Gå til innhold

vi som skal til USA i år!


^me^

Anbefalte innlegg

hvor bestillte dere? Kilroy og Travellink

reisedato? avreise i slutten av juli og hjemreise tre uker senere

prisen? drøyt 15.000,- for begge to

reiseruta? litt av en melkerute egentlig, men i og med at vi skal ha noen netter i New York både før og etter California-turen så tror jeg nok det blir helt greit. Reiser Bergen - Oslo - Wien - New York tur/retur. Kjøpt gjennom Kilroy og kostet drøyt 10.000,-

Ellers New York - San Francisco (direkte), kjøpt hos Travellink for ca 3000,- og San Diego - New York (direkte) for ca 2.000,- kjøpt hos Kilroy.

Etter å ha googlet litt så ser det ut til at en bør regne med 3,60 ++ pr gallon i California og litt mindre i Nevada (3,30 ++).

Det totale budsjettet har vi egentlig ikke regnet så veldig på men noe alla dette tenker jeg (tar nå utgangspunkt i de 2 ukene på bilferie og utelater dagene i New York. Hvertfall overnatting er jo endel dyrere der så det blir jo ikke helt sammenlignbart):

Flybilletter: ca 15.000,-

Leiebil: ca. 3000,- (evt. 800,- mer hvis vi leier GPS)

Overnatting: ca 8.000,-

Mat og drikke: ca 8.000,-

Diverse (ingangspenger, parkering, litt ekstra til mat eller overnatting osv): ca 5.000,-

Bensin: ??

Shopping: ??

Altså rundt 40.000,- + shopping og bensin. Litt usikker på om budsjettet er realistisk eller ikke. Det er vel egentlig mat og drikke-posten jeg er mest usikker på. Vi er ikke noe veldig på dyre drinker og slikt, men øl og noe annet til middag enn McDonalds er et must. Vi har en grei buffer å gå på som om budsjettet sprekker så er ikke det krise. Hadde vært moro å høre hva andre regner med å bruke (eller hva andre som allerede har vært på en slikt tur har brukt. Isåfall greit å vite litt om en har bodd og spist godt, eller om det er blitt mye rimelig hurtigmat og slitte moteller)

budsjettet vårt:

2x flybilletter: 14.002

Overnatting 3.640

Leiebil 2 uker: 4.000

Drivstoff: 5.000

Mat og drikke: 5.000 (357,- dagen)

Utflukter o.l. 2.000

Shopping 2.000

Total: = 35.642

vi ligger på moteller og skal ikke på noen shoppingferie men roadtrip opplevelse ferie altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om du har brukt søkefunksjonen og fått frem tidligere innlegg angående road trip i USA, men her er en jeg lagde for noen år tilbake, med nytt innlegg av meg i mars i år (hadde jo helt glemt å skrive reisereferat).

Det er bare å glede dere, var en fantastisk flott tur! Pengemessig så endte vi ganske rundt budsjettet vårt på totalt kr 70.000 for mannen min og meg.

God tur!

Endret av ringblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

budsjettet vårt:

2x flybilletter: 14.002

Overnatting 3.640

Leiebil 2 uker: 4.000

Drivstoff: 5.000

Mat og drikke: 5.000 (357,- dagen)

Utflukter o.l. 2.000

Shopping 2.000

Total: = 35.642

vi ligger på moteller og skal ikke på noen shoppingferie men roadtrip opplevelse ferie altså..

Oj, så lite på overnatting og mat og drikke? Vel er dollaren lav og USA billigere enn her, men det hadde nå vært lite for min del uansett. Og hva er utflukter? Dersom inngangspenger forskjellige steder er inkludert rekker det ikke langt.

Men uansett: Gled dere! Fantastisk tur! Var på tilsvarende for to år siden, og skal avgårde en gang senere også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til NY og Florida i juni. Noen som har noen gode tips til ting som er verdt å se/oppleve, spesielt i Florida? Vi har tenkt å kjøre fra Miami til Key West - må man da booke overnattingssteder på forhånd i Key West, eller går det greit å ta det på sparket? (regner med det er en del turister der da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ble ikke usa tur alikevel, vi diskuterte at besjettet ble for trangt og kom frem til at vi ville heller leve som konger i hellas istedetfor..

så da ble det kreta heller gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, vi kunne ombestemme oss ei uke etter bestilling, så da er det bare til og ringe innen lørdag.

ja, vi fikk oss nettopp en grusom overaskelse..vår lille hund ble påkjørt og hjemmet vårt er så tomt og stille nå at vi helst vil ha en ny til og live opp stemningen her hjemme til sommeren, og der går det også noen tusen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni
ja, vi kunne ombestemme oss ei uke etter bestilling, så da er det bare til og ringe innen lørdag.

ja, vi fikk oss nettopp en grusom overaskelse..vår lille hund ble påkjørt og hjemmet vårt er så tomt og stille nå at vi helst vil ha en ny til og live opp stemningen her hjemme til sommeren, og der går det også noen tusen..

Uff, det skjønner jeg :troest: Usa kan dere jo tross alt reise til en annen gang i stedet!

Virker som det meste av planlegging er klart i så måte iallefall :)

Bra dere får igjen pengene for billetten ihvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...