Gå til innhold

Forelsket i "stebror"


Gjest Gjest_Frustrert_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Frustrert_*

Har ett ganske stooort "problem", har gått å forelsket meg i min "stebror"...

Det er ikke sånn at jeg er så betatt av en eldre stebror, vi er begge like gammle...

Har bodd på hver våres del av landet, og egentlig ikke hatt noe kontakt med hverandre... Har bare møttes en gang før, før vi nå møttes igjen...

Hadde sendt mld i forkant av at vi møttes hos våre "foreldre".. Det var mye flørting og koselige mld.... Vi begge ble vel nysgjerrig på hverandre..

Begge var nettopp kommet ut av ett brudd, vi har begge barn... Og hjalp hverandre gjennom den tunge tiden... Vi hadde det kjempe koselig og ting utviklet seg... Vi gikk gjennom mye sammen på de 3 ukene vi hadde sammen.

Å joda, foreldrene våre var klar over hva som foregikk... Vi la ikke skjul på at vi var betatt og nysgjerrig på hverandre.. og pratet med de om hva de mente og syntes om ting utviklet seg mere..

vi hadde 3 fine uker sammen, fant i ham det jeg hadde savnet i mine 5 år som samboer.. en som hadde alle kvaliteter jeg har savnet.. han hjalp meg med ungen, han var helt fenomenal..:sukk:

Men så måtte han tilbake til "hjemplassen" hadde noe han måtte ordne...

Det ble mye tull og vi ble enige om å ta ting med ro... se hvordan ting gikk!

Hvor vi står i dag skal være usikkert, og hodet er fult av tanker hos oss begge...

SÅ med dette vil jeg jo da høre andres synspunkter på "stesøsken" som ikke er vokst opp sammen, og hva dere synes om eventulelle "kjærlighetsforhold" og hva dere der ute mener om det:) :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du beskriver er det samme som om to mennesker som ikke deler familiebånd hadde møttes. Dere er ikke biologisk i slekt, ergo er et forhold dere imellom uproblematisk fra min side. Men jeg ville vært forberedt på at andre kan synes dette er litt rart, noe jeg tror du er klar over - siden du stiller det spørsmålet du gjør?

Men, det ser ut som om du kanskje ikke trenger å tenke mer over andre folks holdninger lengre. Stebroren din virker ikke like interesert lengre, spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Frustrert_*

Kan vel hende det virker sånn... men absolutt slik er det ikke... alt har sine naturlige grunner... Å når det er orden i sakene så kommer han tilbake.. Bor jo her, altså må han tilbake:p Tror jeg :fnise:

men er da sånn uansett at man ikke har garanti for noe så... he he :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg hadde ikke reagert nevneverdg om det var to som ikke hadde vokst opp sammen. Er egentlig ikke sikker på om jeg nødvendigvis hadde reagert om dere hadde vokst opp sammen heller. Det kommer helt an på hvordan ting virket mellom dere. Slik som du beskriver det hadde jeg gratulert og ellers gitt blaffen ;)

Men ta å undersøk litt rundt det juridiske. Er dere reelle stesøsken (altså adopsjon osv i bildet) så er jeg ikke helt sikker på om dere har lov til å gifte dere ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest  Mie

Selv om dere ikke biologisk er i slekt, regnes dere som søsken dersom foreldrene deres er i gift. Da er dette teknisk sett som incest å regne, og dere kan straffes. Det gjøres allikevel visse unntak og de er som regel aldersbestemt, d.v.s at dersom dere begge var over 18 år da forholdet tok til, kan det fravikes fra reglene. Ta kontakt med en advokat dersom dere er usikre på hvordan dette blir i deres forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Frustrert_*

De er ikke gift.... Men blir vel sikkert gifte..

Å vi er begge godt over 18 år så det, er heller ikke adoptert eller noe...

så sånn sett er vi verken i slekt inngifta eller har blodsbånd..

Takker for synspunkt så angt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om dere ikke biologisk er i slekt, regnes dere som søsken dersom foreldrene deres er i gift. Da er dette teknisk sett som incest å regne, og dere kan straffes. Det gjøres allikevel visse unntak og de er som regel aldersbestemt, d.v.s at dersom dere begge var over 18 år da forholdet tok til, kan det fravikes fra reglene. Ta kontakt med en advokat dersom dere er usikre på hvordan dette blir i deres forhold.

Så lenge det er snakk om to voksne og samtykkende mennesker som ikke er biologiske søsken, faller ikke dette under incestdefinisjonen. Hvis du leser innlegget til ts en gang til, ser du at de begge var i ferd med å komme seg etter hvert sitt respektive brudd hvor det var barn inni bildet - noe som gjør det lite sannsynlig at de var under 18 da forholdet startet.

Jeg tror ikke juridisk hjelp er nødvendig, men for all del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Selv om dere ikke biologisk er i slekt, regnes dere som søsken dersom foreldrene deres er i gift. Da er dette teknisk sett som incest å regne, og dere kan straffes. Det gjøres allikevel visse unntak og de er som regel aldersbestemt, d.v.s at dersom dere begge var over 18 år da forholdet tok til, kan det fravikes fra reglene. Ta kontakt med en advokat dersom dere er usikre på hvordan dette blir i deres forhold.

Nei, man er ikke søsken før man er adopert av steforelderen. Dette skjer ikke automatisk om man gifter seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, dette kunne jo vært plukket rett ut av en såpeserie. :fnise:

Men spør du meg er det bare deres foreldre som på noe vis har lov til å reagere på dette forholdet. Hvis de synes det er vanskelig at dere er sammen, bør dere ta det alvorlig. Det betyr ikke at dere skal kutte ut forholdet med en gang, men dere bør snakke sammen og finne en løsning sammen med foreldrene deres, slik at det kan fungere best mulig. Når det gjelder andre mennesker, har de ingenting med det å gjøre. Hvis noen reagerer, er det nok fordi de assosierer det med barn som har som har vokst opp sammen og som har helt eller delvis felles gener, og de dermed synes det er ekkelt. Men dere har jo absolutt ikke det! Dere har møttes som voksne, likestilte mennesker, og det er absolutt ingen form for overgrep, tillit- og maktmisbruk eller blodsbånd i bildet. Like gamle er dere også, så det er jo ingen fare for at den ene bruker alderen sin som maktgrunnlag (nei, jeg mener ikke at alle forhold med aldersforskjell er slik, men de finnes). Man burde egentlig reagere mer på et forhold mellom en fetter og en kusine med litt aldersforskjell som har vokst opp sammen, men noe slikt er helt akseptert mange steder i landet. Og de har også lov å gifte seg uten at noen kan stoppe dem.

Men det kan kanskje være lurt at dere tar en samtale på hva som skjer hvis dere velger å gå hver deres vei senere. For når dere er "i familie" er det mye viktigere å klare å fungere sammen i f.eks. en bursdagsfeiring, selv om dere eventuelt har gått fra hverandre. Og slike regler er mye lettere å sette før eventuelle problemer oppstår. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dere kanskje burde tenke på er hvordan det vil påvirke familien dersom dere blir sammen og det enten ender med brudd, eller at foreldrene deres går fra hverandre. Noen brudd er jo veldig "dramatiske" og da er det litt nedtur om dette skal påvirke mange flere enn det normalt ville gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig problemet?

En jeg kjenner er sammen med sin stesøster, og har vært det i mange år. De var voksne når det møttes, og har derfor ingen søskenforhold. Dette fungerer helt uproblematisk i forhold til familien og jeg har faktisk ikke hørt noen som har reagert på det i hele tatt.

Å sammenligne dette med incest synes jeg blir litt for tåpelig. Saken hadde selvfølgelig stillt seg helt annerledes dersom disse to hadde vokst opp sammen, men det er faktisk snakk om 2 personer som har møtt hverandre i voksen alder og helt uten blodsbånd seg i mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skriver aldri folk alder her?! Ikke at det har noe med saken å gjøre, men kun til de som er nysgjerrige på det.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Frustrert_*
Hvorfor skriver aldri folk alder her?! Ikke at det har noe med saken å gjøre, men kun til de som er nysgjerrige på det.... :sjenert:

Hehe, takker for mange svar... er 24år selv... for de som lurer..

Humleblomst: Hehe, reine hotell cæsar dette ja... :popcorn:

Våre foreldre har nok ikke noe i mot det... Blir da værre å fortelle resten av "søskene" og eksene våre... tror det vil bli størst reaksjon der... men man velger ikke hvem man skal falle for...

hadde nok ikke gått videre med noe om ikke det var ok for foreldrene våre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...