Gå til innhold

Liker han men han har barn fra tidligere forhold


Gjest hjelpeløs

Anbefalte innlegg

Gjest hjelpeløs

Hva gjør jeg? Føler ingen sjalusi i bildet.... Vi har så kjempegod kjemi, vi trives i hverandres selskap og snakker sammen hver dag :) Vi skal snart møtes igjen, men en ting..........

Han har vært gift i maaange år, over 10 år (slutt for en stund siden)- men er rundt 30 år, veldig moden og smart fyr! ..Har 2 barn........

Hvordan er deres erfaring med en fyr som har barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest dixie i.i

For meg så er fyrer med barn eliminasjonsgrunn... Går sikkert glipp av masse flotte menn på den måten, men jeg øsnker ett liv uten barn, hverken mine eller andres...

Men ellers så tror jeg det kommer veldig ann på hvordan forhold han har til exen, og til barna og hvilken rolle du velger å ha ovenfor dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mannen_*

tja.., skriv litt mer..

hvor gammel er du?

ønsker du selv flere barn? (de aller fleste ønsker det på et aller tidspunkt - så ikke svar nei..)

Magefølelsen min sier dropp det. 2 barn som ikke er dine er problemer.

- Hva skal dere gjøre i ferien - dra til Frankrike? - eller dra til dyreparken i Kristiansand?

- Ønsker han flere barn? (2 er kanskje nok - for han..).

- osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StockDama

Menn med barn er som kvinner med barn.

Prioriteringen deres har forandret seg totalt, forståelig nok.

Pluss de "modner" en god del.

Du får stille deg spørsmålene gjest_mannen heiv opp til deg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aurora Borealis

Min erfaring er at det ikke er enkelt å få en kjæreste og etterhvert samboer som har barn fra før. Men er det kjærlighet inne i bildet så er det absolutt verdt det! :)

Jeg og min samboer - som har to barn fra før - har det fantastisk sammen. Barna er hos oss annenhver uke. Det har ikke vært helt enkelt å finne sin plass som stemor, men det har gått seg til. Det viktigste er at man er innstilt på den rollen, og at man er klar over at livet forandrer seg på mange måter. Som barnløs stemor blir man litt kastet ut i en foreldrerolle veldig brått. Man blir en slags foreldrefigur (en voksen som har mye kontakt med barna til daglig), men samtidig har man ikke de rettigheter eller det naturlige samværet som foreldrene har med barna.

Husk også at det alltid vil være barna som kommer først. Deres behov skal dekkes i første rekke, så kommer dine og kjæresten din sine behov i neste omgang.

Er du innstilt på å takle utfordringer og problemer som kan oppstå? Tror du at du er moden for oppgaven? (Husk at barna knytter seg til deg, det er vondt for dem også om du plutselig forsvinner like brått som du kom) Det er mange hensyn å ta.

Mitt råd er å ta deg god tid til å bli skikkelig kjent med fyren før dere i det hele tatt vurderer å presentere barna for deg. Vær litt hemmelige kjærester på en måte, i lang tid, før dere bestemmer om dere vil satse videre eller ikke. Ved å være litt kjærester i det skjulte vil du likevel få en følelse av hvor stor innvirkning barna har på livet hans.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hjelpeløs
tja.., skriv litt mer..

hvor gammel er du?

ønsker du selv flere barn? (de aller fleste ønsker det på et aller tidspunkt - så ikke svar nei..)

Magefølelsen min sier dropp det. 2 barn som ikke er dine er problemer.

- Hva skal dere gjøre i ferien - dra til Frankrike? - eller dra til dyreparken i Kristiansand?

- Ønsker han flere barn? (2 er kanskje nok - for han..).

- osv osv

Jeg er 28 år gammel.. Jeg har ingen barn, ønsker eget barn ja :)

1-2 stykker tenker jeg :) Jeg vet ikke om han ønsker seg flere....

Men vet når barn blir 18, klarer de selv............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest StockDama
Jeg er 28 år gammel.. Jeg har ingen barn, ønsker eget barn ja :)

1-2 stykker tenker jeg :) Jeg vet ikke om han ønsker seg flere....

Men vet når barn blir 18, klarer de selv............

Ikke nødvendigvis. Og man er aldri garantert et friskt barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du må gjøre all verdens tilpasninger, og det kan føles litt kjedelig å føle seg som den som gjør alle tilpasningene. Jeg fant ut at det ikke var verdt det, at han ikke så ut til å elske meg nok til at jeg klarte å gjøre det.

Og at barna alltid skal komme først er vanskelig før man blir ordentlig glad i dem. Det kan ta tid, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sammen med en med ett barn fra før! Har aldri merket at barnet kommer i første rekke (selv om han selvfølgelig gjør det), for har det vært snakk om å f.eks reise bort har vi avtalt med mor når dette kan gjøres så vi kan dra alene. Eller det har vært ting vi vil ha med barnet på uten at det har vært "vår" helg har det også latt seg ordne. Det er mange vanskelig ting som dukker opp og, men syns det var vanskeligst i begynnelsen da vi ble skikkelig seriøse. Nå har vi lissom funnet ut hvordan ting fungerer for oss. Og jeg kunne ikke vært foruten barnet heller.

Jeg har funnet en perfekt mann med ett perfekt barn ;)

Og jeg er veldig gla for at jeg satser på min kjære :)

Men bli godt kjent først. Snakk og også om det med barn....siden han har fra før er det ikke sikkert han vil ha fler, og kan du leve med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør jeg? Føler ingen sjalusi i bildet.... Vi har så kjempegod kjemi, vi trives i hverandres selskap og snakker sammen hver dag :) Vi skal snart møtes igjen, men en ting..........

Han har vært gift i maaange år, over 10 år (slutt for en stund siden)- men er rundt 30 år, veldig moden og smart fyr! ..Har 2 barn........

Hvordan er deres erfaring med en fyr som har barn?

Det viktigste er hva du selv føler rundt det at han har barn. Det vil jo fungere forskjellig fra par til par, dette her med barn fra før.

Du bruker også nicket "hjelpeløs", hvorfor det? Føler du at du mister litt av styringen fordi han har barn, eller liker du egentlig ikke tanken på at han har barn i det hele tatt?

Personlig vil jeg helst styre unna menn som har barn fra før, og det har jeg lyktes med. Jeg er ikke noe stemor-emne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hjelpeløs
Det viktigste er hva du selv føler rundt det at han har barn. Det vil jo fungere forskjellig fra par til par, dette her med barn fra før.

Du bruker også nicket "hjelpeløs", hvorfor det? Føler du at du mister litt av styringen fordi han har barn, eller liker du egentlig ikke tanken på at han har barn i det hele tatt?

Personlig vil jeg helst styre unna menn som har barn fra før, og det har jeg lyktes med. Jeg er ikke noe stemor-emne.

Hjelpeløs pga jeg vet ikke hva jeg skal gjøre ;) ..............

FAKTISK tenker jeg ikke på en gang om hans barn, synes hans barn er søte og har jo ikke kommet så langt å hilse på de. Han er min første den perfekte!!!

Vi kan snakke i timevis, mange gode latter og kjemien er så perfekt!

Wooaaaoooowww! Vi digger hverandre, men barn i bildet, vet ikke helt, har ikke prøvd men jeg foretrekker egentlig uten.

Men endret litt meningen min...da jeg synes han er sååå perfekt

Han er flott, moden, forståelsesfull, lik humor og kjemi og liker mange samme ting og .. jøss!!!.......... men vet ikke.. hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hjelpeløs pga jeg vet ikke hva jeg skal gjøre ;) ..............

Vi digger hverandre, men barn i bildet, vet ikke helt, har ikke prøvd men jeg foretrekker egentlig uten.

Men endret litt meningen min...da jeg synes han er sååå perfekt

Han er flott, moden, forståelsesfull, lik humor og kjemi og liker mange samme ting og .. jøss!!!.......... men vet ikke.. hehe :D

Det virker ikke som om du seriøst er klar for steforelderrollen. Forholdet deres er vel nokså ferskt. Kanskje lettere å trekke seg nå før det går for langt?

Jeg var i samme situasjon som deg, har det bra nå, men det tok mange år.

Anbefaler ingen å flytte sammen med en som har barn fra før, med mindre det er godt gjennomtenkt og gjennomsnakket på forhånd hvilken rolle han forventer at du skal ha, hvordan barnas mor seg på deg/møter deg, hvilke planer dere har for framtiden. Har du drømmer eller karriereplaner som betyr at du må flytte, så må du huske på at denne mannen ikke er flyttbar!! Drømmer du om 3 barn, vær klar over at han kanskje ikke har kapasitet/lyst/økonomi til mer enn ett barn med deg.

Har du lyst å gå på dansekurs med han? Vær klar over at han kommer til å prioritere foreldremøter, forballkamper og kinoturer med barna...

Det tar mange år før det fungerer bra, med mindre mannen kun er helgepappa, men da får dere ikke noe ordentlig familieliv (for han vil noe alltid mangle) og du blir ikke nært og godt kjent med de viktigste menneskene i livet hans.

Du bør tenke deg nøye om før du involverer deg for mye i denne mannen. Du bør vite litt om hva slags liv du ønsker å leve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kjenn på magefølelsen din, stemmer kjemien så godt at du tror dette er en av de få du kan få det helt spesielle sammen med, er det ikke nødvendigvis bare ulemper med at han har barn fra før.

Du kan lære masse bare av forholdet han har til barna og deres mor - hvor mye stiller han opp for barna, hva gjør han sammen med dem, går samarbeidet greit mellom de voksne, prioriteringer etc. Dette er jo viktige pekepinner på hvordan han sannsynligvis vil være som far til dine barn - blir de prioritert foran bedriftsfotballen, egen sår hals eller nok en Rocky-film på kino? (tror ikke på personlighetsforandring, nei)

Noen kritikere lenger opp, satte ulike ferieskisser fram: Familiepark eller Frankrike?!! Begge deler, selvsagt! Kanskje ikke samme ferieuke, men om man tar en liten ferie med barn, får man også tid og penger til ferie som kjærester uten barn! Og motsatt de årene barna har skikkelig ferie med mor.

Bruk litt bedre tid på å bli kjent med mannen, så finner du nok ut om han og barna er de rette for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...