Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 24. april 2008 #41 Skrevet 24. april 2008 barnevernet utnytter sin situasjon noen ganger uten at det er grunn for det..er nå min mening.Har to søstre...begge ble fratatt barna..jeg kunne ikke forstå hvorfor..så aldri noe galt i det hjemmet...de hadde normal oppførsle i forhold til moren når jeg var der..virket ikke redd på noen måte.. Hun ene av dem har gått rettens vei i mange år..men uten hell ..sykt..fik vite at d var pga faren til tre av barna hennes som hun hadde med han og som hun bodde med..men der ble d jo slutt.det er mange år siden..men fortsatt får hun ikke barna...hun bruker å besøke de og de to minste som nå er 8 og 11 sier at de skal komme hjem til henne når de bestemmer selv.hun eldste er over 20 nå da så den er grei..hun har annen far.. Hun andre ble det for stor påskjennelse for å miste barna..så hun er å blir rar i hodet..der var det systemet som ødela henne er min oppfatning.hun gled bort fra samværet under tilsyn..
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2008 #42 Skrevet 24. april 2008 barnevernet utnytter sin situasjon noen ganger uten at det er grunn for det..er nå min mening.Har to søstre...begge ble fratatt barna..jeg kunne ikke forstå hvorfor..så aldri noe galt i det hjemmet...de hadde normal oppførsle i forhold til moren når jeg var der..virket ikke redd på noen måte.. Hun ene av dem har gått rettens vei i mange år..men uten hell ..sykt..fik vite at d var pga faren til tre av barna hennes som hun hadde med han og som hun bodde med..men der ble d jo slutt.det er mange år siden..men fortsatt får hun ikke barna...hun bruker å besøke de og de to minste som nå er 8 og 11 sier at de skal komme hjem til henne når de bestemmer selv.hun eldste er over 20 nå da så den er grei..hun har annen far.. Hun andre ble det for stor påskjennelse for å miste barna..så hun er å blir rar i hodet..der var det systemet som ødela henne er min oppfatning.hun gled bort fra samværet under tilsyn.. At du ikke så noe unormalt er fullstendig likegyldig. Jeg oppførte meg også normalt foran andre, fordi jeg visste at jeg ville få svi om jeg ga inntrykk av at noe var galt hjemme hos oss. Moren min klarte også narre den nærmeste slekta hun. Selvfølgelig vil barna gjerne bo hos moren sin, de vet jo ikke noe bedre. Når man er barn er det naturlig å tro at man har det best hjemme hos foreldrene. Jeg ville jo heller ikke flytte hjemmefra, men jeg skjønner jo nå at det ville vært det beste. At det er en stor påkjennelse for foreldre å bli fratatt barna er også likegyldig. Er det tvil om at barna har det bra hos foreldrene, så skal den tvilen komme dem til gode, mener nå jeg. Det er en minst like stor påkjennelse å vokse opp med vold og utrygghet.
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2008 #43 Skrevet 25. april 2008 "Meg er det så som liker"? Skjønte ikke helt den.. Selvfølgelig skal ikke foreldre ha dårligere rettsvern enn andre. Men hvorfor skal foreldres rettsvern gå utover barnas rettvern? For det er det som ofte skjer. Er barn og foreldre konkurrenter hva rettsvern angår? Det er sikkert ikke det du mener, men det var det bildet jeg fikk av den setningen din. "Stakkars lille deg, du får bare lide videre gjennom barndommen din, foreldrene dine må få beholde retten til å gjøre med deg som de vil...om det er rettferdig eller ikke...." Hvis du ikke skjønte at jeg mente "få som liker meg" så er du vel neppe av de mest glupe. Visse gener går vel igjen.....og dette her var ingen skrivefeil. Det er da vel ikke slik at det ene rettsvern slår det andre i hjel. Du snakker om at de trodde på din "smilende mor". Hadde man gått etter loven hadde de neppe brydd seg om din mor smilte eller ei!
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2008 #44 Skrevet 25. april 2008 Hvis du ikke skjønte at jeg mente "få som liker meg" så er du vel neppe av de mest glupe. Visse gener går vel igjen.....og dette her var ingen skrivefeil. Det er da vel ikke slik at det ene rettsvern slår det andre i hjel. Du snakker om at de trodde på din "smilende mor". Hadde man gått etter loven hadde de neppe brydd seg om din mor smilte eller ei! Det jeg ikke forsto var hva har det med saken å gjøre at det er få som liker deg. Du må gjerne skylde på min dumhet for at du ikke klarer å argumentere, lettere for deg det sikkert. Og når man skriver "så" i stedet for "få" så er vel det strengt tatt en skrivefeil? Det kunne like gjerne vært "meg er det så mange som liker"? At du bare hadde glemt et ord.... Visse gener går visst igjen ja, skal fortelle deg det at moren min var jævlig smart, som klarte å lure et helt lokalsamfunn.. Det er ikke snakk om at barnevernet trodde på min "smilende mor". De ble utsatt for et massivt press fra folk rundt oss som trodde min smilende manioulative mor. Når folk argumenterer med at bv ikke skal blande seg fordi det er så stor påkjenning for foreldrene, så vil jeg si at det rettsvernet slår det andre i hjel ja...
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2008 #45 Skrevet 25. april 2008 Det jeg ikke forsto var hva har det med saken å gjøre at det er få som liker deg. Du må gjerne skylde på min dumhet for at du ikke klarer å argumentere, lettere for deg det sikkert. Og når man skriver "så" i stedet for "få" så er vel det strengt tatt en skrivefeil? Det kunne like gjerne vært "meg er det så mange som liker"? At du bare hadde glemt et ord.... Visse gener går visst igjen ja, skal fortelle deg det at moren min var jævlig smart, som klarte å lure et helt lokalsamfunn.. Det er ikke snakk om at barnevernet trodde på min "smilende mor". De ble utsatt for et massivt press fra folk rundt oss som trodde min smilende manioulative mor. Når folk argumenterer med at bv ikke skal blande seg fordi det er så stor påkjenning for foreldrene, så vil jeg si at det rettsvernet slår det andre i hjel ja... Jeg ble meldt til bv fordi man ikke likte meg, de likte ikke mine spørsmål og jeg krenket de både personlig og faglig. Selv om jeg kun holdt meg til det faglige. Og vel, jeg kjenner meg igjen i det du skriver om små lokalsamfunn... jeg har jo egentlig akkurat samme erfaring. Folk går etter trynefaktor. Jeg vil jo aldri si at bv ikke skal blande seg inn fordi det er for stor påkjenning for foreldrene. Imidlertid mener jeg det er en påkjenning når lover og regler ikke blir fulgt, og man blir møtt med nokså vilkårlig saksbehandling og vurderinger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå