Gjest glamourgirl Skrevet 18. april 2008 #41 Del Skrevet 18. april 2008 Man kan se og høres alvorlig ut selv om man bare er morsom/sarkastisk. Sarkasme er ikke tegn på dårlige sosiale antenner. Nei nei, vil man ikke høre, så vil man ikke høre. Jeg var der, jeg vet hva som ble sagt, og jeg vet hvordan det er når hele småbyen man vokste opp i gikk rundt og mumlet, at der er hun som lå med rektor for å komme inn å skolen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2008 #42 Del Skrevet 19. april 2008 jeg, enslig. kommentarer fra gamle tanter etc i bryllup. Neste gang er det nok deg... Meg i begravelse sammen med gamle tanter etc, neste gang er det nok deg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NN Skrevet 19. april 2008 #43 Del Skrevet 19. april 2008 Her kan du poste ting folk har sagt som virkelig har fått deg til å lure... Mine opplevelser: Når jeg fortalte kollega at jeg var gravid: "oj! skal du beholde barnet?" Når jeg fortalte kamerat hvilket kjønn barnet har: "oj! ble du skuffa?" Venninne når jeg var 3 uker på vei: "blir fint når du får skikkelig gravid-mage da. nå ser du bare tjukk ut!" Kollega når jeg ble 50% sykemeldt pga bekkenløsning: "du er heldig som kan gå tidlig!" Venner når jeg var sykemeldt (pga utmattelse og senebetennelse": "så deilig da!!! sove lenge og alt... du er heldig du!" Kamerat når jeg hadde kjøpt min første leilighet og sendte han prospektet i vill glede: "oj, du burde kanskje gjøre noe med det kjøkkenet eller? og var det badet egentlig noe fint?" Har du opplevd lignende uvurderlige kommentarer? Jada, svært mange mennesker -i alle aldersgrupper- er fullstendig blottet for sosial intelligens. Du treffer dem overalt. De er ikke til å unngå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2008 #44 Del Skrevet 19. april 2008 Synest denne tråden forteller mer om hårsårhet på mottaker enn mangel på sosiale antenner på den som har kommentarene, med unntak av ett par eksempler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peachbud Skrevet 19. april 2008 #45 Del Skrevet 19. april 2008 Den kommentaren kunne jeg ha kommet med. Jeg har gått i den andre fellen alt for ofte! Det vil si at jeg har trodd at et par fremdeles var sammen lenge etter at det var slutt, og opplevd at det er feil. Derfor spør jeg av og til om noen fremdeles er sammen. Spesielt hvis de ikke nevner kjæresten/samboeren i løpet av samtalen, eller hvis de konsekvent sier "jeg" og ikke "vi". Men nå lærte jeg : "dammed if you do, and dammed if you don't". Regner med det går greit så lenge du ikke spør samme person om dette gjentatte ganger over veldig lang tid. Slik som dama jeg snakket om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest UFB Skrevet 19. april 2008 #46 Del Skrevet 19. april 2008 Er ufrivillig barnløs, og etter at vi giftet oss for nesten to år siden så har jeg fått mange kommentarer som både sårer og forundrer meg. De to verste er disse: Jeg er på byen en sommerkveld i fjor, og drikker øl og har meg en røyk sammen med noen venner. En bekjent fra barndommen kommer bort og sier: "Er du gravid? Du skjønner, det er så mange som sier at du er gravid, så jeg tenkte bare jeg måtte spørre!" Der sitter jeg med pilsen i den ene hånda og en røyk i den andre... Lønningspils med ny jobb. Praten går i om man er gift og har barn og sånn. Da jeg forteller at jeg er gift og ikke har barn er det ei som utbryter: "Hææ?? Er ikke DET litt spesielt da!??" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2008 #47 Del Skrevet 19. april 2008 Kommentar vedr. jobb og familie: - stakkars mannen din som har ei kone som stikker av og lar ham sitte alene hjemme. - du skrever vel ofte med bena på jobb du. (jeg jobber offshore) Da bestemor døde: - jaja, det hadde jo vært verre om du mistet noen innen familien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest som ler litt av dere Skrevet 20. april 2008 #48 Del Skrevet 20. april 2008 Herregud så mange selvhøytidelige, nærtagende kjærringer det var på denne tråden her da. Mye som skal tolkes i værste mening. Husk, det er du selv som velger å tolke det som andre sier. Feks det om sykemeldig og at folk sier feks "Oi, så heldig du er." Jeg var nå selv sykemeldt i 14 dager for en operasjon i rumpa. Måtte ta det rolig så ikke sårene sprakk opp. Jeg nøt hver en dag hjemme; lå på sofaen og leste bøker, kikket på tven og gjorde lette huslige sysler. Syns det var helt herrrrlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 20. april 2008 #49 Del Skrevet 20. april 2008 Herregud så mange selvhøytidelige, nærtagende kjærringer det var på denne tråden her da. Mye som skal tolkes i værste mening. Husk, det er du selv som velger å tolke det som andre sier. Feks det om sykemeldig og at folk sier feks "Oi, så heldig du er." Jeg var nå selv sykemeldt i 14 dager for en operasjon i rumpa. Måtte ta det rolig så ikke sårene sprakk opp. Jeg nøt hver en dag hjemme; lå på sofaen og leste bøker, kikket på tven og gjorde lette huslige sysler. Syns det var helt herrrrlig. Så heldig du er da! en annen skulle heller ønske han var frisk liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 20. april 2008 #50 Del Skrevet 20. april 2008 Mange av kommentarene finner jeg ikke frekke, men jeg finner dem litt underlig. Samme var med ei i klassa mi når det ble kjent at jeg var gravid: "Var det planlagt?" nei, det var jo ikke det og ett helt greit spørsmål å komme med, jeg er student og "uhell" kan skje. Men da spørr ho videre igjen "lurte du typen din da?" hæ? :klø: lure? hvorfor skulle jeg lure han? så ho tenkte det at jeg hadde sikkert slutta på p-piller fordi jeg ville så gjerne ha barn og ikke sagt noe til sambo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest som ler litt av dere Skrevet 20. april 2008 #51 Del Skrevet 20. april 2008 Så heldig du er da! en annen skulle heller ønske han var frisk liksom. Ja, vi er forskjellige. Så det er ikke bestandig folk mener noe vondt med det de sier selv om DU velger å tolke det slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 20. april 2008 #52 Del Skrevet 20. april 2008 Ei vennine av meg når vi hadde kjøpt ny leilighet, som vi hadde pusset opp og innredet.. "Skal dere ha det sånn? Jeg mener, er den ferdig innredet? Det var liksom ikke så mye bilder og sånt..." Når jeg fortalte en vennine at jeg var gravid: "Oj! Var det planlagt eller?" Disse forstod ikke jeg at var så frekke. Det er jo smak og behag hvor mange bilder man liker å ha på veggen, så at andre synes jeg har få bilder oppe synes jeg ikke er særlig fornærmende? Planlagt - ikke planlagt, ikke noe man har mye med kanskje, men ikke fornærmende denne heller. Det er vel bare å fastslå at vi har ulike oppfatninger av hva som er frekt å si Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yihaa Skrevet 20. april 2008 #53 Del Skrevet 20. april 2008 Rar tråd. Når jeg fortalte en kamerat at jeg var gravid: "gratulerer! hvor langt er du på vei?" Jeg: 15 uker! han: "oj så da fant du det akkurat ut selv du da eller?" Jeg: nei, jeg har visst det i nesten 12 uker jeg... han: går det an?? jeg: dere hadde uansett funnet det ut når vi skal på tur i april da. Han: nei, man får jo ikke mage så tidlig! Det er bare de som er tjukke og sånn man ser det på så fort. Jeg: du... jeg er over 4 mnd i april altså. han: ja det er jo ikke vanlig at det synes da!! Er dette manglende sosiale antenner eller uvitenhet? Jeg synes bare han hørtes veldig ung ut.... For noen år siden fikk jeg en diagnose som tilsier at jeg får helseopphold i varmen. Og det har jeg benyttet meg av flere ganger og hatt stort utbytte av. Da en kollega hørte om dette, kom følgende glupe bemerkning: "Heldige du som får reise gratis til Syyyyden, skulle ønske jeg også fikk din diagnose". Jeg tror jeg sa noe slikt som: "værsågod, du kan få sykdommen min gratis". Kommentar under skilsmissen min: "Skulle ønske mannen min også fant seg ei elskerinne, slik at jeg også kunne tatt av noen kilo, sånn som deg". Disse to sitatene over skjønner jeg at man reagerer på! Tankeløst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 20. april 2008 #54 Del Skrevet 20. april 2008 Disse to sitatene over skjønner jeg at man reagerer på! Tankeløst! Takk Yihaa.- Greit å vite at man ikke er ei selvhøytidelig, nærtagende og hårsår kjerring. Generelt sett så er det ikke alltid så lett å vite intensjonene til avsender, jeg har sikkert sagt tullete ting ut i lufta selv. Det er også måten det blir sagt på - glimt i øyet skårer høyt hos meg. Men det er noe med å vurdere sitt publikum og hvilken situasjon vedkommende er i. Også kalt empati. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2008 #55 Del Skrevet 27. mai 2008 "Var det planlagt?" nei, det var jo ikke det og ett helt greit spørsmål å komme med, jeg er student og "uhell" kan skje. Men da spørr ho videre igjen "lurte du typen din da?" hæ? :klø: lure? hvorfor skulle jeg lure han? så ho tenkte det at jeg hadde sikkert slutta på p-piller fordi jeg ville så gjerne ha barn og ikke sagt noe til sambo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keitel Skrevet 27. mai 2008 #56 Del Skrevet 27. mai 2008 Stort sett tar jeg det meste med godt humør, men det er et par som stikker seg ut. Min favoritt er fra en alenemorbekjent som pleide å komme innom med røkkelet sitt for å drikke kaffe en gang i blant og for å fortelle meg at raremannen nok ikke var den riktige for meg, siden jeg ikke ville ha barn med han. :D Ikke at jeg skal snakke, jeg har tidenes dårligste sosiale antenner selv, så jeg sier utrolig mye dumt. Jeg er den første som sier "Var det planlagt?" når noen har blitt gravide, og ingen lar meg se UL-bilder etter at jeg sa "Er du sikker på at det er en baby der? Kanskje det er nyra di og de bare kødder med dere". Seriøst, jeg ser aldri noen baby. Det er som med sånne magic-eye bilder hvor man skal fokuser og se en 3d-seilbåt eller noe. Jeg får ikke til de heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angeleyes Skrevet 27. mai 2008 #57 Del Skrevet 27. mai 2008 Det verste noen har sagt til meg var for noen måneder siden: Jeg var på fest med e ndel folk jeg ikke har sett på over et år. En av dem gikk i klassen min for et år siden. Han kommer bort til meg og det første han sier er; "jeg ser at du har lagt på deg i det siste ja". Han sa ikke hei engang først. Jeg er veldig nærtagen når det kommer til vekt og utseende, men man sier da ikke slikt?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2008 #58 Del Skrevet 27. mai 2008 Man kan se og høres alvorlig ut selv om man bare er morsom/sarkastisk. Sarkasme er ikke tegn på dårlige sosiale antenner. Å ikke vite når det passer seg med sarkasme/morsomheter er vel et tegn på dårlige sosiale antenner... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotita Skrevet 27. mai 2008 #59 Del Skrevet 27. mai 2008 Synest denne tråden forteller mer om hårsårhet på mottaker enn mangel på sosiale antenner på den som har kommentarene, med unntak av ett par eksempler. Tenkte akkurat det same... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milla-mor Skrevet 27. mai 2008 #60 Del Skrevet 27. mai 2008 Idag på vei inn i bussen med vogn. Masse ledige seter, men likevel sitter det to menn på de klapp-stolene på vognpassen. Og ved siden av dem står de tre kameratene deres. Altså, det var proppfullt akkurat på vognplassen, og stort sett ledig i resten av bussen. Halvveis innenfor døren, og ingen av dem reagerer på at jeg prøver å manøvrere vognen inn. Greit nok. Så jeg sier "Unnskyld...?". De snur seg og ser dumt på meg, der jeg står med halvparten av vognen inne, og resten (som ikke får plass) utenfor. Bra tungt, ja. Null reaksjon. "Unnskyld meg, men...", blir avbrutt av "Hvaaaa???". "Jeg må nesten få plass til vognen". Da kommer det fra den ene bavianen: "Vi satt her først!". Åh... Jeg måtte bare le. Heldigvis fikk de litt kjeft av to unge gutter som ikke synes det var særlig relevant hvem som var der først, og at man ikke "behandla damer sånn!" :-D Gøy på buss med barnevogn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå