Gå til innhold

Nevø og tante har sex


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det ikke ulovlig at en nevø og tante har sex sammen? Jeg har alltid trodd det og har også hørt at det er.

http://klara-klok.no/wips/1139442939/caseId/859482266/

Men der står det at det ikke er ulovlig at en nevø har sex med sin tante. Hva er sant? Er det lov eller ikke?

håper du ikke spør for du tenker tanken.

trengs det regler for sånt `?

i ett normalt hode så skiller man fra rett å galt ved fornuft.

alt innen familien selv om det er nevø , tante er ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Straffeloven § 197. "Den som har seksuell omgang med slektning i nedstigende linje, straffes med fengsel inntil 5 år. Som slektning i nedstigende linje regnes biologiske og adopterte etterkommere."

Samleie mellom nevø og tante er altså ikke forbudt, så lenge nevøen er over 16 år (18 år under visse forhold).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er mye som ikke er forbudt ved lov. :)

Teoretisk sett kan du ha sex med hvem du vil så lenge visse kriterier inngår:

- personen må være minst 16 år

- personen kan ikke være ditt barn/barnebarn/oldebarn

- personen må være med på det frivillig

Så da kan lista over hvem du har lov til å ha sex med bli svært lang. Men forhåpentligvis har man et eget kriterium som forhindrer en fra å ha sex med f.eks. sin egen tante!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Æsj... høres kvalmt ut! :spy:

Kongehusene er stort sett alet opp ved at fettere, kusiner, tanter og onkler har giftet seg. Det behøver ikke være mer kvalmt enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hopper ikke over at en tante kan ha sex med sin nevø, men jeg hopper heller over at klara-klok ble tatt på fersken i å gi informasjon som ikke var sann. (svaret til helsesøster om at det var ulovlig å ha sex mellom onkel og nevø). De forsøkte til og med å glatte over.

Kan en da egentlig stole på klara-klok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg hopper ikke over at en tante kan ha sex med sin nevø, men jeg hopper heller over at klara-klok ble tatt på fersken i å gi informasjon som ikke var sann. (svaret til helsesøster om at det var ulovlig å ha sex mellom onkel og nevø). De forsøkte til og med å glatte over.

Kan en da egentlig stole på klara-klok.

Nei, men det er ikke noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Kan en da egentlig stole på klara-klok.

Nei. Klara Klok har sagt mye feil. De har blant annet sagt at sex mellom søskenbarn er lov, men de har også sagt at det ikke er lov. Det er jo forskjellige folk som jobber i klara klok og de gir en god del forskjellige svar, også det omvende av det andre har sagt og en del ting som ikke er sant som jeg ikke kommer på nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest postsekk
Straffeloven § 197. "Den som har seksuell omgang med slektning i nedstigende linje, straffes med fengsel inntil 5 år. Som slektning i nedstigende linje regnes biologiske og adopterte etterkommere."

Samleie mellom nevø og tante er altså ikke forbudt, så lenge nevøen er over 16 år (18 år under visse forhold).

Litt sært at man kan ha sex med en tante/onkel/nevø/niese, men ikke med et adoptert barn. Hadde da faktisk vært mindre ekkelt om det var med adoptivbarn (selv om begge deler er mer enn ekkelt nok).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sært at man kan ha sex med en tante/onkel/nevø/niese, men ikke med et adoptert barn. Hadde da faktisk vært mindre ekkelt om det var med adoptivbarn (selv om begge deler er mer enn ekkelt nok).

Så adopterte skal ikke få stole på foreldrene sine, og ikke ha ordentlige familieforhold, bare fordi en ikke risikerer hjerneskader og misdannelser og arvelige sykdommer på eventuelle resulterende barn, siden de ikke har felles gener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Litt sært at man kan ha sex med en tante/onkel/nevø/niese, men ikke med et adoptert barn. Hadde da faktisk vært mindre ekkelt om det var med adoptivbarn (selv om begge deler er mer enn ekkelt nok).

Jeg er enig. Det er heller ikke lov å ha sex med stesøsken, men søskenbarn er lov og de er jo i slekt. Synes ikke det ekkelt heller jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er kvalmt!

Det er ikke alt som er forbudt ved lov, men man har da moral!

Det er faktisk ikke forbudt å ha sex med dyr heller, selvom det er moralsk forkastelig!

Det er straffbart kun dersom dyret blir skadet!

Jeg mener det skulle vært forbudt og straffbart uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men der står det at det ikke er ulovlig at en nevø har sex med sin tante. Hva er sant? Er det lov eller ikke?

Det er lov. Om de vil kan de faktisk også gifte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Så adopterte skal ikke få stole på foreldrene sine, og ikke ha ordentlige familieforhold, bare fordi en ikke risikerer hjerneskader og misdannelser og arvelige sykdommer på eventuelle resulterende barn, siden de ikke har felles gener?

Det er uansett forbudt å ha sex med barn, så det vil i så fall være et valg adoptivbarnet tar som voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest gjestinnen

Blir det ikke regnet for incestdette da? Har jo hørt om f.eks jenter som har blitt misbrukt av sine onkler,og det blir jo da regnet som incest..Eller er det plutselig ikke det lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En tante trenger ikke nødvendigvis være så mye eldre enn en nevø, jeg har for eksempel en onkel som er ett år yngre enn meg. Dere som æsjer dere sånn her nå, synes dere det fremdeles er like kvalmt og ekkelt hvis det er sånn at tante og nevø/niese og onkel er jevnaldrende? Eller ser dere for dere en 40 år gammel tante som har seg med nevøen sin på 15?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tante trenger ikke nødvendigvis være så mye eldre enn en nevø, jeg har for eksempel en onkel som er ett år yngre enn meg. Dere som æsjer dere sånn her nå, synes dere det fremdeles er like kvalmt og ekkelt hvis det er sånn at tante og nevø/niese og onkel er jevnaldrende? Eller ser dere for dere en 40 år gammel tante som har seg med nevøen sin på 15?

Det er fremdeles familie uansett hvor normalt du vil ha det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestinnen
Det er fremdeles familie uansett hvor normalt du vil ha det til!

Ja nettopp!!!! Og det er vel akkurat det mange av oss reagerer på.Først og fremst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...