Gå til innhold

Hva skal dere på 17mai....??


Snuppeluppa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Embla s
Skal grave meg ned i skogen og vente til det er 18 mai.

Vel, det kunne jeg ihvertfall ha gjort hadde jeg vært barnløs.. :roll:

Nei, jeg skal hyre på meg stygge klær som var det eneste jeg hadde råd til, få ungen avgårde til toget, hente ungen etter toget, få ungen avgårde til skola for barneleker og leker, og få ungen avgårde på tivoli. Når jeg kommer hjem skal jeg fore ungen med rømmegrøt før jeg legger meg ned på sofaen og dør.

.

eh, ingen favoritt dag, mao :roll:

(lykke til :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se på jenta vår i barnetoget...siste gang før ungdomsskolen. Og deretter er vi invitert på grillparty......Hmmm.....!!! Kikker ut av vinduet og ser på silregnet......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Nei, sånn kan man jo også si det. :-?

he he..

Og:

"Barna får spise så mye is de vil...." som om ikke barna av 2003 får det uansett på en hvilken som helst dag...

Jeg har absolutt sans for det historiske aspektet vedr 17. mai, men syns selve feiringen av dagen er utrolig masete og hesblesende.

(da jeg var liten lå jeg våken flere uker i forvegen og funderte på hvordan mamma og pappa skulle klare å få kjørt og hentet meg og søsteren min hit og dit - spille her, danse der, synge der, gå i tog dit, gå i tog hit.... :( Traumatisk hektisk dag.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samboeren og jeg skal se på i7 mai-toget, og senere blir det grilling med gode venner. Er meldt kjempevær på vestlandet!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Duchess

Får besøk, så vi skal vel ned i byen og se hva som skjer, og på kvelden skal vi på fest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal lese til eksamen hele dagen, :frustrert: skal en liten tur ut og spise (indisk) men blir ingen valig 17. mai for meg.. og så jeg som er så glad i den dagen :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten syntes jeg 17. mai var veldig koselig, og den var ikke sååå stressende for foreldrene mine. Jeg er fra en liten kommune, og klokka halv sju ble jeg og søsknene mine kjørt for å gå i tog (korpset+speidern). Når vi var ferdig med å gå i tog fikk vi frokost av 17. mai komiteen, og litt etter det, sånn ni-halv ti møtte vi foreldrene våres igjen! I kommunen jeg er fra er det vanlig å ha med campingstoler og bord og sitte på en stor gressplen. Så gikk vi i tog mens foreldrene mine og besteforeldrene mine så på. Etterpå møttes vi på denne gressplenen (etter at vi brukte en halvtime på å prøve å finne foreldrene våres), og så spiste vi lunsj. Foreldrene mine pleide å finne noen gode venner å sitte sammen med, og ca der satt de til vi skulle hjem sånn ved 2-tida. Så kunne vi barna komme og mase om penger til is og andre ting.. :D

Om kvelden dro vi til byen for å se på russetog, for så å dra hjem for å grille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starya

Da jeg var liten ja.. Da var det andre boller. Kommer også fra et lite sted. Vi samlet oss i ti-tiden, så gikk vi i et søtt lite tog med personlige hurra-rop hele veien: "Så roper vi hurra til Olaug!" -og gamlingene hang ut av vinduene og vinka. Etter ikke så veldig lang tid ankom vi ungdomshuset der det ventet leker, is, brus, pølser -og senere: lapskaus. Det var leker ute eller inne etter vær, og en fotballkamp mellom voksne og barn. Etterhvert forsvant folk, noen dro for å se på tale og ditt og datt ved kommunesenteret, mange av ungene dro på kino. Så var det hjem for å se på tv hva de gjorde andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha på meg bunaden som jeg arvet etter mor min. Jeg har nesten ikke brukt den. Det blir nok en fin opplevelse for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal dra på bunaden og pynte oss :)

Så drar vi til byen, og ser på barnetoget, kjøper is og brus,

møter venner og tar noe kaldt å drikke.

Så ser vi borgertoget og så skal vi på restaurant :) Kaffe og kake hos "svigers" etterpå.

Tror det blir en hyggelig dag : - )

Håper bare det blir oppholdsvær..... :-?

Vi gledær vårs til og feire da`an med dere! Is...mmmmm.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Étoile

Vi skal først på 17. mai frokost, er invitert på to og begge er gode venninner, har ikke lyst til å si nei til noen så tror vi skal prøve å titte innom en tur begge steder.... Så skal vi ned til sentrum en tur og titte litt på togene og spise is og sånn. Etter det blir det hjem og få av bunaden og stelle i stand til grillfest som vi skal ha på kvelden. Får se om det blir oppholdsvær da.

Ha en fin 17. mai alle sammen !! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Cruella

Det er meldt fint vær på Østlandet 17.mai!

:lol:

Jeg skal gå i barnetoget med min minste som klassekontakt, deretter på vennelunsj hos et vennepar, da blir det de obligatoriske lekene på skolen.

Til slutt runder vi av med en grillfest i hagen med gode venner.

Gleder meg, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er ein av dei som må jobbe for at alle andre skal få den isen og brusa dei så gjerne vil ha akkurat denne dagen. Skal jobbe fra klokka tolv til klokka ni om kvelden, og kjem til å springe beina av meg og svette heile dagen. Vi ventar 200 spisegjestar på ein stad som til vanleg har 30..... håpar det blir litt tips på meg, og kanskje ein is til slutt? Folk i denne bransjen har fri når alle andre jobbar, og jobbar som mest når alle andre har fri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er ein av dei som må jobbe for at alle andre skal få den isen og brusa dei så gjerne vil ha akkurat denne dagen. Skal jobbe fra klokka tolv til klokka ni om kvelden' date=' og kjem til å springe beina av meg og svette heile dagen. Vi ventar 200 spisegjestar på ein stad som til vanleg har 30..... håpar det blir litt tips på meg, og kanskje ein is til slutt? Folk i denne bransjen har fri når alle andre jobbar, og jobbar som mest når alle andre har fri![/quote']

Been there done that... og en svært medvirkende årsak til at jeg sluttet med skiftarbeid.

Takk for at vi får is og brus 17. mai - en ekstra tanke til dem som gjør det mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...