Gå til innhold

Søke om å få ta med mer bagasje?


Gjest Utenlandsstudent

Anbefalte innlegg

Gjest Utenlandsstudent

Jeg studerer i New Zealand dette semesteret, og om tre måneder skal jeg tilbake til Norge. Jeg har bestilt billett med Singapore Airlines, som flyr via Asia til Oslo. Bagasjegrensen der er 20 kilo. Jeg har allerede bestemt meg for å sende eiendeler hjem med posten (skip), men jeg skulle gjerne hatt med mer bagasje på flyet.

Noen fortalte meg at det går an å søke om å få ha med ekstra bagasje. Vet noen om dette er mulig med Singapore Airlines? Jeg har undersøkt på hjemmesidene deres, men fant ikke noe svar der. Det vedkommende fortalte var at man skrev en søknad eller liknende. Jeg går ut fra at det kan være en OK sjanse for å få med seg mer når jeg skriver at jeg har bodd her et halvt år.

Håper noen har erfaring med dette og kan hjelpe meg! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Jeg studerer i New Zealand dette semesteret, og om tre måneder skal jeg tilbake til Norge. Jeg har bestilt billett med Singapore Airlines, som flyr via Asia til Oslo. Bagasjegrensen der er 20 kilo. Jeg har allerede bestemt meg for å sende eiendeler hjem med posten (skip), men jeg skulle gjerne hatt med mer bagasje på flyet.

Noen fortalte meg at det går an å søke om å få ha med ekstra bagasje. Vet noen om dette er mulig med Singapore Airlines? Jeg har undersøkt på hjemmesidene deres, men fant ikke noe svar der. Det vedkommende fortalte var at man skrev en søknad eller liknende. Jeg går ut fra at det kan være en OK sjanse for å få med seg mer når jeg skriver at jeg har bodd her et halvt år.

Håper noen har erfaring med dette og kan hjelpe meg! :goodbye:

Hvor mye ekstra planlegger du å ha med deg?

Søknaden som gjelder er personer som skal ha med seg mer enn tillatt overvekt. Med mindre du reiser på business eller første klasse kan dette fort bli svært kostbart.

Hvis jeg husker riktig er prisen for ekstra kilo rundt 30EURO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ta med dobbelt så mye bagasje om du hadde flydd om USA istedenfor Asia... Da er det vel 2 * 30 kg eller noe sånt! Jeg ville sjekket det ut og eventuelt booket om billetten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte flyselskapet (Thai) og forklarte situasjonen, at jeg skulle hjem fra et år som student i utlandet. Da fikk jeg lov til å ta med 10 kg ekstra gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...