Gå til innhold

Ronjadatterdatters bryllupsdagbok


Ronjadatterdatter

Anbefalte innlegg

:sur: Je viste de!!!

Har nåen gjester, 2 stk, som e bedt av famile hensyn....., men je (Vi)valgte å ikkje be sønnen på 2 år, enda vi sjønnte at de kom tell å bli et spørsmål om å få ha han me.....

Å jada, vi hadde svar frist 1juni, hørte ikke noe om sønnen, men i dag spørr ho om de e greit at han blir me på middagen.......... :kjempesinna:

Vet at de har vansker me barnevakt, men d hadde de kunna løst førr lenge sea!!!!

Så føle je at de e enklere å si ok, enn å "leege sæi ut me" hele gjengen....

men ka da om mi kusine, som og e nærmeste nabo me en hyper 4 åring ute avkontroll også spørr....

Åsså har vi jo ikkje barn sjøl, så alle passe på å si at vi ikkje sjønne ka de dreie sæi om....

E de lov å bli lie sæi da????

Takk, førr KG, i stede førr sint etter deinna utblåsinga e je nå lei mæi...., MYE bedre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, da e alt ute av konroll...eller?

Fikk da mail far presten nå om at vi må ha litt mer tekstlesning....

Da ende vi ut me korinterbrevet, utrag fra høysnagen og frans av assissis bønn. Men nå må vi ha peson til med på lesningen...

Får :lete: etter en til je... "gubben to be" e jo på jobb :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame: 9 dager igjen, snart e de dags!

Fikk melding fra Tante og gudmor at endringen av tekstlesninga va helt greit, og at de ho ska si faktisk va prestens ord til henne og min fantaskiske guonkel da de gifta seg, ble litt rørt da je...

Men så grin je hele tia :cry:

Svigerfar va hær i går, prøvde dress og skjorte, alt i boks!! Vurder å finne et nytt slips teil han og sviger bror som høve tell resten av fargene, vi får se!

I dag e de prøve sminking, glede mæi stort! MEN vet ho bli til å klage på at je har tatt solarium...., men je kan jo ikkje ha lik kroppsfarge som kjolen....

Ska nåkk argumentere godt.

Hadde møte med barsjefen i går, alt under kontroll, og je får mine strawbeeris decaris(?) (leenge sea enskeltman på skola...), så je e super gla! :danser: litt førr de je!

Førr de som vil se kjolen min e den å finne her

http://www.marylise.net/

hete Stella, har modifisert den litt, tat av skjorte slagan, ble litt mindre spessiell da, men veldi "mæi"

:hjertesmil: , Ronja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk bare 9 dager :rødme:

Det er irriterende når folk plutselig bare spør om å få ta me seg flere... :sur: Heldigvis er det bare et lite barn da for deres del... hadde det vært en voksen så måtte man jo ordne enda en plass og enda en kuvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå e frøken Ronja frustrert :frustrert:

å skikkeli på grensa tell sint :kjempesinna:

Je e ei sånn ei som syns de e vasklei å ta affære påegne veier, og f.eks ende ut me å betale mere førr ting enn å prute, så sea de nå deinna uka va under 14 dager igjen til bryllupet og je enda ikkje har fått kjolen min tok min forlover affere å ringte og masa. Hennes kjole e å på brude butikken og skal sys inn.

dama e da på Oslo fashion week og hadde ikkje begynnt på kjolene våre enda..., og hadde mye å ta tak i de første dagene etter at hun kom hjem.

Men sku prøve å finne plass til oss fredag og gi tilbake melding om hvor vidt dt lot seg gjøre i går kveld, VI har enda IKKJE hørt noe.

Forloveren min hadde forklart at det e ikkje bære førr oss å stikke innom, de e godt og vell 2 timers kjøring hver vei......

Nå e je i ferd me å bli panisk... prøvde ringe ho men fikk ikkje svar!

"gubben to be" trøste mæi me at han tar mæi gjerne i undertøyet også... eller at je KAN bruke bunaden,

men je har da førr F betalt i store hauger førr detta!

Håpe ho ringe opatt straks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, håper du får svar snart angående kjolen!! så frustrerende...!!! og ellers kjenner jeg meg godt igjen i frustrasjonen ang gjester som melder seg på i tide og utide... argh... er ikke så lett med barn heller... for det endrer litt tonen på festen dersom det er barn til stedet.. foreldrene er ikke like oppmerksomme på det som skjer, og det blir mer avbrytelser og etc... og ikke alle er like komfortable med dette..

vi har valgt å ha med noen barn fordi vi har brudepike og brudesvenn, og da må de nesten få være med på festen også! Bonusen hadde blitt skikkelig lei seg dersom han bare skulle være i kirka og ikke på festen! Men når du har planlagt et bryllup uten barn, så skjønner jeg du blir stressa når det plutsleig kommer noen alikevel...

Godt at det ordnet seg med skriftlesningen.. hos oss tar presten seg av alt sammen.. vet ikke engang hva han skal lese! så det blir jo spennende.. om jeg får med meg hva som blir sagt uansett da.. hehe...

og mmmmmm strawberry daquiri - Kjempenam!!

Jeg skal også har prøvetime i dag hos frisøren.... og jeg må også ta litt solarium før dagen!! var litt brun for ca 2 uker siden, men nå er jeg sånn gråaktig igjen.. sukk.. regnvær altså... så må friske opp litt i alle fall.. kan jo ikke bli sur for det???

blir spennende dette! krysser fingrene for at vi blir knallfine begge to hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

What???? :hakeslepp:

Det kaller jeg service altså :roll: Det er jo helt uhørt... jeg ville nok blitt veldig vldig kjempesinna og latt dem fått høre det også :sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:juhu: :juhu: :juhu: :juhu: :juhu: :juhu: :juhu: :juhu: :juhu: :juhu:

Om ei uke blir je frue!!!!

:juhu: :juhu: :juhu: :juhu: :juhu: :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kjefte: Men kjæfting og smelling altså!

Har ENDA ikkje fått svar på nr ho har kjolen klar :sinna:

Søkke tid detta e stressanes :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kjefte: Men kjæfting og smelling altså!

Har ENDA ikkje fått svar på nr ho har kjolen klar :sinna:

Søkke tid detta e stressanes :kjempesinna:

Dette er jo for dumt!! Er nesten så du burde kjøre dit på mandag,og levere regning på bensinbruk for turen..... du må jo kunne forvente at de gir tilbakemld til kundene sine!!

Er SÅ glad jeg har kjolen hengende hjemme i skapet - så slipper jeg å bekymre meg for meg selv.. selv om jeg bekymrer meg litt for deg nå.... huff..

Satser på at de ringer deg mandag morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallooo.. hva skjer med kjolen da???

har du hørt noe... er skikkelig spent på dine vegne her jeg! Håper du fikk :rope: litt på de hvis du fikk tak i de i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim

Å herreminhatt :klaske: under 1 uke igjen til bryllupet og det er kluss med kjolen??? :hakeslepp:

Jeg hadde kveeelt de :slåss: Hva skjer???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danser: Je danse mot bryllup få dager att!

Å etter å ha vært på¨grensa tell truanes mot butikkens innhaver har je fått time i morra 1330

Da har je åsså fått ho tell å rydde resten av dagen slik at ho kan gjøre sæi helt ferdi i morra, å vi får me oss ALT tilbake. E nesten 20 mils kjøring så de sku fa... bære mangle!

Ho sir alt e på stell i morra men de e nesten så je tvile..., har som tildligere skreve enda ikkje prøvd kjolen me korsettet under. Blir spennende.

:hår: E rett å slett litt hårreisanes å tenke på at de sikkert e flere enn vi som må tyne på...., trur ho har tatt seg vann over hau me arbeid!

:juhu: Utover de e de meste fryd og glede, ting går sæi tell... Har enda ikkje talen på plass, og har tenkt å lage foto montasje, men innser at je rekk de je rekk. Og de som ikkje blir gjort e de nåkk bære vi som vet om.

Nå får dåkk krysse fingran førr mæi i morra, om at kjolen sitt som dein ska og at alt blir me hem

nattinatt :hjerte: , Ronja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må si ifra hvordan det gikk :)

Håper alt ordner seg med kjolen i dag da :Nikke:

Tenk at det er bare 4 dager igjen :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame::duskedame::duskedame: 3 dager igjen!!!! :duskedame::duskedame::duskedame:

Da har je fått kjolen min! :5:

Å om je får si de sjøl ble je kjæmpe fin.

De va jo selvfølgeli KRØLL og TULL der når vi kom dit

1. ikkje ferdi i tide, tell avtalt klokkeslett heller

2. Korsett forstort

3. når je sku ta på kjolen spørr ho om je har lagt på mæi, noe je IKKJE har, har tatt av og gått inn flere cm!

4 MEN kjolen var for trang, så sir ho, du må ha lagt på deg for jeg har sydd den INN etter målene vi tok.

5. Der kjolen nå var for trang, skulle den sys UT etter de je og min forlover huske fra "måletimen". Vi sier det, ho nekte,men når ho ser i boka ser ho at det stemme... Så da måtte ho sprette op, ta mål på nytt og sy om igjen.

6.Forloveren min sin kjole skulle sys inn i livet, var gjort, men ikke etter rett mål..., og ikkje fullstendig søm!!!

Så vi fikk lov å dra på shopping mens ho sku gjøre seg ferdi, ville ta en times tid, gikk 4 timer før vi omsider fikk telefon om at vi kunne komme å hente de.

Je va opprikti talt i ferd me å klikke, men klarte og "holde maska".

Men som je sa tell ho:

HO e triveli, flik te å plukke ut den rette kjolen, føle mæi vel der, men rotet rundt kjolan sku vi ha vært spart for, for det er det som blir det sterkeste inntrykket. OG dermed det vi huske å si når vi forteller videre.

Ellers fikk je handla småplukk vi mangle til bryllupet i går.

I dag skal vi settetil bordene i lokalet og vaske over alt som skal brukes av glass og slikt.

Vi kan faktisk dekke opp allerde i morgen :danser:

Derimot e ikkje været noe å danse for, e meldt regn! :sur:

Å de syns je e skikklei kjipt, spessielt fredag når vi skal ha get-to -gether utendørs.... Må sende "gubben to bee" på pressenings handel så vi kan spenne opp det nåen stan.

Je innser at været rår vi ikkje over, så vi får ta ting som de kjæm.

Fiksa morragave til han i går også, kjøpte en liten moped, sånn til "gårimillakjøring", vet han vil ha den så han blir nåkk super gla!

Bryllupsnatta skulle vi ta på hytta, men båtførern våres har meldt pass, dermed har vi fått låne ei anna hytte nede i dalen som vi overnatte på, med utsikkt over "hele verden". Blir så brs så

Vel, må vel iverksette litt jobbing.

Vi høres

Klæm fra Ronja ME kjole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

By the way... vist nåen har tips om hvordan e kan fjerne prislaper fra glass ting kjplt på ikea,karaffler og lysstaker, på en effektiv måte blir je glad førr å få gode råd fra andre "HUSMØDRE-TO BEE" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det ordnet seg til slutt da :)

Du kan legge tingene i varmt vann så løses papiret opp og limet blir klssete igjen, og da kan du bare skrape limet forsiktig av i vannet så blir det fint :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at det gikk bra til slutt med kjolen din! men for et rotehue av ei sydame!!

Jeg sliter fortsatt med familiemedlemer som ikke vet om de kommer eller ikke... rett før jeg bare setter et skilt med Åpent hus på døra... argh... !!!

Lykke til med pynting i dag!! Jeg skal til på det hardkjøret i morgen!!

sliten nå jeg.. kjøpt inn alt som manglet i dag.. alt fra druer til film i videokamera.. og pusseting til ringene våre..

Lykke til på lørdag og ha kjempefin dag - om jeg ikke ser deg på nett før det..

send en PM med bilder når du får.... har kjempelyst å se hvordan det ble! Jeg er ikke hjemme før torsdag neste uke....

kos deg masse! FRU...... =)

Så satser vi på masse sol for oss begge!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...