Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Trådstarter på viddene, hva har du nettopp lest ei bok, eller?? Hvis jeg ville funnet anoreksi-tips, så ville jeg fort mistet interessen her inne. Hva trådstartere spør om er nå én ting, men når så og si alle svar er kontra trådstarter, så kan man ikke akkurat si at det er himmelrike for anorektikere??

Ser ikke helt logikken i denne...

Jeg synes ikke "så og si alle svar" sier verken det ene eller det andre. Ser ut som det er veldig delte meninger her.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_happy_*
Skrevet
Men folkens, det må vere lov å diskutere vekt, energiinntak og trening sjølv om dei som allereie er på tur utfor stupet kan bli inspirert av det, det må vere lov å ta utgangspunkt i dei normale, altså.

Enig i dette. Men det må også være lov til å tenke seg litt om. Og moderatorene kunne godt luke ut direkte helsefarlige innlegg her inne.

Som forventet er det delte meninger om dette temaet som de fleste andre kontroversiell temaer.

Gjest Tigress
Skrevet

Eg er ikkje samd i at moderatorane skal slette "helsefarlege" innlegg - sidan dette gjerne er tema med mange ulike meiningar, så vil det vere rein sensur å be moderatorane slette etter det dei meiner er rette meiningar og dermed tillette.

Gjest Gjest
Skrevet
Eg er ikkje samd i at moderatorane skal slette "helsefarlege" innlegg - sidan dette gjerne er tema med mange ulike meiningar, så vil det vere rein sensur å be moderatorane slette etter det dei meiner er rette meiningar og dermed tillette.

Det er jo det de driver med i alle de andre forumene minus kropp og helse og kosthold og trening!?

Gjest Gjest_smiley_*
Skrevet

Jeg ønsker å skille på spørsmål og svar her. Jeg synes ikke moderator skal slette spørsmål, men derimot helsefarlige svar. Og det med energiinntak går ikke på ulike meninger, slik mange andre ting her i verden. Hvor mye energi en kropp trenger går på fakta. Det er mange temaer man kan diskutere som ikke vil ha noen fasit, og det er tema som faktisk har fasit.

Og det ER enkelte her inne som anbefaler andre å spise veldig lite mat - noe som er farlig for helse og kropp. Og slike innlegg burde man vurdere å sensurere.

Det at det er så mange som steiler og føler seg truffet over at det en endel usunne tråder her inne og ikke tåler at man stiller spm tegn ved dette, beviser bare at TS har et poeng..........

Gjest Tigress
Skrevet
Det er jo det de driver med i alle de andre forumene minus kropp og helse og kosthold og trening!?

Javel, eg har berre lagt merke til at dei tek vekk personåtak, og det meiner eg er noko heilt anna enn sensur.

Eg trur det i mange tilfelle kan vere brukarar som er nærare "fasiten" enn det moderatorane vil foretrekkje å bruke som fasit. Og då meiner eg dei bør la vere å sensurere.

Kan vi ikkje ta mest hensyn til dei som ikkje har eit usunt forhold til mat men som gjerne til vere oppdaterte og medvitne?

Gjest Bolledeig
Skrevet
Det at det er så mange som steiler og føler seg truffet over at det en endel usunne tråder her inne og ikke tåler at man stiller spm tegn ved dette, beviser bare at TS har et poeng..........

Er du enig med meg så har jeg rett, er du uenig er det bare fordi du blir sint fordi jeg har rett. Q.E.D.

Også kjent som det freudianske forsvaret :-D

jeg er selvfølgelig tilhenger av å gi gode råd til de som trenger det, og synes at man skal være på vakt mot personer som klart trenger råd av folk med helsefaglig kompetanse. Med et forum åpent for gjesteposting (som KG er) vil man alltid få en viss mengde med slike tråder. Hvis man skal stemple et helt forum som et anoreksiforum på grunn av et fåtall luringer som poster her med ujevne mellomrom, blir det det samme som å kalle aktuelle saker et rasistforum, barn og familie som barnemishandlerforum, you catch my drift ;)

Skrevet
Med et forum åpent for gjesteposting (som KG er) vil man alltid få en viss mengde med slike tråder.

Problemet er ikke gjesteposting, eller har alle moderatorer og registrerte brukere personer med fagkompetanse innen kosthold og helse?

Hvis man skal stemple et helt forum som et anoreksiforum på grunn av et fåtall luringer som poster her med ujevne mellomrom, blir det det samme som å kalle aktuelle saker et rasistforum, barn og familie som barnemishandlerforum, you catch my drift ;)

Er ikke enig i at dette er et anoreksiforum, men det er mye usunne råd, oppbacking og mentalitet her inne. Kan selvsagt aldri få fjernet dette fullstendig men det er viktig å være oppmerksom på dette og kanksje tenke seg litt ekstra om før man poster og heller slette litt for mye enn litt for lite.

Kanskje et godt tips om KG som har så mange tusen brukere kunne velge moderatorer med kompetanse innen deres forum?

Skrevet

Jeg har en spiseforstyrrelse og jeg er en svamp for alle kostholdstips og slanketips, det gjelder ikke bare dette forumet, men alle artikkler over alt.

Jeg må innrømme at jeg har hentet noen tips her fra, blitt inspirert til å gå ned ennå mer, funnet ny "metoder" osv. Men dette forumet er ikke verre enn noe annet sted må jeg si, og de ALLER fleste diskusjonene her inne har et sunt innhold og ikke oppfordrer til å spise minimalt.

Man kan ikke sensurere alt bare fordi noen kan misbruke informasjonen på noen måte. Det vil alltid være noen som bruker kostholdsinformasjon på feil måte. Vi lever i et så sunnhets fokusert samfunn at om man begynner sensuren her, vil vi som søker etter svar med en feil hensikt, bare finne de svarene vi er ute etter et annet sted.

Men jeg mener man må være bevist på at det finnes mennesker som søker svar med feil hensikt, og de eksisterer her inne på forumet og de kan dra nytte av det som skrives her inne. Det kan man ikke blindt nekte for.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Kanskje det er noen som kommer med "usunne" spørsmål inn hit, men det er ingen som oppfordrer noen til å spise lite eller til noen sultediett.

Jeg har bare sett innlegg hvor folk gir råd om å spise normalt og sunt, viss noen spør om råd.

Syns dette blir for dumt.

Skrevet
Dette forumet er heaven for alle med spiseforstyrrelser. Kanskje noe moderatorene burde tenke på?

Forumet er definitivt en god inspirasjonskilde for anorektikere, men neppe en himmel. For oss med bulimi er dette forumet derimot definitivt et himmelrike, vi får støtte og tips i fleng i våre tråder. Bulimi er faktisk også langt mer vanlig og dødelig enn anoreksi. Og best av alt vi kan faktisk gjemme oss bak vanlig vekt eller kanskje til og med overvekt. Så når vi oppgir våre mål og våre usunne matvaner så får vi kjeft for uvanene og støtte for vektnedgang.

Det er noe å tenke på for moderatorene.

Hilsen ei som elsker tall, vekt, høyde, BMI, slankekurer, og kjeft for usunn mat dette er drivkraften min. Og jeg er så heldig å finne alt her inne!

Skrevet

Blir veldig forvirret av denne gjestepostingen. Aner jo ikke om det er trådstarter som innehar flere roller her.

Synes dette er en usunn diskusjon, spesielt med det påfallende faktum at flere enn det jeg oppfatter som vanlig, takker for innspill for sine spiseforstyrrelser..

Skrevet
Blir veldig forvirret av denne gjestepostingen. Aner jo ikke om det er trådstarter som innehar flere roller her.

Synes dette er en usunn diskusjon, spesielt med det påfallende faktum at flere enn det jeg oppfatter som vanlig, takker for innspill for sine spiseforstyrrelser..

Støtter dette innlegget. Blir sånn at jeg ikke lenger gidder svare for jeg vet ikke hvem jeg "snakker til".

Syns hele problemstillingen er fantastisk søkt. Det blir som å si at Mat og drikke-forumet er et helvete for vaganere ettersom det skrives om kjøtt...

Gjest x-bolla
Skrevet
Syns hele problemstillingen er fantastisk søkt. Det blir som å si at Mat og drikke-forumet er et helvete for vaganere ettersom det skrives om kjøtt...

Dette er for dumt. Når ble det å være vegitarianer en psykisk sykdom?

Skrevet
Dette er for dumt. Når ble det å være vegitarianer en psykisk sykdom?

Å jeg tror du skjønner hva jeg mener... Jeg mener at det blir for dumt å si at et forum støtter en viss form for tankegang fordi det er lov å stille spørsmål angående emnet der. Enkelt og greit.

Gjest milkyway
Skrevet

Jeg er både anorektiker og vegetarianer, og føler meg ikke støtt av noen av forumene. ingen tvinger meg jo til å gå inn og lese og gjøre livet surt for meg selv :)

Skrevet
Ser ikke helt logikken i denne...

Jeg synes ikke "så og si alle svar" sier verken det ene eller det andre. Ser ut som det er veldig delte meninger her.

Det er delte meninger ja, men jeg har enda til gode å se noen svar som oppfordrer til anoreksia. Dersom noen skriver at de spiser lite er svarene nesten alltid "spis mer!", ikke "kutt ned til en agurk om dagen" eller "stikk fingrene i halsen". Det er mye fokus på mat og kalorier (det skal jo tross alt handle om kosthold her) og noen har kanskje et litt usunt forhold til det, men det er slettes ikke anoreksi-heaven i min mening.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...