Gå til innhold

Bryllup hvor ex er bedt


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Et lite hypotetisk spørsmål, inspirert av en annen tråd. Ville du gått med på at din forlovedes ex ble bedt i ditt (ok, deres) bryllup? Hadde det vært en ok ting, noe som bare ville være rart, eller noe du ikke hadde gått med på uansett vilkår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror man ikke vet helt før man er i den situasjonen selv, men, jeg tror ikke at jeg hadde vært veldig bekvemt med det hvis det var en eks det var involvert mye vonde følelser med (feks pga. brudd i forholdet, hvor manetterpå har funnet tilbake til hverandre), men jeg hadde gått med på det, for jeg har mange ekser jeg er god venn med den dagen i dag, og de hadde vært i bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville neppe oensket aa ha noen ekser der. Dog med forbehold om at det kanskje kunne gaatt i enkelte situasjoner, uten at jeg kan komme paa noen, men det er alltids unntak. Jeg ville uansett ikke hatt noens eks i bryllupet med mindre begge var helt OK med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Under enkelte omstendigheter hadde det vært greit. Hadde det for eksempel vært mine barns far eller mine stebarns mor, og forholdet alle parter imellom hadde vært uten problemer, så kan jeg til og med forestille meg at det kunne vært hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja.

Om jeg skulle giftet meg, ville det vært naturlig for meg å be 3-4 av mine ekspartnere, og i de fleste sammenhenger ville jeg synes at det var trivelig hvis min eventuelle mann også hadde et så godt forhold til sine ekser.

Lenge leve et åpent sinn, med mindre det ødelegger dagen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadd min eks der... og den nye kjæresten hans var den som tok bildene av hele dagen/ festen for oss... Kjempekoselig dame, og har barn med eksen pluss at vi bor på en liten plass der vi omgåes siden vi er på samme alder...Perfekt dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har ingen x-er selv. Så der er det ikke noe problem.

Han har to. En av de hadde jeg slitt med at kom, en av de hadde jeg ønsket kom.

Hun jeg sliter med er den eneste han har hatt sex med utenom meg, og en person jeg ikke er sikker på om jeg hadde funnet noe snakke med om. Har ingen grunn til å mislike henne, men jeg klarer ikke se at vi har særlig til felles. De har heller ingen kontakt i dag.

Hun andre derimot liker jeg. Virker ganske lik med i lynne og interssert, og stort sett som et menneske jeg kunne trives sammen med. Så jeg har oppfordret han til å gjenoppta kontakten med henne, noe han heldigvis har gjort. De har en lang forhistorie, og han kan ha godt av å ha et nettverk utenom meg og mine.

Så det kommer helt an på situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. For meg hadde det vært helt uproblematisk. Selv hadde jeg en av eksene som Man of Honor. Vel og merke er det leeenge siden vi var sammen, og ikke varte det lenge heller - men vi har holdt kontakten siden og han er den beste vennen min (foruten om mannen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde min ex i bryllupet mitt. Vi var sammen i 5 år, (ingen barn) og har vært bestevenner i 10 år. Han er nå sammen med min beste venninne, og mannen min og ex'n min er kjempegode venner! Helt uproblematisk. (men mange synes det er litt snedig...)

Når en faktisk skal gifte seg må en da vite at man er den eneste? Og da kan vel alle exer bare komme og se hvor lykkelig brudeparet er sammen! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi hadde ingen ekser i bryllupet vårt, det ville ikke vært naturlig.

Jeg ble gift for 2. gang, og selv om både jeg og mannen er venner med eks-mannen min, synes jeg det hadde vært sært at han skulle se at jeg ble gift en gang til.

Mannen min hadde ikke kontakt med noen av sine ekser, og da hadde det vel også vært rart å invitere dem i bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde høflighetsnormen i slike tilfeller tilsa at det er normal høflighet å be sin ekskone i sitt nye bryllup- og at det er tilsvarende normal høflighet at ekskona er "fryktelig opptatt den helgen, dessverre!" :mrgreen:

Synes det høres svært fornuftig ut, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Én av mine ekser og én av hans ekser blir invitert i bryllupet vårt, ser ikke på det som noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tigress

Eg ville ikkje invitert nokon av mine eksar, av den grunn at eg ikkje har kontakt med dei leger. Tiger har god kontakt med den eine han har hatt eit langt forhold til før, så det ville vore naturstridig om ikkje ho fekk kome.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, hvis man ser på sine x-er som venner så hvorfor ikke? Spesielt hvis de er foreldre til dine barn er det greit å be dem.

Verken jeg eller min mann har noen barn med andre enn hverandre... men vi er gode venner med noen av våre x-er. De var bedt i bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillebøll

Eksen til kjæresten må gjerne komme i bryllupet, men ikke min eks. Men så er hans eks fryktelig koselig og en god venn, og min eks et troll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg skal gifte meg, vurderer jeg faktisk eksen min som forlover, og min kjære ville ikke hatt noe problem med det. Så i vårt tilfelle ville det ikke vært noe problem overhode med ekser i bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...