Gå til innhold

Billig og BRA frisør i Oslo?


Gjest Gjest_jane

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_jane

Hei,

jeg har bodd i Oslo mer eller mindre siden 1999, men har enda ikke klart å finne og slå meg til ro med en frisør jeg kan kalle "min". Trodde jeg hadde greid det hos Park Avenue, men de siste par gangene jeg har vært der har jeg vært litt sånn mellomfornøyd når jeg har gått ut igjen, og det er jo ingen vits når man først skal bla opp over tusen kroner.

Nå er jeg på smertegrensa for ettervekst og lang, kjip nakke igjen, og har lyst til å prøve noe nytt. Får stadig vekk anbefalinger fra venninner som er superfornøyde med sine frisører, men felles for samtlige er at de holder til i de absolutt dyreste salongene, og jeg er åpenbart den eneste jeg kjenner som har dårlig råd... :sukk:

Jeg har mørk blond/kommunegrå ettervekst som må stripes, og kort/halvlangt hår som må freshes opp med en klipp. For dette pleier jeg å betale i underkant av 1 400,- på Park Avenue - til sammenligning sjekket jeg prisene på Briis (som jeg har hørt mye bra om), og der vil det samme koste 2 300,- ..! Hadde jeg tatt sjansen på hjemmestriping/bleking, så hadde det vært en annen historie, siden 700 for klipp er greit nok. Frisøren jeg har brukt mestrer kunsten å stripe/bleke skikkelig lysblondt, helt uten gulskjær, og det er også det eneste som holder meg igjen der...

Jeg ønsker meg en frisør som tør å gi meg en litt tøffere, mer edgy sveis når jeg faktisk ber av det, er SÅ lei av å bli se konete og "føhnet" ut (jeg skal ta det opp til vurdering når jeg blir seksti, men inntil videre vil jeg gjerne i det minste late som at jeg er en litt mer rocka type). Frisøren må også mestre blondinekunsten

Innser at jeg sikkert høres gnien ut, men når man nesten må ta turen innom frisøren 5-6 ganger i året, så blir det latterlig mye penger til slutt. Det MÅ da ett eller annet sted i denne byen finnes en noenlunde trendy frisør som likevel ikke er HELT hysterisk life on mars (som Adam&Eva, f.eks.), og som ikke er komplett overpriset?

Venter i spenning på tips. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å finne en frisør som har lærlinger? Det pleier å koste mye mindre å bruke en lærling enn en ferdig utdannet frisør. Lærlingene blir hele tiden fulgt opp av en frisør, og de får ikke gjøre noe med håret til kunden før de har fått veiledning.

Alternativt kan du jo forsøke Oslo Frisørskole eller Norsk frisørskole?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest at det er en kul og litt annerledes frisør i Rathkes gate: Billie Bangs Barbershop. Hvis jeg ikke roter, er en av jentene der en litt fjern bekjent som har bra peil. :)

Ellers hørtes Circus Club som blir nevnt i denne artikkelen bra ut:

http://oslopuls.no/restaurant/article2348808.ece

Vet ikke noe om prisene på disse stedene, dessverre, men du kan kanskje ringe og spørre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Gjest helsvem
Hei,

jeg har bodd i Oslo mer eller mindre siden 1999, men har enda ikke klart å finne og slå meg til ro med en frisør jeg kan kalle "min". Trodde jeg hadde greid det hos Park Avenue, men de siste par gangene jeg har vært der har jeg vært litt sånn mellomfornøyd når jeg har gått ut igjen, og det er jo ingen vits når man først skal bla opp over tusen kroner.

Nå er jeg på smertegrensa for ettervekst og lang, kjip nakke igjen, og har lyst til å prøve noe nytt. Får stadig vekk anbefalinger fra venninner som er superfornøyde med sine frisører, men felles for samtlige er at de holder til i de absolutt dyreste salongene, og jeg er åpenbart den eneste jeg kjenner som har dårlig råd... :sukk:

Jeg har mørk blond/kommunegrå ettervekst som må stripes, og kort/halvlangt hår som må freshes opp med en klipp. For dette pleier jeg å betale i underkant av 1 400,- på Park Avenue - til sammenligning sjekket jeg prisene på Briis (som jeg har hørt mye bra om), og der vil det samme koste 2 300,- ..! Hadde jeg tatt sjansen på hjemmestriping/bleking, så hadde det vært en annen historie, siden 700 for klipp er greit nok. Frisøren jeg har brukt mestrer kunsten å stripe/bleke skikkelig lysblondt, helt uten gulskjær, og det er også det eneste som holder meg igjen der...

Jeg ønsker meg en frisør som tør å gi meg en litt tøffere, mer edgy sveis når jeg faktisk ber av det, er SÅ lei av å bli se konete og "føhnet" ut (jeg skal ta det opp til vurdering når jeg blir seksti, men inntil videre vil jeg gjerne i det minste late som at jeg er en litt mer rocka type). Frisøren må også mestre blondinekunsten

Innser at jeg sikkert høres gnien ut, men når man nesten må ta turen innom frisøren 5-6 ganger i året, så blir det latterlig mye penger til slutt. Det MÅ da ett eller annet sted i denne byen finnes en noenlunde trendy frisør som likevel ikke er HELT hysterisk life on mars (som Adam&Eva, f.eks.), og som ikke er komplett overpriset?

Venter i spenning på tips. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Jeg har akkurat vært på "På Håret" på Grünerløkka hos en svensk lærling som var utrolig flink og nøye!! Betalte 350 kr.

Fikk lang hodebunnsmassasje + kaffe og nøtter i tillegg..

Skal definitivt tilbake! Klipper meg vanligvis på På Håret i Bogstadveien, men ble enda mer fornøyd her:)

Kan også anbefale lærlingene på Spaghetti i Bogstadveien, kjempebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hårfin
Har lest at det er en kul og litt annerledes frisør i Rathkes gate: Billie Bangs Barbershop. Hvis jeg ikke roter, er en av jentene der en litt fjern bekjent som har bra peil. :)

Ellers hørtes Circus Club som blir nevnt i denne artikkelen bra ut:

http://oslopuls.no/restaurant/article2348808.ece

Vet ikke noe om prisene på disse stedene, dessverre, men du kan kanskje ringe og spørre?

Jeg kan absolutt anbefale Cirkus Club!! De er kjempeflinke, både på farge og klipp, og er kreative som få. De er ikke akkurat billige, men virkelig verd pengene!!!

Jeg har gått der helt siden de startet, og kommer til å fortsette med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Krølltopp_*

Jeg har tidligere anbefalt Absolute Hair i parkveien. Hun som driver salongen er kjempeflink, kan absolutt måle seg med adam&evas frisører og andre dyre men anerkjente frisører. Hun har nettopp startet, så hun er i etableringsfasen ennå, og har derfor VELDIG RIMELIGE PRISER!!! I tillegg har hun student rabatt. Ligger rett over gata for trikkeholdeplasen i markveien før trikken svinger oppover hegdehaugsveien/bogstadveien.

Jeg anbefaler henne til alle jeg snakker med om sånt, for jeg er så utrolig fornøyd! Føste frisøren jeg hr vært fornøyd med og som jeg kommer til å holde meg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE GÅ TIL BARBER KLIPP!!!!!!

Kommer akkurat fra Barber-klipp nå, og jeg kan garantere at jeg IKKE er fornøyd! Jeg ser ut som en skamklipt gutt og fikk absolutt ikke det jeg ba om... Nå må jeg bare gå og vente på at håret skal vokse tilbake over de neste to månedene!

:( :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni
IKKE GÅ TIL BARBER KLIPP!!!!!!

Kommer akkurat fra Barber-klipp nå, og jeg kan garantere at jeg IKKE er fornøyd! Jeg ser ut som en skamklipt gutt og fikk absolutt ikke det jeg ba om... Nå må jeg bare gå og vente på at håret skal vokse tilbake over de neste to månedene!

:( :( :(

Det høres ikke bra ut! Jeg klippet og farget håret der forrige uke, og ble veldig godt fornøyd. Billig var det også - 690,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest fremtidigfrisør
Hei,

jeg har bodd i Oslo mer eller mindre siden 1999, men har enda ikke klart å finne og slå meg til ro med en frisør jeg kan kalle "min". Trodde jeg hadde greid det hos Park Avenue, men de siste par gangene jeg har vært der har jeg vært litt sånn mellomfornøyd når jeg har gått ut igjen, og det er jo ingen vits når man først skal bla opp over tusen kroner.

Nå er jeg på smertegrensa for ettervekst og lang, kjip nakke igjen, og har lyst til å prøve noe nytt. Får stadig vekk anbefalinger fra venninner som er superfornøyde med sine frisører, men felles for samtlige er at de holder til i de absolutt dyreste salongene, og jeg er åpenbart den eneste jeg kjenner som har dårlig råd... :sukk:

Jeg har mørk blond/kommunegrå ettervekst som må stripes, og kort/halvlangt hår som må freshes opp med en klipp. For dette pleier jeg å betale i underkant av 1 400,- på Park Avenue - til sammenligning sjekket jeg prisene på Briis (som jeg har hørt mye bra om), og der vil det samme koste 2 300,- ..! Hadde jeg tatt sjansen på hjemmestriping/bleking, så hadde det vært en annen historie, siden 700 for klipp er greit nok. Frisøren jeg har brukt mestrer kunsten å stripe/bleke skikkelig lysblondt, helt uten gulskjær, og det er også det eneste som holder meg igjen der...

Jeg ønsker meg en frisør som tør å gi meg en litt tøffere, mer edgy sveis når jeg faktisk ber av det, er SÅ lei av å bli se konete og "føhnet" ut (jeg skal ta det opp til vurdering når jeg blir seksti, men inntil videre vil jeg gjerne i det minste late som at jeg er en litt mer rocka type). Frisøren må også mestre blondinekunsten

Innser at jeg sikkert høres gnien ut, men når man nesten må ta turen innom frisøren 5-6 ganger i året, så blir det latterlig mye penger til slutt. Det MÅ da ett eller annet sted i denne byen finnes en noenlunde trendy frisør som likevel ikke er HELT hysterisk life on mars (som Adam&Eva, f.eks.), og som ikke er komplett overpriset?

Venter i spenning på tips. :)

jeg går nå på Adam og Eva Skolen (tidligere kjent som Oslo Frisørskole) og vi er altså en privatskole hvor vi lærer alt vi kan før vi blir lærlinger og sendt ut til å jobbe i andre salonger.

vi trenger masse kunder i "kundeperioden" vår for å lære og øve oss på alt vi kan!

koster 150,- for en klipp. 410,- for å stripe hele håret, 810,- for å ta permanent (på langt hår), og farge varierer også i pris på hvilken lengde håret ditt er på.

det eneste er at det tar jo sin tid da.

en klipp tar ikke 1 time. det varierer fra hvilken elev du kommer til. men resultatet blir ALLTID bra. vi lærer om kundeservice og vårt mål er å gjøre kundene våres fornøyd.

jeg vet mange er skeptiske til at vi ikke en gang er lærlinger og bare går på skole. men denne skolen er regnet som en av skandinavias BESTE frisørskoler og vi har alltid lærere som titter over skulderen våres og passer på alt vi gjør.

hvis du har lite penger og en dag til å sette av for å fikse håret ditt.

ring og bestill time ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Adam og Eva har flinke og billige lærlinger, det kan jeg skrive under på. :) Jeg er av den typen som bestandig føler meg som en skamklipt hund når jeg kommer ut fra en frisørsalong, men var faktisk fornøyd etter å ha vært der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frisørene på Adam og Eva er best på en ting - å overhøre hva kundene faktisk ønsker totalt. Fæl kjede, altså.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whaaat? Jeg ble superfornøyd og det er ikke ofte at jeg blir det, men så er jeg veldig streng med frisørene også. Type sier at når jeg sier tre cm av spissene så mener jeg ikke 10 cm og at de forsøker å gjøre håret like uttynnet som om jeg skulle hatt ei ubarbert armhule på hodet. Har liksom seg selv å takke. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Villig frisør litt utenfor Oslo i Prinsdal. Prinsdals lille klipotek. Betaler 1000 kr for farging, klipp styling farging av vipper og bryn. Billig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...