Gå til innhold

Passe en gutt noen timer, betaling?


Cinderella2003

Anbefalte innlegg

Gjest Embla s

Megselv.. er det noe galt?

Det var det jeg trodde, det var en diskret måte å spørre på! Nei, ingen ting galt, du ser pen ut (ligner litt på en veninne av meg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Embla s
Nja, synes først vi skal anklage hverandre litt mer og dra litt hysteriske konklusjoner. Så kan vi bli venner via tårevåte PM'er!

Neida, seffer'n er vi venner, Embla S! :D

Ihvertfall så lenge du ikke sier meg i mot!

!

Nei nå begynner Pjusk igjen!! Tror du ikke jeg klarer å lese små bokstaver kanskje? SKal du anklage meg for å være blind også nå da? Det er vel ikke min skyld at du ikke har lært deg utenlandsk på skolen vel? Makan: :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Embla s: Ok;)

Jeg kom på en ting nå.

Jeg passet tidligere to barn svart for 40kr timen. (var under 18 og gadd ikke tulle med frikort ettersom at jeg aldri kom til å komme over den summen uansett)

Barna var en historie for seg selv. En gutt på 6år og ei jente på 3år. Jeg hentet dem hver dag i barnehagen og på skolen. Jenta sovnet gjerne på vei hjem.. gående.. og da måtte jeg bære henne. MASSE tungt arbeid. Laget middag osv. Ble lovet at jeg skulle jobbe minst fire timer om dagen. Dette gikk greit i begynnelsen. Jeg måtte ha så mye betalt fordi jeg tok buss tur/retur barna. (Kostet meg 50kr dagen)

MEN!

Etterhvert fant de ut at de ikke trengte meg så mye og det endte opp med en time nå og to timer da. Plutselig hadde jeg større utgifter enn inntekter.

Hva med å si at du skal ha en FAST pris? Evt. en fast minimumspris slik at du ikke går i underskudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Du har gjennomskuet meg' date=' Embla S!!! :o[/quote']

He he :sjarmor: Kos deg i helgen da, Pjusk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor
Jojo.. greit nok.

La oss si 25kr timen. Det blir 200kr uka.

Og av dette skal det betales mat og andre div. ting.. HVA blir igjen til den som passer barnet da? :-o

"Må" bare inne her...

Jeg hadde dagmamma til gutten min før han fikk plass i barnehage.

Da hadde jeg og dagmamman barn som gikk i samme park.

Hun hadde ham 2 timer før park og 1,5 time etter park.

Jeg gav henne 30,- pr. time (og ja - det var svart... :oops: )

Jeg smurte matpakken og laget saft til parken.

Frokost fikk han hjemme.

Hvor mye mat trenger et barn i løpet av 8 timer i uken?

Jeg synes 100-120,- timen høres drøyt ut.

Men siden du skal være hvit dagmamma - er jo kanskje spørsmålet:

Skal du passe flere barn?

Er dette din lønn (eller har du kontantstøtte også kanskje?)

Hvor godt kjenner du mor til barnet?

Mange ting å tenke på...

Synes det høres ut som en god ide å nyte tiden hjemme med små barn.

Lurer på å gjøre det samme for en periode... :P

Maya30 :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Embla s
Men siden du skal være hvit dagmamma - er jo kanskje spørsmålet:

Skal du passe flere barn?

Er dette din lønn (eller har du kontantstøtte også kanskje?)

Hvor godt kjenner du mor til barnet?

Mange ting å tenke på...

Maya30

Absolutt enig. Hvis man allikevel har lyst til å være hjemme (med eget barn), får kontantstøtte og har et par dagbarn så blir det kanskje ikke så ikke allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var yngre satt jeg barnevakt for 50 kr,- timen..

Og jeg stilte med verken hus, bleier eller mat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Da jeg var yngre satt jeg barnevakt for 50 kr,- timen..

Og jeg stilte med verken hus, bleier eller mat..

Barnevakt på kveldstid er jo noe helt annet da.

Hvem i arbeidslivet tjener ikke mer på kveldstid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hvor jeg bor er 30 - 35 kr vanlig pris for svart dagmamma per time. I og med at du skal skatte av inntektene vil foreldrene til gutten få trekke av 28 % av utgiftene til barnepass på skatten. Jeg synes av den grunn at du kan forsvare 40 - 45 kr i timepris.

I tilegg synes jeg du bør få litt ekstra fordi stillingen er så liten. Du sier selv at du ikke kan ta inn andre barn fordi du da får mange å passe på midt på dagen. ( I de fleste barnehager er halv plass dyrere enn halve prisen av full plass. I vår bhg er halv plass 60% betaling av full pris.)

Jeg mener du kan forsvare en timepris på 50 - 55 kr utifra de kriteriene jeg nevner over.

Bare et lite spørsmål (av nyskjerrighet), hvorfor vil du vær hvit dagmamma når posten er så liten? Ikke det at jeg skal oppfordre til svart arbeid...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man regner med at man klarer å passe på flere enn ett barn om gangen. Sett at man passer på 4 barn samtidig - hvis man får 100 kr pr time for hvert barn, blir det en timebetaling på 400 kr!

25 kr for et barn pr time behøver derfor ikke være så lite likevel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 kr er lite når man betaler et voksent menneske , MsFlorida. Trillepiker på 13 år får jo 20-25 kr per time. Dagmammaer er for dårlig betalt generelt sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det beste hadde vært om dere kunne kommet frem til en fast pris og ikke tenke på timelønna.

Jeg var dagmamma for to jenter og hadde 2500 i måneden for å passe de.Da dekket jeg mat,mens foreldrene hadde med seg bleier.

Håper dere kommer til en enighet

koldbruna :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hei,

her jeg bor:

35 kr.svart

45 kr.hvitt

En må jo tenke på at en dagmamma ofte har 3 barn. Da blir timelønnen 135 kroner, - skatt da.. Dette er GANSKE vanlig.

Synes du bør ta MAX 50 kr. timen, men 45 høres mer fornuftig ut...sånn er det bare med disse dagmamma- inntektene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
25 kr er lite når man betaler et voksent menneske , MsFlorida. Trillepiker på 13 år får jo 20-25 kr per time. Dagmammaer er for dårlig betalt generelt sett.

Men det er jo også på å trille en tur, og å ha barnet kanskje 7t hver dag, 5 d i uken. Det blir nemlig 3500 totalt. Har man to barn til, blir det 10.500 tilsammen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Donpedro: Jeg ville heller valgt en dagmamma som hadde få barn og som kostet mer enn å velge en som var rimelig, men hadde huset fullt av dagbarn.

Synes forøvrig ikke det er noen sammenheng mellom lønnen og hvor mange barn man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Poirot
Donpedro: Jeg ville heller valgt en dagmamma som hadde få barn og som kostet mer enn å velge en som var rimelig, men hadde huset fullt av dagbarn.

Synes forøvrig ikke det er noen sammenheng mellom lønnen og hvor mange barn man har.

Meget mulig at jeg også ville det. Mitt svar var bare for å vise deg at et voksent menneske kan tjene greit med 25 kr timen pr barn. SÆRLIG hvis det er svart..... (hvilket jeg synes er litt snyltete)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar! :) (tråden sporet kanskje litt av men....)

Jeg passer to barn fra før. Gjør jobben hvitt og får kr 3500 pr barn. Begge disse barna har ca 32 timers uke hos meg. Så har jeg jo ei lita tulle selv også da, altså tre små tilsammen. Han "nye" lillegutten skal jo bare være hos meg noen få timer i uka da, men han ER jo her alikevell og det begrenser vårt mobilitetsnivå en hel del siden han bare er ett år. De tre ungene jeg har er 2 og 1,8 år. Siden jeg har tvillingvogn og ekstra-sete kan jeg ta disse tre med på tur (på gård, i åpen bhg etc) men når han lillegutten kommer må vi holde oss her.

Ha nå blitt enige med foreldrene om en timespris på 50 kroner (hvitt)

Jeg gjør jobben registrert fordi jeg ikke ser noen grunn til å være "svart", ikke mange kroner å betale i skatt, bedre rykte, jeg har en "jobb" på papiret og siden jeg er førskolelærer er det lett å få tak i foreldre som betaler som avtalt og oppfører seg ok. Til gjengjeld gir jeg barna et ok tilbud der de ikke bare blir passa, men opplever en hverdag med faste rutiner og tilbud som passer dem aldersmessig. Vi har og den fordelen at her er roligere enn i en bhg. Fast personale :lol::lol: (meg) og bare tre (snart fire) små.

Jeg får kontantstøtte for eget barn og stortrives som dagmamma. Skulle gjerne vært lengre hjemme, men etter kontantstøtta er det ut i bhg-hverdagen igjen..

Har et år igjen som hjemmemamma og det skal nytes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...