Gå til innhold

Bryllup hvor eksen til typen er bedt


Gjest Gjest_Marianne_*

Anbefalte innlegg

Inni deg kan du lage så mye baluba du bare orker, men på utsiden vil du vinne på å oppføre deg modent.

Du vet... Like a duck: Calm on the surface, paddling like hell underneath.

He he... sant nok.... Men da er det bestemt; jeg får ta det så sporty jeg kan, så stilfullt som mulig... Bra med litt moralsk støtte da:) Takk til alle dere med konstruktive tilbakemeldinger, er ofte ikke så mye som skal til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Åh, herregud, grow up. Hva pokkern betyr det om hun er PENERE enn deg??

Mennesker med normalt høy EQ skjønner at "åh herregud, grow up" ikke er særlig saklig. Vi er voksne, er vi ikke? Dette er Kvinneguiden, ikke fjortisguiden.

For å "svare" på ditt spørsmål til ts: Ja, mange synes det betyr noe om eksen er penere enn seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Mennesker med normalt høy EQ skjønner at "åh herregud, grow up" ikke er særlig saklig. Vi er voksne, er vi ikke? Dette er Kvinneguiden, ikke fjortisguiden.

For å "svare" på ditt spørsmål til ts: Ja, mange synes det betyr noe om eksen er penere enn seg selv.

Det var ikke særlig følsomt å si "grow up", men den som sa det har faktisk et poeng. Du trenger kanskje å modnes litt, følelsesmessig.

Kjæresten din har valgt bort eksen og valgt deg istedet. Det burde kanskje være nok? Om hun er penere enn deg har virkelig ingenting å si for ditt forhold til din kjære.

Jeg treffer min samboers ex støtt og stadig, siden de har barn sammen. En annen av hans exer er vår felles gode venninne! Og ellers har jeg hilst på de to andre exene, uten at det har føltes ubehagelig på noen måte.

Jeg vil si at tre av disse exene er penere enn meg. Men jeg har min trygghet i vissheten om at min kjære har valgt MEG. De er penere enn meg i offentlighetens øyne, men for min kjæreste finnes det ingen søtere eller penere enn meg. Og når det gjelder "innsiden" så slår jeg dem alle ned i støvlene. ;)

Han ville ikke vært sammen med noen av de andre omså de la seg nakne foran han og sa "ta meg!". ;)

Kanskje det du bør fokusere på er trygghet i forholdet du er i? Jeg tror at dersom du føler deg 100% trygg på din kjæreste så vil dette med exen hans forsvinne som problem. Du vil nok etterhvert føle at det ikke er noen konkurranse dere imellom. Tvert imot vil du gå rundt og være fornøyd og stolt over at det er DU som har slått kloa i denne fantastiske mannen, i trygg visshet om at du aldri risikerer å miste ham til verken exen eller noen andre.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også TS bør modnes litt... Eller kanksje typen ikke er til å stole på og derav denne usikkerheten?

Mange av oss treffer kjærestens X oftere enn en gang i livet.... Jeg treffer kjærestens X ganske ofte, og det gjør meg absolutt ingenting. Jeg vet at det er meg han vil ha, og jeg stoler på ham. Skulle jeg tenkt slik som TS hadde jeg blitt gal for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for noen år siden var vi nvitert i bryllup hvor mannen til bruden var venn med min x. Dermed ville min mann og min x treffes. Mannen min "hater" min x, og jeg visste at dette ville bli ubehagelig for han. Min x kom med ny dame.

Jeg unngikk å hilse på min x, men han kom bort og sa hei til meg og min mann. Vi stod da i en gjeng med flere kjente så de andre guttene tok seg av min mann mens jeg og min x småpratet om "hva har skjedd siden sist " en høflig liten småprating. Jeg leide mannen min mye, klemte på han, og hvisket til han hvor stilig han var den kvelden. Uansett, da mannen fant ut at vi kunne dra uten at vi ble uhøflige ovenfor brudeparet(min venninne) dro vi. Og vi sa ikke hadet til min x eller hans nye dame. Kan si jeg og småpratet med min x nye dame, tenkte ikke på at hun ikke likte det. Hun stod der og sa ingenting så da sa jeg noe...

Vi var og plassert langt unna hverandre ved bordet. Så det gikk veldig greit hele greia. Da jeg spurte mannen min senere hvordan det hadde vært for han, sa han at det hadde gått fint. Men han syntes foortsatt min x er teit og kunne spart seg for å komme å hilse på oss.

Snakk med mannen din og lag noen "kjøreregler" som vi gjorde. (leie, klemme, ikke prate med x uten at det er andre tilstedet ol.)

Mange synes nok dette er utrolig barnslig måte å løse det på, men man må også ta hensyn til den som ikke synes settingen er så grei.

Ikke tenk på om du "stråler" over hans x eller ikke. Men pynt deg så du kan gå med hevert hode og vite med deg selv at du er vakker. Og så kan du si til deg selv at uansett hvordan hun ser ut er du finere!!

Og synes du hun er utrolig pen den dagen , så kle av henne all sminken og klærne i hodet ditt, og tenk "ha jeg er finere enn deg uten sminke og uten klær".

Tenk på dette - hun er en x. Du er nå og fremtiden !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv å tenk på henne som et hvilkensomhelst fremmed menneske du skal møte. For det er det hun Er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du må nok hilse på henne. Bare vær heeelt rolig , smil og hils, så er det over.

Er det så ille da? Du trenger ikke snakke med hun?! Kun- Hei! XXX, hyggelig å hilse på deg!" vær sjarmerende og gi ett godt første inntrykk, og ikke mer dilldall en det :)

Om hun skulle vært penere enn deg, kan hun hvertfall sitte igjen med, -så utrolig sjarmerende jente, enn ett bitchy, umodent førsteinntrykk. Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med å "hate" kjærestens ekser? Jeg hater ingen av min kjærestes ekser, og kjæresten min hater ingen av mine ekser, selv om den ene har gjort meg ganske vondt, også etter at min nåværende og jeg ble sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Og hva var usaklig med mitt svar? Det er min mening, og det er vel det man ytrer på slike fora?

Nettopp, så hvis hun syns du var usakelig må hun få lov å ytre det!!

Jeg syns du skal gå dit, kose deg, og tenke at du er heldig som er sammen han. Hun gruer seg sikker til å møte deg å:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vinner på å oppføre deg som folk, for å si det slik.

Vis typen din at du takler denne situasjonen. Han vil garantert skrive det på minussiden hvis du oppfører deg "merkelig".

Vær hyggelig og høflig med alle, smil og så kan du si til deg selv etterpå at "dette takla jeg jammen bra".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner ikke helt problemet i dette her jeg... alle har da en en x.. og nå skal du møte xen til kjæresten din....

hva er det du egentlig er så bekymret for? Det er jo slutt mellom dem, han er sammen med deg nå..........

jeg har forøvrig jobbet sammen med min manns x i mange år... gjør ikke meg noe, synes hun er en kjempe jente..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Tittelen sier vel det meste... Hun har ny type nå da... Men jeg vil helst ikke vite hvem hun er, hvordan hun ser ut eller NOENTING! utrolig irriterende at jeg er nødt til å hilse på henne... vil ikke ha noen slags forestilling om henne og kjæresten min!! Sikkert mange som mener jeg overreagerer, men syns bare hele greie er skikkelig ubehagelig... selv om jeg vet at kjæretsen min ikke har noen følelser for henne lenger, så HAR han jo likt henne en gang..... Hvordan hadde dere reagert...?

Kjære deg, jeg kan ikke skjønne ar dette er noe å lage problemer av. Aner ikke hvor gammel du er, men finner man en partner med ekser må man også godta at de har en fortid. Du kan ikke lukke igjen øynene og tro at det har vært bare deg i livet hans.

Og så nevner du at det kan hende dere må sitte på bordet SAMMEN med eksen hans, siden det er så få gjester. Det er jo helt teit av brudeparet dersom de gjør det. Det er ikke særlig god etikette syns jeg.

Men du bør absolutt skjerpe deg, ærlig talt. Det de hadde er over, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...