Gjest Gjest Skrevet 22. april 2008 #41 Skrevet 22. april 2008 Det jeg gjorde for å minske stressfølelsen var å -kun- lese på lesesalen. Aldri lese hjemme. Så når jeg gik hjem fra lesesalen, så hadde jeg fri. Da slapp jeg ha dårlig samvittighet når jeg var hjemme, for hjemme skal man ikke lese. Jeg satt på lesesalen fra ca 9-18 hver dag, og jobbet jevnt og trutt, så ingen skippertak eller panikklesing før eksamen.
Liisemoj Skrevet 22. april 2008 #42 Skrevet 22. april 2008 Om man bare setter opp en plan, stresser man ikke. Jeg jobber 8 timer daglig nå hvertfall, og forsøker å ikke kjøpe inn for mye dritt.. Stress har hatt meeeeget negativ påvirkning for min del, så nå prøver jeg å gjøre så mye som mulig med dagen min studiemessig.. Sitter på lesesalen nå, men tar meg en velfortjent pause for å slappe av.. RYGGEN VERKER *sutre* Neeeei, altså du må bare planlegge. mellom 4 og 5 uker til eksamen og jeg kommer til å bosette meg på lesesalen med mine fagbøker og synge julesanger..
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 22. april 2008 #43 Skrevet 22. april 2008 Hey, jeg skal begynne å studere på universitetet til neste år. Men jeg er en av dem selv om jeg jobber jevnt med faget, husker jeg ikke det jeg har lært et par månder, uker etterpå. Må liksom øve det inn på nytt. Hvordan vil jeg da eventuelt klare mange eksamner som er lagt tett opp til hverandre. Lurer på om studie ikke er noe som kn gå for meg, virker som at du enten må være en person som leser gjennom det en gang før eksamen så kn du d. Eller at du leste dt for et par måneder siden å husker hovedtrekkene fremdeles. På vidergående ligger jeg på 4 og 5. Men dette er noe jeg jobber mye for.
Gjest Stjernedryss Skrevet 22. april 2008 #44 Skrevet 22. april 2008 Jeg leser ikke jevnt og trutt i det hele tatt. Kanskje setter jeg meg ned og leser et par timer et par ganger i uka. Det blir "skippertak" før eksamen, men når jeg sier skippertak mener jeg skippertak i læringsmengde, og ikke i tid. Jobber også under 8 timer pr dag i eksamensperioden. Leser jeg 4 timer to dager på rad kaller jeg det for skippertak. Jeg jobber like mye på jobben min i eksamensperioden som ellers i året.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå