Gå til innhold

Madam Mim gifter seg

Gjest madam_mim

Anbefalte innlegg

Er du svigermor??? Shit, trodde du var ganske ung jeg, men du er vel 50? 60?

:skratte: :skratte: :skratte: Jeg tulla!!!

:fnise: Hvordan har det seg at du er svigermor? (Kjenner jeg tenker så det knaker, men jeg skjønner ikke!)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pysepus

Har sett de søte bildene på Facebook nå! :juhu: Lielle persille er bare så utrolig søt! Også ligner hun sååå mye på pappaen sin :jepp:

Du sparer deg også til bryllupsnatten altså?? :engel:

:skratte: LIKSOM! :skratte:

Men jeg er enig i det at man ikke skal gi dem for mange sjanser, men de får det jo til uansett ;) Du skal ikke oppfordre til det liksom!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim
Er du svigermor??? Shit, trodde du var ganske ung jeg, men du er vel 50? 60?

:skratte: :skratte: :skratte: Jeg tulla!!!

:fnise: Hvordan har det seg at du er svigermor? (Kjenner jeg tenker så det knaker, men jeg skjønner ikke!)

:klem:

Det er litt aldersforskjell her i huset kan du si, kjæresten er 13 år eldre enn meg og har en sønn på 15 år som har fått seg kjæreste :rødme: så derfor eg jeg "svigermor" :ler: Så koselig atte :hoho:

Det er forresten 12 år mellom meg og sønnen og 13 år mellom meg og kjæresten min :hoho: Skjønner du at jeg ikke er helt klar for å være tenåringsmor eller??? :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim
Har sett de søte bildene på Facebook nå! :juhu: Lielle persille er bare så utrolig søt! Også ligner hun sååå mye på pappaen sin :jepp:

Du sparer deg også til bryllupsnatten altså?? :engel:

:skratte: LIKSOM! :skratte:

Men jeg er enig i det at man ikke skal gi dem for mange sjanser, men de får det jo til uansett ;) Du skal ikke oppfordre til det liksom!!!

Hun er supersøt :jepp: og ja - han kan ikke lyve henne fra seg :skratte: Postmannen har ingen finger med i spillet her :fnise: eller - isåfall bare en finger; ikke noe annet :skratte: Jeg er så heldig som har så herlige unger i hus :rødme:

De fikk nettopp muligheten her :hoho: sånn går det når vi ikke klarer å styre oss selv :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus

Fikk muligheten??? Hørte dere dem? :sjokkert: Eller var det dere som...? :lur: *ikke nysgjerrig*

Endret av Pysepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt aldersforskjell her i huset kan du si, kjæresten er 13 år eldre enn meg og har en sønn på 15 år som har fått seg kjæreste :rødme: så derfor eg jeg "svigermor" :ler: Så koselig atte :hoho:

Det er forresten 12 år mellom meg og sønnen og 13 år mellom meg og kjæresten min :hoho: Skjønner du at jeg ikke er helt klar for å være tenåringsmor eller??? :skratte:

Ahaaa :fnise: Da skjønner jeg! Mim som tenåringsmor ja :hoho: Neida, regner med at du er en vidunderlig mor og svigermor jeg ;)

Jeg lurer på det samme som Pysepus lurer på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest madam_mim

Det var vi som..............:lur::hoho:

Men hadde en litt dum slutt på kvelden, måtte nemlig be min kjære "svigerdatter" om at hun skulle ringe hjem for å bli hentet!! Klokka var 01:00 og de lå og sov i senga :overrasket: Seriøst, da er det jammen på tide å gå hjem altså...Etterpå hadde vi DEN diskusjonen med sønnen i huset her, for vi sa han kunne spørre oss om hvor lenge kjæresten fikk bli osv..de bare avtaler seg imellom og så står vi der som 2 tullinger og vet ingenting :kjefte: Da fikk vi den leksa om hvor kjipe vi er som ikke lar henne overnatte og bla bla bla..Vi prøvte så godt vi kunne å forklare og begrunne - til døve ører, det endte med at han reiste seg opp i sinne og smelte igjen døra på rommet sitt :sukk: Tenåringer er ikke de letteste å ha i hus :dåne: Jeg vet vi begge har vært lik selv, men det er ikke dermed sagt at vi har tenkt å gi han lov til ting vi mener han ikke er gammel nok til! Hjemme var vi 4 stk tenåringer som maste om forskjellige ting - så foreldrene mine diskuterte ikke engang, de sa bare hva de mente og sånn var det - så fikk vi bare være sure :fnise: det var de vant med likevel :hoho: Det er ikke sånn her, vi er ikke så vant med at han er sur, kjenner det går veldig innpå meg - men har ikke tenkt å gi oss fordet altså! Jeg blir bare så urolig inni meg og føler meg som den onde ste-moren :ler: Han er her bare annenhver helg og en dag i uka utenom, og da er det kjipt at det skal bli sånn, men mamma sa at det måtte vi bare venne oss til....

Prøvte å si til gutten her at hvis de skal være sammen livet ut så har de plenty tid å dele seng på; at de ikke trenger å begynne når de er 15 :dåne: Og vi synes dessuten ikke de er gamle nok!! Vi ser jo at de er lykkelige og forelska og alt det der, men ser ikke hvorfor det er nødvendig med overnatting når jenta bor 5 min kjøring herfra og de er sammen hele dagene :dåne: Han mente de trengte ikke sove på samme rom engang (vi skjønte jo at dette bare var noe han sa for at hun skulle få overnatte og de kunne snike seg - så dum er vi ikke :hoho:) men kunne ikke gi oss noen god grunn for vitsen med å overnatte når de ikke skulle sove på samme rom - som vi sa; hun kan jo komme når de står opp neste dag - det er jo det samme :fnise: Jeeez for ei suppe :hoho:

Mor til denne jenta er enig med oss, og bruker det når diskusjonen kommer opp der borte - at hun har prata med oss og er 100 % enig!! Det bøgger noe innmari også sant; at vi har prata med mammaen hennes :fnise: ikke med i deres plan :hoho:

Men seriøst, denne biten her er jeg alldeles ikke klar for - jeg aner ikke hvordan jeg skal angripe det :sukk:

Vi er selvsagt redde for at det plutselig skal ryke, slik tenåringsforelskelser ofte gjør, og har vi da latt henne overnatte og komme så nært innpå oss så må vi jo også la nestemann gjøre det samme...Det vil vi ikke, at han skal ha hatt en drøss jenter på overnatting - alltid like spennende hvem som er der til frokost liksom!!!

:sukk: tenåringer.......:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus

Det skal jammen ikke være enkelt med tenåringer i hus! :fnise: Men seriøst - de hadde aldri fått lov å overnatte i mitt hus når de er 15! :regler: Hadde nok satt meg ned med han og laget regler, uansett så sur han hadde blitt ;) For du vet, om noen år er han venner med dere igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim

Om noen år?!??? :dåne:

Jeg blir helt sliten av dette jeg, men nå har vi fått full forståelse og støtte hos både mamma og svigermor - at vi gjør det rette; og for vår egen del - for å unngå disse diskusjonene hver helg skal vi si at dette er vi ikke villige til å diskutere før neste sommer! Vi skal bli kjent med denne jenta før vi åpner dørene og slipper henne helt innpå livet vårt og de to skal også få bli skikkelig kjente før det er aktuelt :Nikke: Så det så!!!

Kjæresten prata med mammaen til sønnen her og hun sa at der borte truet han med å flytte hit fordi det var myyye bedre å være her :fnise: og når han er her så sier han at han vil bare være hos mamma for der får han iallefall lov til noe :hoho: så det stkker ikke så dypt :ler: Heldigvis!!!!

:sukk: jeg er utslitt :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim

Nå skal jeg avreagere med å gå tur med lille Persille og kjøpe is :sikle:

Jeg er takknemlig for at det er lenge til hun er fjortis :skratte: De diskusjonene med henne er ikke så slitsomme - heller litt festlige :fnise: går på en eller to iser, legge deg halv 8 eller 8, slør eller ikke når vi skal gifte oss :hoho: :hoho: :hoho:

Alt i alt er de like fantastiske begge to, og krever sitt på hvert deres vis :sjenert: Dette at jeg har så store barn i hus er vel beviset på at jeg er voksen :redd::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så herlig lille persille høres ut!! Kanskje enklere å diskutere med henne :fnise:

Men jeg synes du gjør helt rett jeg, hvorfor skal hun overnatte så tidlig når de bor så nærme? :klø: Selvfølgelig, det er koselig og sånt, men det er jo bare 15!!

(Og den kommentaren din om alltid like spennende å se hvem som er til frokost var drit bra!! Lo godt her :ler: )

Ha en flott mandag Mim :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Miso :klemmer:

Vet ikke jeg, ble møtt med litt sånn :overrasket: og "åja.....jeg trodde ikke...at..." men ikke et eneste takk :kjefte: følte meg skikkelig liten :sukk:

Nå skal det være sagt at jeg ikke har sett disse folka på noen år, og de kjente meg vel ikke helt igjen med det samme heller, før jeg sa hei tante ....og onkel.... - desto større grunn når de så hvem jeg var å smile vel??? ÆSj, jeg angrer hele kaffe-greia :sur: men nå er det for sent :fnise: blir litt teit å gå tilbake og si jeg har ombestemt meg :hoho:

Nei, nå tror jeg at jeg går over til å gjøre som kjæresten - glede meg mest til vi er mann og kone og skal reise på bryllupsreise :skratte:

Uff så kjipt med sånne folk altså! Utakknemlige folk fins det dessverre mange av! Det der med å være emosjonell er nok ikke så rart.. Jeg er også emosjonell om dagen.. Tror det er ganske vanlig når det ikke er lenge igjen til man gifter seg. :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg husker første gang jeg ringte hjem til pappa og så at jeg skulle sove hos kjæresten min.. han bare nei det skal du ikke.. joda sa jeg.. snakkes i morgen!! :fnise: men jeg hadde fylt 17 så det er jo en aldersforskjell der.. dessuten var det ikke noe nytt som skjedde den natten for å si det sånn.. :fnise:

det der er vanskelig for foreldre, for når det gjelder sex kan de jo gjøre det på do på skolen eller hvor som helst, men er enig at man må være litt streng i forhold til overnatting. det har jo noe med det at man ikke sitter å sier ja ja bare gjør som du vil.. hva de gjør når dem er ute av synet har man jo ikke noe kontroll over, men et standpunkt må man nesten ta!!

det du sa om en spennende overraskelse om hvem som møter til frokost var kjempebra... sånn hadde vi det med pappa når vi var små.. :fnise:

jeg er hvertfall kjempeglad for at ulrikke bare er 2!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest madam_mim
jeg husker første gang jeg ringte hjem til pappa og så at jeg skulle sove hos kjæresten min.. han bare nei det skal du ikke.. joda sa jeg.. snakkes i morgen!! :fnise: men jeg hadde fylt 17 så det er jo en aldersforskjell der.. dessuten var det ikke noe nytt som skjedde den natten for å si det sånn.. :fnise:

det der er vanskelig for foreldre, for når det gjelder sex kan de jo gjøre det på do på skolen eller hvor som helst, men er enig at man må være litt streng i forhold til overnatting. det har jo noe med det at man ikke sitter å sier ja ja bare gjør som du vil.. hva de gjør når dem er ute av synet har man jo ikke noe kontroll over, men et standpunkt må man nesten ta!!

det du sa om en spennende overraskelse om hvem som møter til frokost var kjempebra... sånn hadde vi det med pappa når vi var små.. :fnise:

jeg er hvertfall kjempeglad for at ulrikke bare er 2!! :fnise:

Jeg sa det til her også at vi er jo ikke akkurat født igår, skjønner jo at sex er noe vi ikke kan klare å følge med på om han har - men vi trenger ikke å synes det er greit!! Det er noe med at hvis vi sier ja til overnatting så tillater vi også :humpe: og vi har sagt at vi ikke synes det er greit! De er heller ikke gamle nok til evt. konsekvenser :riste:

Om han hadde ringt og sagt jeg sover hos kjæresten hadde vi troppa opp på døra og henta han :fnise: han er ikke gammel nok til å ta disse avgjørelsene selv, uansett hvor mye han mener han kan og vet :sukk: og at vi er utdaterte oldiser :overrasket: hallo-o-o-o-, jeg er bare 27 år og allerede utdatert oldis :dåne: Ny personlig rekord :skratte:

Vi har bestemt oss for at neste gang spørsmålet kommer opp skal vi si at dette er vi ikke villige til å diskutere før neste sommer :jepp: vi kjenner jo ikke jenta - og ikke kul om jeg har tenkt å ha fremmede folk sovende i huset!!!

Nei vi får ta de bølgene som kommer med dette vi har bestemt - sånn er det visst å ha tenåringer i hus, det er ikke noen lykke-tid :hoho:

Endret av madam_mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gruuuuuer meg til lillegull blir 15 og bil sove hos kjæresten!!!!!

Selv gjorde jeg d ikke før jeg var fylt 18. Spurte ikke før en gang, visste veldig godt at det var uaktuelt. så strenge var de hjemme hos meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim
Jeg gruuuuuer meg til lillegull blir 15 og bil sove hos kjæresten!!!!!

Selv gjorde jeg d ikke før jeg var fylt 18. Spurte ikke før en gang, visste veldig godt at det var uaktuelt. så strenge var de hjemme hos meg :fnise:

Hos meg og, det var enkelt og greit "nei - dette diskuterer vi når du er voksen!!" :hoho: Jeg spurte jo da, men....Fikk lov det året jeg fylte 18, vi hadde vært sammen i 2 år - og da var det av heeeelt spesielle grunner - ellers hadde jeg nok ikke fått lov da heller :ler: Men jeg er utrolig takknemlig for grensene de satte, ellers hadde jeg nok utagert mye mer, villgeit som jeg er :skratte:

Endret av madam_mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med grensesettingen deres. Greit nok at de kan jo få gjort det hvor de vil hvis de har lyst, men det ligger noe i hva man skal gi uttrykk for å godta, så det er helt på sin plass! Har flere ganger tenkt på hvordan jeg som mor skal klare å få barna til å være fornuftige, men det tror jeg ikke man kan forutse på noen måte uansett.. men det er skummelt i den tenåringstiden. Vi får bare håpe på at de har lært noe iløpet av sin oppvekst og oppfører seg deretter :)

:klemmer: :klemmer: :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...