Gå til innhold

Ronjadatterdatters bryllupsdagbok


Ronjadatterdatter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

mmmm maaaat :sikle::spise:

Mmmmmm, mat og ikkje minst dessert!

Trur je va bjørn i mitt forrige liv,

je spis og spare til dårlige tider :forvirret:

Har da "uinna" mæi to desserter i dag...., sikkert vel fortjent???! NOT!

Men akk så godt da.

Så nå bærs de ut i frisk luft førr å "gå dæm av".

Kjolen e kjøpt, å må jo ikkje bli for liten :vekt:

Så nå trippe je avgårde igjen.....

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er som kommer deg ut og trener litt!! Det skal jeg også idag :trene:

Spent på å høre hva det blir til med maten! Vi skal ha treretters. Ble anbefalt det siden vi skal ha 70 gjester. Så slipper det å bli så mye frem og tilbake med henting av mat, og ikke minst pga taler. Nammenam :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å høre hva du velger! Håper du får pristilbudet snart! Det er godt å ha gjort unna det som kan gjøres tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:frustrert::frustrert::frustrert::frustrert::frustrert::frustrert::frustrert:

Nå må je skjeinnes litt!!!!

Har endå ikkje hørt fra kokken, og je e ikkje verdens mest tolmodige menneske....

Torsdag reise je på blå tur til søndag, og det hadde vøre kjekkt å fådd matstelle utav veien før den tid.

En eksamens oppgave også, men det kan je jo bære gjøre nåkka me sjøl.... :fy_fy: , ikkje de je helst vil bruke tid på!

:hjerte: Ronjadatterdatter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: , endeli på plass igjenn!

Å nå skjer det ting!! :hoppe:

Vi har fått tilbud på maten, og går for følgende:

Forrett; Kremet skogs sopp suppe

Hoved rett: Skogsbær og pære marinert Reinsdyrs stek, med tilbehør og "tyldaling", og krydder brød

Dessert; multekrem og krumkaker

Nattmatt vilt gryte med laiipi

Vi e folk av "villmarken", så dettan e en meny som gjennspeile oss ganske godt.

Vi ska få vin forslag også, men det handler vi inn selv. :vin::vin::vin:

ca 35.000,- blir dette på og holder til.......... 140 gjester.

Syns ikkje de e så hakkanes gæle je, eller? :klø:

Da har je kommet ut av skape med at vi sak ha "stort" bryllup

140 stykkjer me stort og nåkka smått.... og nåen "utgammle"

Invitasjonene e jo sent ut og vi begynner å få svar, har frist 10.juni.

E nåen som syns de e tili sea vi gifte oss fyst 23. august. Men je tænke at de fleste klare å gjøre et valg på om dæm vil komme, og sku d komme nåkka i veien som gjør at dem melde avbud får vi stå førr det.

Vi feire i hem bygda, me kirka vi høre tell. Der e je døpt og konfirmert, og middag og fest har vi tell alle gjestan på "huse" heme i dalen.

Kjolen va i boks i februar,

og kjæres bunda e under montering. :danse:

Har endt opp med "prinsessekjole", enda je va bestemmt på nåkka enkelt og som va tell gjenbruk. Lett å ta av gitt :juhu:

Nå e eksamens oppgaven levert, kom hem fra 4 dagers blåtur i går!

Har hadd det supert.

Har samla masse overskudd tell jobb, flytting og ikkje minst bryllups planlegging :danser:

E litt små redusert nå, når je kan slapp av litt, tok en real :skaal: på turen. Starta fra kalde nord og endte opp i Berlin. Stas førr en førrfrøssn nordlending :fryser:

Men her ska vi hente fram overskuddet å hive oss tell me liste skriving...

Blir jo helt satt ut av alle "stålkontroll pikene" her inne på sidene.

Kjære e i sneg, kanskje je bør følge etter og bruke litt overskudd på :sengekos:

:fnise: natti natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pysepus

Så mye du har fått gjort! :tommelopp:

Menyen så kjempegod ut! Det er jo stilig at dere får en som gjenspeiler dere :)

Synes svarfristen er helt grei jeg :)

Til slutt, får vi se bilde av kjolen? :-D

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes maten virket kjempegod!! vilt er sinnsykt godt!!

jeg synes ikke det var en tidlig svarfrist i det hele tatt.. vi hadde 1 mai og gifter oss 28 juni... er jo alltid noen som ikke klarer å svare innen tiden?!?! og greit å slippe å stresse... hater stress jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til slutt, får vi se bilde av kjolen? :-D

Sku veldig gjerne ha vist dein fram, men je e helt latterli dårli med data, og ane ikkje korsen je ska legge det tell.

E en Marylise, type Stella.

Me slep og stener og full pakke..., så mye førr det enkle! :plystre:

Har da drømt at morsan, kom opp framme i kirka og ba mæi skifte!!! :dåne:

Får håpe je slepp det :fnise:

Låve å øve mæi på å legge ved, så kjæm det nåkk et bilde etter kvært.

Ser andre snakke om bilder over PM, betyr det at dåkk har personlig mail adr t kværandre, eller e de nåkka je kan legge inn via profilen her?

:frustrert::frustrert::frustrert:

E skikkeli dritt dårlig på slikt, å livredd førr å prøve,

av fare førr at det blir feil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PM er bare at du sender en meldin inne på forumet som kun mottakeren(e) kan se :) Akkurat som man sender et brev på nettby eller facebook :)

35.000 syns jeg hørtes ut som en grei pris for tre-retters til 140stk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PM er bare at du sender en meldin inne på forumet som kun mottakeren(e) kan se :) Akkurat som man sender et brev på nettby eller facebook :)

35.000 syns jeg hørtes ut som en grei pris for tre-retters til 140stk :)

Takker og :bukke: for svar

ja ikkje sant?! Je e super fornøyd. Det inkludere natt maten også.

Arbeid spart tenkte je. Min tiltenkte svigerfar foreslo vi kuinne prøve spare litt me å ta nattmaten sjøl, men når je spurte kæm som sku ta dein jobben va han uten forslag, så je fikk støtte likevel! :banantroll:

Je uinne mæi litt "kvalitetstid" på KG, kjære e oppe i vårt nye hjem med flytte lass, je pakke....egentli!

Vi slår på stortromma i sommer bygge om mitt barndomshjem til generasjons bolig, og arrangere bryllup. Skal flytte denna helga, til et "katastrofe område", men vi står han vel av. :klø:

Sku ønske Asgeir "sjefensjøl" drev med ekstrem opppussing enda.... Han hadde glatt fått jobben.

Men je får motivere mæi me at je får fine armmuskler av bygge jobben, passe godt til kjolen!!1 :hoppe:

Tu- tu så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Halloen!!! :vinke:

Har ikkje vøre her på lenge-lenge.

Vi har flytta inn i eid hus, etter å ha leid i lang tid. Har et kjæmpe prosjekt å ta fatt på, og her herske fullstendi kaos, men nå e vi i gang!

Vi har fått ting litt på plass og vi e på nett å alt :hoppe:

Ting skjer på bryllups fronten også, svar på invitasjonan strømme inn. Nåen få har svart nei, 5 har fått gult navn, da vi må avvente nærmere svar, og mange har sagt ja. :danser:

Je syns jo selfølgeli folk e treg å svare, spessielt kjæres familie. Og det e der vi har fått avbud fra også. Syns de e kjipt, førr den sia va i "mindretall" i utgangspunktet.

Je har alltid grua litt førr detta bryllups opplegget og vært redd førr at mamma ikkje ska engasjere seg.

Men ho tar tak i ting å tar på seg oppgaver. Bære stas.

I dag har ho søtte å limt kirke program og "festhefter" tell dein store gull medalje! Å glad e je førr de, førr je vart litt lei etter invitasjonan....

Kor mange kirkeprogram trøng man egentli?

Je har sjøl starta me bordkortan. Har kjøpt te-lys glass fra ikea, som je skriv navn på. Må brennes i ovn etterpå. Bruke en kobber/varmgull farge tell å skrive me, og skal væte kinten av glasset og dyppe det i knust brunsukker. Blir glitranes av det.

Frisør e i boks, tell både mæi og forlover.

Samt sminke. Vi ska møtes hos hudpleiern fra morran av, og dit kjæm frisøren også.

:duskedame::duskedame:

Å je glede mæi sånn, førr dæm e så søte og snille disse to hjelpe damene.

Bynne å føle at ting virkeli skjer...., gøy!!! og skummelt på samme tid, tænk på aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalt som ikkje e på plass!!!

VOI VOI! Nå kom det pr sms ei melding om ei kusine av mæi som kjæm også! Stor stas :danser::danser::danser: danser litt førr dein je!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ser vi skal gifte oss samme dato! Moro.... nå har jeg endelig kommet så langt at jeg faktisk kan begynne å glede meg litt.. det meste er på plass =)

vi gikk for koldtbord, og er 70 gjester... men ser i ettertid at dersom jeg skulle gjort dette omigjen så hadde jeg kanskje gått for hotellbryllup alikevel.. pga alt arbeidet jeg måtte legge ned i alt fra glass til duker og lys og alt mulig som ikke er med i lokalet sitt tilbehør.. men nå får jeg jo det sånn som jeg vil ha det.. litt uformelt og koslig.... liker ikke stivpyntede og formelle anledninger.. høytidelig er greit, men det får da være grenser for pomp og prakt.. =)

Så jeg er nok glad når dagen kommer at jeg valgte den løsning jeg har... er vel bare nå som detaljarbeidet er i gang at det er litt mye!

Jeg er også litt nyskjerrig på hvor mange kirkeprogram en trenger.... er plass til 300 i kirken..... men lager en opp så mange?? høres jo veldig mye ut... aner ikke hvor mange som kommer heller.. plutselig kan det jo dukke opp gamle naboer og klassekamerater, vet jo aldri... !

Lykke til videre med planleggingen og eksamener og hus! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tjolahopp!

plutseli tilbake i dagboka mi...

Vi har 140 inviterte, eindte ut me 127 som kjæm,

vi lage 150 program tell kirka.

Da har vi om de kjæm nåen ekstra, og ikkje aille trøng et eget. Je tenke da på unger å sånn.

Ska lage deler av dæm, programan, førr haind, å sea je gikk litt lei me innbydesan e de grett å ikke "lage mæi førr mye arbeid".

Eksamen e i boks, fikk en B å e super glad!

Endret av Ronjadatterdatter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmmm. kor mye kontroll har je egentli

Grønn= OK/FERDIG/KLART

Kirke Ok

Prest Ok

Organist ok F.L.

Ringe organisten å få "godkjennt sanger + inn/ut

Forlove meg- OK

Forlover kjære- OK

Transport fra Kirken - ansvar brudgommens forlover-OK

Transport av brud og forlover til kirken- ????

Hente brudebukket+ knapphølsblomster- AFM

BEKLEDNING OG TILBEHØR

Kjole -ok, siste prøving etter tilpssing me korsett i uke 33

Sko- ok, men vurdre å finne nye..., sko e VIKTI

Slør - ok

Underskjørt- leie

ørepynt og armbånd e kjøpt, PÅ Salg:danser:!!!

Blomster

Bukkett e bestillt

Knapphølsblomster bestillt, t sviger far, kjæresforlover, han som føre mæi opp

Blomster til bord og oppsatser e bestillt

Klær t kjære

Bunad under montering

Sølv -ok

Sko- ok

Strømper- ok

Bukseseler OK

Hatt-Ok

Skjerf OK

Håssabainn Ok

Frisør, prøve time mandag4/8

og Sminke OK

Fotograf OK, er med i kirka og til en Location etterpå

MAT /KJØKKEN

Mat - 3 retters ordens av kokk

Natt mat- viltgryte, forberdes av kokken

Hvem varme opp å tar ansvar for natt maten?

Servitører, har 5 trøng 5-8 tell

KAKELISTE

banan rulle

2 store bløte, 1 m jordbær, 1 m bringebær

after eight

"Kånjakk kaka"

2 kransekaker

Banan rulle

2 oste kake m lokk

1 ostekake uten lokk

1 stekt ostekake

2 fromasj

Peanøtkake

1 sukessterte

2 verdens beste

1 tropisk aroma

25 storlefser

Kringle

Sjokoladekake

Maripankake me multer

NATTMATBAKST

loff tante K

Laipi E+ L-l

rundstykker AHØ

PYNT Å SÅNNT

Duker

Servietter middag

Servietter kaffe

Lys små kubelys

mellom str kubelys

store kubelys

Bjørkeris - Svigerfars ansvar

Blomster til oppstaser-

Lage oppstser- je sjøl m. fl.

Isopor plater t bilder- Kjære handler og maler i tema farger- OK

Lage bildemontasje- je sjøl

Bordkort, kjøpt telysglass, må skrive navn på...

KIRKEN

Samtale med presten - ok

kirkeprogram

Plukke salmer OK

Velge tekst lesning, 1 ok, må ha fler

Finne noen til å lese

Pynte i kirken- HVA og HVEM

OVERNATTING

Gjester

"gammelstua" 12

høgtun 12

svalheim 21

"Håpet camping"10-15 vogner/bobiler

annet:

heme: Morsan, svigerfar og min tilkommne

Hvor ska je sove natta t dagen?

BRYLLUPSNATTEN:

HVOR??????

Oppdatert 12.08.08

Endret av Ronjadatterdatter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojj så mange gjester :-D

Jeg vil også ha sånn strt bryllup egentlig, men vi roer ned gjestelista litt ;) Hvis vi skulle hatt et blir det bare invitert så mange som vi egentlig kke har så mye å gjøre med, men litt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ojj så mange gjester :-D

Jeg vil også ha sånn strt bryllup egentlig, men vi roer ned gjestelista litt ;) Hvis vi skulle hatt et blir det bare invitert så mange som vi egentlig kke har så mye å gjøre med, men litt... :)

De e mange ja, sku gjerne hatt flere, men da rekk man jo ikkje hilse på en gång, og lokalet e fullt...

Vi har nåen gjester av den typen du beskriv som "nåen man ikkje har så mye å gjøre med".

De e av dein gruinn at det e skikk og bruk her vi bor, å når vi bor i ei "bakkebygrend" e de grett å være overens me naboer. (dreie seg om en del søskenbarn, og andre litt mere perifere slektninger) Sku gjerne ha bytta de ut me flere venne og kolegaer....

Men vi hadde godt kuinna vøre 15 stk åsså...

Vi gikk førr godt gammeldags døla bryllup, OG glede oss stort :juhu:

Nå hadde de bære vært stas å fått litt oversikt over alt som gjenstår....

Bli ikkje mye ferie på oss i år gitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei, er bare innom for å se hvordan det går med planene dine??

i dag er det bare 38 dager igjen for oss!! Blir spennende!! Har begynt å glede meg skikkelig mye nå jeg =) Men vet ikke helt når det går opp for meg at jeg faktisk skal være med på dette, og ikke bare arrangere det..hehe.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

hei å hå!

Dagan flyg å sea de e ferie tid, e de jo så mye man vil de ska rekke til!!!

Har vært å oppdatert lista mi i dag.

Begynne å nærme seg med stormskritt nå...

jo da... prøvinga gikk greit, men ho på salongenhadde forsikkra meg om at ho hadde korsett som passa..., men så hadde ho ikkje de. Je e STOOOOR cup, å passe stor vidde (F80) , å de hdde ho jo da ikkje!!!! :sinna:

Så de vart bære en slags, prøvde ringe deinna vekka førrå høre at alt va på stell og om je kuinne komme å hente..., men ho hadde da ikkje fått korsette mitt og sea vi har ei stuind igjenn har ho ikkje begynnt p syinga. Blir litt frustrert je, men e vel bære bridzilla genan som slåri blomstr.

Ellers så gir brurvalsen oss mye hodebry, har ikkje bestemmt sang enda, og har knappt dainsa i de hele tatt..., huff altså!

Vi har bestemmt å starte ut me vnli omppappa vals og avslute me halling!! :danser:

Så vil tiden vise kor vellykket det blir!

Fikk en opptur i går, har egentli bære en musikker til festen, men nå trør "gammle" band venner til i lamme, å JE ska være me å jamme sjøl!

Servitører ser uts te å bli ei utfordring, men alt årdenr seg for snille pier!

Ha en forrykene flott søndag!

:fisk:

Ronja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser der fant jeg deg ja... jeg har fått ordnet inn et par nabokjerringer som skal hjelpe oss med maten... sette frem, rydde vekk etc etc...men vi skal ha koldtbord da, så slipper å ha folk som KAN servere...

hmm kom på at jeg mangler å få tak i gave til hjelperene mine...

vi tok prøvebilder med fotografen på torsdag.... gleder meg til å se hvordan de ble... vi må velge ut noen stedet vi syntes var finest, også konsentrer vi oss om dem på selve dagen.... har funnet plassering for oss og brudepike/brudesvenn, og oss med forlovere... så må vi bare bestemme oss for bildene av bare oss... uff liker ikke å bli tatt bilde av... men vi må jo nesten komme oss gjennom den delen også.... blir jo greit til slutt... er bar eikke noe moro mens det står på...

Nei nå er det legge tid... men skal følge litt med fremover her nå...

er jo bare 3 uker igjen for oss nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...