Gå til innhold

Har folk manglende sosiale antenner?

Gjest Lilleulv

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv

Her kan du poste ting folk har sagt som virkelig har fått deg til å lure...

Mine opplevelser:

Når jeg fortalte kollega at jeg var gravid:

"oj! skal du beholde barnet?"

Når jeg fortalte kamerat hvilket kjønn barnet har:

"oj! ble du skuffa?"

Venninne når jeg var 3 uker på vei:

"blir fint når du får skikkelig gravid-mage da. nå ser du bare tjukk ut!"

Kollega når jeg ble 50% sykemeldt pga bekkenløsning:

"du er heldig som kan gå tidlig!"

Venner når jeg var sykemeldt (pga utmattelse og senebetennelse":

"så deilig da!!! sove lenge og alt... du er heldig du!"

Kamerat når jeg hadde kjøpt min første leilighet og sendte han prospektet i vill glede:

"oj, du burde kanskje gjøre noe med det kjøkkenet eller? og var det badet egentlig noe fint?"

Har du opplevd lignende uvurderlige kommentarer? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, jeg kom vel bare på noe som hadde med graviditeten å gjøre når jeg leste dine, Lilleulv!

Fortalte og en venn om kjønnet på babyen

"å så morro. Eller nei, du ønska deg kanskje jente du? Men er jo litt kjekt for xxxx for da har han jo noen å ha med seg i garasjen å skru"

"Nei, for meg er det uansett kjønn, han hadde det som trengs av fingre og tær, så jeg er førnøyd!"

"Du kan si det til meg om du er litt skuffa vettu!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mindre god venninne når jeg i uke 9 ringte glad og fornøyd for å fortelle henne at jeg var gravid:

"Oi! Nå er jeg så dritlei av at alle blir gravide her..Jaja, du har bare deg selv å takke! Det er din egen feil!!"

Folk som i uke 8 av mitt svangerskap begynte å regelrett kle av meg for å studere magen min i all offentlighet (!?!)

Eller som spør hvilket kjønn det blir i uke 10.

Folk som ber sambo om å dra seg hjem fra byen for å passe på meg i min tilstand!

Folk som forteller meg at jeg må huske å spise.

Har sikkert mange fler, men kommer ikke på de akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typen til venninna mi på barselbesøk da datteren min var 2 uker gammel: Hun BLIR sikkert søt (med trykk på blir. Han mente at ingen nyfødte babyer var pene. Med unntak av sin egen sønn da, men han var spesiellt pen til å være nyfødt.)

Samme typen fem måneder etter: Nå mangler hun bare litt hår nå :forvirret:

En ting er å tenke noe, noe helt annet å si det så hardt og brutalt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Eller som spør hvilket kjønn det blir i uke 10.

Jeg fikk dette spørsmålet i uke 8 :ler: og av folk som selv hadde fått barn få måneder tidligere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Kollega når jeg ble 50% sykemeldt pga bekkenløsning:

"du er heldig som kan gå tidlig!"

Venner når jeg var sykemeldt (pga utmattelse og senebetennelse":

"så deilig da!!! sove lenge og alt... du er heldig du!"

Høres kjent ut. :"Å! Er du sykemeldt? Så heldig du er som kan kose deg i solen." Jepp. Det er derfor man blir syk. For å kunne kose seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lilleulv

Fikk forresten også et par bra kommentarer av folk som tok det for gitt at jeg skulle være med på Bon Jovi-konsert når jeg er i 7 mnd samt sydentur i 8 mnd. når jeg forsto at de seriøst mente jeg skulle være med til syden i 8 mnd så forstår jeg jo også at de tror jeg koser meg som sykemeldt... ;)

kommentar: "men du har jo ikke termin før 28. august??"

nei, babyen kommer AKKURAT den datoen og frem til da er det bare å herje som man vil, reise til utlandet og stå i 4 timer på konsert.... :|

Endret av Lilleulv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

Når jeg fortalte en kamerat at jeg var gravid:

"gratulerer! hvor langt er du på vei?"

Jeg: 15 uker!

han: "oj så da fant du det akkurat ut selv du da eller?"

Jeg: nei, jeg har visst det i nesten 12 uker jeg...

han: går det an??

jeg: dere hadde uansett funnet det ut når vi skal på tur i april da.

Han: nei, man får jo ikke mage så tidlig! Det er bare de som er tjukke og sånn man ser det på så fort.

Jeg: du... jeg er over 4 mnd i april altså.

han: ja det er jo ikke vanlig at det synes da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

"Så heldig du er som får skrive på pc under eksamen." Jepp. jeg er heldig som får senebetennelse av å skrive for hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sorte Orm
Her kan du poste ting folk har sagt som virkelig har fått deg til å lure...

Mine opplevelser:

Når jeg fortalte kollega at jeg var gravid:

"oj! skal du beholde barnet?"

Når jeg fortalte kamerat hvilket kjønn barnet har:

"oj! ble du skuffa?"

Jeg synes nå ikke de 2 var så ille. Tross alt mange tar abort og mange blir skuffet over hva kjønnet på barnet blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Jeg synes nå ikke de 2 var så ille. Tross alt mange tar abort og mange blir skuffet over hva kjønnet på barnet blir.

hm ja, men denne kollegaen er absolutt ikke en mann jeg kjenner godt. tviler på jeg ville betrodd meg til han dersom jeg ble uønsket gravid og skulle ta abort :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden fikk jeg en diagnose som tilsier at jeg får helseopphold i varmen. Og det har jeg benyttet meg av flere ganger og hatt stort utbytte av.

Da en kollega hørte om dette, kom følgende glupe bemerkning:

"Heldige du som får reise gratis til Syyyyden, skulle ønske jeg også fikk din diagnose". :murvegg:

Jeg tror jeg sa noe slikt som: "værsågod, du kan få sykdommen min gratis".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som snakker om positive sider ved å være sykemeldt, er vel ikke dumme, men prøver kanskje å være litt oppmuntrende?

"...Du kan jo tross alt sove lenge!" blir jo en trøst og ikke en glipp av sjalusi! Det velger jeg i alle fall å tro.

Endret av FoxyFish
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sorte Orm
hm ja, men denne kollegaen er absolutt ikke en mann jeg kjenner godt. tviler på jeg ville betrodd meg til han dersom jeg ble uønsket gravid og skulle ta abort :-D

Da var det kanskje litt merkelig sakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Da jeg ble separert...

"Jaja, dere kunne jo ha prøvd!"

Da jeg slet med å finne jobb...

"Det er sikkert mange som ville likt å hatt sex med deg, som kunne gitt deg en jobb hvis du hadde bydd deg fram litt!"

Da jeg kom inn på en prestisjetung skole:

"Jeg hørte du lå med rektor!"

Da jeg hadde gått med en kjole i opptil flere bryllup og tilstelninger:

"Den kjolen får du kort liv, lange bryster, bred rumpe og tykke knær i, men du er jo alltid veldig søt!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentar under skilsmissen min:

"Skulle ønske mannen min også fant seg ei elskerinne, slik at jeg også kunne tatt av noen kilo, sånn som deg".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Da jeg slet med å finne jobb...

"Det er sikkert mange som ville likt å hatt sex med deg, som kunne gitt deg en jobb hvis du hadde bydd deg fram litt!"

:skratte::skratte::skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

Da jeg var syk med ME fikk jeg seriøst så mange sinnsyke kommentarer at dere vil ikke tro det. Jeg tror jeg fikk et par fler fordommer den perioden jeg gikk syk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Da jeg kom inn på en prestisjetung skole:

"Jeg hørte du lå med rektor!"

Det er jo ikke mangel på sosiale antenner. Tvert imot er jo dette bare en morsom form for humor :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Bestemor nr. 1: Frøken, jeg la merke til noe i går. Du kler virkelig ikke rødt, du.

Bestemor nr. 2: Jeg ser du får de kraftige lårene som ligger i familien. (Jeg var 12, og når jeg ser på bilder fra den tiden, ser jeg ut som et sugerør, men jeg antar at jeg hadde gått fra å være barn til ungdom siden sist hun hadde sett meg).

Det rare er at det er og var noen fantastiske damer som jeg alltid har hatt gode og nære forhold til, men jeg har merket meg at enkelte i den alderen tror at det er fritt fram å kommentere andres kropper. Kanskje spesielt de unges, fordi de uansett framstår som tynne og pene sammenlignet med de fleste over 60.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...