Gjest Evine Skrevet 25. mai 2008 #101 Skrevet 25. mai 2008 Litt vanskelig å forholde seg til fakta så lenge du ikke forteller hvem som har kjøpt huset, hvem huset står på, hvilke eiendeler er det du fraskriver deg retten til - i tillegg til hus og bil? Har samboeren din satt masse penger i huset? Er det han som har betalt møbler og andre eiendeler? Hvor stor gjeld sitter du med? Hvor mye betaler du på denne gjelden hver måned? Hvis du føler det er veldig urettferdig så har du jo mulighet til å kjøpe deg en bolig selv og leie den ut mens dere bor sammen i hans bolig. Da vil leien dekke lånet og du vil nyte godt av verdiøkningen. Eller hva med en hytte - jeg vet om mange som har investert i hytte - fordi ektefellen sitter med huset.
Rosalind Skrevet 26. mai 2008 #102 Skrevet 26. mai 2008 Joda, men aa gjoere henne arveloes? Og aa skulle beholde ALT som de kjoeper sammen etter at kontakten er inngaett? Det hoeres ganske rart ut synes jeg. Jeg mener, hva er egentlig poenget med aa skulle gjoere henne arveloes, han har jo ikke bruk for pengene da. Arv har ingenting med denne kontrakten å gjøre? Det er noe som TS' samboer har nedfelt i testamentet sitt. Dersom de gifter seg faller også kontrakten bort. En løsning på dette kan være at han har særeie på huset, at du IKKE betaler husleie og at dere deler på alle dagligdagse utgifter. På den måten kan du spare penger jevnlig slik at hvis det skulle bli slutt så står du ikke på bar bakke! Enig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå