Gå til innhold

Skal lære å kjøre bil


Gjest Gjest_nina_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_nina_*

Skal lære å kjøre bil og lurte på om det finnes et dataspill innen dette. Med pedal, gir osv...så jeg sparer litt penger på kjøretimer....

Mener ikke sånne vanlige racingspill...men et spill som faktisk hjelper, lærer en å kjøre bil i trafikken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:eeeh:

Tror ingenting kan erstatte det å sitte i en bil å kjøre selv. Du bør heller ordne deg med en du kan øvelseskjøre mest mulig med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_nina_*
:eeeh:

Tror ingenting kan erstatte det å sitte i en bil å kjøre selv. Du bør heller ordne deg med en du kan øvelseskjøre mest mulig med.

Har ingen.

Derfor denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har ikke hørt om noen sånne "spill", og ville uansett ikke stolt på det. Det er noe helt annet å sitte i en bil, måtte forholde seg til trafikken, og ha vinduer på alle kanter, speil etc. Mener jeg har hørt om at enkelte har forsøkt en form for simulator (sitter inni en "boks" som skal fungere som "bilen"), men kan være jeg blander med flysimulator.

Er redd det bare er en vei å gå, det er ut i trafikken. Har du ingen mulighet til å finne noen å kjøre med? Ei venninne? Typen til ei venninne? Far/mor til ei venninne? Onkel/tante? Nabo?

Er kun en ting som gjør en til en bedre sjåfør, det er kjøre, kjøre kjøre og kjøre... Og husk at selv om man har fått lappen, så er man ikke ferdig utlært! Man har kun fått tillatelse til å fortsette kjøringen på egenhånd... Trafikkbildet endres stadig, og man har aldri full kontroll!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Mener jeg har hørt om at enkelte har forsøkt en form for simulator (sitter inni en "boks" som skal fungere som "bilen"), men kan være jeg blander med flysimulator.

Lykke til!

Det stemmer. Enkelte kjøreskoler har bilsimulator, men det koster nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En annen mann

Fant faktisk en side med et tyskutviklet produkt. De påstår at den er noenlunde realistisk, og i følge det lille jeg så, så kan man f. eks simulere bykjøring i store byer.

3d driving school

Det var ikke gratis, men prisen ble oppgitt som 18 euro, så er for så vidt overkommelig.

Du kan sikkert også forhøre deg på biltilsynet eller trafikkskole om de vet om noen gode løsninger. Det kan tenkes at de fraråder deg å bruke privat simulator i det hele tatt.

Om du kjøper deg dette eller finner noe tilsvarende, så husk at produktene ofte ikke er utviklet i Norge, og man har derfor ikke norsk trafikklovgivning i spillet. På den annen side er trafikkregler i vest-europa relativt like de Norske.

Jeg ville uansett ikke prioritert et slikt program fremfor å kjøre i virkeligheten. En simulator vil aldri klare å simulere alle situasjoner man kan komme utfor i trafikken, og bør ses på som et supplement til ordinær kjøreopplæring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vanskelige med å kjøre bil er ikke det kjøretekniske, men alle andre rundt deg. Ingen simulator kan immitere menneskelig adferd like bra som virkelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gninnot

Det jeg kan si med en gang er at om du sitter og øvelseskjører i en simulator så vil du automatisk tenke at det ikke er så nøye om du kræsjer en gang eller to. Derfor vil du ikke ta simuletorkjøringa like realistisk som om du ville kjørt ute i trafikken, og det er dermed bare virkelig øvelseskjøring som duger når alt kommer til alt.

Ettersom du mangler noen å øvelseskjøre med kan jeg tipse deg om at en venn av meg satte annonse inn i avisa for å finne noen. Den han øvelseskjører med får betalt for det, men langt mindre enn en kjørelærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanskelige med å kjøre bil er ikke det kjøretekniske, men alle andre rundt deg. Ingen simulator kan immitere menneskelig adferd like bra som virkelighet.

Men her er det jo snakk om å lære seg giring og det andre tekniske, før man begynner å kjøre med kjørelærer.

Synes dette med å sette inn annonse i avisen hørtes lurt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men her er det jo snakk om å lære seg giring og det andre tekniske, før man begynner å kjøre med kjørelærer.

Synes dette med å sette inn annonse i avisen hørtes lurt ut.

Jeg setter min tvil til at noen har en full-motion bilsimulator som er billigere å kjøre enn kjørelærer. Bare for å lære seg å gire. Da er det mye bedre å sette inn en annonse som det blir antydet ovenfor.

(endring: grunnen til at jeg nevner full-motion er fordi å lære å gire uten noen feedback eller konsekvens på feilkløtsjing tror jeg ikke er særlig lærerikt)

Endret av Supraspinatus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom du mangler noen å øvelseskjøre med kan jeg tipse deg om at en venn av meg satte annonse inn i avisa for å finne noen. Den han øvelseskjører med får betalt for det, men langt mindre enn en kjørelærer.

Med mindre man er kjørelærer så har man faktisk ikke lov til å ta betalt for øvelseskjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...