Gå til innhold

Passe en gutt noen timer, betaling?


Cinderella2003

Anbefalte innlegg

Jeg er førskolelærer og er hjemme med minstejenta mi. Nå skal jeg passe en liten gutt noen timer i uka (ca 8 timer tilsammen) Må ta timesbetalt men hvor mye?

Foreldrene kjøper bleier, jeg stiller med mat og alt annet. Har fast opplegg hver dag og er mye ute. Jeg gjør jobben "hvitt" dvs registrert og skatter av inntekt.

Hva kan jeg ta i timesbetaling? Han er jo bare noen få timer hos meg, men samtidig gjør dette at jeg ikke kan ta inn et ekstra barn fordi det vil bli for mange som er hos meg midt på dagen.

Hva ville du betalt dagmamma pr time?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rundt 100-120kr timen kanskje. Vet det høres mye ut, men hvis du skal ha noe igjen for det etter skatt og betaling av mat, syns jeg det er rimelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
100 - 120 pr time? :o  

Hva har da mor til barnet igjen? :o

vet ikke? Det spørs vel hva hun jobber med? Det å passe andres barn er da en jobb på lik linje med andre jobber - hvorfor skal det være så vanvittig dårlig betalt? er det ikke en viktig og ansvarsfull jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Rundt 100-120kr timen kanskje. Vet det høres mye ut, men hvis du skal ha noe igjen for det etter skatt og betaling av mat, syns jeg det er rimelig.

Undskyld at jeg sporer helt av her, men jordbær: hvem er det du har bilde av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jo klart det er viktig.

Men f.eks. jeg tjener 107,- kr. timen.

Skal jeg da betale 100-120 i timen - så sier det seg selv at jeg ikke har råd til å jobbe. :-?

Jeg også må jo betale skatt av hva jeg tjener.

Det var mitt poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pjusk

Hvis jeg regner i full fart i hodet så betaler man vel ca. 200 kr. dagen i barnehage. 100 - 120 kr. timen vil jo da bli uforholdsmessig mye i denne situasjonen. Da vil det jo faktisk bli billigere å ha barnehageplass!!!

Jeg tror faktisk vanslig dagmammasats er noe slikt som 25 kr. timen svart. Hva en hvit dagmamma er "verdsatt" til, vet jeg ikke.

Du skal tjene ganske mye før du har mulighet til å betale noen 120 kr. timen, uten at du da sitter igjen med bare noen få tiere selv etter skatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jammen hvem gidder å jobbe for kr 25 i timen?

Må jo ikke glemme at en dagmamma slipper reiseutgifter.

Og hvem gidder ha en dagmamma til en stiv times pris?

Jeg betalte 35,- timen svart.

Så kanskje 50,- er passe (for en hvit)? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Alle de svarte dagmamma'ene!

Pjusk, hvis du skal drive og kritisere meg sånn må du ta det på en PM altså! makan , kan man ikke få mene noen ting lenger heller nå da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

moms er på 24%så det er jo bare å regne.

Jeg hadde ikke jobbet for 25 kr timen( svart eller ikke)

Jeg syns jeg får dårlig betalt der jeg jobber jeg får 103 kr.

Nå betaler jeg skatt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solskinn
Jammen hvem gidder å jobbe for kr 25 i timen?

Det er vel en grunn til at de svarte dagmammene har aaaaaaaaalt for mange barn å passe på.

Kan du ikke gjøre ett overslag på hvor mye foreldrene til de andre barna betaler i timen? Dessuten syns jeg at du kan ta litt ekstra siden det er så få timer - og at det hindrer deg fra å ha ett annet barn flere timer i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pjusk
Pjusk skrev:

Alle de svarte dagmamma'ene!

Pjusk, hvis du skal drive og kritisere meg sånn må du ta det på en PM altså! makan , kan man ikke få mene noen ting lenger heller nå da!

Fres, spytt, spark! Og du: :roll: !!

:D Pjusk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Undskyld at jeg sporer helt av her, men jordbær: hvem er det du har bilde av?

Megselv.. er det noe galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pjusk

Nja, synes først vi skal anklage hverandre litt mer og dra litt hysteriske konklusjoner. Så kan vi bli venner via tårevåte PM'er!

Neida, seffer'n er vi venner, Embla S! :D

Ihvertfall så lenge du ikke sier meg i mot!

Men tilbake til tråden: La oss si at du passer tre barn svart full uke til kr. 25,- pr time. Da får du faktisk 12.000,- pr. måned. Ikke all verden riktignok, men det er som en annen sa her, sikkert derfor mange dagmammaer passer altfor mange barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo.. greit nok.

La oss si 25kr timen. Det blir 200kr uka.

Og av dette skal det betales mat og andre div. ting.. HVA blir igjen til den som passer barnet da? :-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...