Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Blir litt morsommere å se finalen på lørdag.

Ses vi her på torsdag da dere. Husk NRK3 kl 21.00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så gøy at Norge kom med! :juhu:

Velfortjent, Maria er flink!

Skrevet

Vi ses på torsdag ja! :jepp:

Skrevet

Torsdag også ja... Må vel prøve på det vel. :)

Skrevet

Yay! :danse: Congrats Maria og Mira! Blir spennende på lørdag!

(Gud jeg er lei av Finlands deltakere, skal de aldri gi opp Lordi eller?)

Skrevet

Jeg synes faktisk ikke det er bare 'vennestemming' - det var jo ikke så lenge siden Finland fant og de har ikke så mange naboer. I tillegg har jo alle vestlige land også alltid gitt stemmer til de balkanske og østeuropeiske land.

Kanskje de bare tar det litt mer seriøst og sender ut sine beste og gir rytmer som vesten liker også?

Skrevet

Jeg leste en plass at en egen proff jury bestemte den siste plassen, altså Norge.. Noen som vet om det stemmer?

Skrevet

Stemmereglene under semi-finalene er at det er kun de landene som er med i semi-finalen som kan stemme. Så i kveld var det jo ganske naturlig at så mange tidligere østblokk-land kom med.

Skrevet

Huff a meg, men da er vel norge fornøyd. Jeg syntes den sangen er ufattelig tam og kjedelig, men det er jo det som må til for å drite seg ut i MGP

Men jeg så på i kanskje 30 min til sammen og jeg må si hun komentatoren var ufattelig plagsom. Hvertfall når de fikk vite at norge kom videre. Hun hørtes vel ut som en overivrig fjortis.

Skrevet
Jeg leste en plass at en egen proff jury bestemte den siste plassen, altså Norge.. Noen som vet om det stemmer?

Har ikke hverken sett eller hørt noe sånn. Ikke er det nevnt under sending heller.

Skrevet

Vi ses på torsdag ja! :jepp:

Torsdag også ja... Må vel prøve på det vel. :)

Torsdag it is :)

Skrevet

De plassene som ble utdelt ble jo ropt opp i tilfeldig rekkefølge, så hvem som fikk flest stemmer er jo hemmelig...

Er forresten bevist at selv om man tok bort alle østblokkland så ville Serbia vunnet, og bare to sanger av topp 10 ville byttet plass. Altså Europa stemmer likt, er ikke tidligere Sovjetunionen som tar over, de har tydeligvis bare sanger som fenger flere mennesker.

Skrevet (endret)

.....

Endret av Abraxas
Skrevet (endret)
Har ikke hverken sett eller hørt noe sånn. Ikke er det nevnt under sending heller.

Det er mange som skriver det i denne tråden (laaaangt nede på siden) på vgd. Har ikke hørt noe om det før jeg heller.. Merkelig.

Endret av Miros
Gjest *Mim*
Skrevet

Herrefred, så spennende! :juhu:

Huff a meg, men da er vel norge fornøyd. Jeg syntes den sangen er ufattelig tam og kjedelig, men det er jo det som må til for å drite seg ut i MGP

Synes du virkelig vi driter oss ut mer enn noen andre? Hvem synes du vi burde ha sendt?

Gjest Gjest
Skrevet
Ut av de sangene jeg noen lunde likte, har nesten alle kommet videre - Bosnia, Finland, Israel.

:)

Men hun norske kommentatoren er jo helt...... lililililiiiilillilillalalallalalallalaaaa.. Weeeeeeeeeeeeeee!

Jeg mistenker at den norske programlederen har tilbrakt mye tid med Maria og Mira i Beograd og gleeeedet seg veldig til fest i kveld :fnise: Men bra Norge gikk videre, jeg hadde mine tvil blant all Øst-Europa-oppsammelet. Ikke at sangen er så fantastisk, teksten er kjedelig, men framføringa og melodien synes jeg er bra selv om koreografien var gørr.

Skrevet

Syns den norske sangen er fin :digge:

Skrevet
Det er mange som skriver det i denne tråden (langt nede på siden) på vgd. Har ikke hørt noe om det før jeg heller, og de ble jo lest opp i tilfeldig rekkefølge, gjorde de ikke?

Så vidt jeg forsto så var det tilfeldig rekkefølge ja. :klø:

Skrevet

Ok, her er et svar som ble postet i den tråden:

Kan noen være så snill å forklare meg dette med jurystemmene?? Jeg trodde de ti mest populære etter telefonstammegivningen ble lest opp i tilfeldig rekkefølge. Noen jury har jeg ikke hørt om...

Nei de 9 låtene med flest poeng fra stemmer går videre, i tillegg til en som juryen velger.

Derimot ble den blandet sammen med de andre så vi vet ikke hvem som juryen tok med.

:klø:

Skrevet

Kan folk kutte ut med den østblokklandoppsamlingsklagingen???? De samme vinner om man bare tar med stemmer fra "Vest-Europa"!

Uforstående.

Dette skjønner Svante Stockselius, Eurosong-sjefen i den Europeiske Kringkastingsunionen, EBU, ingenting av. Han mener fjorårets diskusjon om den kraftige østdominansen bommet grovt.

- De låtene som i fjor ble stemt frem til finalen, var de seerne mente var de beste. Etter finalen i fjor foretok vi en undersøkelse. Vi fjernet alle de østeuropeiske telefonstemmene, og satt igjen bare med de vesteuropeiske. Vi fikk nesten det samme resultatet, det var svært få forskjeller i stemmeresultatene mellom øst og vest. Dette beviste at det er feil når det hevdes at øst bare stemmer på øst, vest stemte også på landene fra øst, sier Stockselius.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...