Gå til innhold

Bli gravid og Remicade


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Har sett mange steder hvor det diskuteres når mor går på Remicade, men hva med når far bruker det? Kan man bli gravide mens far går på dette eller må han ha pause/slutte? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hopeful

Jeg er litt usikker, men jeg anbefaler dere å ta kontakt med revmatolog eller fastlege for å diskutere det. Vet at det er flere andre medisiner i den kategorien som man må slutte med en god stund i forkant. (dette igjen hvis mor bruker det)

Hvis han bruker metothrexat ved siden av, så tror jeg at han må slutte med det først. Mener jeg har hørt det.

Lykke til uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest_Beate_*

Hei.

Jeg har en mann som er pasient på Ullevål og går på remicade. Vi har fått beskjed om at han bør vente 6 måneder etter siste injeksjon før vi prøver å bli gravide. Det er forsket veldig lite på far og graviditet. Siden de ikke vet om eller hvordan det kan påvirke fosteret sier de 6 måneder for å være på den sikkre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Hei.

Jeg går fast på Remicade hver 6. uke, men ønsker å bli gravid. Legen sier at det er veldig lite forskning på Remicade og graviditet, derfor er "sikkerhetsmarginen" satt til 6 måner ETTER siste remicadebehandling, før man bør bli gravid. Videre sa han at han tviler på at det er alvorlige komplikasjoner og at jeg bare kunne bli gravid =) Men at jeg ikke bør få remicade under svangerskape, gjerne andre medikamenter som f.eks Solemedrol. HAPPY!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg går fast på Remicade hver 6. uke, men ønsker å bli gravid. Legen sier at det er veldig lite forskning på Remicade og graviditet, derfor er "sikkerhetsmarginen" satt til 6 måner ETTER siste remicadebehandling, før man bør bli gravid. Videre sa han at han tviler på at det er alvorlige komplikasjoner og at jeg bare kunne bli gravid =) Men at jeg ikke bør få remicade under svangerskape, gjerne andre medikamenter som f.eks Solemedrol. HAPPY!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg går fast på Remicade hver 6. uke, men ønsker å bli gravid. Legen sier at det er veldig lite forskning på Remicade og graviditet, derfor er "sikkerhetsmarginen" satt til 6 måner ETTER siste remicadebehandling, før man bør bli gravid. Videre sa han at han tviler på at det er alvorlige komplikasjoner og at jeg bare kunne bli gravid =) Men at jeg ikke bør få remicade under svangerskape, gjerne andre medikamenter som f.eks Solemedrol. HAPPY!

Det vet han ingenting om, det er en grunn til sikkerhetsmarginen på 6 mnd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...