Gå til innhold

Har folk manglende sosiale antenner?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Typen til venninna mi på barselbesøk da datteren min var 2 uker gammel: Hun BLIR sikkert søt (med trykk på blir. Han mente at ingen nyfødte babyer var pene. Med unntak av sin egen sønn da, men han var spesiellt pen til å være nyfødt.)

Samme typen fem måneder etter: Nå mangler hun bare litt hår nå :forvirret:

En ting er å tenke noe, noe helt annet å si det så hardt og brutalt :ler:

:ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg glemmer aldri en tvetydig kompliment jeg fikk for mange år siden. Min mann og jeg hadde invitert noen venner til en spesiell anledning, og jeg hadde ordnet og pyntet meg etter alle kunstens regler. Gjestene ankommer, og en av mennene blir stående og se lenge på meg. Så faller den uforglemmelige replikken: Å (navnet mitt), så pen du er ikveld. Du ser ut som en 18 år gammel rose! :hoho:

Gjest glamourgirl
Skrevet
Det er jo ikke mangel på sosiale antenner. Tvert imot er jo dette bare en morsom form for humor :ler:

Nei dessverre, det var i fullt alvor... Jeg skjønner hva som er mangel på sosiale antenner...

En B-kjendis hjemmefra, la oss bare kalle henne Mette og jeg bodde på samme studenthjem i London.

Vi er visstnok like.

Og ei så oss sammen og sa: "Næmmen Mette, har du fått besøk av søstera di?"

Mette: "Søster? Æ lignår ikke på ho æ har jo vært MODELL!" :fnise:

Skrevet

Kommentarer fra omtrentlig samtlige mennesker i parforhold jeg kjenner:

- "Er det ikke på tide at du får deg en mann snart da?"

- "Nå har du vel vært singel lenge nok?"

- "Har du tenkt å være alene resten av livet du da? Du må jo få deg en familie vet du."

- "Er det ikke på tide å tenke på å få seg barn snart? tikk takk vet du".

Åååja, sier dere det? Ja, det har jeg virkelig ikke tenkt på engang. Kan dere være så vennlig å si meg hvor nærmeste "mann-og-barn-og-lykkelig-til-sine-dagers-ende"-butikk er da?

Skrevet

Jeg jobber på flyplass og når jeg stod og sjekket billetter som gravid kom det en passasjer (dame) som sa "oi her strutta det",og spurte når jeg ventet barnet, jeg sa i juli,men det var ikke nok hun ville vite datoen!Vet ikke hvorfor det var av interesse for en vilt fremmed!hehe

Skrevet (endret)
Typen til venninna mi på barselbesøk da datteren min var 2 uker gammel: Hun BLIR sikkert søt (med trykk på blir. Han mente at ingen nyfødte babyer var pene. Med unntak av sin egen sønn da, men han var spesiellt pen til å være nyfødt.)

Samme typen fem måneder etter: Nå mangler hun bare litt hår nå :forvirret:

En ting er å tenke noe, noe helt annet å si det så hardt og brutalt :ler:

Det er jo sant, nyuttrykte spedbarn er ikke spesielt pene... men ja, det er en ting å tenke det, en annen ting å si det;)

Endret av Tjolahopp
Gjest Stjernedryss
Skrevet
Nei dessverre, det var i fullt alvor... Jeg skjønner hva som er mangel på sosiale antenner...

Man kan se og høres alvorlig ut selv om man bare er morsom/sarkastisk. Sarkasme er ikke tegn på dårlige sosiale antenner.

Skrevet

Flere venniner av meg som veldig tydelig mangler noen av disse antennene ja. Spesielt ei, hun tar bare toppen altså!

Ei vennine av meg når vi hadde kjøpt ny leilighet, som vi hadde pusset opp og innredet..

"Skal dere ha det sånn? Jeg mener, er den ferdig innredet? Det var liksom ikke så mye bilder og sånt..."

Når jeg fortalte en vennine at jeg var gravid:

"Oj! Var det planlagt eller?"

Unge venniner/kolleger av meg mangler tydeligvis masse der oppe i toppetasjen.. Det er veldig populært å spørre om ungen var planlagt da, og om ikke det er tungt å studere, arbeide og ha en liten unge, og hvor gammel jeg var da jeg ble gravid, og om jeg og sambo fortsatt er sammen(de tar det så og si forgitt at vi ikke er sammen, når jeg er 23 år og mamma)

Gjest Bellatrix
Skrevet
om jeg og sambo fortsatt er sammen

Høres også kjent ut. "Er dere fortsatt gift?". Som om vi ikke skulle vært det.

Gjest Lilleulv
Skrevet

Kamerat når jeg fortalte at vi skulle gifte oss: oki, men det gikk jo så dårlig med dere her for en stund siden?

"en stund siden" var halvannet år tidligere, da vi akkurat var blitt sammen og hadde litt startvansker. Men uansett, hva er det for noe å si?

jeg hadde lyst til å svare: jo det stemmer, det var oss. Det går skikkelig ræva! men vi gifter oss allikevel vi!

Skrevet

Jeg ergrer meg over folk som ikke kan ta et nei for et nei.

Jeg er ung, nyutdannet og bor alene. Jeg har dermed ikke voldsomt god råd. Det får en god den venner (som har samboere/rike pappaer) inn i hodet sitt. -Hver- sommer de siste årene har folk mast på meg om jeg ikke skal være med på ferie hit og dit.. Har jeg råd? Nei. Godtar de dette? Nei. De blir sure. "Herregud da, det blir jo bare 10 000 på hver, ærlig talt, asså".. Åja, bare 10 000?

Jeg har også et par venner som ikke godtar et nei når de inviterer seg selv på besøk.

Skrevet

Tante: Kan du ikke klippe deg kort igjen, du er så stygg på håret at det er fysisk vondt å se på deg. Hvorfor har du ikke lyst til å være tiltrekkende?

Gjest Peachbud
Skrevet
Da jeg hadde gått med en kjole i opptil flere bryllup og tilstelninger:

"Den kjolen får du kort liv, lange bryster, bred rumpe og tykke knær i, men du er jo alltid veldig søt!"

:hoho:

Angående "Er dere fortsatt gift-kommentaren": Denne fikk jeg i lang tid av den samme (ikke så nære) venninnen av meg og samboeren min.

- Er du fortsatt sammen med ****?

Som om det skulle bli slutt når som helst enda vi bodde (bor) sammen og har vært sammen i åresvis.

Dritkjerring. :sukk:

Skrevet
Som om det skulle bli slutt når som helst enda vi bodde (bor) sammen og har vært sammen i åresvis.

Du er kanskje ikke klar over dette. Men det skjer at folk som har vært er sammen i årevis faktisk gjør det slutt

Gjest Sorte Orm
Skrevet

Jeg synes ikke alt dere skriver her har så mye med dpårlige sosiale antenner... Det er mer merkelige ting å si

Skrevet
Kommentarer fra omtrentlig samtlige mennesker i parforhold jeg kjenner:

- "Er det ikke på tide at du får deg en mann snart da?"

- "Nå har du vel vært singel lenge nok?"

- "Har du tenkt å være alene resten av livet du da? Du må jo få deg en familie vet du."

- "Er det ikke på tide å tenke på å få seg barn snart? tikk takk vet du".

Åååja, sier dere det? Ja, det har jeg virkelig ikke tenkt på engang. Kan dere være så vennlig å si meg hvor nærmeste "mann-og-barn-og-lykkelig-til-sine-dagers-ende"-butikk er da?

Enig...

Skrevet
Flere venniner av meg som veldig tydelig mangler noen av disse antennene ja. Spesielt ei, hun tar bare toppen altså!

Ei vennine av meg når vi hadde kjøpt ny leilighet, som vi hadde pusset opp og innredet..

"Skal dere ha det sånn? Jeg mener, er den ferdig innredet? Det var liksom ikke så mye bilder og sånt..."

Når jeg fortalte en vennine at jeg var gravid:

"Oj! Var det planlagt eller?"

Unge venniner/kolleger av meg mangler tydeligvis masse der oppe i toppetasjen.. Det er veldig populært å spørre om ungen var planlagt da, og om ikke det er tungt å studere, arbeide og ha en liten unge, og hvor gammel jeg var da jeg ble gravid, og om jeg og sambo fortsatt er sammen(de tar det så og si forgitt at vi ikke er sammen, når jeg er 23 år og mamma)

Synes ikke det er å mangle noe i topetasjen å spørre om ungen er planlagt, det er jo et helt naurlig spørsmål, hva er det som er så galt med å spørre om det?

Og for det andre trenger det ikke bety at noen mangler noe i toppetasjen, eller har dårlige sosiale antenner bare fordi de har sagt noe som høres dumt ut.

Kan hende vedkommende som sa det føler det ble like dumt, men så forsøker h*n å bare holde maska videre mens h*n tenker "Helvete, helvete, hva var det slags ting å si!"

Gjest Peachbud
Skrevet
Du er kanskje ikke klar over dette. Men det skjer at folk som har vært er sammen i årevis faktisk gjør det slutt

Jeg synes likevel det er taktløst å spørre på den måten, spesielt å spørre jevnlig over lang tid.

Skrevet
:hoho:

Angående "Er dere fortsatt gift-kommentaren": Denne fikk jeg i lang tid av den samme (ikke så nære) venninnen av meg og samboeren min.

- Er du fortsatt sammen med ****?

Den kommentaren kunne jeg ha kommet med. :sjenert:

Jeg har gått i den andre fellen alt for ofte! Det vil si at jeg har trodd at et par fremdeles var sammen lenge etter at det var slutt, og opplevd at det er feil.

Derfor spør jeg av og til om noen fremdeles er sammen.

Spesielt hvis de ikke nevner kjæresten/samboeren i løpet av samtalen, eller hvis de konsekvent sier "jeg" og ikke "vi".

Men nå lærte jeg : "dammed if you do, and dammed if you don't".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...