Gå til innhold

Eks med ny kjæreste


Gjest TS

Anbefalte innlegg

Jeg og min eks har vært sammen i 8 år og bodd sammen i 4 år. Jeg var hans første kjæreste (han er 23 år) Og han elsker meg virkelig over alt.

Grunnen til at det ble slutt var vel at jeg fant interesse i andre gutter og at jeg ikke var tiltrukket av han lenger, vi hadde ikke sex så ofte, kansje 1-3 ganger i måneden pga jeg følte at jeg måtte... Fordholdet ble rett og slett for kjedelig for meg, og jeg følte at han var mer som en bestevenn/søsken for meg..

Men.. Han elsker meg virkelig over alt, han gir meg en trygghetsfølelse som er ubeskrivelig, han ser ikke på andre jenter, jeg var alt han trengte i livet sitt...

Nå er det slutt, og jeg lyver hvis jeg sier at jeg ikke savner han, for det gjør jeg virkelig.

Sjansen for at han vil finne seg en ny jente snart er stor da han sa at han trengte noe positivt i livet sitt og ha noe å glede seg over og glede seg til.

Den tanken sliter jeg mye med.. en annen jente i hans sine armer.. en annen jente han skal fortelle at han er gla i..en annen som skal dele seng med han.. Alt dette sliter jeg mye med. Er dette veldig egoistisk av meg?? Han vil fortsatt ha meg tilbake.. men han klarer ikke å vente så lenge på meg.. Har ikke bedt han om å vente heller..

Men hvordan glemme? Hvordan takle han med en annen dame??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pleier å være sånn. Du vil ikke ha han, men du vil heller ikke at andre skal ha han. Ja det er egoistisk, og du bør la gå videre med livet sitt uten å spille på at han fortsatt har følelser for deg.

PS; var jo du som dumpet han! Get over it;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å være sånn. Du vil ikke ha han, men du vil heller ikke at andre skal ha han. Ja det er egoistisk, og du bør la gå videre med livet sitt uten å spille på at han fortsatt har følelser for deg.

PS; var jo du som dumpet han! Get over it;)

Det er litt hardt pga jeg vet ikke om jeg gjorde det riktige valget... Og vet ikke hvordan jeg skal finne svaret på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt hardt pga jeg vet ikke om jeg gjorde det riktige valget... Og vet ikke hvordan jeg skal finne svaret på det.

'

Eneste måten du kan finne ut av det er å ha deg med de guttene du nå har fått interesse av å se om det er mer interessant.

Så får du håpe din eks vil ha deg tilbake når du er ferdig å utforske;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'

Eneste måten du kan finne ut av det er å ha deg med de guttene du nå har fått interesse av å se om det er mer interessant.

Så får du håpe din eks vil ha deg tilbake når du er ferdig å utforske;)

Den syns jeg var litt drøy... har ingen planer om å ha meg med masse gutter.. er netopp blitt slutt, jeg er da ikke ondskapen selv og gjør dette mot min eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den syns jeg var litt drøy... har ingen planer om å ha meg med masse gutter.. er netopp blitt slutt, jeg er da ikke ondskapen selv og gjør dette mot min eks.

Vel, sorry at du ikke likte svare. Jeg svarte ut fra det du skrev.

Du skrev at du har interesse for andre GUTTER, og at du ikke er tiltrukket av han lenger.

Hvis du er usikker eller angrer på din avgjørelse så kan du jo snakke med eksen din om det?

Er ikke så mye annet jeg kan råde deg til når du selv har valgt å gjøre det slutt?

At du var usikker skrev du ingenting om i første innlegg. Det som var problemet ditt her er at du spør hvordan du kan takle at han blir sammen med noen andre.

Er helt vanlig at man vil være litt sjalu ovenfor det, men eneste man kan gjøre er å gå videre. La han få leve livet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Naria
Den syns jeg var litt drøy... har ingen planer om å ha meg med masse gutter.. er netopp blitt slutt, jeg er da ikke ondskapen selv og gjør dette mot min eks.

Er man ond hvis man har sex med andre ETTER at man har gjort det slutt?! :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Høres ut som du vil ha han gående på gress, mens du selv ønsker å leve livet ditt uten han. Ja, du høres egoistisk ut. Skjønner at det vil bli uvant og kanskje vondt å se han med noen andre, men dette er en av de tingene man MÅ ta i betraktning når man vurderer å gjøre det slutt. Siden du nå har gjort valget ditt, bør du forberede deg på at dette kommer til å skje. Tror du ikke at du kan takle det, kan du jo vurdere å ta han tilbake før han finner seg noen ny. Men det bør selvsagt være mer enn dette som gjør at dere blir sammen igjen...

Hvis ikke, så må du komme over han og la han gå videre med livet sitt. Uvant, ja...men det er en del av gamet. Det går over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: kutt all kontakt, for det høres ikke ut som om dere har gjort det.

Og den vonde følelsen man får ved å se eksen med en annen dame kommer kanskje aldri til å gå helt over. Vi er jo ikke akkurat tilbøyelige til å dele med fremmede kvinner. Et sted inne i oss så er det jo slik at vi ønsker å ha dem "gående på gress" som det ble sagt, men det betyr ikke at det er riktig.

Du tok ditt valg, det såret han nok mye mer enn hva det kommer til å såre deg å se han med andre jenter. Du er nok fortsatt glad i han og da bør du også skjønne at han trenger å være lykkelig akkurat slik som du - det var jo for å kunne bli lykkelig etterhvert at dere gikk ifra hverandre.

Konsentrer deg om deg selv og livet ditt, la han hele seg selv og finne lykken på nytt på egenhånd. Holder du deg i nærheten vil det bli vanskelig for begge to.

Om du er usikker på om du vil ha han tilbake bør du kanskje vente litt med å ha deg med andre gutter inntil du er sikker på valget ditt. Å ha gjort noe sånt kan vanskeliggjøre eller umuliggjøre at dere kan komme sammen igjen, men det vet du best du som kjenner han.

Det er vondt å slippe en som har betydd så mye for deg så lenge, men du må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett i at vi ikke har kuttet ut all kontakt, vi har ikke muligheten til dette heller da vi er midt oppe i et leilighets salg nå. Og det betyr at vi ser hverandre ofte... Er leit å se han så knekt og lei seg, han har få kompiser og ikke en familie som er der for han, eneste han hadde var meg. Det gjør dette ekstra hardt vil jeg tro...

Jeg får virkelig vondt inne i meg når jeg tenker på hvor mye jeg såret han når jeg gjorde det slutt, aldri sett han så knust før... Jeg var jo livet hans, og han mitt...

Jeg vil ikke klare å ha meg med andre gutter, ikke med så sterke følelser for min eks. Det blir bare å lure meg selv og skulle han få vite det, så ville det knust resten av han...

Er så vondt å være usikker, han har gjort så mye for meg.. Ord kan ikke beskrive..

Men vet jo hvorfor jeg gikk, og redd at kansje jeg glemmer dette pga jeg savner han så mye nå. Men kansje jeg så at gresset ikke var grønnere på den andre siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad i reiser
Du har rett i at vi ikke har kuttet ut all kontakt, vi har ikke muligheten til dette heller da vi er midt oppe i et leilighets salg nå. Og det betyr at vi ser hverandre ofte... Er leit å se han så knekt og lei seg, han har få kompiser og ikke en familie som er der for han, eneste han hadde var meg. Det gjør dette ekstra hardt vil jeg tro...

Jeg får virkelig vondt inne i meg når jeg tenker på hvor mye jeg såret han når jeg gjorde det slutt, aldri sett han så knust før... Jeg var jo livet hans, og han mitt...

Jeg vil ikke klare å ha meg med andre gutter, ikke med så sterke følelser for min eks. Det blir bare å lure meg selv og skulle han få vite det, så ville det knust resten av han...

Er så vondt å være usikker, han har gjort så mye for meg.. Ord kan ikke beskrive..

Men vet jo hvorfor jeg gikk, og redd at kansje jeg glemmer dette pga jeg savner han så mye nå. Men kansje jeg så at gresset ikke var grønnere på den andre siden..

Virker ikke som du egentlig var så lei kjæresten din som du trodde i det du slo opp. Forhold går opp og ned og det er nok ikke uvanlig at noen bare har sex 1-3 ganger i måneden i perioder. Sett deg ned å ta en skikkelig prat med exen, ta opp det du måtte ha på hjerte og spør han om forskjellige ting som du kanskje savnet i forholdet. Hvem veit, kanskje han er villig til å endre seg noe for å få deg tilbake, men da må også du endre deg litt. Mitt tips er enten å møtes å ta en skikkelig prat eller bare kutte kontakten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker ikke som du egentlig var så lei kjæresten din som du trodde i det du slo opp. Forhold går opp og ned og det er nok ikke uvanlig at noen bare har sex 1-3 ganger i måneden i perioder. Sett deg ned å ta en skikkelig prat med exen, ta opp det du måtte ha på hjerte og spør han om forskjellige ting som du kanskje savnet i forholdet. Hvem veit, kanskje han er villig til å endre seg noe for å få deg tilbake, men da må også du endre deg litt. Mitt tips er enten å møtes å ta en skikkelig prat eller bare kutte kontakten

Har tatt en prat med han, og han vil gjøre alt han kan for å endre seg, alt skulle bli bedre sa han. Men er ganske sikker på at det vil vare i 6 måneder, og så vil ting gå tilbake til det gamle... Det har skjedd før.

Jeg er selvfølgelig villlig til å endre meg jeg også.

Men husker godt at vi har sliti med mange ting, og jeg har tenkt mange ganger "er det sånn resten av livet mitt skal bli"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest regine ii

:klem: Det er ikke uvanlig å være lei seg over at forholdet er over - SELV OM man er den som gjorde det slutt!

Dere har vært sammen i mange år, og selvsagt er det vanskelig å "kaste vrak" på dette. Skjønner deg godt, jeg.

Samtidig....... du gir uttrykk for at du ikke var fornøyd, og det høres ut som det har vært noen runder med "endring" tidligere, endring som ikke har vært varig. I tillegg er dere unge, og var enda yngre da dere kom sammen. Det er ikke uvanlig at forhold som etableres når man er så ung, ryker, fordi det skjer mye når man er i overgangen ungdom/ung voksen. Og når du - allerede nå - har hatt tanker som "er det sånn resten av livet skal bli", ja blinker det i varsellampene!

Jeg tror du bare må gi deg selv "lov" til å sørge, sørge over det forholdet som ikke ble det du mente det skulle være, sørge over at dere likevel ikke passet sammen. Samtidig som du ikke glemmer det som gjorde at det ble slutt.

Så snart dere er ferdige med leilighetssalg, så bør du nok kutte kontakten. Det ER vanskelig å komme videre om man hele tiden skal "gå oppå" den man har gjort det slutt med, litt avstand er som regel bedre. For dere begge! Det er vanskelig for HAN hvis DU er en som skal trøste han, fordi det lett vil gi han forhåpninger om at det kan bli dere igjen.

Noen ganger må man gå videre, selv om det også koster litt. Min erfaring er imdlertid at når det verste har lagt seg, så BLIR ting mye bedre etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...