Gå til innhold

Kvick skulle så gjerne...

kvick

Anbefalte innlegg

Etter litt sniklesing i div. andre prøvedagbøker føler jeg nå at tiden har kommet til meg. Har egentlig vegret meg litt for å starte min egen bok, er litt redd for å bli FOR fokusert på prøvingen, og ikke minst «feiligen», (som om jeg ikke er det allerede..) Men nå er jeg i alle fall i gang, blir veldig hyggelig å kunne dele denne spennende og unike perioden med andre enn bare mannen, er vel grenser for hvor mye bør utsettes for. :fnise:

Litt om meg selv, jeg er 34 år gammel og gift med verdens beste, helt objektivt sett, mann. :rødme: Tenker egentlig at vi er litt sent ute med prosjekt bolle-i-ovn, men vi har rett og slett ikke følt oss klare tidligere, har prioritert utdannelse, jobb, reising osv, ting jeg heller ikke ville ha byttet bort. Når jeg nå først ble klar ble jeg i alle fall veldig klar..

Vi prøvd helhjertet fra februar, dvs. vi er nå i gang med runde fire. Hadde EL denne helgen så jeg er nå i den herlige «smøre seg med tålmodighet»-fasen. Forventningsnivået har heldigvis blitt justert litt etter noen runder. Begynner å lære meg å ikke tolke ALT som skjer i kroppen som sikre graviditetstegn. Hehe.. ikke helt normalt å bli kjempehappy over kvalme, en ny kvise eller andre ekle ting. Har egentlig konkludert med at det skjer mye rart i en kropp i løpet av en dag hvis man bare kjenner godt nok etter.

Kunne ha skrevet i timesvis, merker jeg.. men jeg skal ikke slite ut eventuelle lesere mer enn nødvendig. Nøyer meg heller med å sende en stor klem til alle prøvere der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så hyggelig med nye ansikt blant oss dagbokprøvere.

Håper det ikke blir så mange sider hos deg :ler: Med andre ord, lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke::vinke::vinke:

Så hyggelig med hilsener i boken min!!

:hoppe:

Hehe.. nei, jeg håper selvfølgelig at det ikke blir alt for mange sider i her, Tussi. Sånn ca 1,5 uke med dagbokskriving hadde egentlig passet meg perfekt ;)

Masse lykke til til dere også! Jeg krysser de ledige fingrene mine for dere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny dag, ny avatar. Fant ut at det ble litt ukomfortabelt å bruke et bilde av meg selv, selv om det bare var et lite utsnitt, når ingen vet at vi prøver. Man kan jo aldri være helt sikker på hvem som tusler rundt her inne.. :)

Fikk akkurat vite at bestevenninnen min er gravid. Jeg gleder meg virkelig på hennes vegne, men merker at det stikker litt sårt også. Huff, føler meg som en dårlig person som ikke klarer å føle udelt glede. Jeg er glad for at hun har lykkes, men det får meg til å føle meg ekstra «u-gravid». Nå er jeg sistemann av vennene min uten barn verken i eller utenfor magen. :sukk:

Men for å være litt rasjonell.. vi har jo bare prøvd ordentlig i fire måneder, det er jo på ingen måte noen tid å snakke om i denne sammenheng og jeg har ingen grunn til å uroe meg på lenge ennå. Og det er faktisk bare «uflaks» at jeg har valgt meg en sånn «spira sitter på første eller andre forsøk»- vennekrets.

Jeg gikk inn i prøve-prosessen med den innstillingen at dette skulle jeg kose meg med. Må passe på å ikke glemme det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

En stund siden jeg har skrevet her nå. Har ikke akkurat vært været til å sitte inne å svette foran PC'en i. :sol:

Tanta fant det for godt å komme på overraskelsebesøk på onsdag, fire dager før hun var (ikke-) forventet... Ikke skjønner jeg hvordan det kan skje, for jeg var rimelig sikker på EL-datoen.. :overrasket: Ja, ja, var vel egentlig bedre å bli ferdig med det enn at hun f. eks skulle komme fire dager forsinket. Nå hadde jeg ikke tid til å bli spent for forhånd en gang (bortsett fra de første timene av tantebesøket hvor jeg tenkte.. "FESTEBLØDNING" jippee.." :klaske::flau: )

Mulig det er sommersolen som gjør meg surrete, men jeg har bestemt med for å endre litt på framgangsmåten når det gjelder prosjekt spire. Har til nå ført en "gjøre alt riktig, ta alle mulige vitaminer, kosttilskudd, forholdsregler, eggløsningstester, 0 alkohol, pute under rumpa etter :humpe:, grapefruktjuice og all annen mulig galskaps"-strategi. :Gjesp:

Herregud så slitsomt i det lange løp, og ikke har det resultert i noe heller..

Ny strategi er å slappe av, nyte livet og sommeren så mye som mulig og ikke tenke så mye på dette. Så får det skje når det skjer. (Et lite dilemma dette her- man tar forholdsregler så det ikke skal ta lang tid, men hvis det tar tid så er det bare trist å ta all verdens forholdsregler..)

Må bare innse at det til veldig stor grad er tilfeldigheter som man IKKE har kontroll over som avgjør når det gjelder det å bli mamma. Og folk blir jo foreldre hele tiden, over alt i verden, uten ha tilgang på all verdens informasjon, kjerringråd og tester.

Ha en fin dag i varmen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du :klemmer:

Trist å høre at tanta kom igjen. Kjenner meg igjen i det med å bare la det gå sin gang, gjorde det til å begynne med jeg, men nå temper jeg så kan jeg i hvertfall se om jeg har hatt el, og har noe å vise til når jeg skal til legen. Men tror det er viktig og i hvert fall ta pauser fra prøve tenkinga. Bare kose seg og konsentrere seg om å være kjærster og ta ting som de kommer.

Godt å høre at du koser deg i finværet da, bare synd det nærmer seg slutten.

Håper dere nyter sommeren masse og bare koser dere, så skal du se det kommer en liten en til neste vår ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du :klemmer:

Trist å høre at tanta kom igjen. Kjenner meg igjen i det med å bare la det gå sin gang, gjorde det til å begynne med jeg, men nå temper jeg så kan jeg i hvertfall se om jeg har hatt el, og har noe å vise til når jeg skal til legen. Men tror det er viktig og i hvert fall ta pauser fra prøve tenkinga. Bare kose seg og konsentrere seg om å være kjærster og ta ting som de kommer.

Godt å høre at du koser deg i finværet da, bare synd det nærmer seg slutten.

Håper dere nyter sommeren masse og bare koser dere, så skal du se det kommer en liten en til neste vår ;)

Hei Tussi, tusen takk for oppmuntringen :klemmer: :klemmer:.

Temping er nok lurt, så har man i alle fall litt kontroll.. klarer nok ikke å slippe kontrollen heeelt jeg heller, kjenner jeg meg rett.

Ja, tror det er veldig bra hvis man klarer å koble ut litt i hodet og heller fokusere på de andre tingene i livet som er bra.. Stress er nok noe av det verste for kroppen når man prøver å få til en spire, og jeg blir i alle fall ganske stressa av å hele tide tenke på om ting er "lov" og "riktig".

Æsj.. ja, nå ser det ut som om sommerværet er i ferd med å ta seg en liten pause allerede, vi får håpe det kommer snart tilbake igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisk73

Hei hei!

Vi er nok flere i samme situasjon.... Krysser fingre for at du slipper å vente så alt for lenge før noe skjer!

Har vært i samme situasjon som deg jeg, det å lage en slik prøverdagbok... Får man da for mye fokus slik at man blir ensporet..?? Men selv har jeg funnet ut at det er en grei plass å få ut litt frustrasjon til tider. Selv om man noen ganger kan synes det er tungt..

Her er nå regnet kommet, og jeg som tenkte jeg skulle male litt i dag... Jaja, er nok å gjøre i regnet også ;)

Håper du får en strålende dag, og at du ikke blir værende her i prøverdagboken alt for lenge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fisk 73 :vinke:

Har "smuglest" litt i dagboken din, så nå var det hyggelig å få hilst på deg. Må bare si at hunden din ser superskjønn ut.. Har veldig lyst på hund selv, men usikker på om det er så lurt med full jobb og travle kvelder. Kanskje det passer bedre hvis/når det kommer en baby inn i familien, da blir man jo nokså bundet allikevel..

Ja, jeg tror man trenger et sted å få utløp for sine frustrasjoner, spesielt fordi man vanligvis ikke snakker med så mange om dette. Man får forsøke å legge de fleste tankene fra seg her slik at man kan tenke på andre ting resten av tiden.

Hmmm.. ønsker meg faktisk litt regn her også, jeg. Bare en liten kort periode slik at jeg kan ta en liten pause i mine daglige redningsaksjoner i hagen.

En strålende dag til deg også! Ønsker deg også all mulig hell og lykke til med å komme deg ut av prøverdagboken!! Tær og fingre krysset for deg!

Hei hei!

Vi er nok flere i samme situasjon.... Krysser fingre for at du slipper å vente så alt for lenge før noe skjer!

Har vært i samme situasjon som deg jeg, det å lage en slik prøverdagbok... Får man da for mye fokus slik at man blir ensporet..?? Men selv har jeg funnet ut at det er en grei plass å få ut litt frustrasjon til tider. Selv om man noen ganger kan synes det er tungt..

Her er nå regnet kommet, og jeg som tenkte jeg skulle male litt i dag... Jaja, er nok å gjøre i regnet også ;)

Håper du får en strålende dag, og at du ikke blir værende her i prøverdagboken alt for lenge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har "smuglest" litt i dagboken din, så nå var det hyggelig å få hilst på deg. Må bare si at hunden din ser superskjønn ut.. Har veldig lyst på hund selv, men usikker på om det er så lurt med full jobb og travle kvelder. Kanskje det passer bedre hvis/når det kommer en baby inn i familien, da blir man jo nokså bundet allikevel..

Ja, jeg tror man trenger et sted å få utløp for sine frustrasjoner, spesielt fordi man vanligvis ikke snakker med så mange om dette. Man får forsøke å legge de fleste tankene fra seg her slik at man kan tenke på andre ting resten av tiden.

Hmmm.. ønsker meg faktisk litt regn her også, jeg. Bare en liten kort periode slik at jeg kan ta en liten pause i mine daglige redningsaksjoner i hagen.

En strålende dag til deg også! Ønsker deg også all mulig hell og lykke til med å komme deg ut av prøverdagboken!! Tær og fingre krysset for deg!

Hei hei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisk73

Hunden min ER superskjønn ;) Nå ligger han her og snorker ved bena mine. Ikke i min villeste fantasi trodde jeg at en hund kunne snorke så høyt.....

Han gjø at jeg får kommet meg ut i skog og mark, både han og jeg får trimmet oss. I tillegg er det godt å ha noen andre å ta vare på ;) Nå har vi vært så heldige at jeg har studert, så jeg har vært mer hjemme enn de fleste som anskaffer seg hund. Hvordan vi løser det når jeg får jobb.. Tja..

En hund er hvertfall noe jeg ikke ønsker å leve uten, men det har med at jeg alltid har hatt hund rundt meg.

Jeg flyttet hit hvor jeg bor nå i fjor, har egentlig ikke blitt kjent med så mange, så for min del har jeg hatt stor nytte av KG. Hyggelig å bli kjent med flere i samme situasjon, selv om jeg skulle sett at vi alle sammen var i en annen situasjon ;)

Kos deg masse!

Her regner og blåser det, boblejakka var på i sted da jeg gikk en liten tur med hunden.... Skal vi bytte?? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Oj, jeg har visst ikke vært innom her jeg ;) Så kjekt !! Håper det klaffer for dere snart :klem:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe.. vil også ha en en hund som ligger og snorker i vilden sky ved bena mine! Det er ingen ting som er så koselig og beroligende som å ha en sovende hund i rommet (har riktignok ikke prøvd snorke-varianten, men det funker sikkert det også).

Det er sikkert perfekt å være student og mye hjemme i valpetiden i alle fall. Når de blir større så kan de jo være mye lenger alene. Det ordner seg sikkert.. Men det å jobbe fulltid og ha en liten valp som ikke en gang er stueren, det har jeg prøvd og det kan nok ikke anbefales. Var så heldig at jeg fikk ha henne med på jobben. Men du verden så stressende å løpe etter en valp og tørke tiss og passe på at hun ikke spiste opp alle ledningene og bet i stykker alle kollegaene mine mens jeg liksom skulle jobbe.. :)

Ang. boblejakka.. nei takk, den kan du nok få lov til å beholde. :) Du får kose deg så godt du kan i vær og vind, hunden gjør sikkert det i alle fall :klemmer:

Hunden min ER superskjønn ;) Nå ligger han her og snorker ved bena mine. Ikke i min villeste fantasi trodde jeg at en hund kunne snorke så høyt.....

Han gjø at jeg får kommet meg ut i skog og mark, både han og jeg får trimmet oss. I tillegg er det godt å ha noen andre å ta vare på ;) Nå har vi vært så heldige at jeg har studert, så jeg har vært mer hjemme enn de fleste som anskaffer seg hund. Hvordan vi løser det når jeg får jobb.. Tja..

En hund er hvertfall noe jeg ikke ønsker å leve uten, men det har med at jeg alltid har hatt hund rundt meg.

Jeg flyttet hit hvor jeg bor nå i fjor, har egentlig ikke blitt kjent med så mange, så for min del har jeg hatt stor nytte av KG. Hyggelig å bli kjent med flere i samme situasjon, selv om jeg skulle sett at vi alle sammen var i en annen situasjon ;)

Kos deg masse!

Her regner og blåser det, boblejakka var på i sted da jeg gikk en liten tur med hunden.... Skal vi bytte?? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Oj, jeg har visst ikke vært innom her jeg ;) Så kjekt !! Håper det klaffer for dere snart :klem:

Hei og velkommen innom!! :vinke: Takk, håper på like snarlig klaff for dere!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisk73

Det er faktisk veldig beroligende med snorkingen hans... Ikke irriterende slik som om du har noen ved siden av deg som snorker :fnise:

Hunden har hatt veldig godt av å slippe å være hjemme-alene-hund fra liten valp, men vi ser han er veldig knyttet til meg, noe som ikke alltid er like positivt... :sjenert: Jeg jobbet en hel del i fjor sommer, men mannen er så heldig at han kan ha hjemmekontor samt at han kunne ha han med seg på jobb de dagene han måtte på jobb. Vi har vært heldige sånn sett, ingen tvil om det. Ikke alle som kan gjøre det slik.

Må si jeg egentlig setter pris på slikt vær jeg, ingen mygg eller knott som svirrer rundt en om en er i marka...

I kveld er det kino, håper på opphold noen dager fremover så jeg får malt ferdig huset. I dag har det regnet MASSE....

Ha en super kveld!

Hehe.. vil også ha en en hund som ligger og snorker i vilden sky ved bena mine! Det er ingen ting som er så koselig og beroligende som å ha en sovende hund i rommet (har riktignok ikke prøvd snorke-varianten, men det funker sikkert det også).

Det er sikkert perfekt å være student og mye hjemme i valpetiden i alle fall. Når de blir større så kan de jo være mye lenger alene. Det ordner seg sikkert.. Men det å jobbe fulltid og ha en liten valp som ikke en gang er stueren, det har jeg prøvd og det kan nok ikke anbefales. Var så heldig at jeg fikk ha henne med på jobben. Men du verden så stressende å løpe etter en valp og tørke tiss og passe på at hun ikke spiste opp alle ledningene og bet i stykker alle kollegaene mine mens jeg liksom skulle jobbe.. :)

Ang. boblejakka.. nei takk, den kan du nok få lov til å beholde. :) Du får kose deg så godt du kan i vær og vind, hunden gjør sikkert det i alle fall :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh.. nå bevilger jeg meg en liten (KG-) pause.. Sitter og jobber intenst med en viktig presentasjon jeg skal holde for ledergruppen her. Mye å gjøre på jobb.. På en måte er det godt å ha noe å konsentrere seg om, det holder tankene litt borte fra prøving og ventetid. På den andre siden er jeg også bekymret for at jobbstress skal påvirke babylagingen negativt. Er ganske ny i jobben og sitter med mye ansvar i et selskap med veldig høyt tempo og mye armer og bein om dagen. Jeg balanserer hårfint på grensen mellom det som er gøy og det som er negativt, nedbrytende stress. En gang i blant blir jeg så sliten at jeg bare vil grine. Vet også på den annen side at jeg kjeder meg fort hvis jeg mangler utfordringer. Hmm.. skal jeg aldri bli fornøyd.. :kjefte:

Det er vel aldri blitt 100% dokumentert i hvilken grad stress påvirker fruktbarheten. Har lest alt fra at det har ingen betydning til at det er ekstremt ødeleggende.. Ja, ja.. sikkert ikke noen ulempe å stresse ned samme hva.. :lur: Jobber veldig med saken da, bare så det er sagt!

Det positive er i alle fall at det plutselig slo meg at EL ikke er så langt unna, muligens på lørdag allerede. Så da er det vel bare å kalle inn mannen og kjøre på.. :sengekos::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...