Gå til innhold

Ronjadatterdatters bryllupsdagbok

Ronjadatterdatter

Anbefalte innlegg

Hei hei alle sammen!

Nå e det snart våres tur, 23 august blir det :bryllup:

Tia begynne plutseli å gå veldi fort, og etter å snikkjeke litt på andre sine "bøker" og ikkje minst lister...., fikk je åsså lyst på ei dagbok.

Dagan rase avgårde for tiden, så je burde sikkert prioritere å bruke tia på nåkka ainna...., men akk så lett å bli litt " hekta" :danse:

Å je har knappt laga gjesteliste , men trur je har sånn passe me kontroll. :vetikke:

HM, kanskje je sku skrive ner nåen? NÅ?

Nei blir kaffe fyst.

:kaffe:

Ha det litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pysepus

Gratulerer med det forestående bryllupet :-D Du kommer nok til å få det kjempegøy her inne blandt bryllupsdagbøkene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: hit til oss, og gratulerer med det forestående bryllupet! Her var det ikke lenge igjen gitt :hoppe:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen:

Du kommer nok til å stortrives her!!!

Er jo jammen ikke lenge til :bryllup: for din del :overrasket:

Takker og bukker!

Ja nå går tia super fort, allt har virka lenge til men nå e de plutseli bære litt over 3 mnd att.

Ska bære få levert en eksamens oppgave, el. va det 3? (rett svar e mappe med 4 emner) :regler:

Ser veiledern for meg når han får skriblinga mi tell sendt....

Men når det e gjort ska je fullstndig forplikte mæi tell lister, trim og bridetobe-oppgaver.

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med det forestående bryllupet :-D Du kommer nok til å få det kjempegøy her inne blandt bryllupsdagbøkene :)

Takk og lykke til du også, du blir jo fru før mæi vist je førrstår "tellarn" din rett.

Må følge nøye me dæi på innspurten, så je e sikker på å henge me.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: hit til oss, og gratulerer med det forestående bryllupet! Her var det ikke lenge igjen gitt :hoppe:

TAKK TAKK!

Je får kriblinger av å sjå tellarn din, 12 dager att.

Får du sove om natta du da? Eller ligg du våken å grugler dæi?:tellesauer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: til dagbøkene :klemmer:

Takk takk! :kose:

Je love å oppdatere æi på bøkern dåkkers, men nå børe je egentlig skrive oppgave je...., men detta e jo mye gøyere!!! :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: hit i B-gjengen :lur: (bryllups-gjengen) Er litt sånn seig i humoren jeg :hoho:

Takker dinedamen, je e gjerne medlem i B-gjengen je!

Kanskje vi ska prøve å lure onkel skrue førr litt penger til bryllupet? :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veien mot :bryllup: våres.....

Vi møttes som 16 åringer, ble sånn avstands kjærester, men ble aldri orntli.

Je hadde nåkk litt strenge foreldre....

Så hadde vi forhold tell andre på kvær vår kant, men en februar kveld i 2000, va je å ei vennine ut og møtte en av kjæresten sine barndoms venner, han kunne da fortelle tell super single mæi at kjæresten aldri hadde glemt mæi.

Siden je aldri hadde glemt han helt heller, va je nå overmodig å ringte tilhans foreldre å fikk kjærestens mobil nr.

Dagan gikk, å straks va det 29 februar, det nærma seg midnatt å je tænkte; NÅ eller aldri...., je skrev: Hei xxx, dette e xxx, vil du gifte deg med meg?

Minuttan gikk

pip,pip:

JA!!!!!

men klokka e over midnatt!

:danser:

den ene meldinga førte det andre med seg.

(Det skal sies at hans far ringte han morgenen etter for å høre om je hadde fridd...., det var ikke et tema da je ringte for å få nr)

Til påske kom han hjem fra sør, vi hadde fine dager, en beleielig streik på våren gjorde at je fikk overraskende besøk, og vi stadfesta oss som kjærester på min bursdag i mai.

I juli flytta han nordover igjen og rett inn med mæi, stor stas.

Årene har gått og vi har slått mye fleip om mitt spontane frieri, kjæreten har alltid sagt at det egentlig ikke tellte, da je hadde vøre førr sen...

Mi unskyldning e at han e så langt ner på telefon lista at je måtte jo avvente svar fra andre, anders, arnold, børge, cristian osv først ;)

Bryllup va den store drømmen, en gang i fremtiden, og svigermor var selvskrevet "bridzilla" lamme mæi....

Live ville det ikkje sånn, og når ho ble veldig alvorlig syk i fjord va det tungt å innse at vi ikkje ville få oppfyllt en av våres drømmer, som va å arrangere bryllup.

En kveld kjæresten satt inne på rommet til sin mor på sykehuset sammen med sin far, ( je hadde en pust alena me kaffe å avis) kom han ut på gangen og sa je måtte komme inn litt. Han fikk meg tilå sette seg attme seg hos sin mor, å sa;

"eg har akkurat sagt til mamma at eg og du skal gifte oss",

" vil du det? Gifte deg med meg?"

Tårer og glede og trist og fint, å ståpels og frysninger og alt.

JA!JA!JA! :love:

neste dag var siste gang svigermor klarte prate, og uttrykkte igjen sin takknæmlighet og glede for oss og vårt valg.

Ringene ble kjøpt, og kort tid etter sovnet svigermor inn.

Vi e glad vi fikk delt iallefall forlovelsen med henne.

Så har mnd gått raser fort......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med forestående bryllup! Trist at ikke svigermor får oppleve at dere gifter dere :(

Lykke til med resten av planleggingen da :) Hvor gammel er du nå forresten? Skjønte at dere møtte hverandre ganske unge, men det var noen års pause etter det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med det forestående bryllupet! Trist med din svigermor altså! :( Men godt at hun iallefall fikk gleden av å høre om forlovelsen! Det satte hun sikkert stor pris på!! Er du fra gærne sia ta Mjøsa el? Je syns je læste ei dialekt je dro kjensel på ama :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lure Onkel Skrue?? :ler:

Den som klarer det skal jeg spandere bryllup på i såfall :hoho:

Så fltt at svigermor fikk dele forlovelsen deres da før hun gikk bort :rødme:

Men veldig trist utfall da.. :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endeli kømmen mæi over sjokket.... :hakeslepp:

fylte år tidligere i uka, og nå har je et nytt tall både forran og bak...

Enda godt man slutte med Ronja 7 1/2 år lenge før man kjæm opp på 20 og 30 tallet!!!

Vi begynne å få svar på innbydelsan :hoppe: , kjæmpe stas og gjøre dem grønn på gjestelista. (grønn=kjæm)

1 avbud så langt, å det e jo ikkje allverden.

Mjøsa...., nei je e nåkk fra langt uinna dein, men dialektn ligne ;)

:spise: , mat må vi ha i bryllupet, og etter og ha møtt verdens triveligste kokk e je sikker på at det blir kjæmpe godt og bra!

Men han driv enda på å regne pris....., sku fått dein tidligere i uka, men han vente på tilbud fra leverandører...., førrstår ikkje dem at da blir je gåanes som et nervevrak her i speinning å veinte?

Valget står mellom koldtbor og tre retters med suppe, reinsdyrstek og bær dessert.

Va bestemmt på koldtbord, men helle mot 3 retters i dag... Bstemmelsesvegring e en fin-fin ting!

x fingran førr at pris tilbudet kjæm i morra....

:hjerte: nattinatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...