Høstjenta Skrevet 28. juni 2008 #41 Del Skrevet 28. juni 2008 Takk for hjelpen jenter! Ser ut som om EL-heingen deres har hjulpet! På charten min ser det faktisk ut som om det skjedde noe allerede på mandag! Temperaturen er i alle fall på vei oppover nå, det lover godt! Jippi.. da er jeg back in business. Og, notat til meg selv: kaste alle dumme EL-tester, får jo nesten aldri noe utslag på dem, jo. Hmmm.. da dukket det opp en ny problemstilling, noe skal det jo alltids være. Skal på jobbfest i morgen og da dukker alkohol-spørsmålet opp. I.o.m. at jeg sannsynligvis har hatt EL for et par dager siden bør jeg vel holde meg helt unna hvis jeg skal følge de strengeste rådene. Vurderer å ta meg et glass vin, føler ikke for å være helt hysterisk heller. Skal nok klare å få det ene glasset til å vare under hele middagen, og da vekker jeg heller ingen oppsikt. Synd at det skal være sånn, men man får gravid-stemplet i panna med en gang man ikke drikker på slike fester (og det er jo ekstra kjipt når man mest sannsynlig ikke er det.. ) Tror jeg skal begynne å tusle meg i seng nå så slipper jeg å bli alt for trøtt i morgen.. Natta! Kjenner meg så godt igjen i alkohol-problemstillingen. Spesielt om man skal ut med gjeng fra jobben eller noe og akkurat har hatt EL. Jeg gjorde som du sier siste periode og tok to glass i løpet av en lang kveld med mye mat og mye vann til. Jeg følte det som passende for meg, litt fordi det sies at man ikke har noe felles de første ukene om man skulle være gravid. Det var rett rundt el-tider. Har så liten lyst til å bli stemplet som du sier! Gjør som du føler passer deg syns jeg. Håper det blir en koselig kveld, og god helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 30. juni 2008 #42 Del Skrevet 30. juni 2008 Håper du har hatt en flott helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvick Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #43 Del Skrevet 30. juni 2008 Kjenner meg så godt igjen i alkohol-problemstillingen. Spesielt om man skal ut med gjeng fra jobben eller noe og akkurat har hatt EL. Jeg gjorde som du sier siste periode og tok to glass i løpet av en lang kveld med mye mat og mye vann til. Jeg følte det som passende for meg, litt fordi det sies at man ikke har noe felles de første ukene om man skulle være gravid. Det var rett rundt el-tider. Har så liten lyst til å bli stemplet som du sier! Gjør som du føler passer deg syns jeg. Håper det blir en koselig kveld, og god helg. Håper du har hatt en fin helg! Ja, festen ble veldig vellykket og jeg gjorde akkurat som deg. Jeg tok meg et glass vin som jeg satt med hele kvelden, drakk faktisk ikke mer enn halve glasset i løpet av middagen og festen etterpå. Og ingen la merke til det ! Mye bedre å gjøre det på denne måten enn å "demonstrere" ved å be om brus i steden. Tror faktisk jeg kunne ha "sluppet unna" med å ikke drikke noe av glasset i det hele tatt. Det hadde jeg gjort om jeg ikke hadde vært bare en et par dager etter EL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvick Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #44 Del Skrevet 30. juni 2008 Håper du har hatt en flott helg! Hei og takk det samme til deg!! Vi hadde en fantastisk fin helg på spa, slappet av og koste oss i hverandres selskap! Vi hadde et par spabehandlinger, badet, trente yoga (fikk dratt med meg en relativ motvillig mann, hehe) gikk turer og spiste masse god mat. Nydelig! Kunne latt dette bli en vane, merker jeg Det som satte en liten demper på "avslappetheten" var at jeg dagen før vi dro plutselig begynte å blø. Tre dager etter eggløsning..! Skjønner ikke noe av det, om det er tanta som bestemte seg for å komme på et helt usannsynlig tidpunkt, eller hva. Blør fortsatt, men jeg har heldigvis time hos gynekologen min på torsdag, så da får jeg forhåpentligvis noen svar. Bli jo litt ekstra urolig for sånne ting når man er prøver. Tidligere hadde jeg nok ikke kjent syklusen min godt nok til å oppdage at det var noe unormalt på ferde en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 30. juni 2008 #45 Del Skrevet 30. juni 2008 Hei og takk det samme til deg!! Vi hadde en fantastisk fin helg på spa, slappet av og koste oss i hverandres selskap! Vi hadde et par spabehandlinger, badet, trente yoga (fikk dratt med meg en relativ motvillig mann, hehe) gikk turer og spiste masse god mat. Nydelig! Kunne latt dette bli en vane, merker jeg Det som satte en liten demper på "avslappetheten" var at jeg dagen før vi dro plutselig begynte å blø. Tre dager etter eggløsning..! Skjønner ikke noe av det, om det er tanta som bestemte seg for å komme på et helt usannsynlig tidpunkt, eller hva. Blør fortsatt, men jeg har heldigvis time hos gynekologen min på torsdag, så da får jeg forhåpentligvis noen svar. Bli jo litt ekstra urolig for sånne ting når man er prøver. Tidligere hadde jeg nok ikke kjent syklusen min godt nok til å oppdage at det var noe unormalt på ferde en gang. Høres ut som om dere har hatt det supert i helgen! Kunne tenkt meg en slik helg selv jeg... Var dere i Norge på spa? Jeg har bare vært i Tallinn på spa jeg... Mannen her er heldigvis glad i slikt han også, vi setter pris på litt av de samme tingene, og det er litt deilig. Tidligere kjærester har vært litt sånn opposite attracks, og det har jo ikke funket for meg.... Kjedelig med blødninger. Får håpe gynekologen kan gi deg svar på det Kjenner godt igjen følelsen om å bli urolig for alt mulig som man ikke brydde seg noe om når man ikke prøvde... For ikke å snakke om hvor mye mer bevisst man blir på alt. Det har vært en helt ny verden for meg hvertfall, ikke ante jeg alt mulig man måtte ta hensyn til, og alle begrepene, hjelpe meg! :dåne: Men, kan det gi resultater for en liten en, så er det små ting Har du vært til utredning forresten? Du er jo på min alder, og vel, som legen min sier, det er da ikke noe å vente på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 30. juni 2008 #46 Del Skrevet 30. juni 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvick Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #47 Del Skrevet 30. juni 2008 Høres ut som om dere har hatt det supert i helgen! Kunne tenkt meg en slik helg selv jeg... Var dere i Norge på spa? Jeg har bare vært i Tallinn på spa jeg... Mannen her er heldigvis glad i slikt han også, vi setter pris på litt av de samme tingene, og det er litt deilig. Tidligere kjærester har vært litt sånn opposite attracks, og det har jo ikke funket for meg.... Kjedelig med blødninger. Får håpe gynekologen kan gi deg svar på det Kjenner godt igjen følelsen om å bli urolig for alt mulig som man ikke brydde seg noe om når man ikke prøvde... For ikke å snakke om hvor mye mer bevisst man blir på alt. Det har vært en helt ny verden for meg hvertfall, ikke ante jeg alt mulig man måtte ta hensyn til, og alle begrepene, hjelpe meg! :dåne: Men, kan det gi resultater for en liten en, så er det små ting Har du vært til utredning forresten? Du er jo på min alder, og vel, som legen min sier, det er da ikke noe å vente på! Ja, "like barn leker best" gjelder for oss også. Vi har selvfølgelig noen egne intersser også (ikke prøv å dra meg med på fotballkamp, f. eks), men stort sett gleder vi oss over de samme tingene. Mannen min er i alle fall like glad i spa som meg, heldigvis. Dette var min bursdagsgave til ham, og han ble kjemepglad. Nei, har ikke vært til utredning. Har bare vært prøvere på "ordentlig" i fem måneder og de sier vel at man skal vente ett år? Men det er kanskje litt kortere "frist" når man nærmer seg 35, grøss! Jeg får høre med gynekologen på torsdag.. Kan du si meg litt om hva utredningen går ut på (sukk- enda en ny "verden" å sette seg inn i..). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 30. juni 2008 #48 Del Skrevet 30. juni 2008 Ja, "like barn leker best" gjelder for oss også. Vi har selvfølgelig noen egne intersser også (ikke prøv å dra meg med på fotballkamp, f. eks), men stort sett gleder vi oss over de samme tingene. Mannen min er i alle fall like glad i spa som meg, heldigvis. Dette var min bursdagsgave til ham, og han ble kjemepglad. Nei, har ikke vært til utredning. Har bare vært prøvere på "ordentlig" i fem måneder og de sier vel at man skal vente ett år? Men det er kanskje litt kortere "frist" når man nærmer seg 35, grøss! Jeg får høre med gynekologen på torsdag.. Kan du si meg litt om hva utredningen går ut på (sukk- enda en ny "verden" å sette seg inn i..). Godt man har noen ulikheter ja, her ser jeg vel aldri mannen med noe broderi, og jeg er ennå ikke blitt like bitt av seilerbasillen som han er... Men jeg har aldri hatt det bedre, selv om vi har noen ulikheter i personlighet også. Vi var til utredning i april, og da var det på tide ifølge legen vår. Jeg skal til laproroskopi i august, ble utsatt fra nå i juni, og det er første steg videre til en eventuell IVF. Selv har jeg begynt å tenke på adopsjon, og mannen er ikke helt fremmed for det. Får se hvordan det går etterhvert Tror utredningen er litt forskjellig fra lege til lege? :klø: Jeg kan ikke alt slikt selv jeg Vi var begge med første gang, tok noen blodprøver for å sjekke om det var noen vitaminmangler, jeg var til GU for å se om alt så bra ut og om det er noen egg der. Mannen fikk henvisning til sykehuset for å levere en sædprøve. Når vi fikk svar der, så var vi til en ny time med legen, GU igjen og gjennomgåing av resultatene. Jeg har tatt en runde med Pergotime som skal stimulere eggløsningen (tror jeg det var). Selv ble jeg svært irritabel med pergo, i tillegg svettet jeg og var uvel. I etterkant har jeg hatt en periode som varte i nesten 40 dager, og jeg hadde småblødninger forrige måned. Vet ikke om det kommer fra pergoen så lenge etterpå, men jeg har aldri vært plaget av slikt før... :klø: Jeg vil anbefale deg å starte prosessen jeg... Jeg kjenner hvertfall at klokken tikker og går... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvick Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #49 Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) Godt man har noen ulikheter ja, her ser jeg vel aldri mannen med noe broderi, og jeg er ennå ikke blitt like bitt av seilerbasillen som han er... Men jeg har aldri hatt det bedre, selv om vi har noen ulikheter i personlighet også. Vi var til utredning i april, og da var det på tide ifølge legen vår. Jeg skal til laproroskopi i august, ble utsatt fra nå i juni, og det er første steg videre til en eventuell IVF. Selv har jeg begynt å tenke på adopsjon, og mannen er ikke helt fremmed for det. Får se hvordan det går etterhvert Tror utredningen er litt forskjellig fra lege til lege? :klø: Jeg kan ikke alt slikt selv jeg Vi var begge med første gang, tok noen blodprøver for å sjekke om det var noen vitaminmangler, jeg var til GU for å se om alt så bra ut og om det er noen egg der. Mannen fikk henvisning til sykehuset for å levere en sædprøve. Når vi fikk svar der, så var vi til en ny time med legen, GU igjen og gjennomgåing av resultatene. Jeg har tatt en runde med Pergotime som skal stimulere eggløsningen (tror jeg det var). Selv ble jeg svært irritabel med pergo, i tillegg svettet jeg og var uvel. I etterkant har jeg hatt en periode som varte i nesten 40 dager, og jeg hadde småblødninger forrige måned. Vet ikke om det kommer fra pergoen så lenge etterpå, men jeg har aldri vært plaget av slikt før... :klø: Jeg vil anbefale deg å starte prosessen jeg... Jeg kjenner hvertfall at klokken tikker og går... Ja, klokken tikker her også! Hmm, jeg får vel høre hva gynekologen anbefaler. Hvor lenge hadde dere prøvd i april, i over ett år? Huff, det høres ikke noe kjekt hormoner som gjør deg irritabel og uvel. Men hvis det kan hjelpe til i prosessen så er det jo verdt det! Man får ta en dag av gangen og ikke tenke for langt fremover, tror jeg. Ellers kan man bli ganske så overveldet og oppgitt av det hele. En god kveld til deg! Endret 30. juni 2008 av kvick Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 30. juni 2008 #50 Del Skrevet 30. juni 2008 Mener jeg leste et sted at man hadde "krav" på utredning etter ett år, mens for de over 35 var det etter 8 mnd. Husker ikke hvor jeg leste det, men var i dag eller i går.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnneBerit Skrevet 1. juli 2008 #51 Del Skrevet 1. juli 2008 Mener jeg leste et sted at man hadde "krav" på utredning etter ett år, mens for de over 35 var det etter 8 mnd. Husker ikke hvor jeg leste det, men var i dag eller i går.. Dette har jeg lurt litt på jeg.. For hvordan vet legene at man har prøvd et år? sikkert tåpelig spørsmål..., men.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 1. juli 2008 #52 Del Skrevet 1. juli 2008 Ja, klokken tikker her også! Hmm, jeg får vel høre hva gynekologen anbefaler. Hvor lenge hadde dere prøvd i april, i over ett år? Huff, det høres ikke noe kjekt hormoner som gjør deg irritabel og uvel. Men hvis det kan hjelpe til i prosessen så er det jo verdt det! Man får ta en dag av gangen og ikke tenke for langt fremover, tror jeg. Ellers kan man bli ganske så overveldet og oppgitt av det hele. En god kveld til deg! Jeg vet enkelte har god nytte av pergotime, men for meg hadde det ingen nytte. Vi har prøvd siden august -06, så snart i to år... Vi burde kanskje ha vært raskere til legen, men du vet, tiden går, man tror man lykkes og lignende.. Jeg tror også at det å ikke la prøvingen bli altoppslukende er viktig, men det er jammen ikke lett når man hver måned tester om man har fått eggløsning, har sex når "man skal" og med påfølgende TR eller negative tester... Selv har jeg begynt å se på adopsjon også, selv om de ikke har funnet noe som skulle tilsi at vi ikke skulle få barn, så skjer det jo ingenting Blir litt oppgitt og lei, og ønsket om barn er der, spiller ingen rolle hvilket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvick Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #53 Del Skrevet 1. juli 2008 Dette har jeg lurt litt på jeg.. For hvordan vet legene at man har prøvd et år? sikkert tåpelig spørsmål..., men.. Ja, det har jeg tenkt på også, AnneBerit. De har jo bare ditt ord for det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvick Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #54 Del Skrevet 1. juli 2008 Jeg vet enkelte har god nytte av pergotime, men for meg hadde det ingen nytte. Vi har prøvd siden august -06, så snart i to år... Vi burde kanskje ha vært raskere til legen, men du vet, tiden går, man tror man lykkes og lignende.. Jeg tror også at det å ikke la prøvingen bli altoppslukende er viktig, men det er jammen ikke lett når man hver måned tester om man har fått eggløsning, har sex når "man skal" og med påfølgende TR eller negative tester... Selv har jeg begynt å se på adopsjon også, selv om de ikke har funnet noe som skulle tilsi at vi ikke skulle få barn, så skjer det jo ingenting Blir litt oppgitt og lei, og ønsket om barn er der, spiller ingen rolle hvilket Jeg skjønner bare så utrolig godt hvor lei og oppgitt du blir! To år må føles som en evighet! Og spesielt når de ikke finner noe galt. Jeg syns det er en stor påkjenning selv, og det bare etter et halvt år. Vi er jo fortsatt godt innenfor normal prøvetid, men alderen stresser meg. Vanligvis er jeg veldig positiv og optimistisk, men akkurat i forbindelse med dette syns jeg det er vanskelig. Klarer liksom ikke helt å ha troen på at det skal skje av en eller annen grunn. Kanskje fordi det er en så stor og altoppslukende "greie". Hehe.. er så enig med deg Fisk, utrolig vanskelig å beholde et distansert forhold til dette. Føler meg relativt smådum der jeg ligger hver morgen med termometeret i kjeften, liksom. Mannen min ler litt av meg. Tror nok han skulle ønsket at jeg hadde hatt et litt mer avslappet forhold til det hele. Men jeg orker bare ikke å slippe kontrollen helt og slutte å følge med på syklusen osv. Tror jeg hadde blitt enda mer stressa av det. Forstår veldig godt at du har begynt å tenke på adopsjon. Er nok noe man må bruke litt tid til å omstille på mentalt, men jeg tror på ingen måte foreldrelykken blir noe mindre. Huff, Fisk, når jeg tenker på deg som har prøvd så lenge så får jeg litt dårlig samvittighet for å deppe over min egen situasjon.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 1. juli 2008 #55 Del Skrevet 1. juli 2008 For å ta det første sist, vi er alle forskjellige og opplever ting ulikt, så sorg, glede, fortvilelse, lengsel og alle mulige følelser oppleves ulikt for oss alle. Ingen av oss kan si at den ene av oss har det bedre eller verre enn en annen... Det er fullt lov å deppe litt når man har store ønsker om barn, og det å ha holdt på et halvt år, vel det kan føles som 10 år! Jeg bruker slike eggløsningstester, men mulig det er lettere å tempe? Jeg har ikke prøvd det jeg... Men det er lett å la hele seansen bli litt for viktig... Sex på rette tider og slikt.. Akkurat det klager jo ikke mannen på da.. Du får snakke med gynekologen din på torsdag, og hadde jeg vært deg så hadde jeg satt igang med en utredning. Det er jo greit å vite om det er noe som er gæærnt med en av dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvick Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #56 Del Skrevet 1. juli 2008 For å ta det første sist, vi er alle forskjellige og opplever ting ulikt, så sorg, glede, fortvilelse, lengsel og alle mulige følelser oppleves ulikt for oss alle. Ingen av oss kan si at den ene av oss har det bedre eller verre enn en annen... Det er fullt lov å deppe litt når man har store ønsker om barn, og det å ha holdt på et halvt år, vel det kan føles som 10 år! Jeg bruker slike eggløsningstester, men mulig det er lettere å tempe? Jeg har ikke prøvd det jeg... Men det er lett å la hele seansen bli litt for viktig... Sex på rette tider og slikt.. Akkurat det klager jo ikke mannen på da.. Du får snakke med gynekologen din på torsdag, og hadde jeg vært deg så hadde jeg satt igang med en utredning. Det er jo greit å vite om det er noe som er gæærnt med en av dere Ja, det føles mer som 10 år enn som seks måneder, egentlig Kan liksom ikke huske at jeg har vært annet enn prøver. Jeg har også prøvd eggløsningstester, men de gir aldri noe særlig utslag. Det er vel egentlig ikke lettere å tempe, for du må gjøre det hver eneste morgen til samme tid. Dvs. at vekkeklokka må på i helgene (sovner heldigvis fort igjen) og at termometeret må med på reise osv. En annen ulempe er at den ikke kan fortelle deg at EL er på vei, bare at den er OVER. Med andre ord ikke noe å time etter. Det tempingen kan hjelpe deg med er å helt sikkert bekrefte at du har hatt EL og du blir godt kjent med syklusene dine. Dette sammen med EL-slimobservasjoner (yummi..) gjør at jeg føler at jeg har god kontroll. Hvis du er interessert så bruker jeg fertilityfriend.com, den gir deg også masse tilleggsinformasjon. Må innrømme at jeg har blitt litt "hekta" (meg, en sylus-nerd??) for det er masse fascinerende data og info å hente ut derfra. Jeg skal høre med gynekologen på torsdag, ja.. Skader ikke det. Jeg skal også ta litt akukpunktur for å prøve å fikse litt opp i syklusene mine. Litt godt å kunne foreta seg noe ikke bare vente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvick Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #57 Del Skrevet 1. juli 2008 Skjerpings, Kvick!! Sitter og jobber meg en stor, særdeles viktig, presentasjon jeg skal holde for ledelsen i der jeg jobber i morgen. Hater å være dårlig forberedt til sånne ting, men av en eller annen grunn klarer jeg ikke å konsentrere meg.. Hjelp, kan noen legge inn en midlertdig sperre på KG, please...?? Mistenker at det er det skumle feriemoduset som begynner å snike seg inn over meg. Og det til tross for at jeg har 1,5 uke igjen! Må jobbe! ÅÅåå.. vil ha ferie NÅÅÅ.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 1. juli 2008 #58 Del Skrevet 1. juli 2008 Jeg har vært til osteopat, og nå har han gjort det han kan for meg der. Får se om det har hjulpet nå da Noen mener akupunktur hjelper, men jeg har også lest det motsatte... Hva som stemmer er vel ikke godt å si, men så lenge man får nytte av noe så er jo det det viktigste For meg virker det umenneskelig å stå opp til samme tid hver morgen, dessuten så er jeg så i svime til tider at jeg sikkert ikke hadde greid det.. Holder meg til EL-testene jeg tror jeg. Får utslag på de hver måned, så jeg vil tro de fungerer... Men jeg har EL på dag 15 eller 16, så ikke så tidlig som dag 10, det er visstnok litt ulikt.. Bruker fertilityfriend jeg også, men jeg glemmer jo å legge inn dataene der innimellom.... Håper presentasjonen er ferdig Ha en fortsatt flott kveld!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 7. juli 2008 #59 Del Skrevet 7. juli 2008 Hvordan går det her da? Så på IKM lista at ikm hadde vært? Snart ferie for deg nå vel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Sunny^^ Skrevet 7. juli 2008 #60 Del Skrevet 7. juli 2008 Bare titter innom jeg .. Håper du har hatt en fin helg !! Og at presantasjonen gikk fint ?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå