AnonymBruker Skrevet 28. januar 2013 #41 Skrevet 28. januar 2013 Hei ser att noen bruker remeron,skal gi dere eit råd som dere må ta på alvor,snakk med legen og begynn å seponere,dette er regelrett gift etter ei tid, snakker av bitter erfaring blei fortald att ikkje vanedannende osv,brukt den i 7år 15mg og har no min livs kamp for å komme ut av den.For all del skygg unna,fremtiden vil vise att eg rett.Gjer etter ei tid berre søvnproblema verre tro meg til slutt eit helvete.Husk att det er vi som er forsknings kaninene på slike medikamenter.Leger og psykologer kan hevde noe annet men saken er att dei regell rett ikkje peiling på hva som skjer etter langtids bruk av slik medisin som virker direkte på hjernen,kom dere ut.Eg skal no stå på og ikkje gi meg denne giften må stoppes for ein hver pris.Om dere begynner seponere så bruk lang tid(leger psykologer kan sei noe annet men det fordi dei tror ikkje vandannede)åltså ikkje peiling.Men sjekk litt rundt så finnst det spesialister som forstår. Anonym poster: ad735decc4cbe43f1bd04671bf1f7704
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2013 #42 Skrevet 28. januar 2013 Benzodiazepiner fungerer som bare det, men svært vanedannende. Det er jeg glad for, ellers hadde jeg vært benzovrak den dag i dag. Fornuftig bruk av benzo derimot er bare sunt. Men hadde de ikke vært "vanedannende" hadde det ikke vært noen fare for å bli "benzovrak". Jeg benytter ikke uttrykket "vanedannende" om benzodiazepiner siden jeg kan ta så mye jeg ønsker så lenge jeg ønsker uten å bli avhengig av de og få abstinenser uten. Som sovemedisin bruker jeg Sarotex og de fungerer veldig bra. Benzo bruker jeg om dagen for angstlidelser, de er de eneste som hjelper. Anonym poster: 82f76ed881bd92f24f8a73ed87ef4c5f
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 28. januar 2013 #43 Skrevet 28. januar 2013 Jeg har aldri hørt noe positivt om Remeron? Jeg vet om en som sover hele dagen omtrent på Remeron, og et par andre som har lagt sykt mye på seg, og at det funker fantastisk som sovemedisin. Huff. Hun som sover hele dagen har fått posete øyne, sprengt ansikt og har lagt på seg minst 10 kg. 1
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 28. januar 2013 #44 Skrevet 28. januar 2013 Men hadde de ikke vært "vanedannende" hadde det ikke vært noen fare for å bli "benzovrak". Jeg benytter ikke uttrykket "vanedannende" om benzodiazepiner siden jeg kan ta så mye jeg ønsker så lenge jeg ønsker uten å bli avhengig av de og få abstinenser uten. Som sovemedisin bruker jeg Sarotex og de fungerer veldig bra. Benzo bruker jeg om dagen for angstlidelser, de er de eneste som hjelper. Anonym poster: 82f76ed881bd92f24f8a73ed87ef4c5f Jeg tror ikke man får direkte fysisk sug etter benzo med mindre man har knasket 20 valiumer per dag i 10 år, mer psykisk sug. Jeg har aldri opplevd å være fysisk avhengig, men nå har jeg alltid hatt lange pauser mellom periodene mine. Jeg mener at abstinensene opptrer slik at man får enda mer angst enn det man hadde i utgangspunktet, det merket jeg da jeg avvennet meg etter å ha gått på et større antall valiums en kort periode. Jeg ristet omtrent innvendig og ville ha den gode pillen som flater ut alt. 1
KikiEco Skrevet 28. januar 2013 #45 Skrevet 28. januar 2013 Jeg må nok si at jeg sier meg enig med mange at de som har mindre positive erfaringer med remeron. Har ikke opplevd noen av bivirkningene, men sliter fryktelig med å vende meg av med dem og det selv om jeg kun går på 15mg. Nå får jeg ikke sove om jeg ikke tar tabletten. 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2013 #46 Skrevet 28. januar 2013 Jeg har nylig kuttet ut Remeron.. etter ca 3 uker hadde jeg lagt på meg 6kg (som er mye for en på min høyde), mistet sexlysten helt og det verste var i grunnen at jeg mistet nesten helt følelsene for min samboer. Vi har alltid hatt et veldig nært og tett forhold, der vi omtrent sitter oppåhverandre 24/7. Etter jeg startet med Remeron for søvn hadde jeg plutselig ikke noe behov for nærhet lenger og synst stortsett han var plagsom når han skulle kysse klemme og kose. Har googlet litt, men fant ikke ut at dette var en vanlig bivirkning av Remeron, men jeg er 90% sikker på at det må ha vært Remeron som gjorde det. For da jeg sluttet på Remeron, tok det vel 2 uker før jeg var tilbake i min rosa boble der jeg ikke kan få nok av min kjære. Anonym poster: 48a397f0d9a891df243907cf27ab64a8 1
Gjest Blomst83 Skrevet 28. januar 2013 #47 Skrevet 28. januar 2013 Jeg har aldri hørt noe positivt om Remeron? Jeg vet om en som sover hele dagen omtrent på Remeron, og et par andre som har lagt sykt mye på seg, og at det funker fantastisk som sovemedisin. Huff. Hun som sover hele dagen har fått posete øyne, sprengt ansikt og har lagt på seg minst 10 kg. Jeg går på Remeron som antideppresiva,og jeg er veldig fornøyd med den.Har prøvd flere uten ønsket effekt.Og bare så det er sagt så er det ikke pilla i seg selv som gir vektøkning.En av bivirkningene er økt matlys og det kan føre til økt vekt.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2013 #48 Skrevet 28. januar 2013 Brukt den lenge?den mister virkning etter hvert så då to valg.
2shy Skrevet 28. januar 2013 #50 Skrevet 28. januar 2013 Ja,og har ikke mista effekten. Sovemedisin har ingen dokumentert effekt utover et par ukers tid, etter dette er det psykologisk avhengighet (i følge samtlige leger jeg har snakket med).
Gjest Blomst83 Skrevet 28. januar 2013 #51 Skrevet 28. januar 2013 Nå snakker jeg ikke om sovemedisin heller.Snakker om Remerom som antideppresiva.
2shy Skrevet 28. januar 2013 #52 Skrevet 28. januar 2013 Nå snakker jeg ikke om sovemedisin heller.Snakker om Remerom som antideppresiva. OKey, jeg snakket om det som sovemedisin siden det var det tråden handler om
Gjest Blomst83 Skrevet 28. januar 2013 #53 Skrevet 28. januar 2013 Ja det vet jeg,men jeg siterte en komentar som sa at vedkommende aldri hadde hørt om noen som var fornøyd med Remeron,og at det bare fulgte med masse dritt ved bruk av den.
Kosemose Skrevet 28. januar 2013 #54 Skrevet 28. januar 2013 Snakk med legen din om medisinbruk. Vi har ingen mulighet til å sjekke ut hvilke kompetanse som ligger til grunn for råd og anbefalinger du måtte få, tråden stenges derfor. Kosemose, mod
Fremhevede innlegg