Gjest Reka Skrevet 11. august 2008 #221 Del Skrevet 11. august 2008 Har forøvrig ikke fått ikea katalog jeg heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karense Skrevet 11. august 2008 Forfatter #222 Del Skrevet 11. august 2008 Hoho, to blanke feriedager - har ingen planer jo! Skal på kaffe og kaker hos min kusine i ettermiddag, det blir koselig. Før det har jeg atter en gang planer om å få gjort litt husarbeid, det går ekstremt tregt dette her. Men dersom jeg får unna klesvasken, så er jeg godt i gang. Selve klesvasken er ikke noe problem, men vi har så begrenset med tørkeplass, og det er litt større utfordring. Mange skapdører og trappegelendere som blir brukt her i gården, ja! Blir bedre i ny leilighet, der er det stort tørkeloft vi kan bruke. Det blir godt. Fredag var jeg på jobb, og det var riktig så moro. Her i byen har vi flere sommershow, og nå har det beste (etter min mening) begynt igjen. Dette er sjette året på rad, og jeg har sett det hvert år. Jobbet der i fjor, og måtte bli med i år igjen, mer sosial jobb skal man lete lenger etter. Masse god musikk, litt sketsjer og humor, og mye godt humør. Så det gjorde meg ikke det grann å jobbe litt i ferien. Lørdag var vi og hilste på samboers tante og onkel fra Harstad som var på besøk, mens vi så første omgang av håndballkampen. I pausen suste vi til byen, og så andre omgang hos mine foreldre. Samboer reiste på jobb. På kvelden var vi i bryllupsfest til et vennepar av samboer, som jeg bare har hilst på et par ganger. Festen begynte egentlig kl 16, men litt feig som jeg er, turte jeg ikke reise da, skulle egentlig vente til samboer var ferdig på jobb, som kunne være alt mellom åtte og halv elleve. Flere fra jobben som skulle dit, så jeg hadde jo hatt noen å være med. Men kl 19 bestemte jeg meg for å være tøff, og reiste dit opp helt alene. Heldigvis traff jeg de jeg kjente med en gang, og ble meget godt tatt i mot. Det var en utrolig koselig og morsom kveld! Vielsen var forrige helg, sammen med kun nærmeste familie og forlovere, og så hadde de bryllupsfest helgen etter. Enda jeg ikke kjenner brudeparet særlig godt, så var det så rørende taler at jeg måtte gråte en skvett. Brudgommens far hadde laget både rød- og hvitvin, og den tror jeg nok var hakket sterkere enn hva man kjøper på Polet. Og det ble vel merket dagen derpå, kan man si... Masse god mat, utrolig koselige mennesker, flotte taler, nydelig slideshow med bilder fra bruden til brudgommen, og dans etterpå til langt på natt resulterte i en ytterst vellykket kveld. Er så glad for at jeg blir bedre kjent med hans venner også, og ikke minst at de er så himla trivelige mennesker! Jeg har vel ikke sagt det rett ut, men det har sikkert kommet frem gjennom innleggene mine at planene mine har blitt ganske endret etter at jeg traff samboer. Jeg skulle flytte til en storby og ta studier der, men nå har det da blitt slik at jeg blir i hjembyen, men studerer i en by ca 45 minutter unna. Og det er en tanke som har krevet litt tilvenning, men jeg hadde jo aldri gjort det dersom det hadde føltes helt feil. Men siden størsteparten av min vennekrets har flyttet eller i løpet av året flytter fra byen, så er det alfa og omega for meg å bli kjent med samboers venner, som jo har slått rot her. Vet ikke om jeg helt klarer å få frem hva jeg mener, men i bunn og grunn så ser jeg enda lysere på livet her nå enn jeg gjorde før helgen! Nok om det. Søndagen var en heller slitsom dag, til tross for at 80% ble tilbragt på sofaen. Den hjemmelagde vinen, pluss en cognac, satte definitivt sine spor. Det er ikke ofte jeg er fyllesyk, men når jeg først er det, så er jeg det skikkelig. Men det var verdt det. Tilbragte mesteparten av dagen hos mamma og pappa, hvor min bror og hans samboer også var hjemme for helgen. Om kvelden ble det en liten lur på sofaen og Molde-Rosenborg. Søvnbehovet mitt er helt umettelig for tiden, og jeg begriper ikke hvorfor. Føler meg bra på alle andre måter, men selv om jeg sover mange timer om natta, så kan jeg fremdeles ta en lur på ettermiddagen, og heller ikke ha problemer med å sovne igjen om kvelden. Forstår ikke dette. Tror kanskje kroppen min skriker etter å komme tilbake i faste rutiner, etter å ha stått opp halv åtte i hele juli, så er den ikke vant til å kunne sove i ni-ti timer hver natt. Jeg som hadde gledet meg til å se håndballkamp i dag, også begynte jo den allerede klokka åtte. Det hadde jeg selvfølgelig glemt. Men - det er vel ikke altfor mange dager til neste kamp. Prøver meg forresten på en ny etterlysning: har dere fått IKEA-katalogen ennå? Jeg venter i spenning... Om du henger med ennå, så er jeg imponert, dette ble mye fjas og vas og frem og tilbake. Nå skal jeg stoppe. Stopp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 11. august 2008 #223 Del Skrevet 11. august 2008 Ikeakatalogen er ikke kommet på Ikea heller.... Jeg var nemlig der på lørdag, men ingen ny katalog å oppdrive.. Høres ut som om du har hatt en flott helg! Koselig med bryllup, uansett om man kjenner de eller ikke. Rørende er det uansett! Her har jeg hatt første arbeidsdag i ny jobb, det er litt å sette seg inn i, men det kan jeg ikke tro skal bli så altfor problematisk. Jeg skal også studere litt nå i høst, har meldt meg opp til ex.phil. Det må vel være et greit fag å ta ved siden av ny jobb? Men nå er det snart bursdagsfeiring, det betyr kaker og kaffe... Godt vi har en hund som trenger mosjon.... Ha en riktig super kveld!!! Hvordan gikk det med blåbærplukkingen og sylting? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karense Skrevet 11. august 2008 Forfatter #224 Del Skrevet 11. august 2008 Så bra at første arbeidsdag gikk fint! Håper det blir en jobb du trives godt i. Blåbærplukking gikk rett og slett elendig. Jeg fant noen tuer med masse blåbær, men da de var ferdigplukket, så var det rett og slett ikke flere! Tror noen har vært der før meg og raidet enhver tue i mils omkrets. Nei, det blir bedre når jeg kommer meg tilbake til hjembyen der jeg vet om alle de gode blåbærstedene Så det gikk altså dårlig med syltingen også...hehe. Men det er jo lov å prøve igjen snart? Vet det er flere som har selvplukk av bringebær i området her, kanskje jeg skulle reist og plukket litt og prøvd å lage bringebærsyltetøy i stedet. Jeg elsker bringebær! Jammen er det godt Kiwi har fersk og god bringebær Er det du som har bursdag i dag, eller skulle du kanskje få masse søskenbesøk i dag du, om jeg husker rett. Ønsker dere i alle fall en herlig kveld. Jeg skal snart sette i gang med det fordømte husarbeidet. Herregud, nå har jeg sittet på KG i nesten to timer i strekk. Dette lover ikke bra... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 11. august 2008 #225 Del Skrevet 11. august 2008 Jeg nei, jeg er jo fisk jeg!! Tanteunge som har bursdag i dag, så jeg kan bare gå rett nedi huset her og spise kaker, også gå hjem igjen, god og mett og slippe å tenke på oppvask og rydding! :juhu: Imponert over hukommelsen din, stemmer, begge brødrene mine kommer i løpet av kvelden :juhu: Blir morsomt! Æsj! Hunden fiser!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest _Leela_ Skrevet 11. august 2008 #226 Del Skrevet 11. august 2008 Må bare innom for å informere om at jeg sitter med en ...... IKEA KATALOG i hendene. Kom i posten idag. Ellers høres det ut som om du hadde ei fin helg, kjipt å være fyllesyk da. Er det verste jeg vet, men heldigvis ikke så ofte jeg blir det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 11. august 2008 #227 Del Skrevet 11. august 2008 Forresten.... Jeg tror de har noen form for narkotikum spredd over KGs sider... Ikke uvanlig å tilbringe noen timer her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karense Skrevet 11. august 2008 Forfatter #228 Del Skrevet 11. august 2008 Nå har jeg vel aldri fått bekreftet 100% at vi bor i samme by, Leela, men hvis vi gjør det, som jeg tror vi gjør, så burde det egentlig bety at den kommer til meg også veldig snart! Noe som er fint. Hurra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 11. august 2008 #229 Del Skrevet 11. august 2008 Heisan Karense Vi fikk også Ikea katalogen i posten idag Håper du får den snart. Ellers høres det ut som du har hatt en koselig helg med og greier, og en ekte sløvedag på søndag. Herlig det. Ha en fin dag Karense Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest _Leela_ Skrevet 11. august 2008 #230 Del Skrevet 11. august 2008 Innbiller meg også at vi bor i nærheten av hverandre så katalogen dukker nok opp hos deg også snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karense Skrevet 11. august 2008 Forfatter #231 Del Skrevet 11. august 2008 Herlig! Katalog blir deilig, rett og slett. Kanskje vi ses i dag, hihi. Uten at vi vet det liksom. Da vi så på leilighet, så fant vi en vi nesten la inn bud på, og av en eller annen merkelig grunn har jeg alltid sett for meg at det kanskje var deres leilighet. Vet ikke hvorfor. Bare kom på det i sted da jeg leste om hjemmekinoen deres. Fin leilighet var det da, uansett om det var deres eller ei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest _Leela_ Skrevet 11. august 2008 #232 Del Skrevet 11. august 2008 Hehe, gøy om dere har sett på det stedet vi endte opp med. Og det er jo faktisk fullt mulig vi har sett hverandre, hvem vet, er jo ikke så store stedet det her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reka Skrevet 12. august 2008 #233 Del Skrevet 12. august 2008 :juhu: :juhu: IKEA KATALOGEN KOM IGÅR! :juhu: :juhu: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Mummi* Skrevet 12. august 2008 #234 Del Skrevet 12. august 2008 Jeg har skilt på postkassa om at reklame er uønsket. IKEA-katalogen er det eneste jeg savner av haugene med reklamemateriell! Hørtes ut som et festlig bryllup du var i morsomt med sånne fester avogtil, men kanskje ikke påfølgende dag. Jeg må sitere en ungdomsvenn av meg som kom for å låne Globoid en søndag formiddag: Hver gledesstund du har på jord, betales skal med skallebank. Han var ikke helt klar til å betale der og da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karense Skrevet 12. august 2008 Forfatter #235 Del Skrevet 12. august 2008 Jeg har det skiltet jeg også, derfor er jeg litt redd for at de kutter ut å legge den i postkassa vår. Kanskje jeg skal lage et ekstra skilt: "Uønsket reklame - nei takk, med mindre du kommer med min etterlengtede kjæreste nyhet og høyeste ønske for tiden - IKEA-katalogen" Må bare klage litt. Samboer og jeg var ute og kikket på ny spisestue og nytt sofabord i dag, og jeg begynte å føle meg kvalm og uvel mens vi var der. Da vi kom hjem, spiste jeg litt og la meg på sofaen, og det hjalp. Så dro jeg på trening, og siden jeg kom tilbake derfra, er jeg like kvalm og vondt i hodet igjen. Også er jeg så trøtt, føler jeg kan sove et uvisst antall timer hver natt. Hvordan skal dette gå når skolen begynner...jeg sliter enormt med å komme meg opp om morgenen. Nei, tror jeg skal ta med meg en kopp te og "Jenta som lekte med ilden" og gå til sengs. Så får jeg heller sove når samboer kommer hjem, selv om det er litt trist det også. Vært dårlig til å kommentere og lese hos dere andre i dag, lover å skjerpe meg. Æsj, jeg hater å føle meg slik. Blæh. Nattaaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 12. august 2008 #236 Del Skrevet 12. august 2008 Sov godt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 12. august 2008 #237 Del Skrevet 12. august 2008 Nå surfer jeg på Finn.no etter nytt salongbord, er så lei av å ha glassbord ved sofaen, hvert minste lille støvkorn synes! Har lyst på et kisteliknende bord med mye oppbevaringsplass, da vi kommer til å ha begrenset med oppbevaring i stua. Noen som vet om noen fine, så gi meg gjerne link. Noe liknende dette, men ikke så "orientalsk" om dere skjønner. Men, det blir vel lettere å se når vi kommer på plass og ser hva som kan passe. Ikea er vel mer etter vårt budsjett for tiden... Apropos Ikea, jeg venter og venter på ny katalog, men det har fremdeles ikke kommet noen. Har dere fått ennå? En kopp te og rykende fersk Ikea-katalog på en regnværsdag er ikke til å kimse av. Min vennine har et nesten likt bord fra Bohus. Tror det er dette- Men litt orientalsk det også da... Vi fikk også IKEA katalogen i går. er noe eget med å sette seg ned med den ja. Selv om lillegutt gjorde at jeg ikke fikk den roen jeg pleier å ha. IKEA katalogen minner meg alltid om første året jeg bodde for meg selv. Mamma og jeg pusset opp stua, og hun hadde reist for kvelden når jeg oppdaget at IKEA katalogen. Satte med ned midt i en kaotisk stue hvor vi drev og rev den gamle tapeten. Alle møblene sto midt i rommet. Jeg kroet meg sammen i sofaen med litt sjokolade og IKEA katalogen og glemte alt rundt meg Får håpe formen blir bedte. Kjedelig å føle seg sånn. (Du hørtes nesten gravid ut ) Men hjelper vel å komme i normale rutiner igjen. Godt du trives med dine kjæres venner. Viktig det når dine reiser for å studere, så kommer sikkert noen av dem tilbake etterhvert. Blir gjerne sånn når man er i en viss alder. Ha en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reka Skrevet 13. august 2008 #238 Del Skrevet 13. august 2008 Føler du deg litt bedre idag Karense? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karense Skrevet 13. august 2008 Forfatter #239 Del Skrevet 13. august 2008 Kan virkelig se for meg kvelden med deg og IKEA-katalogen, Jente79, det hørtes ut som en ordentlig kosekveld. Fremdeles ingen katalog, men det kan jo være pga av klistremerket på postkassa. Hvis så, så får jeg låne tantes, mamma og pappa har nemlig også slikt klistremerke. Ellers så har jeg lest et sted at den kan bestilles fra 26.august. Formen er bedre i dag, Reka, takk som spør! Tok meg forevig lang tid å sovne i går, tror ikke jeg var borte før nærmere ett i natt. Kjedelig å endelig legge seg tidlig, for så og ikke sovne. Kjente meg helt fin da jeg våknet, men nå begynner jeg å bli litt kvalm igjen. Hjelper såvidt hvis jeg spiser litt, men så kommer det tilbake. Er ikke sånn skikkelig kvalme, bare bakgrunnskvalme, hvis jeg kan kalle det det. Vet ikke om du forstår hva jeg mener... Sliter også littegrann med svimmelhet. Det kan være fordi jeg fikk nye progressive briller for litt over en måneds tid siden, og at det er uvant for kroppen å bruke de. Tidligere har jeg kun hatt lesebriller, og de nye er forsåvidt ment til det de og, men de har lesestyrke nederst, og bare litt styrke øverst. Hvem vet, forhåpentligvis går det seg til etter hvert. Nå ser jeg på håndballkamp og sitter på KG, skal på jobb på sommershowet i kveld. Håper det blir litt rolig. Nå er det forøvrig innkjøpsstopp her i gården, altfor mye regninger og uplanlagte innkjøp i det siste. Lover ikke godt for den nye spisestua og sofabordet vi ønsker oss. Det er snart jul, for det sier Mummi! Nei, skal man konsentrere seg om en ting av gangen her, så blir det nok å se ferdig håndballkampen, og så kommer jeg sikkert tilbake, må jo ta dagbokrunde i dag og! Ønsker uansett alle en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 13. august 2008 #240 Del Skrevet 13. august 2008 Heisan Karense Godt at du føler deg bedre i dag. Å være kvalm er noe av det verste jeg vet. Ha en nydelig kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå