Gå til innhold

Vasker du hendene på badet eller kjøkkenet?


Gjest gjesp

Anbefalte innlegg

Gjest Pupsilure

I det siste har jeg møtt flere mennesker som går inn på badet for å vaske hendene selv om de står på kjøkkenet og lager mat. Jeg syntes det er utrolig sært, og forstå ikke hvorfor de gjør det.

Min samboer er en av de. Han skyldte først på at vi ikke har noe å tørke hendene på, men det har vi jo. Både kjøkkenhåndkle og papir. Jeg hang i tillegg opp et eget kjøkkenhåndkle til bruk for å tørke hendene. Nå vet jeg ikke helt hva han skylder på, men han går konsekvent inn på badet for å vaske hendene.

Jeg syntes det er litt ekkelt. Men tanke på at vi skrur på den samme vasken når vi har vært på do. Det er ikke sikkert det er et gyldig argument, men jeg syntes det blir ekkelt da.

Han går også inn på badet for å hente vann til å ha på nattbordet. Kjøkkenet er nærmere, og jeg ville selv aldri funnet på å gå inn på badet for å hente vann, men han gjør nå altså det. Han gjør det selv om han ikke skal pusse tennene samtidig.

Jeg har møtt flere også, og syntes det er veldig merkelig når folk ikke engang har håndsåpe på kjøkkenet. Selv vasker jeg hendene veldig mange ganger underveis når jeg lager mat. Går disse menneskene inn på badet for hver gang da? Eller vasker de kun hendene før de begynner? Og hvorfor i all verden har de ikke såpe på kjøkkenet? Det kan da ikke være noe annet enn praktisk!

Kjenner jeg blir litt irritert....

Hva gjør du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ¤bella¤

Jeg vakser hendene både på kjøkkenet og badet, alt etter ha som er nærmest. Har god håndsåpe på begge steder :)

Nå du sier at det er ekkelt at han vasker hendene på do. Mener du at du ikke blir rein på hendene når du vasker dem på badet etter du har vært på do da?

Endret av ¤bella¤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har såpe og håndkle begge stedene, så jeg vasker hendene på det stedet jeg holder på. Uansett tror jeg ikke springen på kjøkkenet er så mye renere siden vi har hund. Vi tar jo på håndtaket der også før vi vasker hendene.. Men jeg pleier å desinfisere alle springene og dørhåndtakene i huset innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker hendene der jeg er.

Nå har vi bad i kjelleren og i 2. etg, og kjøkken i 1. etg, så det er lite aktuelt ågå på badet for å vaske fingrene når jeg lager mat, men vi har også soverom i kjelleren, så jeg henter glatt vann til nattbodet fra badet.

Jeg har selvsagt håndsåpe på kjøkkenet, og eget håndkle til å tørke hendene på.

Men der vi bodde før var badet tilstøtende til kjøkkenet, og det var egentlig lettere å gå dit enn å vaske fingrene i kjøkkenvasken. Til gjengjeld hadde vi separat toalett da, så den problemstillingen eksisterte ikke.

Men vi er vel like "skitten" på fingrene før vi vasker dem på kjøkkenet som på badet, så kluet må jo være å ikke ta på krana med de rene fingrene da, og å rengjøre krana regelmessig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

hehe, jeg er sikkert ei skikkelig grisejente jeg da ;)

Har ikke håndsåpe på kjøkkenet, så derfor går jeg hele tida inn på badet og vasker hendene. Nå er jo ikke veien så lang inn til badet da. Dessuten har jeg en ting for matlukt av hendene, jeg takler det ikke. Så derfor blir de vasket endel ganger i løpet av en middagslaging

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor blir du irritert? Kan ikke folk gjøre som de vil?

Jeg vasker hendene der det passer best akkurat da.

Endret av Miros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker stort sett alltid hendene på badet, bortsett fra hvis det er opptatt av mannen. Vi har verken håndsåpe eller håndkle på kjøkkenet, så da tar jeg til takke med zalo og rister av hendene. ;) Badet og kjøkkenet er rett ved siden av hverandre, vi har veldig lite plass på kjøkkenet, og kun én kum der det ofte står ett eller annet oppvask, så det er rett og slett upraktisk å vaske hendene der.

Vasker ikke hendene så mye mens jeg lager mat heller, vasker de først og hvis de blir klissete av ett eller annet.

Endret av Lady Lovelace
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker hendene på kjøkkenet hvis jeg skal lage mat, og på badet dersom jeg har vært på toalettet.

Hvis jeg skal hente noe vann etter at jeg har lagt meg går jeg på badet fordi det er nærmest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker hendene på badet bortsett fra når jeg lager mat, da er kjøkkenvasken nødvendigvis nærmest. Men jeg liker best å vaske hendene på badet, for jeg er ikke glad i å tørke dem på kjøkkenhåndkle (og jeg gidder ikke å ha et håndhåndkle på kjøkkenet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_fil_*

Vasker hendene hovedsaklig på badet. Liker ikke at hender vaskes der det skal lages mat, men det hender jeg gjør det for å være rasjonell (spare litt tid).

Hvis det plager deg at krana er skitten bør dere vaske den oftere. Eller steng av vannet med underarmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også problemer med å forstå hvorfor det er så mange som ikke har såpe på kjøkkenet. Er ikke det et naturlig sted å ha håndsåpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man ser på visse andre tråder her på forumet så skal jo Trådstarter være overlykkelig. Hun har tross alt en mannlig samboer som faktisk vasker seg på hendene ;)

Jeg ville forresten følt det var eklere om han vasket seg på kjøkkenet etter å ha vært på badet, enn omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere som synes det var litt merkelig å flytte denne til "Hus og hage", selv om både kjøkken og bad er rom i hus? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vasker stort sett hendene på badet, for det ligger rett ved kjøkkenet, og vi har ikke så veldig god plass rundt kjøkkenvasken. Angående saken med om dette er "ekkelt", så skjønner jeg ikke helt det. Når man tar på kranen for å skru på vannen skal man jo uansett vaske hendene, og etterpå skrur jeg alltid av vannet med albuen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pupsilure
Når man ser på visse andre tråder her på forumet så skal jo Trådstarter være overlykkelig. Hun har tross alt en mannlig samboer som faktisk vasker seg på hendene ;)

Jeg ville forresten følt det var eklere om han vasket seg på kjøkkenet etter å ha vært på badet, enn omvendt.

Godt poeng :ler:

Ja, jeg ville også synes at det var mye eklere!

Grunnen til at det er et irritasjonsmoment er hvis vi er på kjøkkenet og han skal hjelpe meg med noe han må være ren for, og han da går helt inn på badet for å vaske seg. Jeg syntes det er så unødvendig, og jeg kan ikke forstå hvorfor. Vi har både såpe og vann og håndkle på kjøkenet.

Jeg skjønner jo at det ikke er så uhygienisk, hvis han skrur av med underarmen, men føler samtidig at håndkleet på badet ikke er rent nok når man skal drive med mat. Og syntes det i det hele tatt virker litt unødvendig vanskelig. (jada jada, jeg får bytte håndkleet og vaske krana oftere)

Og det er veldig merkelig for meg å lage mat hos venninner som ikke har såpe på kjøkkenet. Eller de forlater kjøkkenet flere ganger mens vi sitter og skravler og lager mat, for å vaske hendene på badet.

Dette er ikke noe stort problem eller noe. Men jeg bare har observert at flere har det slik, og jeg har ikke skjønt hvorfor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pupsilure

Jeg mener egentlig: hvor vasker du hendene når du er på kjøkkenet/holder på med matlaging. Jeg vasker jo også hendene på badet når jeg er på do eller på badet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...