Gå til innhold

Klarer ikke å gjøre det slutt


Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*

Jeg har vært i et forhold nå med en i 2 år.

Han er snill, omtenksom, følsom og har mange positive egenskaper som gjør at jeg elsker han så høyt.

Det som er problemet er at han ikke gir klemmer, kysser på meg, sexslivet er ikke så mye å skryte av, han er en mann som mener dama skal gjøre husarbeidet ol.

Jeg trenger selv mye nærhet, blir deprimert når jeg ikke føler jeg får dett.

Det med at han ikke kan rydde det irriterer meg kan aldri tenke meg å ha en mann som ikke kan bidra like mye i hjemmet.

Har sagt alt til han tusen ganger, du må bli flinkere å gjøre husarbeid og jeg må få mer nærhet av deg. Noe som ikke skjer.

Helt ærlig med meg selv vet jeg at jeg ikke har noe fremtid med han, og hovedproblemet er intimitet som han ikke gir meg.

Men så er jeg veldig glad i han og vet at vist jeg gjør det slutt så vil dette være helt jævlig for han, mildt sagt.

Vet ikke hva jeg skal gjøre, er ikke å bare å gjøre d slutt når han betyr så mye for deg og du elsker han. Men likevel vet inni deg at det vil skje når han ikke kan forandre seg. Blir feil av meg å forvente at hn skal forandre seg som person også.

Noen råd om hvordan jeg kan få han til å forstå at han må gjøre noe med dette, har sagt det i klartekst mange mange ganger.

Eller hvordan jeg best mulig kan gjøre det slutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Glad i reiser

Gjør han overhodet ikke noe hjemmet? Rydder han ikke bort etter seg selv engang? Bodd for lenge hos mammen sin han da.

Hvis du føler du ikke orker dette så skal ikke du legge til grunn at han kommer til å bli så lei seg og du av den grunn ikke skal slå opp. Du er din egen lykkes smed!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Gjør han overhodet ikke noe hjemmet? Rydder han ikke bort etter seg selv engang? Bodd for lenge hos mammen sin han da.

Hvis du føler du ikke orker dette så skal ikke du legge til grunn at han kommer til å bli så lei seg og du av den grunn ikke skal slå opp. Du er din egen lykkes smed!

Takk for innspill og vet det at jeg er min egen lukkesmed, men er likevel så ufattlig vanskelig :tristbla:

Egentlig så er ikke det husarbeidet som er "hovedproblemet", men rett og slett det med intimiteten som er så å si ikke eksisterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad i reiser
Takk for innspill og vet det at jeg er min egen lukkesmed, men er likevel så ufattlig vanskelig :tristbla:

Egentlig så er ikke det husarbeidet som er "hovedproblemet", men rett og slett det med intimiteten som er så å si ikke eksisterende.

Og du har sagt det helt tydelig fra til han at du gjerne kunne tenkte det med intimitet? Kanskje du må gi han et ultimatum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i et forhold nå med en i 2 år.

Han er snill, omtenksom, følsom og har mange positive egenskaper som gjør at jeg elsker han så høyt.

Det som er problemet er at han ikke gir klemmer, kysser på meg, sexslivet er ikke så mye å skryte av, han er en mann som mener dama skal gjøre husarbeidet ol.

Jeg trenger selv mye nærhet, blir deprimert når jeg ikke føler jeg får dett.

Det med at han ikke kan rydde det irriterer meg kan aldri tenke meg å ha en mann som ikke kan bidra like mye i hjemmet.

Har sagt alt til han tusen ganger, du må bli flinkere å gjøre husarbeid og jeg må få mer nærhet av deg. Noe som ikke skjer.

Helt ærlig med meg selv vet jeg at jeg ikke har noe fremtid med han, og hovedproblemet er intimitet som han ikke gir meg.

Men så er jeg veldig glad i han og vet at vist jeg gjør det slutt så vil dette være helt jævlig for han, mildt sagt.

Vet ikke hva jeg skal gjøre, er ikke å bare å gjøre d slutt når han betyr så mye for deg og du elsker han. Men likevel vet inni deg at det vil skje når han ikke kan forandre seg. Blir feil av meg å forvente at hn skal forandre seg som person også.

Noen råd om hvordan jeg kan få han til å forstå at han må gjøre noe med dette, har sagt det i klartekst mange mange ganger.

Eller hvordan jeg best mulig kan gjøre det slutt?

Føler veldig med deg, dette er ikke lett.

Jeg tror ikke han kommer til å gjøre noe med problemene, for ahn er bare sånn. Du har sagt i klartekst flere ganger hva som er feil for deg, og da vet han det, det er ikke mer å gjøre.

Du vet at du ikke har en framtid med ham, pga dette med intimiteten. Jeg forstår deg godt, en blir usikker og deppa av sånt. Det du må gjøre er å holde fast på den vissheten, og tenke på at for hver dag du er sammen med han, blir det verre å bryte, og du bruker i tillegg tid som du kunne brukt med en som er mer lik deg sånn sett.

Jeg har vært i samme situasjon selv, og vet hvordan du har det. Og du tenker rett, det er uholdbart å være i et forhold hvor en ikke får det en trenger av nærhet og intimitet, men fy så vanskelig det er å bryte med en du elsker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

ts, jeg hadde det på noen lunde samme måte. Eksen min kysset meg aldri, klemte meg aldri, sexen var ikke bra, han gjorde aldri husarbeid osv. Men jeg elsket ham likevel. Det hele endte med at HAN slo opp med meg for akkurat en uke siden. Han likte rett og slett ikke å være i et forhold, men han sa han elsket meg og alt det der.

Uansett; spør kjæresten hvorfor han er sånn som han er før du gjør noe drastisk. Svarer han ikke, så forteller du ham nøyaktig hva du tenker og føler, og ser om han får en oppkvikker. Det kan også være at han bare har "glemt" hvordan å være en best mulig kjæreste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Uff dette høres ut som eksen min. Etter 3 år med urettferdig fordeling av husarbeid, manglende intimitet og åpenhet og generelt kjedelig samliv fikk jeg endelig nok, og dumpet han. Angret ikke en dag! Det finnes faktisk mye bedre menn der ute. :)

Jeg hadde i hvertfall aldri ønsket å kaste bort livet på en mann som kun var ute etter en "ekstramamma". Slike menn er skikkelig patetiske og turn-off

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du har sagt det helt tydelig fra til han at du gjerne kunne tenkte det med intimitet? Kanskje du må gi han et ultimatum?

Ja jeg har sagt det veldig tydelig og oppmuntret vist han stryker meg litt på låret, og sagt at slike småting betyr mye for meg. Men det er liksom så lite. Har på en måte gitt han et ultimaitum har sagt at jeg må få mer nærhet eller så fungerer det ikke for min del..

Har det alltid vært slik, eller har intimiteten sunket i det siste?

Det har alltid vært slik at han ikke er så flink å kysse å klemme på meg. Men i det siste er det blitt enda mindre at dette og ikke minst at før hadde vi sex hver dag nå strekker det seg til en gang i uken og betraktlig mye kortere enn hyrdestundene vi hadde før :gjeiper:

ts, jeg hadde det på noen lunde samme måte. Eksen min kysset meg aldri, klemte meg aldri, sexen var ikke bra, han gjorde aldri husarbeid osv. Men jeg elsket ham likevel. Det hele endte med at HAN slo opp med meg for akkurat en uke siden. Han likte rett og slett ikke å være i et forhold, men han sa han elsket meg og alt det der.

Uansett; spør kjæresten hvorfor han er sånn som han er før du gjør noe drastisk. Svarer han ikke, så forteller du ham nøyaktig hva du tenker og føler, og ser om han får en oppkvikker. Det kan også være at han bare har "glemt" hvordan å være en best mulig kjæreste :)

Jeg vet at han aldri ville gjort det slutt med meg, det han ønsker nå er at vi skal forlove oss, men er noe jeg ikke ønsker for jeg trenger å bli mer sikker på han.

Tror jeg skal ta å prate med han skikkelig i klartekst igjen, har gjort det før og han gjør litt framskritt i en uke ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...