Ce'Nedra Skrevet 25. april 2008 #41 Skrevet 25. april 2008 Jeg ønsket meg penger, men fikk smykker i bøtter og spann. Har ikke brukt dem siden... Lillesøs fikk sølvtøy, og ble usigelig skuffet. Det av ting jeg i grunnen ble mest fornøyd med, var et telt. Det har jeg brukt masse i ettertid. Men penger som ble satt på konto for å ta sertifikat, ville vært det aller beste.
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2008 #42 Skrevet 25. april 2008 Hvis hun vil ha penger så hadde jeg evt gitt henne et gavekort på en smykebutikk eller lignende. Jeg gjorde tabben ved å si at jeg ikke ønsket meg smykker, men helst penger. Unnskyld og si det, men fikk så utrolig mye drit som jeg aldri noen sinne kommer til å se igjen, og har mest trolig ikke sett siden den dagen. Alt av pyntefigurer, fotoalbum, smykker (ja da, fikk noen), bøker, bilder o.l. har blitt stuet bort et eller annet sted og mest trolig blir det ligende der til foreldrene mine en eller annen gang kaster det. Samme her. Ønsket meg faktisk ingenting (jeg liker ikke å få gaver - noe de vet), men sa i fra til mine nærmeste at hvis de gjerne ville så tok jeg i mot penger. Ganske mange fant ut at de skulle være lure å gi meg sølv i stedet, for det kom jeg jo til å bli glad for senere. 16 år senere ligger det å støver ned på loftet til mamma. Brukt tre ganger i løpet av den tiden: for å blidgjøre bestemor. Det passer ikke sammen med finbestikket jeg selv kjøpte, og liker, til spesielle anledninger, og det er ikke noe jeg har lyst til å ha liggende fremme som pynt. Hadde jeg fått pengene det kostet i stedet, selv om det ikke hadde vært mye, så hadde de blitt puttet på kontoen jeg startet da jeg var liten pike og vært med på å kjøpe mitt første (og hittil eneste) hus.
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2008 #43 Skrevet 26. april 2008 Hva hadde dere gitt om det var en gutt som ønsker seg penger? Hadde dere kjøpt smykker og sølvbestikk da også? Jeg fikk utrolig my som jeg aldri har brukt til konfirmasjonen. Noen smykker som absolutt ikke var min smak (men kjøpt på en butikk et annet sted i landet, så å bytte de gikk ikke), noe bestikk i et forferdelig rokokkomønster, kristne bøker 8selv om jeg konfirmerte meg borgerlig) og en del pyntegjenstander som 18 år senere fremdeles står i et skap hos foreldrene mine. Penger fikk jeg også. De satte jeg med unntak av et lite beløp i banken, og der ble de i mange år til jeg begynte å studere og trengte noen møbler.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå