og ned med bevegelser når det begynner å bli trangt om plassen der inne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt "problem" er at jeg bekymrer meg for lite. :sjenert: Så det bekymrer meg ikke litt i det hele tatt. Uansett er jeg så langt på vei nå at om det skulle være sv.sk.forgiftning så går det nok helt fint. I'll manage!! :jepp:

Så kjekt at du fikk beroliget deg litt da. :) Og se lillenurk på UL. ;) Det går vel litt opp og ned med bevegelser når det begynner å bli trangt om plassen der inne. :)

Antakelig. Men det er jammen ikke lett å vurdere hva som er normalt. Her har jo babyen vært helt gal om kveldene den siste tiden, har herjet og sjauet og veltet seg rundt. Og så plutselig daff og slapp de siste dagene...

Men jeg er beroliget nå, bra at jeg fikk komme på undersøkelse.

Ellers da folkens - noen som har begynt å pakke fødebagen?? :ler:

Tenkte å begynne å planlegge hva jeg skal pakke nå når permisjonen begynner :). Skrev ikke ned sist hva jeg hadde med - men husker bare at jeg ikke fikk bruk for badekåpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spor av protein har jeg hatt gjennom tre svangerskap og aldri hatt sv.skapsforg. Sist kontroll (på legevakta) hadde jeg 2+ og heller ikke da brydde de seg.

Endret av Mamma1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...