Gå til innhold

Min kone var utro, prøver å tilgi henne men hun gjør det så vanskelig.


Gjest Gjest_mann_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mann_*

Er ganske så desperat no. så jeg prøver meg her inne.

Min kone og jeg har vært gift i snart 5 år, vi har 1 liten gutt på 2 år sammen.

For ca 1 år siden fant jeg ut at hun hadde vært utro med en kolega. Det knuste meg.

Vi gikk gjennom en vanskelig periode etter det, og hun angret veldig sa hun. Vi flyttet aldri fra hverandre. Etter ca 3 mnd så bestemte vi oss for å prøve videre for vår lilles skyld. Jeg forklarte henne at det ville ta tid før jeg stolte 100% på henne igjen. Noe hun sa seg helt enig i dag, og at det skulle bare mangle.

Men nå sitter jeg her og føler meg som en idiot. Hun flyr stadig på byen i helgene, og vil ikke ha meg med seg. hun skal treffe veninner. Hun synes jeg er urettrerdig at jeg ikke liker at hun fester så mye. Hun gjorde aldri dette før.

Jeg elsker henne det gjør jeg, men jeg vet ikke om det er nok.

Nå skal hun snart på firmatur til Danmark, den kolegaen hun bedro meg med skal også være med. Jeg sa til henne at jeg IKKE ville at hun skulle dra. Men hun kommer nok til å dra, tre netter på hotell.

Er jeg urimelig eller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ganske så desperat no. så jeg prøver meg her inne.

Min kone og jeg har vært gift i snart 5 år, vi har 1 liten gutt på 2 år sammen.

For ca 1 år siden fant jeg ut at hun hadde vært utro med en kolega. Det knuste meg.

Vi gikk gjennom en vanskelig periode etter det, og hun angret veldig sa hun. Vi flyttet aldri fra hverandre. Etter ca 3 mnd så bestemte vi oss for å prøve videre for vår lilles skyld. Jeg forklarte henne at det ville ta tid før jeg stolte 100% på henne igjen. Noe hun sa seg helt enig i dag, og at det skulle bare mangle.

Men nå sitter jeg her og føler meg som en idiot. Hun flyr stadig på byen i helgene, og vil ikke ha meg med seg. hun skal treffe veninner. Hun synes jeg er urettrerdig at jeg ikke liker at hun fester så mye. Hun gjorde aldri dette før.

Jeg elsker henne det gjør jeg, men jeg vet ikke om det er nok.

Nå skal hun snart på firmatur til Danmark, den kolegaen hun bedro meg med skal også være med. Jeg sa til henne at jeg IKKE ville at hun skulle dra. Men hun kommer nok til å dra, tre netter på hotell.

Er jeg urimelig eller...

Hvis din fremstilling av saken stemmer, må jeg si at du ikke er urimelig..

DU er mere en tøffel som finner deg i dette..

Hun høres umoden ut..

I god KG stil (som jeg hater egentlig) sier jeg DUMP HER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nei, du er ikke urimelig. På meg virker det ikke som hun angrer og prøver å fikse skadene. Han har kanskje prøvd tidligere, men det virker ihvertfall som hun er komt over på feil spor igjen nå. Har selv vært der hun er nå, og for å være ærlig så tror jeg ikke at dette kommer til å fikses. Ihvertfall ikke på denne måten. Sannsynligvis kommer hun til å finne seg en igjen, enten den samme som sist eller en ny. Interessen hennes er ihvertfall ikke hjemme, da hadde hun ikke holdt på sånn.

Kast henne ut, eller begynn å oppfør deg slik selv, og la hun være barnevakt når det er din "utehelg". Det siste fører kanskje ikke til noe positivt, men det gjør det heller ikke om du bare er sur og nekter henne å gjøre det du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mann_*

Ja jeg vurderer det. Men jeg har en sønn jeg elsker høyt. Alle vet jo at det som regel er moren som ender opp med foreldreretten. Tanken på å bare få se min som noen få dager i mnd er helt grusom.

Hun kommer ikke til å gå med på delt omsorg for han, det vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vurderer det. Men jeg har en sønn jeg elsker høyt. Alle vet jo at det som regel er moren som ender opp med foreldreretten. Tanken på å bare få se min som noen få dager i mnd er helt grusom.

Hun kommer ikke til å gå med på delt omsorg for han, det vet jeg.

Trodde menn i dag hadde krav på delt omsorg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mann_*
Trodde menn i dag hadde krav på delt omsorg:)

Nei nei. Ingen dommstol i Norgen dømmer foreldrene til å ha delt omsorg. De kan bare gi hovedansvaret til en av foreldrene. Oftes blir det moren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken verden lever du i?

Hvilken verden lever du i?? Jeg setter meg vel neppe inn i omsorgsrett før jeg har behov for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei. Ingen dommstol i Norgen dømmer foreldrene til å ha delt omsorg. De kan bare gi hovedansvaret til en av foreldrene. Oftes blir det moren.

Noe man må bli enig om da. Jeg syns det burde vært sånn! Menn bør få ha barna sine like mye. Å være i et dårlig forhold for å kunne se barna sine er jo helt feil, men da skjønner jeg tankegangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever det samme selv. Vi har nevnt skillsmisse min mann og jeg, og selv om jeg er den som ble bedratt og elsker sånn barna mine kan jeg ikke nekte min mann å ha barna sine like mye som jeg. Han er like glad i dem enn jeg. Jeg syns din kone kunne vært litt mer udmykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vurderer det. Men jeg har en sønn jeg elsker høyt. Alle vet jo at det som regel er moren som ender opp med foreldreretten. Tanken på å bare få se min som noen få dager i mnd er helt grusom.

Hun kommer ikke til å gå med på delt omsorg for han, det vet jeg.

Det høres litt låst ut akkurat nå!! Hun gir litt faen i deg, og du kjemper for å være sammen med din sønn!

Det siste synes jeg er ditt valg, og dine prioriteringer. Det har da sin pris, høres det ut som, og det er at du må leve med en dame som er utro og som mest av alt bruker deg som barnevakt..

Hvis du velger å bli, tror jeg hodet ditt må inn i en type "jeg gir faen holdning" overfor kona di. Play hard to get tilbake, for å beskytte deg selv. Ikke ligg flat og hopp når hun sier hopp, men finn ditt eget liv, interresser og aktiviteter..

1. Du blir mere attraktiv

2. Du blir mere fornøyd med deg selv

3. Du skaper en egen grunnmur (og en fallskjerm i tilfelle dette skulle gå galt)

4. Hun har mindre makt over livet ditt...

Huff, føler dog med deg. Ikke lett høres det ut! Hun kommer til å dra på den forbanna firmaturen uansett, så ikke gi henne gleden av å måtte kjempe seg til det, forsvare seg etc.. Vær likegyldig. Da kanskje hun begynner å lure... (vet ikke jeg, men foreslår bare)

Endret av Pokahonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest provoserende ærlig

Hei. Jeg fikk en ide.

Du skaffer dere 2-3 barn til så fort det går. Da blir dama di relativt uattraktiv på markedet.

Så dumper du henne, og lar domstolene dømme henne til å håndtere 4 unger aleine.

Selvfølgelig skal ikke du være en tøffel i de årene du venter på unge nr 4, du skal date andre. Flørte med damer på jobben, være mer sosial osv. Drit i dama di, tenk at hun er død. Men få henne smelt på tjukka, og gi henne strekkmerker så det synger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes virkelig ikke mye kjekt ut nei, og jeg føler med deg her. Hadde selv en samboer som stakk etter at hun hadde vært utro med en arbeidskollega. Som venninnen hennes sa var det jo "så mye spenning og følelser inne i bidet", noe som er ganske naturlig med alle nye bekjentskaper.

Når hun oppfører seg slik som dette er du langt ifra urimelig og personlig ville jeg nok gått litt hardere til verks, og om det er foreldreretten du tenker på så kommer det nok en løsning som dere kan leve med,

Jeg tror i alle tilfeller at hun er kommet dit hen at hun gir totalt FAEN i deg, og prioriterer faktisk egen oppmerksomhet mer enn å gi deg noe.....

Grusomt å si det, men må: DUMP FAENSKAPET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen mulighet for at du kan få bli med på denne firmaturen, eller er det helt utelukket?

Når du leser svarene av de andre forumsdeltagerne får man jo inntrykk av at hun ikke burde straffes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest undrast
Er det noen mulighet for at du kan få bli med på denne firmaturen, eller er det helt utelukket?

Når du leser svarene av de andre forumsdeltagerne får man jo inntrykk av at hun ikke burde straffes...

Hvordan i all verden klarte du å komme fram til det etter innleggene her som er totalt på mannens side?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke helt riktig hva den norske loven sier om det, men jeg tror jeg leste at foreldre som er gift har like foreldreansvar for barna deres og dere kan bare bli enige om hvordan dere skal dele omsorg for barna. Du må snakke med henne, få vite om hun kan bli enige om 50% delt omsorg, eller om hun vil ha 60% eller hva, men du kan ikke la henne besteme for deg! Du har rett til barneomsorg selv om du er faren. Og nekter hun deg det kan du ta det opp foran retten... ikke så behagelig, men vil hun det så er hun i hvertfall bitch! Og da er det hver for seg i denne krigen. Hun var utro, setter hennes behov for moro som største prioritering er hun dessverre ikke en omtenksom mor. Du kan vinne dette. Jeg nekter å tro at det er alltid moren som vinner en sånn rettsak. Fedrene har sine retter i dag, håper jeg.

Les dette, så finne du kanskje noen svar. http://www.regjeringen.no/en/dep/bld/Docum....html?id=423923

en mor som forstår deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fisk73

Må si meg enig med deg sucrecandi :jepp:

Du kan helt klart få omsorgen for ditt barn. Personlig kjenner jeg flere menn som faktisk har hovedomsorgen for sitt barn, men de har vært gjennom rettsaker/høringer for å få dette til. Jeg tror ikke at et barn automatisk har det bedre sammen med sin mor enn sin far, men det er mest vanlig at kvinnen får hovedomsorgen.

Tror du har en sterk sak her, hun flyr mye på byen noe som ikke noe positivt for henne ved en eventuelt høring om hvem som skal ha hovedomsorgen. Nå vet ingen av oss noe om deg, vi vet ikke hvem du er...

Ta kontakt med den "fedre for barn" organisasjonen (står stille for meg hva den heter), de kan sikkert hjelpe deg.

Ønsker deg lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Mener at når man er gift vil man få delt omsorg dersom man ikke blir enige om noe annet.

Er man bare samboere er det som regel moren som får foreldreretten og faren får samværsrett, med mindre det er noe med moren som gjør at ungene ikke bør bo hos henne.

Et råd til trådstarter kan uansett være å føre en liten dagbok over det livet dama lever nå. Skriv ned hver gang hun er ute og fester, når hun går og når hun kommer igjen. Skriv også ned evt. forhold eller sidesprang hun har. Dette vil ihvertfall være i din favør OM det skulle komme så langt som til en barnefordelingssak. Og som noen andre foreslo; vær likegyldig. Kanskje hun begynner å lure og kommer på bedre tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det ikke mye ydmykhet å spore gitt... Du har ikke mulighet til å ta med deg sønnen deres og bo hos foreldrene dine en stund da, evt et annet sted? Passe på å flytte ut når hun er i Danmark. Kanskje hun da forstår hva hun driver med?

Ville nok også snakket med en terapeut el lignende, og legge frem din historie i forkant, slik at OM det blir til at dere går fra hverandre, så har du vist vilje til å redde dette, mens hun turer på som hun vil.

Og nei, jeg hadde IKKE latt min mann reise på jobbtur med en kollega han hadde vært utro med! :nei:

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...