Gå til innhold

Hva alle har tenkt på, men aldri reflektert over mest


waco

Anbefalte innlegg

sannsynlig. Hva vil skje med diamantmarkedet den dagen en eller annen smarting klarer å hente diamanter svære som hus og fjell som ligger å flyter i jordas indre?

Kanskje det endelig blir slutt på kaldblodig massemassakrere, i vestkysten av afrika, hele land blir utryddet pga hensynsløs jakt etter diamanter på størrelser på druer, hva når de kommer som hele LECA blokker?

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ville vel skje en slags redefinering av en del fundamenter i økonomien, kan jeg tenke meg, og de skadelidende ville vel sette lut inn på å få bukt med problemene dette medførte.........

Det ville neppe blitt slutt på massakrer og profittdrap......de ville bare ha skiftet takt og nyanse, all den tid det er mulig å benytte slike begrep for å beskrive dem.......

Tar man vekk en sentral del av et lands økonomiske grunnlag såpass plutselig, vil det komme et hull som må fylles igjen på et eller annet vis.

"og plutselig en dag våknet Per Christian Foss opp til nyheten om at fra nå av, var det ikke lenger behov for noen som helst form for fossilt brennstoff"

Jeg ser for meg at han meget raskt hadde måttet kremte frem noe på stortingets talerstol......men hva han hadde sagt, må gudene vite..

Mitt svar på spørsmålet ditt, Waco.....er vel at det hadde blitt et salig kaos, og fullkommen krise..

Jeg vet ikke hva du har tenkt.....

Mellom oss to.. :wink: .....det hender at jeg sitter og griller på slike ting når jeg sitter på bussen......... :D

Milo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Joda, reflekterer over slike ting jeg også !

Men mer i den duren at dersom vi plutselig fikk mer enn nok av et eller annet feks gull eller diamanter. Hva ville da skje med de menneskene som har sitt levebrød rundt dette ?

Prisen ville jo synke dramatisk....

Skulle gjerne sagt til naboen ; " nei vi tenker å lage en terasse av diamantleca, de har tilbud nå på Byggmakker "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glassbyggerstein fikk nesten diamantpriser da hvermannsen oppdaget dem, så hvorfor ikke en terrasse i ekte diamant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så hvorfor ikke en terrasse i ekte diamant?

Det ville jo være perfekt - helt vedlikeholdsfritt!

(men mye jobb å pusse da). Tror du vi kunne fått diamantfrontruter i bilene også, slik at vi slapp steinsprut-stjerner? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om nedsalting av mye rart i verden, for å holde priser oppe. Det ville ikke vært unaturlig at slike "berg" med "høyprofilerte" økonomiske objekter ble "saltet ned" for bruk i andre tider.

Norge saltet ned over 200 mrd. kroner (1988 kroner) i perioden 1977 - 1984 i Verdensbanken. Dette fordi vi ikke kunne hete opp vår egen øknonomi, men det ble jo etterhvert jappetid hos allikevel. De kronene er nesten tapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det blir like mye elendighet og tragedie selv om man finner berg av diamanter, mennesker er sånn, usle og onde, det vil bare bli nye markeder, f eks diamanthusmarkedet, - kommer sikkert til å ta like mange liv....

Er det værd å drepe for noen steiner?

- Hvorfor dauer flere hundretusener av dette hvert eneste år da?

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De dauer ikke av steinene vet du. De dauer av pengegriskheten som ligger latent i massevis av mennesker. Om det er diamanter eller andre ting som har høy verdi har vel strengt tatt ingen betydning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og vi vet hvilket kjønn som begjærer disse stenene som kan henge i øret eller ringe om fingern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sannsynlig. Hva vil skje med diamantmarkedet den dagen en eller annen smarting klarer å hente diamanter svære som hus og fjell som ligger å flyter i jordas indre?

Uhmm...om det flyter er det ikke en diamant enda. Og OM det flyter så er det ikke en diamant på flere millioner år........Det er ingen som har klarer å borre så dypt. Ikke enda, muligens aldri. Det er alt for varmt og alt for mange kilometer som trengs å borre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja. siden hele problemstillingen er vilt usannsynlig, gidder jeg ikke å prøve å pønske ut noe fornuftig svar.

geolog-ivanka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivanka, den samme fremtidstroen hadde damene til månelandingen, og videokassetene....

Når du blir gammel kan du tenke, "dette hadde jeg aldri trodd!"

Sånn er damer, etterpåkloke.

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja og vi vet hvilket kjønn som begjærer disse stenene som kan henge i øret eller ringe om fingern.

Og vi vet hvilket kjønn som løper ba**ene av seg, og går over lik for å oppfylle disse andres ønsker :ler::ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du akkurat sett filmen "The Core"? Der var det masse store diamanter som fløt rundt i jordens indre... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S
Ja og vi vet hvilket kjønn som begjærer disse stenene som kan henge  i øret eller ringe om fingern.

Jeg ville ikke drepe for å få en men dødd FOR å få en !!! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

For en latterlig og usannsynlig problematikk!!

Det vil aldri komme til å skje, så hvorfor gidde å dille med dette da?

Blir som om hva om Snehvit våkner opp ute i ei kiste i skogen, og har med seg speilet til den onde heksen.

Vil miss universe konkurransen nå da avlyses? Siden speilet jo vet hvem som er vakrest i verden!!! ???

he he he... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...jeg har et rart hode, og pønsker på veldig mye rart, men akkurat dette har jeg ikke tenkt på før......

Da fikk jeg noe nytt og gruble på, men og komme med et fornuftig svar? Njaaa......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg pønskar på mykje rart, men av ein litt annan art enn Waco. Er ikkje fullt så politisk opptatt.

F.eks. Dersom du står på punkt B, og ein mann spring fra punkt A til punkt B raskare enn lysets hastigheit, kva ville du sjå? Ingenting? Ville han plutselig dukke opp rett ved sidan av deg? Ville det sjå ut som om han var framme før han begynte? Enn om han sprang FORBI deg, korleis ville det sjå ut? hmmmm.....

Vatnet i sluken snurrar jo rundt og rundt når det renn ned, og vi veit jo at dette har med jordrotasjonen å gjere. (Eller?) Jordoverflata snurrar jo raskare ved ekvator enn lenger nord (eller sør). Snurrar vatnet fortare der? Og nøyaktig på polpunktet, snurrar det raskare eller saktare? Snurrar det i det heile tatt? Og på ekvator, kva veg snurrar det? Og kva om vi stoppa jorda sin rotasjon, og så tappa i et badekar med vatn som vi sender raskt bortover (f.eks på skinner). Vil vatnet snurre da? kva veg, da? Og om vi set badekaret på nordpolen, med sluken akkurat i polpunktet og så snurrar det fort rundt, med senter i sluken, motsatt veg av jordrotasjonen, kva da?

Dette kan eg ligge å tenke på om natta, er eg sær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en simpsons episode som handler om det med rotasjon på dassen, se den, det ender med at familien drar til australia for å sjekke fakta.

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...